pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

qmulus
Posty: 623
Rejestracja: śr lut 04, 2009 1:20 pm
Lokalizacja: Miasto Królów Polskich/ Skien Norwegia

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: qmulus » pt kwie 21, 2017 8:12 am

U mnie idzie kabel od aku do ramy i od ramy do silnika zaraz nad miska olejowa jest zamontowany
Pajero 92 2,5 TD :)

DOLEK2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: wt maja 06, 2014 10:30 am
Lokalizacja: Skawina

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DOLEK2 » pt kwie 21, 2017 10:36 am

No prawie koniec prac. Teraz tylko proszę o jakąś rade jak ponownie zamocować poszerzenia nadkoli. Oczywiście przy demontażu zostały urwane uchwyty. Jakieś sugestie??? .
Jeszcze jedna sprawa. Może ktoś z szanownego grona ma zdjęcia z montażu wyciągarki w ori zderzaku?. Będę wdzięczny. Pozdrawiam

dolek@dolek.skawina.pl

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Pająku » czw maja 11, 2017 7:51 pm

Ile może być wart komplet(4szt.) oryginalnych alu,malowane czarnym proszkiem+opony Colins Nordic?
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » pt maja 12, 2017 5:32 pm

800 + 1000zl? Jakoś tak może
Było Pajero, jest Galant

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » pt maja 12, 2017 6:19 pm

DOLEK2 pisze:No prawie koniec prac. Teraz tylko proszę o jakąś rade jak ponownie zamocować poszerzenia nadkoli. Oczywiście przy demontażu zostały urwane uchwyty. Jakieś sugestie??? .
Jeszcze jedna sprawa. Może ktoś z szanownego grona ma zdjęcia z montażu wyciągarki w ori zderzaku?. Będę wdzięczny. Pozdrawiam

dolek@dolek.skawina.pl
Jak uchwyty nie ocalały, to tylko klej do szyb.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Blues_M07
Posty: 579
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 7:47 pm
Lokalizacja: Gliwice-Paniówki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blues_M07 » ndz maja 21, 2017 10:40 am

Witam wszystkich :D
Powie mi ktoś co może być przyczyną spadających obrotów silnika ale tylko jak jest ciepło na zewnątrz.Jesienią,zimą i wczesną wiosną problemu nie ma.Jak temperatura na zewnątrz rośnie to na wolnych obrotach zaczyna trząś budą,szczególnie jak już jest dobrze rozgrzany silnik.Wkręca na obroty dobrze,nie kopci,i zapala od strzała,nawet bez problemu przy -26zimą.Objawy sie pojawiły zeszłego lata.Zimą się uspokoiło i teraz znowu.Może pompa,sekcja niskiego ciśnienia?
Pajero I 2,5tdi
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA :)21

przemik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: wt sty 24, 2017 12:05 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: przemik » pn maja 29, 2017 11:22 am

Cześć wszystkim

Pajero 2
2.5 TD

- gdzie znajduje się czujnik kontrolek tylnego napędu - bo nie świecą podczas jezdzenia tylko na "tyle"
- czy w związku z tym, że mam manualne sprzęgiełka to MOGE/NIE MOGĘ - używac SS - podczas jazdy w trybie 4H z przedniego napedu wydobywają się nieprzyjemne dzwięki
- czy kierownica z Pajero 1 będzie pasować do Pajero 2

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pn maja 29, 2017 12:30 pm

1 Powinny świecić same z siebie, nie ma czujnika jako takiego, jak nie świecą to stawiam na brudne styki.
2 Sprzęgiełka manualne nie były łączone z SS, coś masz popierdo.ne. SS możesz przełączać do 100 km/h, oczywiście poza reduktorem. coś do naprawy
3 nie wiem
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pn maja 29, 2017 12:32 pm

Blues_M07 pisze:Witam wszystkich :D
Powie mi ktoś co może być przyczyną spadających obrotów silnika ale tylko jak jest ciepło na zewnątrz.Jesienią,zimą i wczesną wiosną problemu nie ma.Jak temperatura na zewnątrz rośnie to na wolnych obrotach zaczyna trząś budą,szczególnie jak już jest dobrze rozgrzany silnik.Wkręca na obroty dobrze,nie kopci,i zapala od strzała,nawet bez problemu przy -26zimą.Objawy sie pojawiły zeszłego lata.Zimą się uspokoiło i teraz znowu.Może pompa,sekcja niskiego ciśnienia?
Pajero I 2,5tdi
Tam chyba nie ma automatycznego ssania, może masz linkę za luźną? Przereguluj, pewnie będzie Ci przygasał przez moment po zimnym rozruchu, ale powinieneś mieś ssanie na lince.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

przemik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: wt sty 24, 2017 12:05 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: przemik » pn maja 29, 2017 1:18 pm

jradek pisze:1 Powinny świecić same z siebie, nie ma czujnika jako takiego, jak nie świecą to stawiam na brudne styki.
Brudne styki ? Gdzie w zegarach ?

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pn maja 29, 2017 2:54 pm

U mnie tak bylo. Cala elektryka licznika, oprocz oswietlenia jest na jednej listwie/wtyczce. Po oczyszczeniu zaczelo mi swiecic wszystko.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Blues_M07
Posty: 579
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 7:47 pm
Lokalizacja: Gliwice-Paniówki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blues_M07 » wt maja 30, 2017 5:06 pm

Ale co ma linka ssania do zpadajacych obrotów na rozgrzanym silniku?Obroty silnika są ustalone na zderzaku pompy,na końcu linki gazu.Jadę np do roboty jak dziś i na parkingu pod firmą obroty ok a jak wracam i stoję na światłach to trzęsie trochę budą.Linka ssania ma trochę luzu,chyba tak powinna mieć.Jak ją zaciągam to obr podwyższa.Może się mylę,proszę mnie poprawić,uświadomić :)21
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA :)21

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » wt maja 30, 2017 6:03 pm

Blues_M07 pisze:Ale co ma linka ssania do zpadajacych obrotów na rozgrzanym silniku?Obroty silnika są ustalone na zderzaku pompy,na końcu linki gazu...
Tam bym szukal.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
boczek140
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pt maja 25, 2012 12:23 pm
Lokalizacja: Chotomów / Legionowo
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: boczek140 » sob cze 10, 2017 11:16 am

Witam

Potrzebuję Waszej pomocy. Padł silnik 2,6 w pajero I (dodam że kolejny). Remont kapitalny wydaje się mało opłacalny a podejrzewam że nie kupię żadnego silnika 2,6 w dobrym stanie.

Prosiłbym Was o podpowiedź jaki silnik najlepiej wsadzić? Wyczytałem że silnik 2,5 TD najbardziej by się nadał tak żeby nie wymieniaś skrzyni. A jak wygląda sytuacja z 3.0 ? albo może szukać silnika od PII albo w ogóle pobawić się i wsadzić coś innego np od BMW ?

Będę wdzięczny za pomoc. Auto było budowane od podstaw więc nie chcę się go pozbyć.

Pozdrawiam
Konrad
Do jazdy SKODA SUPERB
Do zabawy Mitsubishi PAJERO I 2,6 1988 r.

http://www.autoszyby.org.pl

Blues_M07
Posty: 579
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 7:47 pm
Lokalizacja: Gliwice-Paniówki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blues_M07 » ndz cze 11, 2017 9:15 am

3.0 już nie znajdziesz,wszystkie wykupił Gebels :)21
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA :)21

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » ndz cze 11, 2017 9:43 am

boczek140 pisze:Witam

....

Prosiłbym Was o podpowiedź jaki silnik najlepiej wsadzić? Wyczytałem że silnik 2,5 TD najbardziej by się nadał tak żeby nie wymieniaś skrzyni.

......
Pozdrawiam
Konrad
Obawiam się że w Twoim aucie siedzi skrzynia V5M21-X-X . W tej skrzyni kielich sprzęgła jest integralną częścią korpusu skrzyni i dopasowany jest do konkretnego silnika. Bez modyfikacji kielicha nie zamienisz silnika, zostaje, albo cięcie dzwonu, albo odrobienie kryzy przejściowej, albo wymiana skrzyni wraz z silnikiem.
Do 4D56 najlepsza jest skrzynia V5MT1 a po zmianie dzwona sprzęgła pasuje też do V6. Ma tylko jedna wadę, jest dłuższa od V5M21. Musiał byś przerabiać wały napędowe, ale jest i plus, pasuje do niej reduktor z SS :)23
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16841
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kabal » ndz cze 11, 2017 9:50 pm

Blues_M07 pisze:3.0 już nie znajdziesz,wszystkie wykupił Gebels :)21
I wszystkie już popsuł :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pn cze 12, 2017 7:40 am

Kabal pisze:
Blues_M07 pisze:3.0 już nie znajdziesz,wszystkie wykupił Gebels :)21
I wszystkie już popsuł :)21
Kabal, czy Ty nie powinieneś poszukać forum dla kolarzy?
:)21 :)21 :)21

Mam Pajero do sprzedania, ZŁOŻONE i DZIAŁAJĄCE.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16841
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kabal » pn cze 12, 2017 2:09 pm

jradek pisze:
Kabal pisze:
Blues_M07 pisze:3.0 już nie znajdziesz,wszystkie wykupił Gebels :)21
I wszystkie już popsuł :)21
Kabal, czy Ty nie powinieneś poszukać forum dla kolarzy?
:)21 :)21 :)21

Mam Pajero do sprzedania, ZŁOŻONE i DZIAŁAJĄCE.
Spadówa :)11 Sport to zdrowie
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » wt cze 13, 2017 4:11 am

Po wczorajszej analizie rynku zauważam, że Pajery 3.0 są aktualnie praktycznie nieosiągalne. Chwilowy deficyt czy poprostu się nie psują? Są 3.5 i głównie u hien...
Było Pajero, jest Galant

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » śr cze 21, 2017 6:43 pm

rudypajero.koszalin pisze:
ndz cze 11, 2017 9:43 am
...
Rudy pomożesz?

Przekładnia kierownicza mi się poci i nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać. jak sprawdzić skąd i jak to naprawić?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » czw cze 22, 2017 6:35 am

jradek pisze:
śr cze 21, 2017 6:43 pm
rudypajero.koszalin pisze:
ndz cze 11, 2017 9:43 am
...
Rudy pomożesz?

Przekładnia kierownicza mi się poci i nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać. jak sprawdzić skąd i jak to naprawić?
Musisz wymienić uszczelnienia przekładni. Najpierw umyj, i namierz z którego miejsca cieknie.
Potem kupujesz zestaw naprawczy (albo serwis, albo internet) , demontujesz przekładnie i rozbierasz. Tylko nie za bardzo rozbieraj, nie ma sensu wyciągać tłoka i zaworów. Wystarczy zdjąć pokrywy i wyciągnąć wałek zdawczy. Najtrudniej jest zbić wąs z wałka zdawczego. Potem montujesz nowe uszczelnienia i do fury.
Jak nigdy tego nie robiłeś to warto zassać manuala z sieci.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » czw cze 22, 2017 7:05 am

rudypajero.koszalin pisze:
czw cze 22, 2017 6:35 am
...

OK
Jeszcze taki drobiazg, mianowicie, aby zdemontować hak należy zdjąć tylny zderzak? Przez lampy się tam nie dojdzie(?).
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » czw cze 22, 2017 8:17 pm

Zależy jakiego producenta masz hak, różne były.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pt cze 23, 2017 7:17 pm

Gdzie można zobaczyć takie szczegóły jak wykres mocy, momentu, przełożenia itd?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości