Potrzebna porada
Moderator: Mroczny
Potrzebna porada
Witam serdecznie.
Jestem na forum zupełnie nowym. O samochodach terenowych wiem tyle co przeczytałem w internecie. Warunki mojej pracy wymuszają na mnie kupno jakiejś terenówki. Czytając opinie forumowiczów doszedłem do wniosku, że chyba najlepszym będzie Nissan Patrol GR II Y 61, rozważam też Pajero oba w wersji krótkiej i dizelki. Ale bardziej mnie przekonuje Patrol. Chcę kupić coś powyżej 2000 roku. Nie będzie raczej jeździł w ciężkim terenie bardziej śnieg, błotko i lekki teren według mojej oceny. Mniej więcej po równo asfalt i teren.Znalazłem takiego Patrolka:
http://allegro.pl/nissan-patrol-y61-4-2 ... 23708.html
Czy warto go kupić według Waszej oceny?
Jaka jest optymalna cena jaką warto dać za takie coś?
Czy nie lepiej było by coś młodszego, ale z silnikiem 2, 8 lub 3,0 w dieslu?
Na razie nie mam więcej pytań. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam forumowiczów i zapaleńców.
Jestem na forum zupełnie nowym. O samochodach terenowych wiem tyle co przeczytałem w internecie. Warunki mojej pracy wymuszają na mnie kupno jakiejś terenówki. Czytając opinie forumowiczów doszedłem do wniosku, że chyba najlepszym będzie Nissan Patrol GR II Y 61, rozważam też Pajero oba w wersji krótkiej i dizelki. Ale bardziej mnie przekonuje Patrol. Chcę kupić coś powyżej 2000 roku. Nie będzie raczej jeździł w ciężkim terenie bardziej śnieg, błotko i lekki teren według mojej oceny. Mniej więcej po równo asfalt i teren.Znalazłem takiego Patrolka:
http://allegro.pl/nissan-patrol-y61-4-2 ... 23708.html
Czy warto go kupić według Waszej oceny?
Jaka jest optymalna cena jaką warto dać za takie coś?
Czy nie lepiej było by coś młodszego, ale z silnikiem 2, 8 lub 3,0 w dieslu?
Na razie nie mam więcej pytań. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam forumowiczów i zapaleńców.
Ostatnio zmieniony pn cze 03, 2013 10:33 am przez kichocik, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Potrzebna porada
Czytaj to: http://forum4x4.pl/viewforum.php?f=6
A pisz tu: http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t=85734
A pisz tu: http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t=85734
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Potrzebna porada
Właściciel z tego co pamiętam jest na forum.kichocik pisze:Witam serdecznie.
Jestem na forum zupełnie nowym. O samochodach terenowych wiem tyle co przeczytałem w internecie. Warunki mojej pracy wymuszają na mnie kupno jakiejś terenówki. Czytając opinie forumowiczów doszedłem do wniosku, że chyba najlepszym będzie Nissan Patrol GR II Y 61, rozważam też Pajero oba w wersji krótkiej i dizelki. Ale bardziej mnie przekonuje Patrol. Chcę kupić coś powyżej 2000 roku. Nie będzie raczej jeździł w ciężkim terenie bardziej śnieg, błotko i lekki teren według mojej oceny. Mniej więcej po równo asfalt i teren.Znalazłem takiego Patrolka:
http://allegro.pl/nissan-patrol-y61-4-2 ... 23708.html
Czy warto go kupić według Waszej oceny?
Jaka jest optymalna cena jaką warto dać za takie coś?
Czy nie lepiej było by coś młodszego, ale z silnikiem 2, 8 lub 3,0 w dieslu?
Na razie nie mam więcej pytań. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam forumowiczów i zapaleńców.
y60 autobus, czerwony.
- sewmustaf
- jestem tu nowy...
- Posty: 35
- Rejestracja: pn lut 13, 2012 11:21 pm
- Lokalizacja: 15km od rzeszowa
Re: Potrzebna porada
chciałem się podpiąć pod jakiś ogólny temat do różnym modeli samochodów terenowych. chodzi mi o kupno terenówki z lat około 2002-2005 do 30 000. w tej chwili jeżdżę grand vitarą z 2001r kilka cm liftu opony bfgoodrich A/T i w jakiś 30% wjeżdżam w teren raczej lekki. krążę koło samochodów raczej benzynowych bo diesle też dużo palą a tu gazu nie założy( mi spala ok 8-9l ropy) to jeszcze by uszło. jest dość małe pole do popisu bo większość aut tych lat nie ma ramy i robią się na suwy, wstępnie mnie interesują jeep liberty\cherokee, kia sorento, grand vitara 2, a tutaj tak: jeep dużo pali 3,7benz gaz nawet z 20l, grand vitara ma gorsze opinie niż ta moja z 2001r a kia kiepski napęd , macie coś jeszcze???
oczywiście koniecznie reduktor , i mile widziany między osiowy mech róż, rama.
oczywiście koniecznie reduktor , i mile widziany między osiowy mech róż, rama.
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Potrzebna porada
I frytki do tego...
Dacia Duster wielu chwali ją za dzielność terenową, malutko pali, na czarnym prawie nie jedzie (bezpiecznie i ekonomicznie)
Kilka innych aut, ale poważna terenówka nie schodzi poniżej 10 ON lub 15 Gazu.
Dacia Duster wielu chwali ją za dzielność terenową, malutko pali, na czarnym prawie nie jedzie (bezpiecznie i ekonomicznie)


Kilka innych aut, ale poważna terenówka nie schodzi poniżej 10 ON lub 15 Gazu.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
- sewmustaf
- jestem tu nowy...
- Posty: 35
- Rejestracja: pn lut 13, 2012 11:21 pm
- Lokalizacja: 15km od rzeszowa
Re: Potrzebna porada
nie chce daci to chyba z terenówką wiele nie ma, i nie podoba mi się nie myślałem nawet o tym. a co do splania to 15l gazu by mogło być to i tak na 100 km nie przekorocze 40zł a moja GV przy 8l ropy jest ponad 40zł.
Re: Potrzebna porada
Fizyki nie oszukasz, coś musi te 2t rozpędzić... kilkanaście l paliwa czy te 20 gazu to norma, chyba że waga i gabaryty suzuki, ale to już masz...
Re: Potrzebna porada
GV z dizlem jest kompromisem.
Nie ma tańszego samochodu terenowego w eksploatacji i równie solidnego.
Szukanie czegoś w tej klasie co spali za poniżej 40 zyla na 100 jest zawracaniem gitary.
Na samym tylnym napędzie jadąc długą trasę i muskając gaz potrafię zejść do 7 litrów ropy.
Zapięcie przodu i reduktora w terenie musi kosztować.
Nie ma tańszego samochodu terenowego w eksploatacji i równie solidnego.
Szukanie czegoś w tej klasie co spali za poniżej 40 zyla na 100 jest zawracaniem gitary.
Na samym tylnym napędzie jadąc długą trasę i muskając gaz potrafię zejść do 7 litrów ropy.
Zapięcie przodu i reduktora w terenie musi kosztować.
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
- sewmustaf
- jestem tu nowy...
- Posty: 35
- Rejestracja: pn lut 13, 2012 11:21 pm
- Lokalizacja: 15km od rzeszowa
Re: Potrzebna porada
jak kupowałem to właśnie chodziło mi o spalanie teraz też, moja na trasie dochodziła nawet do 6l ale to nie o to chodzi, jak liberty spali jeżdżąc średnio z 15l gazu to ujdzie ,w sumie to przodu tak często nie załanczam także może nie wyjdzie tak źle a w terenie to każdy musi spalić. może uda mi się znaleźć liberty 2,5 benzynę ta mniej pali ale czy nie za słaba będzie??
Re: Potrzebna porada
moje żonisko to do 7 l ON na trasie schodzi diskaczem i to... w automaciesuzi4WD pisze:GV z dizlem jest kompromisem.
Nie ma tańszego samochodu terenowego w eksploatacji i równie solidnego.
Szukanie czegoś w tej klasie co spali za poniżej 40 zyla na 100 jest zawracaniem gitary.
Na samym tylnym napędzie jadąc długą trasę i muskając gaz potrafię zejść do 7 litrów ropy.
Zapięcie przodu i reduktora w terenie musi kosztować.
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
Re: Potrzebna porada
Powiedz jeszcze, dlaczego szukasz czegoś na zmianę? Tylko spalanie? Te 30k budżetu na nowy 10-letni wóz starczy do końca życia samochodu na opłacanie 3l paliwa o które Ci za dużo/100...
Re: Potrzebna porada
Well
miałem kiedyś ignisa, takie 4x4 z wiskozą, na trasie palił 5,9-6, niezależnie od stylu jazdy.
GV pali mi ok litra więcej w takich samych warunkach jazdy z załączoną klimą.
Pytanie: po kiego się babrać w pseudo terenówkach?
Dizel o małej mocy jest bardziej przewidywalny w sensie zużycia paliwa niż benzyna.
Wspomniany ignis potrafił wyżłopać 12 w terenie.

miałem kiedyś ignisa, takie 4x4 z wiskozą, na trasie palił 5,9-6, niezależnie od stylu jazdy.
GV pali mi ok litra więcej w takich samych warunkach jazdy z załączoną klimą.
Pytanie: po kiego się babrać w pseudo terenówkach?
Dizel o małej mocy jest bardziej przewidywalny w sensie zużycia paliwa niż benzyna.
Wspomniany ignis potrafił wyżłopać 12 w terenie.

... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
- sewmustaf
- jestem tu nowy...
- Posty: 35
- Rejestracja: pn lut 13, 2012 11:21 pm
- Lokalizacja: 15km od rzeszowa
Re: Potrzebna porada
nie no spalanie w gv dieslu mi odpowiada. 8 ropy jest dobrze,Takayuki pisze:Powiedz jeszcze, dlaczego szukasz czegoś na zmianę? Tylko spalanie? Te 30k budżetu na nowy 10-letni wóz starczy do końca życia samochodu na opłacanie 3l paliwa o które Ci za dużo/100...
po prostu będę miał z 10 koła wolne i chcę sprzedać swoją i kupić coś kilka lat młodszego czyli taki liberciak z 2004 by był,
no GV to nie takie pseudo, no może nie konkretna terenówka, ale radzi sobie w terenie super,a na patrola gr2 to nie stać mnie na ropęPytanie: po kiego się babrać w pseudo terenówkach?
Re: Potrzebna porada
To jak dla mnie bez sensu, chyba że Jeepa potrzebujesz... kilka lat różnicy nie robi, a sprzedasz sprawdzony znany samochód, kupisz niewiadomoco...
- sewmustaf
- jestem tu nowy...
- Posty: 35
- Rejestracja: pn lut 13, 2012 11:21 pm
- Lokalizacja: 15km od rzeszowa
Re: Potrzebna porada
hm a to klina mi zabiłeś, ale jakbym swoją chciał z 4 lata jeszcze jeździć to pewnie trzeba by turbinę robić i prawdopodobnie przekładnie bo mam luz, (260tyś) jeszcze jakieś kosmetycze sprawy i 3 tyś się uzbiera. ale byłoby w sumie na lata bo tak reszta chodzi jak dzwon. nie wiem.
Re: Potrzebna porada
E tam kilna, taki jest fakt... poczytaj pierwszy lepszy temat w pierwszym lepszym dziale 'czy ktoś oglądał'. Może co 10 samochód nie jest miną...
Jeszcze doczytałem 'kilka cm liftu, AT'. Dorzuć to do gołego Jeepa masz następne 10k.
Jeszcze doczytałem 'kilka cm liftu, AT'. Dorzuć to do gołego Jeepa masz następne 10k.
Re: Potrzebna porada
Moim zdaniem lepiej te 10 koła wolne dołożyć do suzuki i kilka następnych lat bez kłopotów jeździć niż kupić kolejnego paścia i od nowa kasę w niego ładować. Żeby to jeszcze coś fajnego było ale jeep liberty...



Re: Potrzebna porada
a myślisz, ze stary pip to tak bez wkładu będzie żył?sewmustaf pisze:hm a to klina mi zabiłeś, ale jakbym swoją chciał z 4 lata jeszcze jeździć to pewnie trzeba by turbinę robić i prawdopodobnie przekładnie bo mam luz, (260tyś) jeszcze jakieś kosmetycze sprawy i 3 tyś się uzbiera. ale byłoby w sumie na lata bo tak reszta chodzi jak dzwon. nie wiem.
o naiwności
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Potrzebna porada
Ostatnio zaobserwowałem sobie pewne ciekawe zjawisko. Niektóre ludki zamiast minimalnie zainwestować w posiadany obiekt wolą kupić nowy, acz niekoniecznie lepszy. Uszkodziło się złącze ładowarki w lapku - kupmy nowego. Ale hitem był kumpel, który postanowił sprzedać auto, i szukać kolejnego, bo trzeba było wybecalować 2 kafle na rozrząd do passka



y60 autobus, czerwony.
Re: Potrzebna porada
najlepiej ożenić z problemem rodaka. Niech się męczy inny, byle nie ja. A co. Zaradność po polsku - opierdolić złoma jak jeszcze żyje naiwniakowi i chełpić się, ze taki dil zajebisty się zmotało
- sewmustaf
- jestem tu nowy...
- Posty: 35
- Rejestracja: pn lut 13, 2012 11:21 pm
- Lokalizacja: 15km od rzeszowa
Re: Potrzebna porada
hola ja przecież nie chce nikomu wcisnąć swojej gv tak czy tak przy 300 tyś hdi robi się turbine dlatego ktoś kupując może ewentualnie zapytać czy była już robiona czy jeszcze nie przecież to normalne zużycie.
a zmienić chciałem na trochę młodsze bo teraz będzie kasa a potem nie i kto mi wtedy dołoży byłaby to różnica 2001r a około 2004/5
sam sobie zaprzeczasz pierwsze piszesz że kupię jeepa i też będę musiał włożyć ( czyli ktoś mi wciśnie złoma) a potem znów ja komuś wcisnę, nie każdy sprzedaje sypiące się auto tylko może jak ja chce zmienić na kilka lat młodsze bo jest okazja.
a zmienić chciałem na trochę młodsze bo teraz będzie kasa a potem nie i kto mi wtedy dołoży byłaby to różnica 2001r a około 2004/5
sam sobie zaprzeczasz pierwsze piszesz że kupię jeepa i też będę musiał włożyć ( czyli ktoś mi wciśnie złoma) a potem znów ja komuś wcisnę, nie każdy sprzedaje sypiące się auto tylko może jak ja chce zmienić na kilka lat młodsze bo jest okazja.
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Potrzebna porada
Niestety smutna prawda.Mroczny pisze:najlepiej ożenić z problemem rodaka. Niech się męczy inny, byle nie ja. A co. Zaradność po polsku - opierdolić złoma jak jeszcze żyje naiwniakowi i chełpić się, ze taki dil zajebisty się zmotało
Obecny nowy właściciel mojego parcha stwierdził, że jako jedyny przedstawiłem mu wprost jakie są niedoskonałości i co warto by było w aucie w najbliższym czasie ogarnąć.
To jak tu ma być dobrze, jak więszość tylko czeka na niewiedzę, lub słabszy dzień drugiego człowieka, żeby wcisnąć mu syf...

y60 autobus, czerwony.
Re: Potrzebna porada
Sew zostań przy GVoździu, wyszykuj go za różnicę i ciesz się jazdą i możliwościami
(powaga).


Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia
Re: Potrzebna porada
sewmustaf pisze:hola ja przecież nie chce nikomu wcisnąć swojej gv tak czy tak przy 300 tyś hdi robi się turbine dlatego ktoś kupując może ewentualnie zapytać czy była już robiona czy jeszcze nie przecież to normalne zużycie.
a zmienić chciałem na trochę młodsze bo teraz będzie kasa a potem nie i kto mi wtedy dołoży byłaby to różnica 2001r a około 2004/5
sam sobie zaprzeczasz pierwsze piszesz że kupię jeepa i też będę musiał włożyć ( czyli ktoś mi wciśnie złoma) a potem znów ja komuś wcisnę, nie każdy sprzedaje sypiące się auto tylko może jak ja chce zmienić na kilka lat młodsze bo jest okazja.
Wowosowi odpowiadałem, nie bierz do się
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: Potrzebna porada
Nie do końca, jeżeli od nowości oliwa wymieniana co 10000km a nie jak zaleca producent olej Long Life i 30000km turbina przeżyje auto. (o chłodzeniu po butowaniu itp nie wspominam bo to oczywista oczywistość).sewmustaf pisze:hola ja przecież nie chce nikomu wcisnąć swojej gv tak czy tak przy 300 tyś hdi robi się turbine dlatego ktoś kupując może ewentualnie zapytać czy była już robiona czy jeszcze nie przecież to normalne zużycie.
Tak mi doradził kolega który robi sprężarki, ciągle powtarza że ma robotę dzięki wymiana olejów co 30kkm. A roboty ma tyle że warsztat buja 12-14h na dobę 7 dni w tygodniu...
W Patfinderze wymiana boli 6,5l włazi po 60-70zł/litr ale trudno.
Edit teraz tak myślę jak by tego oleju nie wymieniać zebrało by się 900zł na turbinę...


Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości