Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: lbl78 » śr cze 21, 2017 1:45 pm

hmmm a ja wymieniam rame w lepszym stanie z 89 roku :)21
może się jeszcze zastanowie :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
ishimo
Posty: 410
Rejestracja: śr sty 18, 2012 11:14 am
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: ishimo » śr cze 21, 2017 4:33 pm

drobtech pisze:
wt cze 20, 2017 9:30 pm
Zapowiada sie dluga droga, ciezko namierzyc autobus 2.8 w automacie😱
Moim zdaniem raczej nie do kupienia w PL, 2 razy w życiu widziałem do kupienia taką konwersję ale zawsze ma kierownicę nie po tej stronie.
janekosa pisze:
śr cze 21, 2017 12:01 am
Jak auto rodzinne, to kupuj Y61, oczywiście autobusowaty. Silnik do wyboru, każdy ma jakieś mankamenty.
2.8 - fabrycznie to trochę mocy mu brakuje, padają głowice
3.0 - to chyba każdy kto kiedykolwiek przymierzał się do patrola wie, te silniki wybuchają ;)
4.2 - w zasadzie nie do dostania za normalne pieniądze :D szczególnie wersja uturbiona..

Dużo zależy od tego jaki masz budżet. Jak masz 40k i więcej na samochód (SAM SAMOCHÓD), to szukaj od razu pata po przeszczepie BMW.
2.8 - jak dbasz tak masz, jak masz zdrowy silnik i dbasz o niego - oleje filtry na czas i czysta chłodnia co by miał dobre chłodzenie nie ma problemu. Sam jeździłem, kilku kolegów jezdzi nie ma zadnego problemu.
3.0 - jak kolega pisze poprostu zawsze zapewnia wybuchowe emocje
4.2 - pancerna jednostka, taki osiołek nie do zabicia, uturbione ori to białe kruki w europie, ale już kosztują odpowiednio :)

p.s zawsze możesz kupić 3.0 i wsadzić sam silnik 4,2, skrzynia pasuje nie ma problemu :)
Wowos pisze:
śr cze 21, 2017 9:30 am
janekosa pisze:
śr cze 21, 2017 8:50 am
patrol w automacie- zapomnij. Te automaty są do dupy,
Czy ja wiem czy taki do dupy - stary, ciężko zajebliwy 4ro biegowy awtomat. Nie jest to DSG, ale takie 4.2pb z automatem to idealne połączenie do parcha.
poza tym że żłopie jak smok paliwo to naprawdę fajna konwersja i super jeździ, kwestia tylko że jak chcesz jeździć gdzieś na drugi koniec świata to niestety części do tego nie wiele jest jak coś klęknie robi się problem, ale benzin głownie były z automatem :)
4x4 SZCZECIN
Nissan Patrol GR Y61 RB25DET NEO

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: Wowos » śr cze 21, 2017 7:35 pm

drobtech pisze:
wt cze 20, 2017 9:30 pm
Zapowiada sie dluga droga, ciezko namierzyc autobus 2.8 w automacie😱
Nie ma takich. Znaczy u nas nie ma - w Japonii bywały.
y60 autobus, czerwony.

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: Adamo » czw cze 22, 2017 8:10 am

Wowos pisze:
wt cze 20, 2017 9:10 pm
purti pisze:
wt cze 20, 2017 8:59 pm
Króciak ma tendencje do podbijania przodu na dziurawych, stromych podjazdach.
O to to - tam gdzie ja autobusem jadę sobie taśtasiem, na zimny łokieć, kumpel wjeżdża cały zestresowany...
Powiedz kumplowi żeby jakieś sensowne amory zapodał :)21
Jeździłem kilkoma krótkimi Parchami w różnym stopniu zmotania i nigdy mi nie podbiło jakoś mocno przodu żebym się poczuł zestresowany :roll:
Podjazdy były takie, taśtasiem to może by wjechał niski pojazd gąsiennicowy :)21

drobtech
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt cze 20, 2017 7:34 pm
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: drobtech » czw cze 22, 2017 10:56 am

takie cos pojawiolo sie na allegro:
http://allegro.pl/nissan-patrol-2000r-2 ... ml#thumb/7
In vino veritas in aqua sanitas👍

janekosa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: pn mar 20, 2017 1:15 pm

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: janekosa » czw cze 22, 2017 1:35 pm


drobtech
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt cze 20, 2017 7:34 pm
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: drobtech » czw cze 22, 2017 2:06 pm

janekosa pisze:
czw cze 22, 2017 1:35 pm
a tu jaki ładny!
http://allegro.pl/nissan-patrol-y61-bmw ... 78484.html
Reklama?
In vino veritas in aqua sanitas👍

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: Wowos » czw cze 22, 2017 2:25 pm

drobtech pisze:
czw cze 22, 2017 10:56 am
takie cos pojawiolo sie na allegro:
http://allegro.pl/nissan-patrol-2000r-2 ... ml#thumb/7
Zdajesz sobie sprawę, że to jest holenderska dwoosobowa ciężarówka, która prawdopodobnie całe życie targała jakieś klamoty?
y60 autobus, czerwony.

drobtech
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt cze 20, 2017 7:34 pm
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: drobtech » czw cze 22, 2017 2:26 pm

Wowos pisze:
czw cze 22, 2017 2:25 pm
drobtech pisze:
czw cze 22, 2017 10:56 am
takie cos pojawiolo sie na allegro:
http://allegro.pl/nissan-patrol-2000r-2 ... ml#thumb/7
Zdajesz sobie sprawę, że to jest holenderska dwoosobowa ciężarówka, która prawdopodobnie całe życie targała jakieś klamoty?
Tak, atk. Zdecydowanie odpada.
In vino veritas in aqua sanitas👍

janekosa
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: pn mar 20, 2017 1:15 pm

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: janekosa » pt cze 23, 2017 7:47 am

drobtech pisze:
czw cze 22, 2017 2:06 pm
janekosa pisze:
czw cze 22, 2017 1:35 pm
a tu jaki ładny!
http://allegro.pl/nissan-patrol-y61-bmw ... 78484.html
Reklama?

Nie, to nie mój, ja bym nie sorzedał :D

drobtech
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt cze 20, 2017 7:34 pm
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: drobtech » pt cze 23, 2017 9:35 pm

In vino veritas in aqua sanitas👍

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: Mroczny » ndz cze 25, 2017 7:03 am

przejedź się tym mułem bagiennym najpierw i zobacz czy będziesz miał dość cierpliwości..
y60 jest jakiś bardziej jadący...

drobtech
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt cze 20, 2017 7:34 pm
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: drobtech » ndz cze 25, 2017 10:38 am

Sugerujesz, ze 2.8 jest za słabym motorem?
In vino veritas in aqua sanitas👍

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: purti » ndz cze 25, 2017 1:21 pm

W y61 to zmulator i paliwożłop. W y60 daje radę.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: Wowos » ndz cze 25, 2017 3:35 pm

Można trochę polepszyć sytuację montując pompę z 60tki, ale on już na start ma z 300kilo więcej do targania względem 60tki...
Chociaż większość 61nek już jest tak zgnita, że za niedługo ta różnica mas nie będzie już tak znacząca :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
ishimo
Posty: 410
Rejestracja: śr sty 18, 2012 11:14 am
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: ishimo » ndz cze 25, 2017 7:33 pm

purti pisze:
ndz cze 25, 2017 1:21 pm
W y61 to zmulator i paliwożłop. W y60 daje radę.
Co ty mówisz! Dobrze zrobiony, wyregulowany i z power boxem jedzie naprawdę super. To wg ciebie jaki jedzie dobrze?
4x4 SZCZECIN
Nissan Patrol GR Y61 RB25DET NEO

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: purti » ndz cze 25, 2017 8:04 pm

Dobrze zrobiony... tutaj mówimy o serii, która nie jedzie, a dodać trzeba do tego kondycję większości tych silników. 2.8 cierpi na brak momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów, a u góry też nie wiele się dzieje. Jedzie TD42Ti, TB45, TB48DE ( jeśli chodzi o seryjne silniki nissana).
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: Mroczny » ndz cze 25, 2017 8:14 pm

przejedź się..

sam ocenisz

dla mnie to muł którym jazda męczy i poniewiera. Wakacje takim to przykrość a nie frajda. Jedziesz z gazem w podłodze, oczyma we wskaźniku temperatury, zerkasz w lusterka aby Cię nikt nie rozjechał, przepalasz jakieś kosmiczne ilości paliwa. Można oczywiście.. ale po co?

y60 dużo fajniej jedzie ale też szału nie ma. Prawy pas, autobusy jeno gwizd i maks 120km/h

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: purti » ndz cze 25, 2017 8:42 pm

Mroczny ujął w jednym zdaniu o co chodzi z RD28TI w y61 :)2

Co do zakładania pompy mechanicznej...jeżeli weźmiemy pompę z y60 i nie będzie ona poddana modyfikacji, to sumarycznie wyjdzie gorzej niż seryjna pompa w y61 ( różnica w średnicy tłoko rozdzielacza)

Umówmy się..RD28Ti w y61 można wypicić w kosmos zakładajać pompę z dużym tłoczkiem, dająć duże turbo, duży IC itd.. jednak dalej jest to delikatna konstrukcja bez momentu w dolnym zakresie obrotów ( jakże potrzebnego przy jeździe w trudnym, szczególnie górzystym terenie) i bardzo wrażliwa na przegrzanie.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

drobtech
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt cze 20, 2017 7:34 pm
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: drobtech » ndz lip 02, 2017 9:32 pm

Po wszystkich waszych podpowiedziach zaczalem zastanawiac sie czy w przypadku auta do WYPRAW nie lepiej bedzie poszukac Jeep Grand Cherokee, Toyota LC, Defender....
In vino veritas in aqua sanitas👍

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: Wowos » ndz lip 02, 2017 11:50 pm

Jeśli ma być niezawodnie - z tej trójki jedynie Toyota. Zobacz co jeździ w Azji czy Afryce - głównie Toyota. W Azji uświadczysz może jeszcze co jakiś czas patrola z benzyną, czy jakieś Mitsu. Z kolei Afryka to jest całkowita dominacja Toyoty.
Nie rób sobie krzywdy Defektorem. Grand Cherokee nie byłby może nawet taki zły, ale nie ma w nim za dużo miejsca, a już tym bardziej z zagazowaną motorownią.
Ja osobiście uwielbiam patrole - podoba mi się bryła, czy idiotoodporność przeniesienia napędu, ale jakbym miał kasę to bez wyrzutów sumienia zamieniłbym na LC80.
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: Piotrek M » pn lip 03, 2017 12:09 pm

Tak czytam te Wasze prawdy o Patrolach i się zastanawiam czy Panowie nie przesadzacie.
Czy żeby jechać gdzieś, to ten przeladowany pojazd musi zapier. łac 140 na godzinę i palić przy tym 10l ?
A przy okazji kosztować 20 tysięcy !
Takie cuda to tylko w Erze.
Jeżdżę Patrolem już kupę lat i ten samochód jest wg mojej subiektywnej oceny dobrym kompromisem ceny,jakosci,trwalosci z osiągami.

A po Afryce to stare Mercedesy i Renault jeżdżą
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: purti » pn lip 03, 2017 12:15 pm

Oczywiście, że można jechać nawet seryjnym. Dyskusja schodziła na szczegóły techniczne i możliwości usprawnienia auta.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

drobtech
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt cze 20, 2017 7:34 pm
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: drobtech » pn lip 03, 2017 1:40 pm

Moje wątpliwości wzbudzaja awaryjne seryjne silniki oraz komfort podrozowania zakładając, że auto w 70% ma byc używane do wypraw a 30% do przepraw. Kazdy znany mi uzytkownik Patrola twierdzi, ze jazda w trasie to masakra.
In vino veritas in aqua sanitas👍

drobtech
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt cze 20, 2017 7:34 pm
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Nissan Patrol, krotki czy dlugi?

Post autor: drobtech » pn lip 03, 2017 1:47 pm

Wowos pisze:
ndz lip 02, 2017 11:50 pm
Jeśli ma być niezawodnie - z tej trójki jedynie Toyota. Zobacz co jeździ w Azji czy Afryce - głównie Toyota. W Azji uświadczysz może jeszcze co jakiś czas patrola z benzyną, czy jakieś Mitsu. Z kolei Afryka to jest całkowita dominacja Toyoty.
Nie rób sobie krzywdy Defektorem. Grand Cherokee nie byłby może nawet taki zły, ale nie ma w nim za dużo miejsca, a już tym bardziej z zagazowaną motorownią.
Ja osobiście uwielbiam patrole - podoba mi się bryła, czy idiotoodporność przeniesienia napędu, ale jakbym miał kasę to bez wyrzutów sumienia zamieniłbym na LC80.
LC80 bo Tobie sie ten model podoba czy ten typ był jakiś szczególny(technicznie)?
In vino veritas in aqua sanitas👍

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości