W260 rd28 bez turbo - dymi po odpaleniu ....
Moderator: Kosiarz
W260 rd28 bez turbo - dymi po odpaleniu ....
Witam.
Panowie zakupilem autko znajac jego stan i z ta usterka a mianowicie po odpaleniu na zimno samochod nie gra na wszystkich garach , daje bialym dymem i jak go przegazuje o po 3 min jest juz ok. Wprawdzie mi to nie przeszkadza ale po co ma tak byc ... Poprzedni wlasciciel wspomnial ze zapowietrza sie uklad paliwowy. Od razu podkreslam ze nie jestem mocny w mechanice ale chce dowiedziec sie gdzie szukac newralgicznych miejsc takiej usterki i zasugerowac to serwisantowi. Moze ktos z Was mial taki problem ?
Z gory dziekuje za wszelkie podpowiedzi.
Zdrowka
Arek
Panowie zakupilem autko znajac jego stan i z ta usterka a mianowicie po odpaleniu na zimno samochod nie gra na wszystkich garach , daje bialym dymem i jak go przegazuje o po 3 min jest juz ok. Wprawdzie mi to nie przeszkadza ale po co ma tak byc ... Poprzedni wlasciciel wspomnial ze zapowietrza sie uklad paliwowy. Od razu podkreslam ze nie jestem mocny w mechanice ale chce dowiedziec sie gdzie szukac newralgicznych miejsc takiej usterki i zasugerowac to serwisantowi. Moze ktos z Was mial taki problem ?
Z gory dziekuje za wszelkie podpowiedzi.
Zdrowka
Arek
W260 RD28 - 1993r
Re: W260 rd28 bez turbo - dymi po odpaleniu ....
swiece miszczu,swiece 

Re: W260 rd28 bez turbo - dymi po odpaleniu ....
Jak jest podejrzenie zapowietrzenia układu paliwowego (sam wspominałeś o tym) to na początek:
- sprawdź stan rurek biegnących od/do zbiornika na ramie - oryginalne są stalowe,lubią rdzewieć, wtedy wymieniasz dla pewności całość (ćwiczone)
- sprawdź, czy nie sparciał któryś z gumowych węży w okolicach filtra paliwa i pompy zasilającej
- może zdarzyć się po dłuższym postoju mała "cofka" paliwa (jeśli pompa zasilająca jest sponiewierana) - doraźnym lekarstwem jest zawór zwrotny na stosownym przewodzie paliwowym
pzdr.
- sprawdź stan rurek biegnących od/do zbiornika na ramie - oryginalne są stalowe,lubią rdzewieć, wtedy wymieniasz dla pewności całość (ćwiczone)
- sprawdź, czy nie sparciał któryś z gumowych węży w okolicach filtra paliwa i pompy zasilającej
- może zdarzyć się po dłuższym postoju mała "cofka" paliwa (jeśli pompa zasilająca jest sponiewierana) - doraźnym lekarstwem jest zawór zwrotny na stosownym przewodzie paliwowym
pzdr.

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
W-160 3,3TD + Czapajew
- Rzeźnik z Jakubowa
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: czw kwie 13, 2006 12:57 pm
- Lokalizacja: Puszcz z Dziada Pradziada
- Kontaktowanie:
Re: W260 rd28 bez turbo - dymi po odpaleniu ....
Zawory trzeba sprawdzic, kompresję w cylindrach, sprawdzic wtryskiwacze...i oczywiście wszystko inne co piszą koledzy powyżej 

Vitara Long i Mercedes Wolf GD240 
KLR 600 1985 (nowy)

KLR 600 1985 (nowy)

Re: W260 rd28 bez turbo - dymi po odpaleniu ....
oooo tak, tez stawiam na taki banał, to na 1 ogien sprawdz.tomek 79 pisze:swiece miszczu,swiece
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 85
- Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:03 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola / podkarpackie
Re: W260 rd28 bez turbo - dymi po odpaleniu ....
naprawiłeś ?aarecki pisze:Witam.
Panowie zakupilem autko znajac jego stan i z ta usterka a mianowicie po odpaleniu na zimno samochod nie gra na wszystkich garach , daje bialym dymem i jak go przegazuje o po 3 min jest juz ok. Wprawdzie mi to nie przeszkadza ale po co ma tak byc ... Poprzedni wlasciciel wspomnial ze zapowietrza sie uklad paliwowy. Od razu podkreslam ze nie jestem mocny w mechanice ale chce dowiedziec sie gdzie szukac newralgicznych miejsc takiej usterki i zasugerowac to serwisantowi. Moze ktos z Was mial taki problem ?
Z gory dziekuje za wszelkie podpowiedzi.
Zdrowka
Arek

Parch Y60 3d 2.8 2" 35" MT Cooper STT Pro + Silverstone MT-117, Talon 12.5
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: W260 rd28 bez turbo - dymi po odpaleniu ....
Sądząc po tym, że autor wątku ostatni raz był na forum w marcu 2012 roku, nie wydaje mi się, żebyś uzyskał odpowiedź. 

y60 autobus, czerwony.
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: W260 rd28 bez turbo - dymi po odpaleniu ....
nie podniecaj się WowosWowos pisze:Sądząc po tym, że autor wątku ostatni raz był na forum w marcu 2012 roku, nie wydaje mi się, żebyś uzyskał odpowiedź.
widzisz,że koledze pierrdolła czapka i chce oszukać rzeczywistość

http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t=71597
zaśpiewajcie mu : i nasze słowa zimne ,że nie ma drogi innej

Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 85
- Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:03 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola / podkarpackie
Re: W260 rd28 bez turbo - dymi po odpaleniu ....
tylko capka i capka
mój po odpaleniu rano potwornie dymi na biało/siwo (nieprzepaloną ropą ewidentnie) nie może wejść na obroty, zarywa może nawet 3 cylindry. Trzymam go tak ze 3 minuty na 1500obr/min aż się zagrzeje (dopiero wtedy przestaje dymić). Później jeździ jak szalony i nic już nie dymi.
Nie bierze wody, oleju. Temperatura w 1/3 skali maxymalnie.
capka ?
mój po odpaleniu rano potwornie dymi na biało/siwo (nieprzepaloną ropą ewidentnie) nie może wejść na obroty, zarywa może nawet 3 cylindry. Trzymam go tak ze 3 minuty na 1500obr/min aż się zagrzeje (dopiero wtedy przestaje dymić). Później jeździ jak szalony i nic już nie dymi.
Nie bierze wody, oleju. Temperatura w 1/3 skali maxymalnie.
capka ?
Parch Y60 3d 2.8 2" 35" MT Cooper STT Pro + Silverstone MT-117, Talon 12.5
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: W260 rd28 bez turbo - dymi po odpaleniu ....
zmierz kompresję
na ciepłym i na zimnym
zrób test spalinowy
a upewnisz się,że czapka

na ciepłym i na zimnym
zrób test spalinowy
a upewnisz się,że czapka

Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Re: W260 rd28 bez turbo - dymi po odpaleniu ....
andcomputers pisze:tylko capka i capka
mój po odpaleniu rano potwornie dymi na biało/siwo (nieprzepaloną ropą ewidentnie) nie może wejść na obroty, zarywa może nawet 3 cylindry. Trzymam go tak ze 3 minuty na 1500obr/min aż się zagrzeje (dopiero wtedy przestaje dymić). Później jeździ jak szalony i nic już nie dymi.
Nie bierze wody, oleju. Temperatura w 1/3 skali maxymalnie.
capka ?
karwaz twaz
swiece

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 85
- Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:03 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola / podkarpackie
Re: W260 rd28 bez turbo - dymi po odpaleniu ....
a cio to....Patryk 160 pisze: zrób test spalinowy
Parch Y60 3d 2.8 2" 35" MT Cooper STT Pro + Silverstone MT-117, Talon 12.5
Re: W260 rd28 bez turbo - dymi po odpaleniu ....
Trzeba objąć ustami rurę wydechową i wciągnąć spaliny.


- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: W260 rd28 bez turbo - dymi po odpaleniu ....
Zdecydowanie popieramtomek 79 pisze: karwaz twaz
swiece


y60 autobus, czerwony.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości