resory

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

czapla_offroad
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 8:33 pm
Lokalizacja: wlkp

resory

Post autor: czapla_offroad » ndz paź 30, 2005 3:28 pm

ile piór powinno być w przednich resorach? Ja mam po 7 w jednym resorze. myśle że to za dużo bo auto skacze jak wóz drabiniasty :oops:

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz paź 30, 2005 3:49 pm

Z przodu 8 piór z tyłu 7 lub 9 były różne wersje. Może masz jakieś tuningowane resory - grubsze pióra czy coś normalnie przy takim silniku jak masz to powinny być mięciutkie i proste z wysiłku :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

czapla_offroad
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 8:33 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: czapla_offroad » ndz paź 30, 2005 4:08 pm

Ja z tyłu mam 4 pióra! tył jest miękki i może być, ale przód to jest masakra. Już niewiem co to jest, czy może buda straciła sztywność i tak skacze :cry:

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz paź 30, 2005 4:16 pm

7 piór przy tym silniku :o a te resory pracują ,czy leży na odbojnikach?

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » ndz paź 30, 2005 4:17 pm

Uaz musi byc sztywny...nie wiem jak bardzo tój jest sztywny...jesli masz amorki ramieniowe to wywal to gó.wno i wsadź teleskopy...
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

czapla_offroad
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 8:33 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: czapla_offroad » ndz paź 30, 2005 4:45 pm

gaaz99 pisze:7 piór przy tym silniku :o a te resory pracują ,czy leży na odbojnikach?
a jak sprawdzić czy leżą na odbojnikach? znaczy sie na gumach?

Jak je wogóle przesmarować? rozebrać i między pióra napchać smaru grafitowego? Czy tylke z zewnątrz je smarnąć?

Amory mam teleskopowe.

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz paź 30, 2005 5:03 pm

żeby nasmarować musisz rozebrać a leży na gumach(odbojach) czy nie?

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » ndz paź 30, 2005 5:41 pm

żeby je przesmarowac to musisz je wyciagnąć i rozebrać..(smarować smarem grafit.)... jak siedzi ci na odbojach to poprostu siedzi..opiera sie na nich..innaczej tego sie chyba nie da powiedzieć w "prosty" sposób :wink: :wink:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

czapla_offroad
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 8:33 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: czapla_offroad » ndz paź 30, 2005 7:24 pm

to jak będzie siedział to mam rozumieć że nie będą amortyzować tak?

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz paź 30, 2005 7:36 pm

A jak mają działać jak most siedzi na ramie (odbojach) ?? :-?
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » ndz paź 30, 2005 7:42 pm

czapla_offroad pisze:to jak będzie siedział to mam rozumieć że nie będą amortyzować tak?
:o geniusz ??
Ostatnio zmieniony ndz paź 30, 2005 7:43 pm przez west, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz paź 30, 2005 7:42 pm

i o to chodzi ,zobacz czy te resory pracują czy leżą :)2

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » ndz paź 30, 2005 8:13 pm

Odboje pracuja tylko wtedy gdy np. skaczesz na predkości z jakiejś wysokości i zeby rama ci nie walnęła w most...przeciez "bycze jaja" sa zamontowane na ramie żeby ją chronić przed zbyt mocnymi kontaktami obu wspomnianych części... :roll: więc jeżeli rama siedzi na odbojach(prawie na moście) to resor jest do du.py..musisz wybrac sie do kowala/sklepu/ lub zrobic to samemu...wszystko zalezy od twoich funduszy lub umiejetności..zreszta jak kiedys ktos napisał najlepiej jest je wyklepac bo nowe za długo nie porobią i tak... :wink: :wink: 8)
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz paź 30, 2005 9:46 pm

jak siedzi na odbojach to piora sa juz w druga strone wygiete :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » ndz paź 30, 2005 11:16 pm

Bart03 pisze:jak siedzi na odbojach to piora sa juz w druga strone wygiete :wink:
tiaa tjuning - obnizone zawiechy :)21

a tak na powaznie - to jak juz zdecydujesz sie na dlubanie przy resorach to warto je przeklepac i tak jak radza przesmarowac ew wymienic herzbolce i jarzma (zalezy w jakim sa stanie), z klepaniem nie ma co przesadzac (sam potrzebuje wzorca :roll: ). Mozna tez pokusic sie o dluzsze wieszaki (zalezy co cie interesuje :) ). Tylko nie owijaj resorow potem w jakies pasci typu pokrowce zabezpieczajace - byly kiedys takie pomysly :)3 A to ze skacze - zawsze skacze bo to kozacki woz :D :wink:
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn paź 31, 2005 9:17 am

Dragunov pisze:
Bart03 pisze:jak siedzi na odbojach to piora sa juz w druga strone wygiete :wink:
tiaa tjuning - obnizone zawiechy :)21
?? ?? ?? ?? ??

a co nie widziales jeszcze takiego ekestremalnego przypadku :lol:
jak chcesz to ci cykne fotke 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » pn paź 31, 2005 9:24 am

wyciągając wnioski z pytań jakie zadałeś ,jedyne wyjście dla ciebie to zawieżć auto do mechanika (zaoszczędzisz czas i pieniądze )........klepanie resorów to prosta sprawa , ale nie tak prosta jak klepanie jezykiem , lub klawiaturą komputera !

Awatar użytkownika
jarek1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:04 am

Post autor: jarek1 » pn paź 31, 2005 12:57 pm

jak z jeden resor wyklepie to mu język zostanie do klepania, bo w klawisze nie bedzie trafiał :lol:

czapla_offroad
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 8:33 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: czapla_offroad » pn paź 31, 2005 7:11 pm

No więc tak. Moje resory mają jeszcze swój kształt, lecz odboje stykają się już prawie do resorków, jest przerwa może jakieś 3 cm.
Więc musze je naklepać, zrobie to na prasie hydraulicznej więc myśle że pójdzie szybko.
Pozdro
A właśnie do jakiego stopnia moge je podgiąć? Jakie przerwy macie pomiędzy odbojnikami, a resorami?

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » pn paź 31, 2005 7:41 pm

a odboje masz orginalne?

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pn paź 31, 2005 7:46 pm

Prasa hydrauliczna raczej się nie nada - za wolno chodzi :)21 , raczej duży młotek i kowadło. Ja osobiście walcuję bo mam na czym, ale, jak wszystko, ma to swoje plusy i minusy.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » pn paź 31, 2005 7:55 pm

Didymos pisze:Prasa hydrauliczna raczej się nie nada - za wolno chodzi :)21 , raczej duży młotek i kowadło. Ja osobiście walcuję bo mam na czym, ale, jak wszystko, ma to swoje plusy i minusy.
ja używam właśnie młota :)2 i odboje inne :lol:

czapla_offroad
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 8:33 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: czapla_offroad » pn paź 31, 2005 9:12 pm

a móglby mi ktoś pokazać zdjęcia oryginalnych odbojii?

czapla_offroad
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 8:33 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: czapla_offroad » pn paź 31, 2005 9:30 pm

Ja mam założone te bycze jaja i to przez nie wogóle wykrzyżu nie ma :lol: Musze założyc jakieś inne odboje, tylko pomierze dokładnie żeby miski nie rozłupać :wink:

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pn paź 31, 2005 9:40 pm

Może wystarczy trochę przyciąć te co masz.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości