Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
Moderator: Marcin-Kraków
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
u mnie stabilizator to temat rzeka. przy moich dystansach (45 mm) co chwila wyrywało mi łącznik stabilizatora z kuli.
łącznik jest dosyć drogi a jego wymiana bardzo kłopotliwa. żółte inżyniery powinny się za to smażyć w piekle.
ja przerobiłem swoje mocowanie łącznika stabilizatora. tokarz wytoczył a ja przyspawałem do urwanego sworznia specjalną nagwintowaną tulejkę. po czym zastosowałem łącznik z opla astry f za 12- 15 zł (dostępne w sklepie za rogiem). można też spróbować z vitary (jest podobny w konstrukcji ale droższy). wymiana to 5 minut i nie trzeba rozbierać pół auta. łącznik wygląda o wiele masywniej więc nie powinien rwać się po każdym wyjeździe w teren.
łącznik jest dosyć drogi a jego wymiana bardzo kłopotliwa. żółte inżyniery powinny się za to smażyć w piekle.
ja przerobiłem swoje mocowanie łącznika stabilizatora. tokarz wytoczył a ja przyspawałem do urwanego sworznia specjalną nagwintowaną tulejkę. po czym zastosowałem łącznik z opla astry f za 12- 15 zł (dostępne w sklepie za rogiem). można też spróbować z vitary (jest podobny w konstrukcji ale droższy). wymiana to 5 minut i nie trzeba rozbierać pół auta. łącznik wygląda o wiele masywniej więc nie powinien rwać się po każdym wyjeździe w teren.
Kia Sportage, lift 2", 30x9,5x15 KL71.
Kia K2700.
Samurai Metal Top 94'.
Jimny 2010 r. automat.
Kia K2700.
Samurai Metal Top 94'.
Jimny 2010 r. automat.
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
jakk robilem lift przodu to z jednej strony wymienilem to ustrojstwo bo luz straszny a z drugiej byl luz minimalny no i nie wymienialem i teraz wyszlo wszystko. kupie to wymienie i przy okazji zrobie przedluzki srob do tego. ktos na forum cos takiego mial.
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
ja miałem przedłużki. miały 4 cm długości i dawały radę w normalnej jeździe po szosie. jednak w terenie przy ostrzejszej jeździe urwanie łącznika było u mnie tylko kwestią czasu (prawdopodobnie przez zastosowaniu dość dużego dystansu na sprężynie - 45 mm) więc zastąpiłem je innym patentem. teraz nie powinno się urywać a nawet jeśli to wymiana jest szybka i tania.
Kia Sportage, lift 2", 30x9,5x15 KL71.
Kia K2700.
Samurai Metal Top 94'.
Jimny 2010 r. automat.
Kia K2700.
Samurai Metal Top 94'.
Jimny 2010 r. automat.
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
Kia Sportage, lift 2", 30x9,5x15 KL71.
Kia K2700.
Samurai Metal Top 94'.
Jimny 2010 r. automat.
Kia K2700.
Samurai Metal Top 94'.
Jimny 2010 r. automat.
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
w jeepach niektorych stabilizatory sa odlaczane silownikami nawet. 

sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
Y 61 też takowe udogodnienie posiadalewy00_00 pisze:w jeepach niektorych stabilizatory sa odlaczane silownikami nawet.

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
Prototyp poszerzenia przodu. Sory za jakość ale nie chciało mi się już do domu chodzić po aparat.


Jednak będzie trzeba zmotać to z czegoś innego ale na razie niech i takie będą.
Przeglądając allegro natknąłem się na kurtyny pcv
http://allegro.pl/pasy-pcv-4x400mm-bram ... 82855.html
Coś w tym stylu. Poszerzenie z przodu w największym miejscu mają 5 cm więc 10 cm starczyło by na jedno nadkole. Pas z aukcji ma grubość 4mm iszerokość 40 cm. Starczyło by zakupić 2 mb pasa i pociąć go.
Jednak będzie trzeba zmotać to z czegoś innego ale na razie niech i takie będą.
Przeglądając allegro natknąłem się na kurtyny pcv
http://allegro.pl/pasy-pcv-4x400mm-bram ... 82855.html
Coś w tym stylu. Poszerzenie z przodu w największym miejscu mają 5 cm więc 10 cm starczyło by na jedno nadkole. Pas z aukcji ma grubość 4mm iszerokość 40 cm. Starczyło by zakupić 2 mb pasa i pociąć go.
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
po niedzielnej przejazdzce zauwazylem rozlaczajacy sie naped przedni.zdarzylo mi sie w niedziele to dwa razy. jadac z zapietym napedem przez zaspy na jedynce zwyklej na wysokich obrotach slychac przez chwile wzrost obrotow i tak jak by tylko tyl robil po zmniejszeniu obrotow jest znowu ok. i czuc ze auto ciagnie na 4 kola. moze wajcha od biegow po lifcie wyskakiwac lekko
choc zdaje sie ze wajcha od napedu normalnie do dolu idzie. nie probowalem tego zabiegu na reduktorze.

sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
Kończy się sprzęgło? U siebie owy uślizg zauważyłem jadąc wyłącznie na 4H, na reduktorze nie było tego a na tarczy sprzęgłowej już brało nity czy jak to tam zwał. Można by zerknąć jak siedzą segery w przegubach, czy któryś nie wypadł z rowka.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
- leon zet
-
- Posty: 7506
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
A jak lift robiłeś to kombinowałeś coś z wajchami? Bo poprzeginać trzeba tę od reduktora a dodatkowo wyciąć kawałek blachy w otworze przez który przechodzi wajcha.
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
Problem znalazłem jak dziś się zakopałem przez to...bo napęd się rozłączył i wolno jechałem przez zaspę do domu. Tak mi przyszło do głowy czy przypadkiem seger nie zmienił swojego miejsca. madried5 miałeś ten sam pomysł;-) Rozwiązałem
. Po niedzielnej jeździe seger zeskoczył widocznie na skręconych kołach trochę za dużo przyszalałem
i przegub wyskoczył. na prostej drodze było dobrze, a na wysokich obrotach wysuwał się bardziej. Wielokliny na przegubie i sprzęgiełku nienaruszone na szczęście. Może tak się dziać też przez to że mam tulejki zamiast łożysk igiełkowych i brak ograniczników skrętu na ramie ;-( (są powyłamywane do środka, już takie były...)
Lift robiłem z bałwanków tych mniejszych więc lift nie jest taki duży jak u Madried5. nic nie wycinałem bo biegi wchodziły dobrze reduktor tez chodził ok. bez problemów włączania go.


Lift robiłem z bałwanków tych mniejszych więc lift nie jest taki duży jak u Madried5. nic nie wycinałem bo biegi wchodziły dobrze reduktor tez chodził ok. bez problemów włączania go.
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
Zawczasu lepiej odwiedź jakąś Agrome, lub inny sklep z częściami i wymień na nowy, to grosze kosztuje. Te Kijankowskie się łatwo odkształcają i słabo trzymają. Jeden chciałem trochę poprawić to mi pękł....
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
z obu stron mam wymienione na inne. miałem na warsztacie akurat
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
i dzis w nocy kijanka stracila chyba amorek z przodu. ogledzin dokonam dopiero jutro w dzien ale oto nastepujace objawy:
gdy auto stoji na plaskiej powierzchni jest przechylone na prawo.
naciskajac z przodu na blotnik auto chodzi swobodnie gora-dół jak by amorek nie dzialal wogóle.
podczas jazdy bardziej buja na wzniesieniach.
tyl z prawej strony tez tak jak by stal nizej w porownaniu do lewej strony, a amorek z tylu jest ok. dziala
choc intryguje mnie to ze to cos wiecej niz amorek. Bo z kad te pochylenie auta. moze tez sprezyna pekla? zobacze jutro. albo i dzis jak myslenie mi nie da spokoju:-)
a co wy Koledzy sadzicie o tym?
gdy auto stoji na plaskiej powierzchni jest przechylone na prawo.
naciskajac z przodu na blotnik auto chodzi swobodnie gora-dół jak by amorek nie dzialal wogóle.
podczas jazdy bardziej buja na wzniesieniach.
tyl z prawej strony tez tak jak by stal nizej w porownaniu do lewej strony, a amorek z tylu jest ok. dziala
choc intryguje mnie to ze to cos wiecej niz amorek. Bo z kad te pochylenie auta. moze tez sprezyna pekla? zobacze jutro. albo i dzis jak myslenie mi nie da spokoju:-)
a co wy Koledzy sadzicie o tym?
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
Co do wysokości auta pozostaje sprężyna i dystanse, amorek tylko tłumi. Kiedy mi się osrały oba z przodu, powyżej 90km/h na dziurawej drodze nie szło utrzymać auta, ale za to najlepszy był efekt bujania przy ostrzejszym zatrzymaniu, lub przejeżdżając przez progi zwalniające..... Jedynie obadać sprawę, ale żeby amorek i sprężyna razem? Hmmmm.....
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
- leon zet
-
- Posty: 7506
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
Górny kielich zawieszenia stracił łączność z macierzą?
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
Dzięki za informację, obadałem także wasze możliwości
Wszedłem pod auto z przodu wydawało się wszystko ok. Kierując się do tylnej części auta oględzinom poddawałem nawet i ramę czy przypadkiem nie pękła gdzieś. ale było ok ale gdy doszedłem do tylnego mostu wszystko wyszło na jaw.
Więc przyczyny znalezione. Takie jak myślałem lecz po części zlokalizowane w innych miejscach:
-Nie przednia lecz tylna sprężyna pękła (po stronie baku)
-Przy okazji wyszło na jaw, że przedni prawy amorek skończył się.
Kupujemy tylną sprężynę i wymieniamy, a przedni amorek... musimy poczekać na jakiś przypływ kasy i wymienić komplet.
Przez pękniętą tylną sprężynę auto z przodu po tej samej stronie jest niższe o 10 cm, tył podobnie.

Wszedłem pod auto z przodu wydawało się wszystko ok. Kierując się do tylnej części auta oględzinom poddawałem nawet i ramę czy przypadkiem nie pękła gdzieś. ale było ok ale gdy doszedłem do tylnego mostu wszystko wyszło na jaw.
Więc przyczyny znalezione. Takie jak myślałem lecz po części zlokalizowane w innych miejscach:
-Nie przednia lecz tylna sprężyna pękła (po stronie baku)
-Przy okazji wyszło na jaw, że przedni prawy amorek skończył się.
Kupujemy tylną sprężynę i wymieniamy, a przedni amorek... musimy poczekać na jakiś przypływ kasy i wymienić komplet.
Przez pękniętą tylną sprężynę auto z przodu po tej samej stronie jest niższe o 10 cm, tył podobnie.
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
Wymieniałem w zeszłym roku tylne amorki, za dwie KYB dałem 280 zł. Na razie przejechałem 22 tys km i jest OK.
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
Tylne amorki są ok. Chodzi o przód. Ja tamtej jesieni wymieniłem tył na gazowe kyb. Trochę taniej dałem ale to z 2 dyszki może
przebieg przez ten czas ok 30 tys km i sprawują się świetnie. Z przodu też myślę nad KyB lecz cena daje do myślenia ;-(
No wniosek taki że nie tylko standardowe sprężyny z prawej strony pękają. zastanawiam się teraz nad wzmocnionymi od astry

No wniosek taki że nie tylko standardowe sprężyny z prawej strony pękają. zastanawiam się teraz nad wzmocnionymi od astry

sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
Co do sprężyn to nie ma co gdybać, lepiej wzmacniane jak ma potrzymać
U siebie zakładałem te amorki: http://allegro.pl/amortyzatory-przod-ki ... 46941.html
Jak na razie ponad pół roku używania i trzymają, dobrze tłumią. Jak je kupowałem to wogule był jakiś bum na nie, wszystkie wykupili a ja musiałem czekać za nową dostawą....

Jak na razie ponad pół roku używania i trzymają, dobrze tłumią. Jak je kupowałem to wogule był jakiś bum na nie, wszystkie wykupili a ja musiałem czekać za nową dostawą....
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
dostrzeglem ze pekniecie sprezyny spowodowane bylo czym innym. za mala powierzchnia na dorobionym dystansie pod sprezyna. sprezyna pekla w dwoch miejscach... masa samego auta z kierowca ok ale z pasazerami i obciazeniem przy pewnym wykrzyzu na parkingu nie wytrzymalo...
zastanawia mnie czy wzmacniane od astry nie beda za sztywne.
zastanawia mnie czy wzmacniane od astry nie beda za sztywne.
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 73
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 5:26 pm
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
Mam wzmacniane od Astry i potwierdzam - są twardsze, ale często auto jest pełne i wtedy to jest zaleta.
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
Mam z Astry Caravan, jest OK.
Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną
Na czas kilku dni do momentu zakupu i montażu założyłem starą standardową sprężynę. (zabieg trfał 20 minut )
Zawsze to lepsza amortyzacja pojazdu. Sprężyna pękła na 3 części...
Dobrze się jeździło na tych sprężynach więc zastanawiam się czy to zmieniać szczególnie, że przeważnie jeżdżę sam, może 10 % jedzenia to jeżdżenie z pasażerami w liczbie do max 4 osób więc auto nie jest obciążone. Więc raczej nastąpi zakup jednej sztuki i przerobienie dystansów, a dokładniej ich powierzchni na styku sprężyny .
Zawsze to lepsza amortyzacja pojazdu. Sprężyna pękła na 3 części...
Dobrze się jeździło na tych sprężynach więc zastanawiam się czy to zmieniać szczególnie, że przeważnie jeżdżę sam, może 10 % jedzenia to jeżdżenie z pasażerami w liczbie do max 4 osób więc auto nie jest obciążone. Więc raczej nastąpi zakup jednej sztuki i przerobienie dystansów, a dokładniej ich powierzchni na styku sprężyny .
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości