Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Moderator: Marcin-Kraków
Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
No i w końcu kupiłem. pali, jeździ, hamuje. Oto mój Honker.
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Dziś po pierwszej jeździe mam już pierwsze uwagi i pytania.
1.Bardzo ciężko wciskam pedał sprzęgła. Muszę się zaprzeć porządnie żeby wcisnąć. Przez to ścieżko wchodzą biegi i tak jak by niewysprzęgla się skrzynia bo wciśnięte sprzęgło a samochód trochę jedzie.
2. Coś jest z elektryką bo kontrolki mrugają nie świecą i nie włączają się kierunkowskazy, nie ma informacji o napędach itp...
3. Nie wiem jak załączać napędy. Próbuję ale nie mogę.
4. Przy rozpędzaniu gwiżdże albo tłumik albo turbina.
5. Hamulce bardzo miękkie i po pompowaniu twardnieją, świeci się lampka pedału hamulca.
4. Ogólnie samochód jedzie muszę powiedzieć że nawet dość miękko w porównaniu z innymi.
Tak więc zabieram się powoli za robotę.
1. Zacząłem rozbiórkę deski rozdzielczej i elektryki. Musze pomyć wszystkie plastiki bo wszystko jest brudne w kurzu i piachu. Ogólnie plastik są kiepskiej jakości. Guziki wypadają a plastiki ruchome i giętkie.
2. W planie w przedziale pasażerskim:
- rozbiórka całości poszycia, wypranie i wysprzątanie oraz sprawdzenie blach pod spodem i wygłuszenie.
- wymiana licznika na wersję z obrotomierzem
3. W planie z mechaniki
- wymiana wszystkich filtrów
- wymiana wszystkich olei - silnik, skrzynia, napędy, mosty
- wymiana płynów - hamulcowy, chłodzący, wspomagania
- sprawdzenie hamulców - szczeki, klocki, bębny, tarcze
- sprawdzenie mostów i wałów - krzyżaki, przeguby, podpory
- uszczelnienie silnika - podkładki wtrysków, uszczelniacze i uszczelki
4. Odświeżenie wnętrza i wygłuszenie oraz zewnątrz.
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Dziś po pierwszej jeździe mam już pierwsze uwagi i pytania.
1.Bardzo ciężko wciskam pedał sprzęgła. Muszę się zaprzeć porządnie żeby wcisnąć. Przez to ścieżko wchodzą biegi i tak jak by niewysprzęgla się skrzynia bo wciśnięte sprzęgło a samochód trochę jedzie.
2. Coś jest z elektryką bo kontrolki mrugają nie świecą i nie włączają się kierunkowskazy, nie ma informacji o napędach itp...
3. Nie wiem jak załączać napędy. Próbuję ale nie mogę.
4. Przy rozpędzaniu gwiżdże albo tłumik albo turbina.
5. Hamulce bardzo miękkie i po pompowaniu twardnieją, świeci się lampka pedału hamulca.
4. Ogólnie samochód jedzie muszę powiedzieć że nawet dość miękko w porównaniu z innymi.
Tak więc zabieram się powoli za robotę.
1. Zacząłem rozbiórkę deski rozdzielczej i elektryki. Musze pomyć wszystkie plastiki bo wszystko jest brudne w kurzu i piachu. Ogólnie plastik są kiepskiej jakości. Guziki wypadają a plastiki ruchome i giętkie.
2. W planie w przedziale pasażerskim:
- rozbiórka całości poszycia, wypranie i wysprzątanie oraz sprawdzenie blach pod spodem i wygłuszenie.
- wymiana licznika na wersję z obrotomierzem
3. W planie z mechaniki
- wymiana wszystkich filtrów
- wymiana wszystkich olei - silnik, skrzynia, napędy, mosty
- wymiana płynów - hamulcowy, chłodzący, wspomagania
- sprawdzenie hamulców - szczeki, klocki, bębny, tarcze
- sprawdzenie mostów i wałów - krzyżaki, przeguby, podpory
- uszczelnienie silnika - podkładki wtrysków, uszczelniacze i uszczelki
4. Odświeżenie wnętrza i wygłuszenie oraz zewnątrz.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 1
- Rejestracja: pn lut 15, 2016 10:36 pm
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
z zaciekawieniem będe śledził bo po głowie chodzi mi taki sam projekt. może wiesz więcej ode mnie i powiesz mi co tak ludziska narzekaja na honkera (pomijając fakt że to konstrukcja z poprzedniej epoki co akurat mi bardzo pasuje)
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Jeszcze raz napiszę dla porządku:
AD1-> Sprzęgło - mechanik musi się wypowiedzieć może starczy jakaś regulacja, a może po prostu wymaga już wymiany
AD2-> Trzeba przejrzeć całą elektrykę, niewykluczone że zgnita ramka przedniej szyby (a stawiam, że taka jest) puszcza wodę do środka, która zalewała przewody oraz skrzynkę z bezpiecznikami/przekaźnikami
AD3 -> Jeżeli nie możesz włączyć napędów to i reduktor może wymagać przejrzenia i niestety ewentualnej naprawy.
Ad4 -> Gwizdanie na 99% ustanie po wymianie tłumika końcowego
AD5 -> Należy przeserwisować cały układ hamulcowy, sprawdzić stan przewodów, tarcz, klocków, bębnów, wymienić płyn hamulcowy itp.
Do listy planów dorzuć też raczej blacharkę - na zdjęciach m.in wspomniane ramka przedniej szyby wygląda na zgnitą, przez co woda pewnie leje się pod deskę jak pada i właśnie to mogło spowodować część Twoich problemów z elektryką. Inne elementy do poprawek też się raczej znajdą. Jak wyglądają progi od wewnątrz? Warto to zweryfikować.
Mój po zakupie wyglądał całkiem ładnie:

A po dokładnym umyciu przemysłowym karcherem (o nieco większej mocy niż te na myjniach samoobsługowych) zaczął wyglądać tak:


Jak widać farba aż zeszła z niektórych elementów oraz tzw. baranka na progach odsłaniając niewidoczne wcześniej dziury. Warto więc dokładnie ocenić stan blacharski i wykonać ewentualne naprawy puki nie ma dramatu.
AD1-> Sprzęgło - mechanik musi się wypowiedzieć może starczy jakaś regulacja, a może po prostu wymaga już wymiany
AD2-> Trzeba przejrzeć całą elektrykę, niewykluczone że zgnita ramka przedniej szyby (a stawiam, że taka jest) puszcza wodę do środka, która zalewała przewody oraz skrzynkę z bezpiecznikami/przekaźnikami
AD3 -> Jeżeli nie możesz włączyć napędów to i reduktor może wymagać przejrzenia i niestety ewentualnej naprawy.
Ad4 -> Gwizdanie na 99% ustanie po wymianie tłumika końcowego
AD5 -> Należy przeserwisować cały układ hamulcowy, sprawdzić stan przewodów, tarcz, klocków, bębnów, wymienić płyn hamulcowy itp.
Do listy planów dorzuć też raczej blacharkę - na zdjęciach m.in wspomniane ramka przedniej szyby wygląda na zgnitą, przez co woda pewnie leje się pod deskę jak pada i właśnie to mogło spowodować część Twoich problemów z elektryką. Inne elementy do poprawek też się raczej znajdą. Jak wyglądają progi od wewnątrz? Warto to zweryfikować.
Mój po zakupie wyglądał całkiem ładnie:
A po dokładnym umyciu przemysłowym karcherem (o nieco większej mocy niż te na myjniach samoobsługowych) zaczął wyglądać tak:


Jak widać farba aż zeszła z niektórych elementów oraz tzw. baranka na progach odsłaniając niewidoczne wcześniej dziury. Warto więc dokładnie ocenić stan blacharski i wykonać ewentualne naprawy puki nie ma dramatu.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Ok dam odpowiedz jak przejdę poszczególne działania. Na wstępie już kilka pytań. Przy rozbiórce kabiny napotkamy na problemy:
1. Jak zdemontować pokrętło nawiewu na przedział pasażerski? Obudowy plastikowej nie mogę zdjąć bo pokretlo siedzi i nie schodzi.
2. Czy cały plastik ten główny deski trzyma się na 4 śrubami po dwie na stronę po bokach?
3. Nie mogę rozpiąć modułu w którym są pokrętła od sterowania nawiewniki. Pokrętła są zablokowane jak je wydałem to się okazało że linki sterujące nawi wami nie chcą się przesuwać. Jak to rozebrać.
1. Jak zdemontować pokrętło nawiewu na przedział pasażerski? Obudowy plastikowej nie mogę zdjąć bo pokretlo siedzi i nie schodzi.
2. Czy cały plastik ten główny deski trzyma się na 4 śrubami po dwie na stronę po bokach?
3. Nie mogę rozpiąć modułu w którym są pokrętła od sterowania nawiewniki. Pokrętła są zablokowane jak je wydałem to się okazało że linki sterujące nawi wami nie chcą się przesuwać. Jak to rozebrać.
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Kurczę... pytasz o takie rzeczy, które robiłem kilka razy ale nigdy nie sprawiło mi to większego problemu (choć nie miałem żadnej instrukcji) więc nie pamiętam detali. Pokrętło od nagrzewnicy jest chyba przykręcone na dole jedną śrubą... Deskę ściągałem dwa razy i nie pamiętam czy coś ją trzyma poza tymi zewnętrznymi śrubami... jak zdemontujesz zegary, schowek i centralny panel to będziesz już wiedział jak jest
Generalnie to są tak proste czynności, że jak poświęcisz trochę czasu to bez kłopotu się z tym ogarniesz. Teraz masz honkera więc przyzwyczajaj się do tego typu kombinowania i prac manualnych 


Ostatnio zmieniony śr lut 24, 2016 8:35 pm przez wojas, łącznie zmieniany 1 raz.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
To prawda że nie jest to filozofia ale jak zawsze obawiam się ze coś połamię i wtedy będzie za późno bo tych plastików jak by co to raczej w sieci nie widziałem.
Najwięcej kombinuję z tą gałka. Myślałem o śrubce ale n ie znalazłem. Może źle szukam. sprawdzę jeszcze raz.
Najwięcej kombinuję z tą gałka. Myślałem o śrubce ale n ie znalazłem. Może źle szukam. sprawdzę jeszcze raz.
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
czekaj wstawię Ci foto...
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Tu masz foto jak to wygląda po zdjęciu gałki i obudowy - widać tą śrubę. Jest ona między główka gałki a obudową.

Co do "plastików" to wszystko jest dostępne do honkera, jednak mało elementów znajdziesz w necie - jest kilka wyspecjalizowanych sklepów, które mają części do honkerów. Aby tam kupować trzeba dosyć płynnie operować numerami z katalogu części honkera, inaczej czasem ciężko się dogadać.
Niestety jakość tych "nowych" elementów również pozostawia wiele do życzenia bo nie są to gotowe do założenia części a jedynie półprodukty. Tutaj przykład nowych elementów, polecam szczególnie przyjrzeć się pierwszemu zdjęciu jak prosto wycięte są otwory na przyciski




Co do "plastików" to wszystko jest dostępne do honkera, jednak mało elementów znajdziesz w necie - jest kilka wyspecjalizowanych sklepów, które mają części do honkerów. Aby tam kupować trzeba dosyć płynnie operować numerami z katalogu części honkera, inaczej czasem ciężko się dogadać.
Niestety jakość tych "nowych" elementów również pozostawia wiele do życzenia bo nie są to gotowe do założenia części a jedynie półprodukty. Tutaj przykład nowych elementów, polecam szczególnie przyjrzeć się pierwszemu zdjęciu jak prosto wycięte są otwory na przyciski



http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Ok. Już widzę. Będę się zabierał za to.
Co do sklepów znalazłem kilka w sieci ale czy są wyspecjalizowane to nie wiem. Możesz podać jakieś namiary.
Pytanie odnośnie siedzeń. Od jakiego auta najlepiej szukać bo moje kierowcy jest porwane i chyb anie ma co szyć bo poza tym jest brudne w smarach.
Co do sklepów znalazłem kilka w sieci ale czy są wyspecjalizowane to nie wiem. Możesz podać jakieś namiary.
Pytanie odnośnie siedzeń. Od jakiego auta najlepiej szukać bo moje kierowcy jest porwane i chyb anie ma co szyć bo poza tym jest brudne w smarach.
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
fotele z lublina są takie same, pasują też bardzo dobrze fotele z fiata pandy, nawet są chyba bardziej estetyczne od oryginalnych.
Fotel z fiata pandy w honkerze(więcej zdjęć znajdziesz w picasie z mojego podpisu):

Sklepy:
motorpol, lcars, rawmot, tarmot, moto-trans koszalin - to tak na szybko
Fotel z fiata pandy w honkerze(więcej zdjęć znajdziesz w picasie z mojego podpisu):
Sklepy:
motorpol, lcars, rawmot, tarmot, moto-trans koszalin - to tak na szybko
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Wojas nie pokazuj mojej piewni bo mnie okradną 

Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
spoko... pokazałem celowo tylko te najmniej cenne eksponaty 

http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Dziś dotarłem do blachy w kabinie. O dziwo blach zdrowa. Niestety wygłuszenie wilgotne. Będę to wszystko czyścił i suszył.
Co polecacie na wygłuszenie kabiny ?
Robię też elektrykę - była woda w skrzynce bezpiecznikowej.
Liczniki przerabiam na obrotomierz i licznik na 160 km/h.
Co polecacie na wygłuszenie kabiny ?
Robię też elektrykę - była woda w skrzynce bezpiecznikowej.
Liczniki przerabiam na obrotomierz i licznik na 160 km/h.
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Szybszy od tego nie będzie 

Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
I wcale ma nie być.
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Kolega julokrk nie bardzo kuma o co kaman
h2000 ma licznik zeskalowany do 200km/h, dlatego na priv doradzilem opcje wlozenia licznika z lublina zeskalowanego do 160km/h co jest nieco bardziej praktyczne w przypadku auta jezdzacego max 120km/h...

http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Aha
Okej

Piaskowanie - specjalizacja w samochodach zabytkowych
http://www.fb.com/ecoblasting
http://www.fb.com/ecoblasting
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Witam ponownie. Rozbiórka wnętrza kabiny postępuje. Została już tylko nagrzewnica oraz lewa strona kierowcy. Poniżej linki do zdjęć i filmików:
Zdjęcia:
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Filmik:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... MAAriCKwoy
I teraz mam kilka pytań:
1. Czy zna ktoś sposób na ta wodę z przedniej szyby. Cieknie mocno i z tego co widać na filmiku woda stoi w uszczelce szyby. Idzie to jakoś uszczelnić:
2. Czym najlepiej wykonać poszycie w kabinie tak aby było cieplej i ciszej. Oryginalną matę wyrzuciłem bo się rozpadła i była mokra.
3. Czy ktoś wie co to za masa na podłodze w kabinie? Po zdjęciu poszycia na podłodze coś jeszcze jest jak by jakaś masa bitumiczna.
4.Na zdjęciach widać otwory od nagrzewnicy do których podłącza się rury nawiewów. Dwa z nich są pogięte. Czy tak jest normalnie czy lepiej je naprostować? mam takie pogięcie po obu strona na dwóch otworach.
Zdjęcia:
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Filmik:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... MAAriCKwoy
I teraz mam kilka pytań:
1. Czy zna ktoś sposób na ta wodę z przedniej szyby. Cieknie mocno i z tego co widać na filmiku woda stoi w uszczelce szyby. Idzie to jakoś uszczelnić:
2. Czym najlepiej wykonać poszycie w kabinie tak aby było cieplej i ciszej. Oryginalną matę wyrzuciłem bo się rozpadła i była mokra.
3. Czy ktoś wie co to za masa na podłodze w kabinie? Po zdjęciu poszycia na podłodze coś jeszcze jest jak by jakaś masa bitumiczna.
4.Na zdjęciach widać otwory od nagrzewnicy do których podłącza się rury nawiewów. Dwa z nich są pogięte. Czy tak jest normalnie czy lepiej je naprostować? mam takie pogięcie po obu strona na dwóch otworach.
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
AD1> Wymiana ramki przedniej szyby - na zdjęciach widać że ramka już przegnita i trzyma się na farbie. Rant wchodzący w uszczelkę prawdopodobnie już nie istnieje.
AD2> Nie mam konkretnych propozycji bo jeszcze nie jestem na tym etapie ale na rynku jest od groma mat wygłuszających które można dowolnie formować, wycinać i przyklejać.
AD3> Jest to prawdopodobnie jakaś mata bitumiczna tak jak zauważyłeś
AD4> W dwóch honkerach 2000, które miałem okazje widzieć ze zdjętą deską żadna z rur nie była pogięta jak u Ciebie. Na ten otwór ma wejść rura doprowadzająca powietrze do deski - więc raczej powinno być to dobrze uszczelnione aby "wichura" nie uciekała bokiem.
AD2> Nie mam konkretnych propozycji bo jeszcze nie jestem na tym etapie ale na rynku jest od groma mat wygłuszających które można dowolnie formować, wycinać i przyklejać.
AD3> Jest to prawdopodobnie jakaś mata bitumiczna tak jak zauważyłeś
AD4> W dwóch honkerach 2000, które miałem okazje widzieć ze zdjętą deską żadna z rur nie była pogięta jak u Ciebie. Na ten otwór ma wejść rura doprowadzająca powietrze do deski - więc raczej powinno być to dobrze uszczelnione aby "wichura" nie uciekała bokiem.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Dzieki za info.wojas pisze:AD1> Wymiana ramki przedniej szyby - na zdjęciach widać że ramka już przegnita i trzyma się na farbie. Rant wchodzący w uszczelkę prawdopodobnie już nie istnieje.
AD2> Nie mam konkretnych propozycji bo jeszcze nie jestem na tym etapie ale na rynku jest od groma mat wygłuszających które można dowolnie formować, wycinać i przyklejać.
AD3> Jest to prawdopodobnie jakaś mata bitumiczna tak jak zauważyłeś
AD4> W dwóch honkerach 2000, które miałem okazje widzieć ze zdjętą deską żadna z rur nie była pogięta jak u Ciebie. Na ten otwór ma wejść rura doprowadzająca powietrze do deski - więc raczej powinno być to dobrze uszczelnione aby "wichura" nie uciekała bokiem.
Rozbiórka postępuje dalej. Mam pytanie. Jak dobrać się do tej ramki i szyby. Jak to zdjąć aby nie uszkodzić uszczelki i szyby. Może ramka nie jest jeszcze w kiepskim stanie? Nowa to ok. 600 zł. Może uszczelnić to jakimś silikonem po odświeżeniu ramki?
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Ramka nie jest w kiepskim stanie? A to nie jest dziura przypadkiem?

U Ajaxa w honkerze ramka prezentowała się bardzo ładnie, zdrowa blacha itp. ale lała się woda. Po demontażu uszczelki okazało się, że rant na którym trzyma się uszczelka już prawie nie istniał w niektórych miejscach, no ale nic jeszcze spod uszczelki nie wylazło. Jak znajdę zdjęcia tej ramki to wrzucę.
Aby zdemontować szybę należy zdemontować z uszczelki kliny itp. - jak się na tym nie znasz (a tak wnoszę skoro o to pytasz), to się nie zabieraj sam za to bo stracisz szybę. Nawet w profesjonalnych firmach przy wymianie ramki zdarza się, że szyba nie przeżywa takiej operacji - u Ajaxa podczas wymiany tak właśnie się niestety stało.
Pewnie jakimś silikonem dasz rade to na chwilę zatrzymać lub chociaż ograniczyć, ale korozja będzie postępować - a taka poklejona uszczelka i szyba pewnie nie będzie się już nadawać do przełożenia w przyszłości na zdrową ramkę. W Oli honkerze 2000 w programie samochód marzeń naprawiali blacharsko ramkę przedniej szyby... wiem, że potem i tak skończyło się wymianą ramki na nową. Moim zdaniem jedynym sensownym rozwiązaniem jest zakup nowej ramki, po kataforezie.

U Ajaxa w honkerze ramka prezentowała się bardzo ładnie, zdrowa blacha itp. ale lała się woda. Po demontażu uszczelki okazało się, że rant na którym trzyma się uszczelka już prawie nie istniał w niektórych miejscach, no ale nic jeszcze spod uszczelki nie wylazło. Jak znajdę zdjęcia tej ramki to wrzucę.
Aby zdemontować szybę należy zdemontować z uszczelki kliny itp. - jak się na tym nie znasz (a tak wnoszę skoro o to pytasz), to się nie zabieraj sam za to bo stracisz szybę. Nawet w profesjonalnych firmach przy wymianie ramki zdarza się, że szyba nie przeżywa takiej operacji - u Ajaxa podczas wymiany tak właśnie się niestety stało.
Pewnie jakimś silikonem dasz rade to na chwilę zatrzymać lub chociaż ograniczyć, ale korozja będzie postępować - a taka poklejona uszczelka i szyba pewnie nie będzie się już nadawać do przełożenia w przyszłości na zdrową ramkę. W Oli honkerze 2000 w programie samochód marzeń naprawiali blacharsko ramkę przedniej szyby... wiem, że potem i tak skończyło się wymianą ramki na nową. Moim zdaniem jedynym sensownym rozwiązaniem jest zakup nowej ramki, po kataforezie.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Ok czyli pozostaje szukać ramki...
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Znalazłem zdjęcia.
Wspomniana ramka tuż przed wymiana wymianą wyglądała ok:

A po zdjęciu uszczelki:


Na górze i po bokach było lepiej ale korozja też już była:

A tak wygląda rant nowej:


Widać "małą" różnicę
Po wymianie ramki u Ajaxa woda już nie leci do środka - przetestowane.
Wspomniana ramka tuż przed wymiana wymianą wyglądała ok:

A po zdjęciu uszczelki:


Na górze i po bokach było lepiej ale korozja też już była:

A tak wygląda rant nowej:


Widać "małą" różnicę

Po wymianie ramki u Ajaxa woda już nie leci do środka - przetestowane.
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
jak chcesz mogę zapytać o ramę przedniej szyby może uda się taniej załatwić
Re: Honker Intrall 2006 - reaktywacja...
Chętnie...sgt.sly pisze:jak chcesz mogę zapytać o ramę przedniej szyby może uda się taniej załatwić
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości