Prosze o porade!!!!

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

radek1898mauser
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 12:59 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Prosze o porade!!!!

Post autor: radek1898mauser » pn kwie 17, 2006 9:30 am

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów !!!
Jestem tu całkiem nowy i zracji ze przygode z 4x4 chce dopiero zacząć mam kilka pytań ,które mi sie nasuwają a na, które może własnie tu uzyskam odpowiedz:)
Chciałbym w najblizszym czasie zakupić sobie jakiegos "terenowca",zaznaczam że z zawodu jestem leśnikiem a pasja oprócz tego jest myślistwo.Samochód jest mi potrzebny w 70% do jazdy po asfalcie, a tylko w 30% do jazdy w terenie,zaznaczam tez że teren to leśne drogi i dukty ,po których w sumie da sie tez jezdzic samochodem osobowym(od czasu do czasu chciałbym tylko wjechac gdzies po np. ustrzeloną zwierzyne ,gdzie normalnym autem nie da sie wjechac),ale często konczyło sie to w moim przypadku zawieszeniem auta, urwaniem ukł.wydechowego,lub czegos w zawieszniu,nie mam też zamiaru startować w żadnych zabawach typu off-road.Już od jakiegoś czasu rozgladam sie i interesuje samochodami terenowymi i chciałbym wybrać sobie cos ,co do moich potrzeb bedzie dla mnie najodpowiedniejszego.Na początku zastanawiałem sie nad Łada Niva lub Uazem, ale patrząc na kolegów którzy posiadają te samochody, to odechciało mi sie ich:(poprostu na 7 dni w tyg. to 3 dni stoja na warsztatach i sa nonstop naprawiane:(,cóz z tego ze części do nich sa tanie jak psuja sie 5 razy częściej. Pożniej chodził mi po głowie Isuzu Troper, ale po długim czasie doszedłem do wniosku że najlepszym rozwiązaniem bedzie susuki samurai lub własnie jeep cherokee:)
Z tym że samurai jest dla mnie za mały, więc skłoniłem sie właśnie do jeepa,który w sumie jest w zakupie dosyć tani, i tu mam nastepujące pytania:
1.W jakim roczniku kupić jeepa ,w gre wchodzą jak dla mnie roczniki 1991-1996
2. Zjaka skrzynia kupić ??Chciałbym kupić z manualem,ale z tego co widze to raczej rzadkośc w jeepach i raczej trudbo by było póżniej o cześci do manuala w przeciwieństwie do automatu których jest od zatrzęsienia.
---Jak taki automat w moich warunkach jazdy przewidywalnie sparwowałby sie?Czy z automatami sa jakies problemy większe przy prawidłowym eksploatowaniu??Zaznaczam ze nigdy wczesniej nie miałem autoamtu i jestem troche do nich uprzedzony ale to chyba dlatego ze własnie nigdy nie miałem z nimi do czynienia.
3. Słyszałem ze były 2 rodzaje automatów w jeepach? -amerykańska i japońska -podobno ta japońska jest 4 biegowa i duzo mniej awaryjna??W jakich rocznikach była wkładana i jak ja rozpoznać ewentualnie o ile naprawde jest lepsza od tej 3 biegowej amerykanskiej?
4.Czy to prawda ze po 1992 wprowadzano ocynk na blachach w jeepach??
5.Na co zwrócic szczególna uwage przy zakupie jeepa?
6. ile kosztuje dobra instalacja gazowa do 4.0?Która w miare najlepiej sie spisuje w tym silniku?
Jeśli ktoś zWAS byłby łaskaw opowiedziec mi conieco ,doradzić i jakoś sie ustosunkować do moich pytan to bede bardzo wdzięczny i z góry dziękuje!!!:)

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » pn kwie 17, 2006 9:43 am

jeep irokez :)2 bo samurajem to możesz dwa zające na pake wrzucić :)21 w peepach są bardzo dobre skrzynie automatyczne, jeżeli należycie eksploatowana to o awariach tego podzespołu mozesz zapomnieć.
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn kwie 17, 2006 10:24 am

automat w XJ jest wlasnie japonski a 4 biegowe sa wszystkie :wink:

instalacja zwykla to okolo 2000zl a dobra sekwenacja prawie 6000zl

ocynk to byl w grand cherokee a w XJ to niestety blachy gnija :(


reszte znajdziesz w starszych postach a bylo chyba wszystko w tym temacie :)
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » pn kwie 17, 2006 11:13 am

Jesli rozwarzasz zakup w rocznikach od 91 do 96 , to bierz po 94 roku- wtedy byla lekka modernizacja- auto otrzymalo poduszke powietrzna, wzmocnienia boczne w drzwiach, wzmocniony dach i podloge, fotele od granda. Ja mam 4.0 z manualem- nie ma powodu by sie go obawiac- to mocna skrzynia tez japonskiej produkcji, dajaca wieksza frajde z jazdy ( ale kosztem komfortu...) Instalacja- najlepiej II generacji- ja mam elpigaz- brak jakichkolwiek problemow, dalem za nia 2300 zl ( teraz pewnie bedzie taniej, bo w zakladach gazowych zastoj)
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn kwie 17, 2006 11:21 am

poduszka chyba od 95 w gore
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » pn kwie 17, 2006 12:25 pm

Najlepiej to by bylo chyba '96 z tego zakresu, bo juz ma obd-ii. Poducha i fotele wygodniejsze. No i nowszy :D
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » pn kwie 17, 2006 1:02 pm

danielpoz pisze:automat w XJ jest wlasnie japonski a 4 biegowe sa wszystkie :wink:

instalacja zwykla to okolo 2000zl a dobra sekwenacja prawie 6000zl

ocynk to byl w grand cherokee a w XJ to niestety blachy gnija :(


reszte znajdziesz w starszych postach a bylo chyba wszystko w tym temacie :)
a tu sie nie zgadzam..... ostatnio zdarzylo mi sie spawać w XJ-cie tylni błotnik...ocynk był tak gryby że bez wstępnego oszlifowania nie szło spawać.... dodam że XJ rocznik 90.

radek1898mauser
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 12:59 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: radek1898mauser » pn kwie 17, 2006 1:52 pm

No to chyba mnie panowie przekonali!!do jeepa:)
Myślałęm jeszcze kiedys o dieslu i to o tym 2.1 TD od Renault, ale kupic taki strasznie ciezko a w dodatku w dobrym stanie to juz cud!!niemal ,bo ten 2,5TD VM (nie chce nic co włoskie!!),zreszta same niemieckie ogłoszenia mowia same o tych silnikach chyba-w co drugim widnieje opis:MOTORSCHADEN:)
Biore wiec jednak 4.0!!może żre duzo(nie wierze szczerze mowiac w opowiesci typu ze pali 12 czy 13 litów-jak cos ma taka moc i pojemnośc to palić musi) ,ale przynajmniej ponoc bezawaryjny i częsci w brud!!
nasuneło miie jescze kilka pytan, a mianowicie takie:
wiem że sa róznice w silnikach i reduktorach podobno jest ich kilka typów??
widziałem opisy :full-time, part- time,selectrac i jeszcze jakis inny,dodatkowo wersje High Output i limited i jeszcze jakies tam,czym sie one róznia tzn chodzi mi o te redukory,jaka jest różnica w zachowaniu w terenie na tych poszczególnych rodzajach reduktorów,jesli chodzi o HO-to rozumiem ze jest to wersja o kilkanascie koni mocniejsza??-tak wyczytałem przynajmniej!
Jakiej więc najlepiej szukac wersji do zakupu????

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pn kwie 17, 2006 1:57 pm

danielpoz pisze:
ocynk to byl w grand cherokee a w XJ to niestety blachy gnija :(
Hmm, coś chyba nie tak bo mój były 89 i też cały w ocynku, i nie zgnity.

A najlepiej chyba po 95 zakupić tak do 97 bo potem to już cena kosmos
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn kwie 17, 2006 2:06 pm

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn kwie 17, 2006 4:47 pm

a progi w xj nie leca? a podloga? no wlasnie a widzieliscie zgnite grandy???? to wszystko :wink:


wiem wiem ze zaraz ktos napisze ze widzial ZJ z rdza.... hahaha ale nie doda ze byl trzy razy walony i u kolwala prostowany
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn kwie 17, 2006 5:37 pm

danielpoz pisze:a progi w xj nie leca? a podloga?
No wlasnie - w moim roczniku 92 nigdzie nie ma rdzy.

Albo jak by powiedzial KOwiec z Rejsu - nie ma, to znaczy jest :)

Odrobina pod wykladzina bagaznika - ale to w duzej mierze mija wina, bo cala zime jezdzil z mokra wykladzina w bagazniku i jakos nie bylo okazji wysuszyc..

Ale blacha dookola i bebechy pod spodem zdrowe. Nie wiem czy cynkowana bo porobilem wgniecenia, ale bez zdzierania lakieru :oops:
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn kwie 17, 2006 6:36 pm

a ja wam mowie ze podlogi i progi leca na potege w xj
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn kwie 17, 2006 6:50 pm

No to u mnie polecialy :)

Wgnieciony prog z drzwiami oraz wgnieciona podloga :)

Sie klepnelo ciezkim mlotkiem i sie naprawilo.

Ale rdzy nie mam - co mozna uznac za objaw mego szczescia, bo kilka juz widzialem nieco nadgryzionych.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

zomm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 3:50 pm

Post autor: zomm » pn kwie 17, 2006 7:02 pm

A ja też jestem leśnikiem i myśliwym mam XJ 95 2,5 td i jestem z niego bardzo zadowolony. Nie jest ten silnik przeciętnie bardziej awaryjny od innych. I też mam mausera ! Pozdrawiam !!
Pozdrawiam!!!
Jeep Cherokke 2,5 TD "95

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn kwie 17, 2006 7:15 pm

Ja też mam mausera- 98a ;) Troszku stary i troszku zdezaktywowany :lol:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

radek1898mauser
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 12:59 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: radek1898mauser » wt kwie 18, 2006 10:37 am

Witam Panów
No to zaczynam szukac wymażonego JEEP'a
Jak juz nabęde to sie pochwale
Po wszystkich opisach rozumiem ze mam najlepiej szukac wersji Limited??
Wszystkie Limited posiadaja ten lepszy reduktor z funkcja "Full-time"??

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » wt kwie 18, 2006 2:11 pm

Tak, wszystkie Limited mają ten slabszy reduktor NP242 - z FullTime

:)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » wt kwie 18, 2006 2:32 pm

od razu slabszy. Jak ma wiecej mozliwosci, to wiadomo, ze tez wiecej do zepsucia :)20
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » wt kwie 18, 2006 6:03 pm

solt pisze:od razu slabszy. Jak ma wiecej mozliwosci, to wiadomo, ze tez wiecej do zepsucia :)20
Slabszy - w rozumieniu technicznym - wytrzymujacy mniejsze obciazenia.

Nie pamietam dokladnie, ale to bylo cos 2000Nm dla 242 i 2500Nm dla 231.

Slabszy - w rozumieniu uzytkowym - (to o czym piszesz) bardziej skomplikowany, wiecej czesci ( i mniej wytrzymalych czesci).

Niemniej w lekkim, amatorskim uzytkowaniu opcja FT jest bardzo pożądana, a mozliwosc przeciazenia niewielka.

Do sportu, wyczynu i innego hardkoru - tylko 231
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt kwie 18, 2006 6:10 pm

242 były używane nawet z 4.7 który ma więcej mocy, większą masę, większe opony i mocniejszy pierwszy bieg skrzyni, więc nie ma z nimi tak źle. Niemniej wycofali je z tego użytku, bo zbliżało się niebezpiecznie do granicy :)
Zaś w pełni zgadzam się z tym, że Full Time jest bardzo potrzebne przeciętnemu użytkownikowi. :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

niucha-13
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 5:20 pm
Lokalizacja: lublin
Kontaktowanie:

Post autor: niucha-13 » czw kwie 20, 2006 8:04 pm

Widziałem dzisiaj pięknego JEEPA COUNTRY z kartką o sprzedaży w Warszawie tel.0 888-833-443. warto zadzwonić.
niucha-13

niucha-13
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 5:20 pm
Lokalizacja: lublin
Kontaktowanie:

Post autor: niucha-13 » czw kwie 20, 2006 8:05 pm

Widziałem dzisiaj pięknego JEEPA COUNTRY z kartką o sprzedaży w Warszawie tel.0 888-833-443. warto zadzwonić.
niucha-13

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » czw kwie 20, 2006 8:40 pm

niucha-13 pisze:Widziałem dzisiaj pięknego JEEPA COUNTRY z kartką o sprzedaży w Warszawie tel.0 888-833-443. warto zadzwonić.
Żenujące.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » czw kwie 20, 2006 8:44 pm

pezet pisze:
solt pisze:od razu slabszy. Jak ma wiecej mozliwosci, to wiadomo, ze tez wiecej do zepsucia :)20
Slabszy - w rozumieniu technicznym - wytrzymujacy mniejsze obciazenia.

Nie pamietam dokladnie, ale to bylo cos 2000Nm dla 242 i 2500Nm dla 231.

Slabszy - w rozumieniu uzytkowym - (to o czym piszesz) bardziej skomplikowany, wiecej czesci ( i mniej wytrzymalych czesci).

Niemniej w lekkim, amatorskim uzytkowaniu opcja FT jest bardzo pożądana, a mozliwosc przeciazenia niewielka.

Do sportu, wyczynu i innego hardkoru - tylko 231
w swietle moich ostatnich perypetii zwiazanych z 242, wynikajacych z usterki wlasnie dyfra MO zaczalem sie zastanawiac nad downgrade'e, do 231... mniej do zepsucia :D
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość