szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Moderator: Albert_N
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Ja mam docięty kawałek rurki PCV (takiej, w którą np. kable elektryczne się wsadza) o średnicy około 1 cm. Z jednej strony opiera się o uszczelkę na uszkodzonym siłowniku korektora, z drugiej na "koszyku" lampy. Metodą prób i błędów dobrałem tak, żeby lampy świeciły jak w moim cywilnym aucie. Niva przeszła z tym już drugi przegląd. Choć docelowo kupię nowe lampy bez korektora, bo nowy pewnie nie wytrzymałby za długo.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Kolejna zagwostka
Od dwóch dni chodzą mi non stop wentylatory od chłodnicy
Orientujecie się może czy w 1.7i (komputer GM) to jest sterowane z czujnika temperatury (zwarty/rozwarty) czy to komputer steruje według jakiegoś dokładniejszego pomiaru? Próbowałem dzisiaj wypiąć czujnik na chwile ale nie przyniosło to żadnego rezultatu.

Od dwóch dni chodzą mi non stop wentylatory od chłodnicy

- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
na moje oko to z czujnika (bo mam przy nim zrobione obejście na przycisk w teren) ale nie z tego od wskaźnika temperatury tylko z tego na wężach/ króćcach wody. Co do lokalizacji nie pomogę za bardzo bo mam go na dorobionym kolanku z lewej strony (patrząc na przód samochodu) na dole chłodnicy więc nie wiem czy w oryginale jest tak samo.
niva challenge accepted
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Ok, ale ten czujnik podaje temperature na komputer czy zwiera jak juz powinno byc zalaczone chlodzenie? Poprzedni wlasciciel tez dorobil przycisk tylko w tej gestwinie kabli nie moge dojsc czy on wlasnie nie rozlacza wentylatorow
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Przepraszam zakręciłem się trochę w tamtym poście - nie przemyślałem sprawy.
obejście na przycisk powinno być zrobione w oparciu o przekaźnik wentylatorów lub jakiś dodatkowy i nie powinno mieć wiele wspólnego z czujnikiem.
U mnie niestety jest coś z tym namotane bo jak dołożony przy aku bezpiecznik od obejścia się przepalił to wentylator wcale nie działał.
patrząc na schemat elektryczny widać, że do przekaźnika wentylatorów dociera sygnał z kompa.
sprawdziłbym ten przekaźnik też
obejście na przycisk powinno być zrobione w oparciu o przekaźnik wentylatorów lub jakiś dodatkowy i nie powinno mieć wiele wspólnego z czujnikiem.
U mnie niestety jest coś z tym namotane bo jak dołożony przy aku bezpiecznik od obejścia się przepalił to wentylator wcale nie działał.
patrząc na schemat elektryczny widać, że do przekaźnika wentylatorów dociera sygnał z kompa.
sprawdziłbym ten przekaźnik też
niva challenge accepted
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Ja mam założony włącznik 3-pozycyjny do wentylatora.
I - całkowicie wyłączony /jazda przez wodę żeby nie połamał łopatek/
II - sterowany przez czujnik temperatury
III - załączony "na krótko" pomijając czujnik /jak padnie czujnik to mogę wymusić nadmuch/
Oczywiście załączanie wentylatora poprzez przekaźnik.
I - całkowicie wyłączony /jazda przez wodę żeby nie połamał łopatek/
II - sterowany przez czujnik temperatury
III - załączony "na krótko" pomijając czujnik /jak padnie czujnik to mogę wymusić nadmuch/
Oczywiście załączanie wentylatora poprzez przekaźnik.
Niva `88 1.6 zagazowana
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Ja mam założony włącznik 3-pozycyjny do wentylatora.
I - całkowicie wyłączony /jazda przez wodę żeby nie połamał łopatek/
II - sterowany przez czujnik temperatury
III - załączony "na krótko" pomijając czujnik /jak padnie czujnik to mogę wymusić nadmuch/
Oczywiście załączanie wentylatora poprzez przekaźnik.
I - całkowicie wyłączony /jazda przez wodę żeby nie połamał łopatek/
II - sterowany przez czujnik temperatury
III - załączony "na krótko" pomijając czujnik /jak padnie czujnik to mogę wymusić nadmuch/
Oczywiście załączanie wentylatora poprzez przekaźnik.
Niva `88 1.6 zagazowana
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: śr cze 05, 2013 11:46 pm
- Lokalizacja: W-wa Wesoła & Radziwiłłów
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
[quote="dant"]Kolejna zagwostka
Od dwóch dni chodzą mi non stop wentylatory od chłodnicy
Orientujecie się może czy w 1.7i (komputer GM) to jest sterowane z czujnika temperatury (zwarty/rozwarty) czy to komputer steruje według jakiegoś dokładniejszego pomiaru? Próbowałem dzisiaj wypiąć czujnik na chwile ale nie przyniosło to żadnego rezultatu.
Normalnie jeśli zdejmiesz wtyczkę z czujnika na przewodzie od termostatu do chłodnicy to wentylatory zaczynają pracowac, jeśli pracują non stop to kilka przyczyn uszkodzony czujnik- łatwe do sprawdzenia, przerwany przewód lub sklejony przekaźnik.
Temperatura do na deskę jest brana z glowicy.

Od dwóch dni chodzą mi non stop wentylatory od chłodnicy

Normalnie jeśli zdejmiesz wtyczkę z czujnika na przewodzie od termostatu do chłodnicy to wentylatory zaczynają pracowac, jeśli pracują non stop to kilka przyczyn uszkodzony czujnik- łatwe do sprawdzenia, przerwany przewód lub sklejony przekaźnik.
Temperatura do na deskę jest brana z glowicy.
- megatroneye
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: pn cze 20, 2016 11:52 am
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Ile waży silnik Nivy 1.7i?
A silnik + skrzynia?
Przepraszam, jeśli to już było, ale ciągle wyszukiwarka mi wyskakuje z błedem i nic nie mogę wyszukać po forach
A silnik + skrzynia?
Przepraszam, jeśli to już było, ale ciągle wyszukiwarka mi wyskakuje z błedem i nic nie mogę wyszukać po forach

"Jak się nie ma co się lubi, to się nie ma co się lubi"
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Szybkie pytanie: jak duży luz jest standardowo na kierownicy w nivie 1.7? Muszę się w swojej sporo namachać żeby utrzymać prosty tor jazdy a mechanik mi właśnie powiedział, że "one tak mają
" i nie wiem teraz czy go dalej cisnąć czy zaakceptować taki stan rzeczy
[przy przeglądzie diagnosta nic nie znalazł negatywnego]


- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
A może to zbieżność ?
Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Raczej nie
Nie mam problemu z jechaniem prosto tylko raczej z "martwa strefa" zanim koła zaczną reagować na ruchy kierownicą

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
To masz za duży luz na przekładni albo na wsporniku układu kierowniczego.Niva z dobrze ustawioną geometrią kół i z odpowiednim luzem na kole kierownicy prowadzi się bardzo dobrze.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Znalazłem w serwisówce, że to powinno być ok 5 stopni (18-20mm). Tak więc zobaczymy co mechanik da rade wyczarować 

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Orientujecie się może czy na przód zmieszczą się wycieraczki 480mm? Wszędzie podają 380, ale akurat takie mam pod ręką i zastanawiam się czy jest sens w ogóle próbować
ps. na tył wchodzi zwykła 330mm czy jest jakaś dedykowana ? Bo tego już nigdzie nie mogę znaleźć

ps. na tył wchodzi zwykła 330mm czy jest jakaś dedykowana ? Bo tego już nigdzie nie mogę znaleźć

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Witam.Jest taki dziwny problem.Nivka po trzech tygodniach postoju odpaliła bez zadnego problemu.Po przejechaniu pięciu kilometrów był już problem z odpaleniem.Dzisiaj zrobilem około 20km w terenie przez przypadek zgasła i znowu problem z odpaleniem dobrze że trafił się wędkarz i odpalilismy z kabli i to jest ciekawe wróciłem do domu zgasilem auto i myślę spróbuję odpalić no i trach Nivka cyka.Czy to może być problem z rozrusznikiem?Proszę o pomoc.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Lukasz11 ale Niva stała trzy tygodnie z podłączonym akumulatorem?Jak tak to nie jest wina akumulatora.Polecam obejrzeć przewody akumulator-rozrusznik,akumulator-alternator.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Tak Niva stała z podlaczonym akumulatorem.Dla mnie to trochę dziwne można powiedziec ze Lada odpala kiedy chce i najgorsze kiedy ja chcę to nic z tego.Będę szukał przyczyny jak Kolega podpowiedział.Dziękuję.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: śr cze 05, 2013 11:46 pm
- Lokalizacja: W-wa Wesoła & Radziwiłłów
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
miałem taki przypadek i powodem był automat w rozruszniku, gdy nie ma osłony termicznej na rozruszniku to kolektor przegrzewa cewkę od bendixa.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Czy chodzi o tą osłonę nad rozrusznikiem taka blacha która oddziela rozrusznik od kolektora?Lepiej żeby była czy nie?OSII pisze:miałem taki przypadek i powodem był automat w rozruszniku, gdy nie ma osłony termicznej na rozruszniku to kolektor przegrzewa cewkę od bendixa.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Tak. Chodzi o tą osłonę. Lepiej jak tam jest, bo to ona chroni rozrusznik przed temperaturą od wydechu.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Czyli wychodzi na to że jak kolektor się nagrzeje to ta blacha nie daje na tyle izolacji dla rozrusznika i dlatego może być problem z odpaleniem Nivy?tirek pisze:Tak. Chodzi o tą osłonę. Lepiej jak tam jest, bo to ona chroni rozrusznik przed temperaturą od wydechu.
Może i faktycznie coś w tym jest bo na zimnym silniku Lada odpala bez problemu.Już sam nie wiem.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Witam, pojechałem dziś do znajomego robić moją druga Nivę (o jej naprawie nie będe pisał, poprostu masakra, jedną śrubę od wachacza po długim grzaniu palnikiem jakos sie dało wybić z wielkim bólem, za to drugą nie dało sie ani ruszyć, grzanie, psikanie wd nie pomogło, tak waliliśmy młotem że aż cała tuleje która jest wprasowana w te "sanki" ruszyła sie i trzeba było całe sanki odkręcać itd.) ale dobra ważniejsza sprawa przyjeżdżam moją 1 ładą zostawiłem na 2 biegu wsiadam i koniec nie da się wybić dwójki w żaden sposób, zakleszczone, znacie jakiś sposób? szukam i nic nie mogę znaleźć, kiedyś w UAZie raz miałem taką sytuację to ojciec jakoś to ogarnął(ponoć tak często też w ciągnikach się działo) a teraz nie mam pojęcia jak sie za to zobrać
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Witam, pojechałem dziś do znajomego robić moją druga Nivę (o jej naprawie nie będe pisał, poprostu masakra, jedną śrubę od wachacza po długim grzaniu palnikiem jakos sie dało wybić z wielkim bólem, za to drugą nie dało sie ani ruszyć, grzanie, psikanie wd nie pomogło, tak waliliśmy młotem że aż cała tuleje która jest wprasowana w te "sanki" ruszyła sie i trzeba było całe sanki odkręcać itd.) ale dobra ważniejsza sprawa przyjeżdżam moją 1 ładą zostawiłem na 2 biegu wsiadam i koniec nie da się wybić dwójki w żaden sposób, zakleszczone, znacie jakiś sposób? szukam i nic nie mogę znaleźć, kiedyś w UAZie raz miałem taką sytuację to ojciec jakoś to ogarnął(ponoć tak często też w ciągnikach się działo) a teraz nie mam pojęcia jak sie za to zobrać
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość