Zamek centralny

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Zamek centralny

Post autor: Prest » czw kwie 09, 2015 8:13 pm

Bry,
FZJ 80 którą dosiadam posiada wkurzającą mnie przypadłość , po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon
zamyka centralnym wszystkie zamki. W jaki sposób wyłączyć tą funkcję ? Dodam że jest to funkcja fabryczna.
FZJ80

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Zamek centralny

Post autor: rokfor32 » pt kwie 10, 2015 6:27 am

I typowa dla amerykańskich wersji.

Trzeba by grzebnąć za schematem elektrycznym do tego modelu - ogólnie moduł sterujący zamkiem jest w drzwiach kierowcy. Możliwe, że trzeba by podmienić go na europejski - ale możliwe też, że wystarczy wypiąć kabelek dający sygnał IGN.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Re: Zamek centralny

Post autor: Prest » pt kwie 10, 2015 10:17 am

Dzięki Rokfor za podpowiedź , kabelek IGN z modułu wypięty i temat załatwiony.
A zawziąłem się na tą samoblokadę , po tym jak w środku nocy w lesie zatrzasnąłem sobie odpalone auto :)
FZJ80

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Re: Zamek centralny

Post autor: Prest » wt kwie 14, 2015 8:53 am

Jednak nie jest tak kolorowo,
zamyka się od czasu do czasu i to bez konkretnej systematyki :o
Poprzedzając pytanie , wypięty przewód zaizolowany i wciśnięty pod obudowę modułu.
FZJ80

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Zamek centralny

Post autor: rokfor32 » wt kwie 14, 2015 11:28 am

Dlatego potrzebny jest schemat, bo grzebanie w ciemno daje ... takie właśnie efekty :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Re: Zamek centralny

Post autor: Prest » wt kwie 14, 2015 11:45 am

Kiedy po ciemku nie grzebałem , na schemacie tylko jeden czerwono -czarny jest od stacyjki.
FZJ80

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Zamek centralny

Post autor: rokfor32 » wt kwie 14, 2015 2:35 pm

Ale normalnie impuls sterujący idzie z przycisku na panelu - i z przełącznika przy zamku. Schemat jest potrzebny żeby zerknąć, czy ten sygnałowy kabelek nie biegnie gdzieś jeszcze.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Re: Zamek centralny

Post autor: Prest » wt kwie 14, 2015 5:31 pm

FZJ80

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: Zamek centralny

Post autor: rokfor32 » wt kwie 14, 2015 8:59 pm

No ale to trza schemat od hameryckiej wersjii - europejskie nie zamykają auta po przekręceniu kluczyka ... :)21

Ja mam schemat deko bardziej rozbudowany - ale też tylko Europa. I były wersje tych wozów z modułem antykradzieżowym (ale jeszcze nie immo) - i ten układ jest spięty z centralnym zamkiem. I - w moim schemacie - ten układ może być spięty równolegle z przełącznikiem zintegrowanym przy zamku, plus jakiś styk przy silniku zamka drzwi kierowcy. Tak było dla aut UK.

Kable:

L-O, L-G, L-Y, piny w złączu sterownika odpowiednio: 12, 6, 11 . Przy czym łatwiej to będzie rozpiąć na kostkach od wiązki drzwi (bo te wyjścia ze sterownika sterują jednocześnie całym układem, również od kluczyka, krosy są wewnątrz wiązki) - kostki: II1-18, II2-1, II1-19

Za zamykanie odpowiedzialny jest kabelek L-O.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Re: Zamek centralny

Post autor: Prest » śr kwie 15, 2015 6:43 am

Nie zagłębiwszy się w schemat , zobaczyłem na kabelku R-B "ignitinon" i odpiąłem go na 7 pinie , ale teraz widzę że to bardziej złożony temat :)21
FZJ80

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Zamek centralny

Post autor: CrOOchy » śr kwie 15, 2015 9:04 pm

A może to trzeba naprawić tak jak ja ostatnio 200 naprawiłem? :)21
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Re: Zamek centralny

Post autor: Prest » czw kwie 16, 2015 10:02 am

Nie mam serca ciąć nożem kabli jak popadnie w toyocie :)
FZJ80

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Zamek centralny

Post autor: CrOOchy » czw kwie 16, 2015 12:21 pm

to tylko centralny zamek, a ja centralny dyfer naprawiłem, więc analogie jakieś muszą być :)21
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Re: Zamek centralny

Post autor: Prest » czw kwie 16, 2015 1:57 pm

Odważny byłeś , bo w razie "W" wszystko i tak by było na Karabinieri :)
FZJ80

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Zamek centralny

Post autor: CrOOchy » czw kwie 16, 2015 3:14 pm

W razie W to auto od piątku nie ruszyło się z miejsca :)21
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Re: Zamek centralny

Post autor: Prest » czw kwie 16, 2015 8:27 pm

Kłamczuszek , oj kłamczuszek ........ :)21
FZJ80

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości