klinująca się 4
Moderator: Student
klinująca się 4
W czasie powrotu z wałeckich jakoś przed stargardem zaklinowała mi się 4. Nie mogłem zmienić biegu ani wrzycić na luz, aby ruszyć z miejsca musiałem włanczać reduktor. Wczoraj zdjełem pokrywę i w sumie nic nie znalazłem. Wygląda to tak jak by wajcha skrzyni biegów za bardzo przesówa przesówkę która nachodzi na synchronizator tak że nie można go póżniej przesunąć a to tego gdzieś się klinuje wajcha skrzyni biegów. Na sucho działa bez problemu ale po włączeniu silnika i jezdzie na 4 biegu odrazu się klinuje. Nic tam nie widzę może się ktoś miał podobny problem. Skrzynia miała nie dawno wymienione wszystkie łożyska i oba synchornizatory.
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
Sorki ale co to są "pieski" = wodziki???Krecik pisze:Chyba kazdy własciel uaza to przerabiał na sobie (lub będzie przerabiał) pieski sie blokują... doraźnie to mozna je wydłubać całkiem i bedzie działało. A najlepiej to wymienić.
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
nie, jak przyjzysz sie dokladnie łapkom wybieraka, one poruszają pierscień który wchodzi na synchronizatory, i teraz o ile pamiętam, to wchodząc na synchronizatory w miejscu w którym był wcześniej wysuwają sie takie blaszki na sprężynkach. I to wlasnie są te pieski. One są po to zeby ci pierscien przyblokować w pozycji na biegu. A spręzynki po to zeby jednak dało sie ten bieg wybić spowrotem
A jak sie klinują to taki jest efekt.
Ale ostrzegam, ostatnio rozbierałem to cztery lata temu
wiec opis z pamięci moze byc cokolwiek niedokładny
ale jak tam spojrzysz to zrozumiesz co mialem na mysli.

Ale ostrzegam, ostatnio rozbierałem to cztery lata temu


Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
OK już wiem o co chodziKrecik pisze:nie, jak przyjzysz sie dokladnie łapkom wybieraka, one poruszają pierscień który wchodzi na synchronizatory, i teraz o ile pamiętam, to wchodząc na synchronizatory w miejscu w którym był wcześniej wysuwają sie takie blaszki na sprężynkach. I to wlasnie są te pieski. One są po to zeby ci pierscien przyblokować w pozycji na biegu. A spręzynki po to zeby jednak dało sie ten bieg wybić spowrotemA jak sie klinują to taki jest efekt.
Ale ostrzegam, ostatnio rozbierałem to cztery lata temuwiec opis z pamięci moze byc cokolwiek niedokładny
ale jak tam spojrzysz to zrozumiesz co mialem na mysli.
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
jakis czas temu mialem to samo, i tez zadalem to samo pytanie co to sa pieski:)
otoz u mnie blokowal si etylko jeden, reszta jakos dzialala, wiec odkrecilem pokrywe (wodziki) potem wzialem wiertarke, przecinal i wywalilem tego pieska (plytka z kulka i sprezynka) bez wyjmowania skrzyni.
Tera zchodzi bez tego pieska juz jakis rok i dziala... co prawda o synchronizacji w skrzyni to juz dawno zapomnialem, ale dziala.
otoz u mnie blokowal si etylko jeden, reszta jakos dzialala, wiec odkrecilem pokrywe (wodziki) potem wzialem wiertarke, przecinal i wywalilem tego pieska (plytka z kulka i sprezynka) bez wyjmowania skrzyni.
Tera zchodzi bez tego pieska juz jakis rok i dziala... co prawda o synchronizacji w skrzyni to juz dawno zapomnialem, ale dziala.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
stef pisze:jakis czas temu mialem to samo, i tez zadalem to samo pytanie co to sa pieski:)
otoz u mnie blokowal si etylko jeden, reszta jakos dzialala, wiec odkrecilem pokrywe (wodziki) ...
I co? Wyskoczył brytan


A na poważnie - skrzynka zsynchronizowana fajna jest, nie warto, moim zdaniem, kombinować z usuwaniem sprężynek. Wymień na fabryczne to co źle działa. Przekombinujesz i stracisz. Możesz w pewnym momencie zobaczyć we stecznym lusterku latające po jezdni jakieś kółka zębate w kaskadzie oleju.

Władek - Kraków
Spoko jutro zrzucam na glebę skrzynię/reduktor i wymienię te pieski i chyba nawet przesówkę bo zdobyłem takową.Władek pisze:stef pisze:jakis czas temu mialem to samo, i tez zadalem to samo pytanie co to sa pieski:)
otoz u mnie blokowal si etylko jeden, reszta jakos dzialala, wiec odkrecilem pokrywe (wodziki) ...
I co? Wyskoczył brytan![]()
![]()
A na poważnie - skrzynka zsynchronizowana fajna jest, nie warto, moim zdaniem, kombinować z usuwaniem sprężynek. Wymień na fabryczne to co źle działa. Przekombinujesz i stracisz. Możesz w pewnym momencie zobaczyć we stecznym lusterku latające po jezdni jakieś kółka zębate w kaskadzie oleju.
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: klinująca się 4
no i teraz u mnie to samo, jak wlałzła 4 tak ju zwyjsc nei chce
ma ktoś może zdjecia tego "kundla" jak to wygląda i gdzie jest?? bo wydłube cała skrzynie
co tam trzeba zdjać zeby sie do tego dostac?? cały mechanizm zmiany biegów?? Bym był bardzo wdzieczny za szybkie dopowiedzibo padaka stoi rozkraczona na podwórku 




UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: klinująca się 4
kundel wyglądał tak:

swoja droga to synchronizacja by sie przydala, nie ma takich w żuku czy innym wynalazku ogolno dostepnym??
A druga sprawa to okzałao si eze mechanizm zmiany biegów , wodzik od 3 i 4 jest zablokowany
nie mam juz nerw normalnie

swoja droga to synchronizacja by sie przydala, nie ma takich w żuku czy innym wynalazku ogolno dostepnym??
A druga sprawa to okzałao si eze mechanizm zmiany biegów , wodzik od 3 i 4 jest zablokowany

UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
Re: klinująca się 4
jak będziesz kupował pieski to musisz uważać bo są dw rodzaje, dwie długości
zobacz czy nie masz za dużego luzu osiowego więcej na:
http://www.4x4.szczecin.pl/joomla/index ... &Itemid=50
zobacz czy nie masz za dużego luzu osiowego więcej na:
http://www.4x4.szczecin.pl/joomla/index ... &Itemid=50
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
Re: klinująca się 4
jestes pewienbenes pisze:jak będziesz kupował pieski to musisz uważać bo są dw rodzaje, dwie długości
....


UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Re: klinująca się 4
Bart03 pisze:jestes pewienbenes pisze:jak będziesz kupował pieski to musisz uważać bo są dw rodzaje, dwie długości
....moze ci sie podupcylo z zukensem bo sa prawie identyczne i takze pasuja tylko kolka przez nie przelata
raczej nie używałem piesków z żuka...
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
Re: klinująca się 4
ja przez 20 lat z czyms takim sie nie spotkalem - to znaczy ze znowu jakies badziewie wypuscili z fabryki X w jakims dalekim kaukazie 

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
- konrad1983nr1
- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: klinująca się 4
zrobilłem auto dawno, jazdy testowe sie odbywały, pieski wywaliłem i skrzynia chodzi lepiej jak wczesniej 

UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość