szybkie pytanie-szybka odpowiedz

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

tanulko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: ndz maja 01, 2011 1:07 pm
Lokalizacja: WAŁBRZYCH

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: tanulko » sob lut 22, 2014 8:03 pm

w swojej mam nowe matador izzarda 205 70 15 ms

krisddz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: śr sty 22, 2014 1:08 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: krisddz » wt lut 25, 2014 11:45 am

to znowu ja :)

mechanik który podjął się remontu mojej nivki pokazywał mi że występuje luz na wałach napędowych tz. 1/2 obrotu wałem a półośka stoi . coś z tym robić czy odpuścić i za jakiś czas wymienić oba wały ??

Awatar użytkownika
Dirgo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: czw sie 22, 2013 2:14 am

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Dirgo » wt lut 25, 2014 8:48 pm

Witam. Mam pytanie odnośnie spalaniu gazu w nivce. Ile maksymalnie pali gazu, i czy wydech powinien być mokry tzn. cieknie z niego?
Gniotsa nie łamiotsa - 21214 SPI LPG

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: cerber67 » wt lut 25, 2014 8:54 pm

Zdolności konsumpcyjne Nivki co do gazu jak i benzyny są praktycznie nieograniczone. Moja pali 15 ale jest to jazda w terenie i w większości na reduktorze. Jeżeli z wydechu cieknie woda to ok a jeżeli olej to nie ok.
Niva `88 1.6 zagazowana

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » śr lut 26, 2014 5:41 am

Z LPG w Nivie jest dokładnie tak jak pisze Cerber67.Na paliwie,na zimnym silniku leci z wydechu woda i na gazie też.W spalinach jest para która się szybko schładza w układzie wydechowym i trzeba przejechać z 20 km żeby tej wody było coraz mniej.I zużycie gazu też się zgadza,lepiej niech spala go więcej niż z zaworów wydechowych mają zostać "kikuty",a widziałem coś takiego w silniku który pracował na ubogiej dawce gazu.Krisddz,a jakie są objawy tego luzu na wałach?Stuki przy ruszaniu,wibracje,hałas?Mechanik sprawdzał ten luz jak uniesione były koła samochodu?Na wałach nie może być luzu pół obrotu,bo fizycznie to jest niemożliwe-ani krzyżak,ani wieloklin na wale nie osiagną takiego luzu.Ten luz to luz w mechanizmie różnicowym dokładniej koszu satelit.Niech mechanik sprawdzi o ile obróci się wał gdy wszystkie koła stoją na ziemi.Jeżeli nic się nie dzieje to uważam,że ten luz jest nieistotny.W mojej też jest,co prawda nie taki (sprawdzane jak stoi na kołach) i nie biore tego luzu do głowy.Gorzej gdyby wały przy mostach miały luz góra-dół.

krisddz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: śr sty 22, 2014 1:08 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: krisddz » śr lut 26, 2014 10:32 am

luz był sprawdzany jak auto było uniesione , zasugeruje sprawdzenie jak będzie na kołach gdy wymieni mi gumy na poliuretan i sprawdzę czy ma luzy w pionie.
dzięki za podpowiedź

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: cerber67 » śr lut 26, 2014 10:50 am

Takie sprawdzanie pokazuje luz w całym układzie. Od ręki kręcącej wałem do piasty koła. Krzyżaki, talerz-atak, satelity, cała przekładnia i wszelkie wielowypusty po drodze.
Czy podczas ruszania np. pod górę nie masz stukania? Choć przy luzie 1/2 obrotu to raczej powinno być napier...lanie a nie stuki.
Niva `88 1.6 zagazowana

krisddz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: śr sty 22, 2014 1:08 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: krisddz » śr lut 26, 2014 11:58 am

do tej pory nic nie zauważyłem żadnych stuków .może z tym 1/2 obrotu trochę mnie poniosło ale 1/4 napewno jest .
tylko pytanie co dalej przy takich luzach , na co sie szykować ?? wymiana wałów wystarczy czy remont całego systemu napędowego ??

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: cerber67 » śr lut 26, 2014 1:37 pm

Z remontem całości to może nie szalej. Sprawdzaj po kolei. Najpierw luzy na wale a później stopniowo resztę.
Niva `88 1.6 zagazowana

krisddz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: śr sty 22, 2014 1:08 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: krisddz » śr lut 26, 2014 2:22 pm

szybkie wnioski luz maly nie hałasuje , wiec kupuje opony :)
http://www.gold-gum.pl/p59,opony-wielos ... ngler.html
mam nadzieje ze asfaltu będą się trzymały :)
dzięki za podpowiedzi

suzuki_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pn lip 15, 2013 4:11 pm
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: suzuki_ » pt lut 28, 2014 8:40 pm

Heja :)

Mam takie małe pytanko. Gdy dziś pucowałem nivke :) zauważyłem, że tylne koło od strony kierowcy stoi pod skosem tzn. dół koła wychyla się ku zewnątrz a góra w stronę wnętrza nivy. Nie jest to jakoś ekstremalnie mocno ale widoczne gołym okiem. Dodam, że koło po drugiej stronie stoi bardziej równo. Co może być przyczyną tej, że sytuacji?? :-?
Jeep Wrangler YJ 2.5, Łada Niva 1.6

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dandan » pt lut 28, 2014 9:05 pm

Ugięta pochwa mostu.

suzuki_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pn lip 15, 2013 4:11 pm
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: suzuki_ » sob mar 01, 2014 2:02 pm

Czy to oznacza konieczność wymiany całej obudowy mostu?? :-?
Jeep Wrangler YJ 2.5, Łada Niva 1.6

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: cerber67 » sob mar 01, 2014 5:18 pm

Zależy jak wygięta. Ja prostowałem w Żuku. Prostujesz jak rurę. Najlepiej pod prasą. Na 85 stronie serwisówki jest kompletny opis co i jak razem z rysunkami.
Niva `88 1.6 zagazowana

suzuki_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pn lip 15, 2013 4:11 pm
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: suzuki_ » ndz mar 02, 2014 9:54 am

Dziękuje za informacje. W najbliższym czasie będę musiał coś z tym sękiem zrobić. :-? Pozdrawiam
Jeep Wrangler YJ 2.5, Łada Niva 1.6

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: jarcion » wt mar 04, 2014 8:56 am

@M4lyyy


"Mam problem otóż
na luzie gdy mam puszczone sprzęgło słyszę stukanie terkotanie o dosyć dużej częstotliwości wszystko wygląda ze to łozysko oporowe bo gdy wcisnę wcisnę sprzęgło to przestaje." - u mnie było głuche stukanie i peknięty wał korbowy :)
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » śr mar 05, 2014 4:35 am

M4lyyy może być pekniety wał,ale też mogą być zużyte półpierścienie oporowe wału.Łatwo to sprawdzić-złap za koło pasowe i na przemian ciągnij i odpychaj je od siebie.Jak wyczujesz luz wzdłuzny wału to juz będzie wiadomo co jest przyczyną.

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: jarcion » śr mar 05, 2014 3:55 pm

teraz mi się przypomina, że u mnie było odwrotnie, stukało przy wciśniętym pedale sprzęgła, pod obciążeniem ustawało- przynajmniej jak już całkiem pękł (to się pamieta), to mogłem jechać normalnie i było nawet ciśnienie oleju!, nawalało przy wciśnięciu sprzęgła i zmianie biegów- przejechałem jeszcze 20km z pęknietym :-) Nie wiedziałem co się zepsuło, ale skoro jechała do się doturlałem do garażu :-D
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » czw mar 06, 2014 4:55 pm

Potrzebuje pomocy jak nigdy.Jak zwolnić pas pasażera gdy został odkręcony i wciągniety przez rolke za daleko??Wiedziałem,że o czymś zapomniałem i było już za póżno.Nie zrobiłem na pasie supła i mam problem.

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dandan » pt mar 07, 2014 1:35 pm

Nie znam, Janusz tego problemu.Sporo razy po zdemontowaniu wrzucałem wszystko do wiadra,potem wyjmowałem,zakładałem i działało.
Spróbuj najpierw ustawić i dokręcić dół,jak złapie swoją pozycję,to może odpuści.
Oryginały są upierdliwe,kilka razy już miałem zmieniać na coś innego...

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: cerber67 » pt mar 07, 2014 2:17 pm

Zwijacz poza sprzęgłem odśrodkowym ma jeszcze blokadę położenia. Jak ustawisz zwijacz w pozycji jak w samochodzie to powinno się odblokować /delikatne popukanie powinni pomóc/ To tak w teorii.
Niva `88 1.6 zagazowana

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » pt mar 07, 2014 4:33 pm

Tak zrobiłem jak napisaliście i pomogło,ale kilka godzin cierpliwości mnie to kosztowało.Mam nauczke i jak to ja-niesamowitego pecha.Wczoraj wziełem na okazje kobiete z zakupami.I mówie;włoży pani zakupy na tylne siedzenia.Nie,panie ja tylko kawałek i wysiadam.Finał był taki,ze baba rozdeptała swoją pięciolitrową bańke wody mineralnej i miałem w Nivie basen.Fakt,że dużo jej wypłyneło gdzieś koło progu,ale żeby wszystko wysuszyć to zaczełem rozbierać i z tym pasem się pośpieszyłem.Już po problemie i dziękuje za pomoc.

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dandan » pt mar 07, 2014 9:05 pm

No,nie było tak źle. :wink:
Pamiętasz kiedyś mleko w szklanych butelkach zamykanych tylko zaciskanym kapslem z grubej folii
aluminiowej?
Otóż wtedy kiedyś kupiłem 2 litry,postawiłem na baczność na podłodze pasażera w moim ówczesnym 125p.
Po paru kilometrach przewróciły się przy hamowaniu, kapsle puściły :-?
Wykładzina podłogowa nasiąkła.Wycieranie i mycie na nic.Do końca przy wilgotnej aurze,wewnątrz czuć byłooo. :evil:
Woda to pikuś :wink:

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: suzi4WD » pt mar 07, 2014 9:11 pm

Janusz73 pisze:Wczoraj wziełem na okazje kobiete z zakupami.I mówie;włoży pani zakupy na tylne siedzenia.Nie,panie ja tylko kawałek i wysiadam.Finał był taki,ze baba rozdeptała swoją pięciolitrową bańke wody mineralnej i miałem w Nivie basen.
Zabrałem kiedyś na stopa kobitkę z małym dzieckiem.
Stała na przystanku PKS, pogoda pod psem, do lekarza niby.
Ale fotelika nie miałem.
Stali parę kilometrów dalej ...
:roll:
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

Awatar użytkownika
gasti
 
 
Posty: 136
Rejestracja: pn cze 19, 2006 3:32 pm
Lokalizacja: Korytów
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: gasti » ndz mar 09, 2014 5:42 pm

gasti pisze:Witam Szanownych Kolegów
poratujcie gdzie szukać przyczyn:
Nivka 1,7 MPI / zagazowana - objawy: przelewa paliwem w trakcie jazdy - bez różnicy gaz / PB. Do tego obroty głupieją (silnik krokowy ma niecały rok)
Zimne auto pracuje bez zarzutu, tylko się zagrzeje i zaczynają się cyrki.
Gazownik prześwietlił całe auto łacznie z zapłonem i twierdzi że to nie sonda i nie zapłon.
Wcześniej samochód śmigał bez zarzutu, może to nie ma związku ze sprawą, ale siadł akumulator, odpaliłem na pożyczkę z kabli i od tego momentu się zaczeło dziać. Akumulator został potem naładowany po odpięciu wcześniej od klem.
Może jakieś sugestie??
Ja stawiałem na lambdę.
pozdrawiam
Gasti
Witam
w końcu udało się podłączyć Nivę do kompa - po pierwsze musiałem przestawić program na typ US i zmienić coś co nazywa się Baud na ten większy, żeby kabel zadziałał.
Generalnie pokazło 3 błędy:
P0134
P0135
P0560
dwa pierwsze odnosiły się do sensora O2 (lambda??), ostatni to coś z napięciem.
Czy generalnie jest jakiś spis kodów i błędów, żeby nie zarzucac forum głupotami?
No i pytanie zasadnicze czy na podstawie tych błędów trzeba wymienić lambdę i czy to powinno rozwiązać problem?
pozdrawiam
Gasti
Ostatnio zmieniony pn mar 10, 2014 12:20 pm przez gasti, łącznie zmieniany 1 raz.
był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości