Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

gotrek18
 
 
Posty: 157
Rejestracja: śr sty 30, 2013 10:37 am
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: gotrek18 » wt sty 21, 2014 9:52 am

u mnie stabilizator to temat rzeka. przy moich dystansach (45 mm) co chwila wyrywało mi łącznik stabilizatora z kuli.
łącznik jest dosyć drogi a jego wymiana bardzo kłopotliwa. żółte inżyniery powinny się za to smażyć w piekle.
ja przerobiłem swoje mocowanie łącznika stabilizatora. tokarz wytoczył a ja przyspawałem do urwanego sworznia specjalną nagwintowaną tulejkę. po czym zastosowałem łącznik z opla astry f za 12- 15 zł (dostępne w sklepie za rogiem). można też spróbować z vitary (jest podobny w konstrukcji ale droższy). wymiana to 5 minut i nie trzeba rozbierać pół auta. łącznik wygląda o wiele masywniej więc nie powinien rwać się po każdym wyjeździe w teren.
Kia Sportage, lift 2", 30x9,5x15 KL71.
Kia K2700.
Samurai Metal Top 94'.
Jimny 2010 r. automat.

Awatar użytkownika
lewy00_00
 
 
Posty: 926
Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
Lokalizacja: Łomża

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: lewy00_00 » wt sty 21, 2014 10:32 pm

jakk robilem lift przodu to z jednej strony wymienilem to ustrojstwo bo luz straszny a z drugiej byl luz minimalny no i nie wymienialem i teraz wyszlo wszystko. kupie to wymienie i przy okazji zrobie przedluzki srob do tego. ktos na forum cos takiego mial.
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra

gotrek18
 
 
Posty: 157
Rejestracja: śr sty 30, 2013 10:37 am
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: gotrek18 » śr sty 22, 2014 10:55 pm

ja miałem przedłużki. miały 4 cm długości i dawały radę w normalnej jeździe po szosie. jednak w terenie przy ostrzejszej jeździe urwanie łącznika było u mnie tylko kwestią czasu (prawdopodobnie przez zastosowaniu dość dużego dystansu na sprężynie - 45 mm) więc zastąpiłem je innym patentem. teraz nie powinno się urywać a nawet jeśli to wymiana jest szybka i tania.
Kia Sportage, lift 2", 30x9,5x15 KL71.
Kia K2700.
Samurai Metal Top 94'.
Jimny 2010 r. automat.

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: leon zet » śr sty 22, 2014 10:59 pm

Jak wygląda ten łącznik?

gotrek18
 
 
Posty: 157
Rejestracja: śr sty 30, 2013 10:37 am
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: gotrek18 » czw sty 23, 2014 1:02 am

opel astra f na alledrogo 12 zł
Obrazek
jutro zrobię zdjęcie jak mam to zmontowane
Kia Sportage, lift 2", 30x9,5x15 KL71.
Kia K2700.
Samurai Metal Top 94'.
Jimny 2010 r. automat.

Awatar użytkownika
lewy00_00
 
 
Posty: 926
Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
Lokalizacja: Łomża

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: lewy00_00 » czw sty 23, 2014 9:08 am

w jeepach niektorych stabilizatory sa odlaczane silownikami nawet. :-)
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: seba4x4 » czw sty 23, 2014 12:00 pm

lewy00_00 pisze:w jeepach niektorych stabilizatory sa odlaczane silownikami nawet. :-)
Y 61 też takowe udogodnienie posiada ;)
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
lewy00_00
 
 
Posty: 926
Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
Lokalizacja: Łomża

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: lewy00_00 » czw sty 23, 2014 9:52 pm

Prototyp poszerzenia przodu. Sory za jakość ale nie chciało mi się już do domu chodzić po aparat.
Obrazek
Obrazek
Jednak będzie trzeba zmotać to z czegoś innego ale na razie niech i takie będą.
Przeglądając allegro natknąłem się na kurtyny pcv
http://allegro.pl/pasy-pcv-4x400mm-bram ... 82855.html
Coś w tym stylu. Poszerzenie z przodu w największym miejscu mają 5 cm więc 10 cm starczyło by na jedno nadkole. Pas z aukcji ma grubość 4mm iszerokość 40 cm. Starczyło by zakupić 2 mb pasa i pociąć go.
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra

Awatar użytkownika
lewy00_00
 
 
Posty: 926
Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
Lokalizacja: Łomża

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: lewy00_00 » pn sty 27, 2014 11:21 pm

po niedzielnej przejazdzce zauwazylem rozlaczajacy sie naped przedni.zdarzylo mi sie w niedziele to dwa razy. jadac z zapietym napedem przez zaspy na jedynce zwyklej na wysokich obrotach slychac przez chwile wzrost obrotow i tak jak by tylko tyl robil po zmniejszeniu obrotow jest znowu ok. i czuc ze auto ciagnie na 4 kola. moze wajcha od biegow po lifcie wyskakiwac lekko ?? choc zdaje sie ze wajcha od napedu normalnie do dolu idzie. nie probowalem tego zabiegu na reduktorze.
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: madrider5 » wt sty 28, 2014 11:01 am

Kończy się sprzęgło? U siebie owy uślizg zauważyłem jadąc wyłącznie na 4H, na reduktorze nie było tego a na tarczy sprzęgłowej już brało nity czy jak to tam zwał. Można by zerknąć jak siedzą segery w przegubach, czy któryś nie wypadł z rowka.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: leon zet » wt sty 28, 2014 11:14 am

A jak lift robiłeś to kombinowałeś coś z wajchami? Bo poprzeginać trzeba tę od reduktora a dodatkowo wyciąć kawałek blachy w otworze przez który przechodzi wajcha.

Awatar użytkownika
lewy00_00
 
 
Posty: 926
Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
Lokalizacja: Łomża

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: lewy00_00 » wt sty 28, 2014 7:42 pm

Problem znalazłem jak dziś się zakopałem przez to...bo napęd się rozłączył i wolno jechałem przez zaspę do domu. Tak mi przyszło do głowy czy przypadkiem seger nie zmienił swojego miejsca. madried5 miałeś ten sam pomysł;-) Rozwiązałem :)21 . Po niedzielnej jeździe seger zeskoczył widocznie na skręconych kołach trochę za dużo przyszalałem :-? i przegub wyskoczył. na prostej drodze było dobrze, a na wysokich obrotach wysuwał się bardziej. Wielokliny na przegubie i sprzęgiełku nienaruszone na szczęście. Może tak się dziać też przez to że mam tulejki zamiast łożysk igiełkowych i brak ograniczników skrętu na ramie ;-( (są powyłamywane do środka, już takie były...)
Lift robiłem z bałwanków tych mniejszych więc lift nie jest taki duży jak u Madried5. nic nie wycinałem bo biegi wchodziły dobrze reduktor tez chodził ok. bez problemów włączania go.
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: madrider5 » śr sty 29, 2014 1:06 pm

Zawczasu lepiej odwiedź jakąś Agrome, lub inny sklep z częściami i wymień na nowy, to grosze kosztuje. Te Kijankowskie się łatwo odkształcają i słabo trzymają. Jeden chciałem trochę poprawić to mi pękł....
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
lewy00_00
 
 
Posty: 926
Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
Lokalizacja: Łomża

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: lewy00_00 » śr sty 29, 2014 4:27 pm

z obu stron mam wymienione na inne. miałem na warsztacie akurat
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra

Awatar użytkownika
lewy00_00
 
 
Posty: 926
Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
Lokalizacja: Łomża

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: lewy00_00 » ndz lut 09, 2014 3:06 pm

i dzis w nocy kijanka stracila chyba amorek z przodu. ogledzin dokonam dopiero jutro w dzien ale oto nastepujace objawy:
gdy auto stoji na plaskiej powierzchni jest przechylone na prawo.
naciskajac z przodu na blotnik auto chodzi swobodnie gora-dół jak by amorek nie dzialal wogóle.
podczas jazdy bardziej buja na wzniesieniach.
tyl z prawej strony tez tak jak by stal nizej w porownaniu do lewej strony, a amorek z tylu jest ok. dziala

choc intryguje mnie to ze to cos wiecej niz amorek. Bo z kad te pochylenie auta. moze tez sprezyna pekla? zobacze jutro. albo i dzis jak myslenie mi nie da spokoju:-)
a co wy Koledzy sadzicie o tym?
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: madrider5 » ndz lut 09, 2014 9:24 pm

Co do wysokości auta pozostaje sprężyna i dystanse, amorek tylko tłumi. Kiedy mi się osrały oba z przodu, powyżej 90km/h na dziurawej drodze nie szło utrzymać auta, ale za to najlepszy był efekt bujania przy ostrzejszym zatrzymaniu, lub przejeżdżając przez progi zwalniające..... Jedynie obadać sprawę, ale żeby amorek i sprężyna razem? Hmmmm.....
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: leon zet » ndz lut 09, 2014 9:32 pm

Górny kielich zawieszenia stracił łączność z macierzą?

Awatar użytkownika
lewy00_00
 
 
Posty: 926
Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
Lokalizacja: Łomża

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: lewy00_00 » pn lut 10, 2014 10:13 am

Dzięki za informację, obadałem także wasze możliwości :)2
Wszedłem pod auto z przodu wydawało się wszystko ok. Kierując się do tylnej części auta oględzinom poddawałem nawet i ramę czy przypadkiem nie pękła gdzieś. ale było ok ale gdy doszedłem do tylnego mostu wszystko wyszło na jaw.
Więc przyczyny znalezione. Takie jak myślałem lecz po części zlokalizowane w innych miejscach:
-Nie przednia lecz tylna sprężyna pękła (po stronie baku)
-Przy okazji wyszło na jaw, że przedni prawy amorek skończył się.

Kupujemy tylną sprężynę i wymieniamy, a przedni amorek... musimy poczekać na jakiś przypływ kasy i wymienić komplet.
Przez pękniętą tylną sprężynę auto z przodu po tej samej stronie jest niższe o 10 cm, tył podobnie.
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: seba4x4 » pn lut 10, 2014 11:44 am

Wymieniałem w zeszłym roku tylne amorki, za dwie KYB dałem 280 zł. Na razie przejechałem 22 tys km i jest OK.
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
lewy00_00
 
 
Posty: 926
Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
Lokalizacja: Łomża

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: lewy00_00 » pn lut 10, 2014 11:51 am

Tylne amorki są ok. Chodzi o przód. Ja tamtej jesieni wymieniłem tył na gazowe kyb. Trochę taniej dałem ale to z 2 dyszki może :wink: przebieg przez ten czas ok 30 tys km i sprawują się świetnie. Z przodu też myślę nad KyB lecz cena daje do myślenia ;-(
No wniosek taki że nie tylko standardowe sprężyny z prawej strony pękają. zastanawiam się teraz nad wzmocnionymi od astry ??
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra

madrider5
Posty: 773
Rejestracja: czw lis 11, 2010 9:47 pm
Lokalizacja: Okolice Torunia

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: madrider5 » pn lut 10, 2014 12:28 pm

Co do sprężyn to nie ma co gdybać, lepiej wzmacniane jak ma potrzymać :)21 U siebie zakładałem te amorki: http://allegro.pl/amortyzatory-przod-ki ... 46941.html
Jak na razie ponad pół roku używania i trzymają, dobrze tłumią. Jak je kupowałem to wogule był jakiś bum na nie, wszystkie wykupili a ja musiałem czekać za nową dostawą....
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F

Awatar użytkownika
lewy00_00
 
 
Posty: 926
Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
Lokalizacja: Łomża

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: lewy00_00 » pn lut 10, 2014 2:58 pm

dostrzeglem ze pekniecie sprezyny spowodowane bylo czym innym. za mala powierzchnia na dorobionym dystansie pod sprezyna. sprezyna pekla w dwoch miejscach... masa samego auta z kierowca ok ale z pasazerami i obciazeniem przy pewnym wykrzyzu na parkingu nie wytrzymalo...
zastanawia mnie czy wzmacniane od astry nie beda za sztywne.
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra

marko 1971
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: wt sty 18, 2011 5:26 pm

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: marko 1971 » pn lut 10, 2014 6:21 pm

Mam wzmacniane od Astry i potwierdzam - są twardsze, ale często auto jest pełne i wtedy to jest zaleta.

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: seba4x4 » pn lut 10, 2014 6:23 pm

Mam z Astry Caravan, jest OK.
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
lewy00_00
 
 
Posty: 926
Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
Lokalizacja: Łomża

Re: Moje motania z Kijanką i kijanki ze mną

Post autor: lewy00_00 » pn lut 10, 2014 7:16 pm

Na czas kilku dni do momentu zakupu i montażu założyłem starą standardową sprężynę. (zabieg trfał 20 minut )
Zawsze to lepsza amortyzacja pojazdu. Sprężyna pękła na 3 części...
Dobrze się jeździło na tych sprężynach więc zastanawiam się czy to zmieniać szczególnie, że przeważnie jeżdżę sam, może 10 % jedzenia to jeżdżenie z pasażerami w liczbie do max 4 osób więc auto nie jest obciążone. Więc raczej nastąpi zakup jednej sztuki i przerobienie dystansów, a dokładniej ich powierzchni na styku sprężyny .
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości