BMW DIESEL POWER W PATROLU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

marekw72
 
 
Posty: 264
Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
Lokalizacja: Narol/Warszawa

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: marekw72 » wt gru 23, 2014 3:48 pm

Fiba pisze:
marekw72 pisze:Oglądając zdjęcia z różnych adaptacji tego pomysłu nasunęło mi się pytanie i może ktoś będzie znał odpowiedz :
Czy ten silnik zaadaptowany w Patrolu jest chłodzony wentylatorem elektrycznym czy klasyczną wiskozą ?

pzr
marekw
Paweł montuje wszystkie na wiskozie .
tak myślałem, Paweł to doświadczona "bestia" i pewnie przećwiczył łatwiejsze w implementacji elektryki :-), stosując ostatecznie wiskozy.

pzr
marekw
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari

bartgd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pt sty 23, 2015 4:44 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: bartgd » pn sty 26, 2015 8:02 am

scuaz pisze:I jak chdzą te silniki bmw z patrolach?
wypowie sie ktoś ko już jakiś czas ma taki zestaw?
Witam,

Odgrzeję trochę kotleta...
Czy użytkownicy hybryd Patrol&BMW mogą napisać coś o długofalowej przygodzie ?
Jak te moce i momenty wytrzymują Patrolowe skrzynie biegów i reszta, co się szybciej zuzywa ?
Chodzi mi o auta wyprawowe.
Czy ktoś przy okazji zmieniał również hamulcownię ?

Przy okazji pytanie trochę zielonego w temacie:
Jak zmienia się silnik to trzeba też przespawać/zmienić łapy/mocowanie do ramy -
- czy taka zmiana w sensie spawania w jakiś sposób nadwyręża/rozhartowuje ramę w tym miejscu ?
Czy to miejsce nie rdzewieje potem bardziej ?

Edit: Szukając informacji w googlach przy okazji trafiłem na fajny opis montażu silnika:
http://www.szarbia.com/index.php?p=art_ ... 2=0&id=108

Pozdrawiam
Bartek

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: NUREK MAV » pn sty 26, 2015 10:17 am

marekw72 pisze:
tak myślałem, Paweł to doświadczona "bestia" i pewnie przećwiczył łatwiejsze w implementacji elektryki :-), stosując ostatecznie wiskozy.

pzr
marekw
Hmmm a co jest nie tak z elektryką w tym zestawie jakie wady lub zalety ma elektryka i wisko..?!!
bartgd pisze: Czy ktoś przy okazji zmieniał również hamulcownię ?
Pozdrawiam
Bartek
..... myślałem o takim zestawie na zmianę ..
australijskie tarcze DBA ,przednie seria S (nacinane) ,tylne seria X Gold ,do tych tarcz klocki Ferodo.
takie miałem zakusy...
a propos tematu to podpowie ktoś lub fotke wklei jak wygląda po włożeniu pedał gazu od bmw w parchu i gdzie montujecie komputery w tym zestawie...?
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: vandall_jr » pn sty 26, 2015 10:16 pm

NUREK MAV pisze:a propos tematu to podpowie ktoś lub fotke wklei jak wygląda po włożeniu pedał gazu od bmw w parchu i gdzie montujecie komputery w tym zestawie...?
Panie to nie takie proste :wink:
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: NUREK MAV » pn sty 26, 2015 10:25 pm

toć wiem ale chce na "a pacze" sobie zobaczyć i się połechtać ... jak wy to rozwiązaliście, no i coś o tym wiatraku napiszcie ...plisss :wink:
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: vandall_jr » pn sty 26, 2015 10:30 pm

Obrazek

Stery

Obrazek

OBD do NISSANA i BMW

A tu masz pozycję do sekwencji oraz wyświetlacz biegów
Obrazek

Film też jest, chcesz ??
A pedał jak to pedał mało atrakcyjny wiec fot brak
A szooo chcesz o wiatraku wiedzieć ??
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: NUREK MAV » pn sty 26, 2015 10:33 pm

zapodawaj :-)
Wisko czy elektryka zamontowaliście ... za i przeciw takiego rozwiązania ?!
skrzynka od manuala 3.0
Ostatnio zmieniony pn sty 26, 2015 10:37 pm przez NUREK MAV, łącznie zmieniany 1 raz.
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Wowos » pn sty 26, 2015 10:35 pm

Z sekwencyjną skrzynią ? siakaś rajdówka ?
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: vandall_jr » pn sty 26, 2015 10:39 pm

Wisco z oryginalna chłodnicą od Patrola plus klima z wentylatorem. Za jest tylko to, że jest skrzynia tip. i mało miejsca. Oczywiście SWB co sprawiło trochę kłopotów seniorowi ze zmieszczeniem tego pod maską. Film się ładuje.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: vandall_jr » pn sty 26, 2015 11:12 pm

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: vandall1 » pn sty 26, 2015 11:52 pm

NUREK MAV pisze:.....
Bilet na autobus i podjechać do Kosakowa :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: NUREK MAV » wt sty 27, 2015 4:41 pm

vandall1 pisze:
NUREK MAV pisze:.....
Bilet na autobus i podjechać do Kosakowa :wink:
hmm ... pewnie tak niebawem zrobię, ale póki co jeszcze zapytam...; czy zmieniacie coś w kwitach ( DR ) tego auta, tak aby na granicach się nie czepiali i jeśli tak to jaka to jest droga (przez mękę :)21 ) ?!
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: vandall1 » wt sty 27, 2015 8:44 pm

To zagadnienie w gestii klienta.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Misiek Cypr » wt sty 27, 2015 8:55 pm

W dowodzie nie ma numeru silnika, jest jego pojemnosc.

Idziesz z kwitami zakupu silnika I zmieniaja Ci w dowodzie cm3.

Gdybys mial 3.0DI, nic bys nie musial robic :)23

Jest jeszcze rodzaj paliwa, ale Ty nie zmieniasz.

Kiedys nas zatrzymali: spod patrol, 2.8, gora miala bude z jeepa CJ, plastikowa. Calosc byla zarejestrowana jako Muscel 73'. Przywalili sie ze za 4 cylindry, zaplacilismy podatek drogowy (takie czasy byly) ale co robia jeszcze te dwa?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: vandall_jr » wt sty 27, 2015 9:26 pm

Misiek a LUAZA 3,2 R6 widział :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: vandall_jr » wt sty 27, 2015 9:37 pm

Dodali my dziś taky bajer

Obrazek

Skóra z węża ogrodowego to inwencja ownera :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: vandall1 » śr sty 28, 2015 1:25 am

A fe...mimo żem współwinny :wink:

Nurek:raczej sie pospiesz,bo niedługo odjeżdża.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Misiek Cypr » śr sty 28, 2015 7:24 am

Ale ten bajer, to niby ta suwmiarka, czy to cos do wkrecania?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: vandall_jr » śr sty 28, 2015 9:46 am

Misiek Cypr pisze:Ale ten bajer, to niby ta suwmiarka, czy to cos do wkrecania?
Aaaa kuweta ze śrubkami :wink:
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Misiek Cypr » śr sty 28, 2015 9:57 am

A Lulek 3.2 to dosc interesujaca pozycja rynku wtornego :)21

Pamietam UAZa z IFSem z przodu. A tyl na sprezynach, o ile pamietam, to w sumie 4runner byl.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Grzywacki
Posty: 448
Rejestracja: śr lis 12, 2003 3:12 pm
Lokalizacja: Warszawa - Poznań - Gliwice

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Grzywacki » śr sty 28, 2015 10:05 am

NUREK MAV pisze:
vandall1 pisze:
NUREK MAV pisze:.....
Bilet na autobus i podjechać do Kosakowa :wink:
hmm ... pewnie tak niebawem zrobię, ale póki co jeszcze zapytam...; czy zmieniacie coś w kwitach ( DR ) tego auta, tak aby na granicach się nie czepiali i jeśli tak to jaka to jest droga (przez mękę :)21 ) ?!
Cześć,
Po zmianie z R28T na M60B40 pojechałem na OSKP gdzie wykonano przegląd łącznie z ważeniem. Dostałem kwit który stwierdzał zmiany w pojemności silnika, zasilania, ładowności.
Było to już ładnych parę lat temu, ale chyba procedura się nie zmieniła. Odbyło się za pierwszym podejściem bez kłopotów, ale to też zasługa diagnosty że mu się chciało. Dowodu rej. nie wymieniali, wpisali zmiany w adnotacje.

Pozdr. Andrzej.
Patrol Y60 V8 long 1990r.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Szarbia » śr sty 28, 2015 10:10 am

Grzywacki pisze: Po zmianie z R28T na M60B40 pojechałem na OSKP gdzie wykonano przegląd łącznie z ważeniem. Dostałem kwit który stwierdzał zmiany w pojemności silnika, zasilania, ładowności.
Było to już ładnych parę lat temu, ale chyba procedura się nie zmieniła. Odbyło się za pierwszym podejściem bez kłopotów, ale to też zasługa diagnosty że mu się chciało. Dowodu rej. nie wymieniali, wpisali zmiany w adnotacje.

Pozdr. Andrzej.
Jak ważenie wypadlo - odchudzil sie?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Grzywacki
Posty: 448
Rejestracja: śr lis 12, 2003 3:12 pm
Lokalizacja: Warszawa - Poznań - Gliwice

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Grzywacki » śr sty 28, 2015 10:56 am

Szarbia pisze:
Grzywacki pisze: Po zmianie z R28T na M60B40 pojechałem na OSKP gdzie wykonano przegląd łącznie z ważeniem. Dostałem kwit który stwierdzał zmiany w pojemności silnika, zasilania, ładowności.
Było to już ładnych parę lat temu, ale chyba procedura się nie zmieniła. Odbyło się za pierwszym podejściem bez kłopotów, ale to też zasługa diagnosty że mu się chciało. Dowodu rej. nie wymieniali, wpisali zmiany w adnotacje.

Pozdr. Andrzej.
Jak ważenie wypadlo - odchudzil sie?
Odchudził, jakieś 100 kilo, ale nie waga to wykazała...
to co Parch ma wpisane nominalnie w dowód jakoś nie zupełnie pokrywa się z rzeczywistością, szczególnie po założeniu stalowych zderzaków, windy i bagażnika.
(tu dobra wola diagnosty, masy "uśrednione zostały" )
Porównanie miałem na ul. Kościelnej przy przejeżdżaniu przez garby, na RD nurkował zaraz za, z M60 przepływał.

A.
Patrol Y60 V8 long 1990r.

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: NUREK MAV » śr sty 28, 2015 11:51 am

Grzywacki pisze: Cześć,
Po zmianie z R28T na M60B40 pojechałem na OSKP gdzie wykonano przegląd łącznie z ważeniem. Dostałem kwit który stwierdzał zmiany w pojemności silnika, zasilania, ładowności.
Było to już ładnych parę lat temu, ale chyba procedura się nie zmieniła. Odbyło się za pierwszym podejściem bez kłopotów, ale to też zasługa diagnosty że mu się chciało. Dowodu rej. nie wymieniali, wpisali zmiany w adnotacje.

Pozdr. Andrzej.
Dzięki za info .. jestem ciekaw jak to teraz " vandallowy " gość będzie załatwiał...
Powiedz jeszcze ile kucy ci po tej wymianie przybyło i jak ze spalaniem tego zestawu w porównaniu do poprzednika ?!
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
Grzywacki
Posty: 448
Rejestracja: śr lis 12, 2003 3:12 pm
Lokalizacja: Warszawa - Poznań - Gliwice

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Grzywacki » śr sty 28, 2015 3:34 pm

NUREK MAV pisze:
Grzywacki pisze: Cześć,
Po zmianie z R28T na M60B40 pojechałem na OSKP gdzie wykonano przegląd łącznie z ważeniem. Dostałem kwit który stwierdzał zmiany w pojemności silnika, zasilania, ładowności.
Było to już ładnych parę lat temu, ale chyba procedura się nie zmieniła. Odbyło się za pierwszym podejściem bez kłopotów, ale to też zasługa diagnosty że mu się chciało. Dowodu rej. nie wymieniali, wpisali zmiany w adnotacje.

Pozdr. Andrzej.
Dzięki za info .. jestem ciekaw jak to teraz " vandallowy " gość będzie załatwiał...
Powiedz jeszcze ile kucy ci po tej wymianie przybyło i jak ze spalaniem tego zestawu w porównaniu do poprzednika ?!

Tu wątek o dieslu, wszystko o M60B40 (V8 bena) jest gdzieś w wątku Szarbii.
Mam go przerobionego od jakichś 7 lat, w tym czasie raz zamordowałem skrzynię i sprzęgło, reszta to pierdoły.
Zrobione ponad 100 tys km na tym zestawie, fabrycznie coś takiego powinno być.

A.
Patrol Y60 V8 long 1990r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości