Przełożenie H w reduktorze - jaka wartość

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Przełożenie H w reduktorze - jaka wartość

Post autor: Gierek » ndz kwie 01, 2012 11:29 am

Hej!
Siedzę i szukam i jakoś nie mogę trafić.
Jaka jest wartość przełożenia szybkiego reduktora z cherokiego? Jest 1.1 czy wolniej?
Jestem na odwyku!

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Przełożenie H w reduktorze - jaka wartość

Post autor: Sygma » ndz kwie 01, 2012 11:47 am

jak rozumiem chodzi Ci o XJ
ale którego reduktora ? 207, 229, 231 czy 242

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Re: Przełożenie H w reduktorze - jaka wartość

Post autor: Gierek » ndz kwie 01, 2012 12:11 pm

Dawaj wszystkie. Szukam jakiegoś 1:1.
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Re: Przełożenie H w reduktorze - jaka wartość

Post autor: misman » ndz kwie 01, 2012 1:21 pm

Gierek pisze:Dawaj wszystkie. Szukam jakiegoś 1:1.

reduktor 1:1 ? :o :)21 Nie ma przełożenia na biegu bezpośrednim, o ile mam dobre informacje. W żadnym z podanych wyżej typów.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Przełożenie H w reduktorze - jaka wartość

Post autor: Sygma » ndz kwie 01, 2012 1:42 pm

przełożenie reduktora 4LO/4L we wszystkich XJ'tach jest takie same: 2.72:1
lepsze przełożenie ma tylko Rubicon, ale tam jest NV241 z przełożeniem 4:1


w trybie H (czyli bez zapiętej redukcji) każdy reduktor ma 1:1 i nie ma prostej opcji zmiany tego
uwarunkowane jest to konstrukcyjnie, gdyż wynika to z wyjścia wału na tył bezpośrednio od wałka wejściowego reduktora. Niestety nie ma tam możliwości wstawienia czegoś (jakiejś przekładni) "po drodze".


Z tego co wiem to chyba Suzuki ma redukcję szosową 1.3:1

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Re: Przełożenie H w reduktorze - jaka wartość

Post autor: Gierek » ndz kwie 01, 2012 2:21 pm

O to mi właśnie chodzi żeby był 1:1 , bo nie każdy jednak ma 1:1 Przeważnie reduktory w trybie H też są spowolnione( i nie chodzi mi o jepowskie) Samurai ma 1.409 , rocky ma 1.2cośtam a ja właśnie potrzebuję takiego z 1:1.i takiego co go łatwo można szczepić z każdą krzynką z biegami.
Dzięki za info! :)2
Pozdr
Jestem na odwyku!

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Przełożenie H w reduktorze - jaka wartość

Post autor: Sygma » ndz kwie 01, 2012 2:25 pm

jak już masz coś szukać to szukaj wersję 242
:)2

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: Przełożenie H w reduktorze - jaka wartość

Post autor: Liroz » pn kwie 02, 2012 3:38 pm

Najlepszy reduktor jest w G tyle że przód kręci odwrotnie
(w 463 nie)
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Morgan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz maja 29, 2011 8:41 am

Re: Przełożenie H w reduktorze - jaka wartość

Post autor: Morgan » pn kwie 30, 2012 11:01 pm

A ja sie zapytam czy jak podniosę auto kołami w powietrze i wrzucę na N to koła się maja obracać swobodnie ? bo na mój rozum rozłączam reduktor i obracaja sie tylko same wały napędowe . Pytam bo szukam usterki dlaczego mi auto ściąga a nie ma nigdzie luzu .

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Przełożenie H w reduktorze - jaka wartość

Post autor: Sygma » wt maja 01, 2012 2:01 am

Wrzucając N rozpinasz reduktor ze skrzynią..
czyli koła będą się kręcić swobodnie + opór jaki stawia wał + most

Awatar użytkownika
Morgan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: ndz maja 29, 2011 8:41 am

Re: Przełożenie H w reduktorze - jaka wartość

Post autor: Morgan » wt maja 01, 2012 7:01 am

Sygma pisze:Wrzucając N rozpinasz reduktor ze skrzynią..
czyli koła będą się kręcić swobodnie + opór jaki stawia wał + most

A no tak myślałem , u mnie bardzo ciężko się obracają koła na ' N ' by pokrecic przednie koło trzeba gdzieś 5kg siły na 1m ( tak na oko ) nie ma znaczenia które koło . Czy przyczyna lezy teraz w moście ?( chyba raczej nie bo tylne też tak mają) , Może coś z reduktorem ?
aaaaa, na moście jest troszkę luzu to w tym miejscu obraca sie swobodnie bez użycia siły . To nie może być wina mostu , to coś dalej .

A może ta usterka nic nie ma do sciągania auta na czarnym , po prostu może reduktor nie rozpina napędu na N i obracam sprzegło z płynem ?

Odkręciłem przedni wał i ciężko się obraca w reduktorze , ledwo go dam radę pokręcić , Auto w pozycji N. Koła bez wała się obracaja w miarę swobodnie .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość