Rozrząd 2,5TD w Sporcie - koszt

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
typin
 
 
Posty: 209
Rejestracja: pn lut 04, 2013 11:17 pm
Lokalizacja: spod lasu, spod Rzeszowa

Rozrząd 2,5TD w Sporcie - koszt

Post autor: typin » sob cze 01, 2013 5:49 pm

Jaki jest mniej więcej teraz koszt wymiany rozrządu (robocizny) w Pajero Sport 1999, 2,5? Z tego co wyczytałem to dostęp jest łatwy więc duże pieniądze to być nie powinny? Raczej każdy mechanik sobie z tym poradzi i nie ma żadnych niespodzianek?
Co powinno być w komplecie (1 pasek 1 rolka i pompa?) - takie komplety są na alledrogo....
Tomek

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Rozrząd 2,5TD w Sporcie - koszt

Post autor: gebels » sob cze 01, 2013 8:09 pm

i pasek do wałka balansującego, jest pod rozrządem
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: Rozrząd 2,5TD w Sporcie - koszt

Post autor: pojara90 » sob cze 01, 2013 8:40 pm

Potrafi narobić niezłego bigosu jak pęknie, znam temat z autopsji.
W160
PajeroLong SS

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Rozrząd 2,5TD w Sporcie - koszt

Post autor: jpi » sob cze 01, 2013 9:10 pm

ja to rozrząd zamawiam w najbliższej hurtowni moto, albo mechanior sam sobie załatwia

nie komplikujesz tego co proste :roll:
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
typin
 
 
Posty: 209
Rejestracja: pn lut 04, 2013 11:17 pm
Lokalizacja: spod lasu, spod Rzeszowa

Re: Rozrząd 2,5TD w Sporcie - koszt

Post autor: typin » sob cze 01, 2013 9:13 pm

jpi pisze:ja to rozrząd zamawiam w najbliższej hurtowni moto, albo mechanior sam sobie załatwia

nie komplikujesz tego co proste :roll:
No własnie już wiem o tym dodatkowym pasku. Czyli 2 rolki i 2 paski....
Obserwując ile teraz bezwartościowego towaru w sklepach motoryzacyjnych wolałbym jednak nie brać pierwszego lepszego, tylko wezmę coś sprawdzonego.
Tomek

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Rozrząd 2,5TD w Sporcie - koszt

Post autor: Faja » sob cze 08, 2013 7:21 pm

Jeden pasek i jeden napinacz to mały koszt. A ten od wałków wywal precz.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
typin
 
 
Posty: 209
Rejestracja: pn lut 04, 2013 11:17 pm
Lokalizacja: spod lasu, spod Rzeszowa

Re: Rozrząd 2,5TD w Sporcie - koszt

Post autor: typin » ndz cze 09, 2013 6:35 am

Faja pisze:Jeden pasek i jeden napinacz to mały koszt. A ten od wałków wywal precz.
To znaczy? Jak to wywalić?
Tomek

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: Rozrząd 2,5TD w Sporcie - koszt

Post autor: piotr-stihl » ndz cze 09, 2013 8:41 am

wymień wszystko - koszt to max 5 stówek , [ nie pamiętam juz ale nie jest to tragedia żadna ]
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
typin
 
 
Posty: 209
Rejestracja: pn lut 04, 2013 11:17 pm
Lokalizacja: spod lasu, spod Rzeszowa

Re: Rozrząd 2,5TD w Sporcie - koszt

Post autor: typin » ndz cze 09, 2013 9:19 am

piotr-stihl pisze:wymień wszystko - koszt to max 5 stówek , [ nie pamiętam juz ale nie jest to tragedia żadna ]
Wymieniam. 250zł części + wymiana.
Tomek

czorcik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob sie 25, 2012 1:20 pm

Re: Rozrząd 2,5TD w Sporcie - koszt

Post autor: czorcik » ndz cze 09, 2013 11:14 am

To znaczy? Jak to wywalić?
Nie słuchaj takich szkodliwych porad.

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: Rozrząd 2,5TD w Sporcie - koszt

Post autor: piotr-stihl » ndz cze 09, 2013 3:24 pm

wymień wszystko - koszt to max 5 stówek , [ nie pamiętam juz ale nie jest to tragedia żadna ]
sory - pomyliłem cenę z ceną pompy wtryskowej , [ a nawet taniej kosztuje = pompa , bo 4 stówki ]
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
typin
 
 
Posty: 209
Rejestracja: pn lut 04, 2013 11:17 pm
Lokalizacja: spod lasu, spod Rzeszowa

Re: Rozrząd 2,5TD w Sporcie - koszt

Post autor: typin » ndz cze 16, 2013 7:41 am

No i się okazało przy okazji wymiany rozrządu, że jeszcze koło pasowe jest do wymiany.... To większe, wewnętrzne....
Na szczęście był zamiennik za 290, bo w ASO krzyknęli 1200 (!!!)
Ślizgał mi kiedyś pasek podczas zapalania (jeden z podwójnych klinowych mi się urwał i drugi wtedy ślizgał) i prawdopodobnie to ślizganie rozgrzało mocno koło pasowe i guma się podtopiła robiąc z jednego koła dwie części... jeszcze obracające się razem, ale w każdej chwili mogło dojść do ślizgania się jednej części względem drugiej a wtedy zaczyna brakować ładowania i obiegu wody...
Tomek

czorcik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob sie 25, 2012 1:20 pm

Re: Rozrząd 2,5TD w Sporcie - koszt

Post autor: czorcik » ndz cze 16, 2013 9:37 am

jeszcze obracające się razem, ale w każdej chwili mogło dojść do ślizgania się jednej części względem drugiej a wtedy zaczyna brakować ładowania i obiegu wody...
Kto Cie tak nastraszył :) ?

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Rozrząd 2,5TD w Sporcie - koszt

Post autor: Adas » ndz cze 16, 2013 3:24 pm

obowiązkowo nowa śruba na koło pasowe. Jeżeli poprzedni rozrząd był wymieniany dawno 3-5lat temu to komplet uszczelniaczy.
Czyli kompletny rozrząd na 90tyś km to pasek rozrządu, napinacz, pasek wałków balansowych, napinacz, uszczelniacze na wałki, uszczelniacz wałka rozrządu, uszczelniacz wału korbowego, pompa wody, no i nowa śruba na koło pasowe wały oraz sprawdzenie dwumasy w kole pasowym, przy całej operacji warto wymienić uszczelkę pod pokrywką klawiatury no i sprawdzić luzy zaworowe.
Koszt około 350zł

Awatar użytkownika
typin
 
 
Posty: 209
Rejestracja: pn lut 04, 2013 11:17 pm
Lokalizacja: spod lasu, spod Rzeszowa

Re: Rozrząd 2,5TD w Sporcie - koszt

Post autor: typin » ndz cze 16, 2013 3:25 pm

czorcik pisze:
jeszcze obracające się razem, ale w każdej chwili mogło dojść do ślizgania się jednej części względem drugiej a wtedy zaczyna brakować ładowania i obiegu wody...
Kto Cie tak nastraszył :) ?
...dlaczego nastraszył? Jeśli mechanik daje mi do ręki część zewnętrzną koła na której są rowki na paski, a część wewnętrzna pozostaje na silniku i jednocześnie informuje że jedna część nie jest już całością z drugą tak jak powinno być, bo łącząca ich guma została uszkodzona to chyba jasne jest, że obracająca się część wewnętrzna może nie obracać już części zewnętrznej bo nie ma już łączącego je materiału czyli gumy. Tak to zrozumiałem.
Potwierdzili to w sklepie...
Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość