I256/356 - ostatnie tchnienie??

oraz piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne

Moderator: Zbowid

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11901
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: Zbowid » śr paź 04, 2017 7:18 am

Długa się zastanawiałem czy pisać cokolwiek czy dać sobie spokój...Przez kilkanaście lat promowałem określone rozwiązanie bazując na parametrach technicznych. Świat poszedł do przodu i pojawili się nowi gracze i mają lepsze parametry - lepsze, w porównaniu z I256/356.
Interplus ma doskonałe parametry w testach na zrywanie/oderwanie od podłoża - produkt sam się obronił i odsyłam do doświadczeń użytkowników...ale jest nowy gracz. I256 miał 14Mpa na zrywanie(tzw. test pull-off), a ten ma 22MPa !!!! Przetestowałem w warunkach labu i praktycznie. Jestem pod wrażeniem :o . Produkt nazywa się C-Pox ST180 AL. Parametry przewyższają favoryzowaną technologię. Idzie nowe :wink:

Jak temat schwyci to napiszę coś więcej. W tym wypadku Lepsze jest na prawdę wrogiem dobrego. :)21
Dodatkowym atutem są dostępne opakowania 4L i 2L !! Produkt dostępny w Polsce... cena w granicach 9evro/litr mieszaniny.

Z informacji, które dochodzą od dłuższego czasu, producent Interplusa ma jakieś problemy...
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: Raymund » śr paź 04, 2017 10:57 am

O widzisz :)2

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: rudypajero.koszalin » śr paź 04, 2017 4:42 pm

Teraz kufa?!?! Teraz?!? Dzisiaj odebrałem paczkę z interplusem na całe auto :)9 :)21
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: Wowos » śr paź 04, 2017 5:14 pm

Fajnie, że będzie w mniejszych puchach do dostania :)2
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11901
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: Zbowid » śr paź 04, 2017 5:33 pm

rudypajero.koszalin pisze:
śr paź 04, 2017 4:42 pm
Teraz kufa?!?! Teraz?!? Dzisiaj odebrałem paczkę z interplusem na całe auto :)9 :)21
Możesz zwrócić :roll:
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

zbyszek_gd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: sob sty 11, 2014 9:23 pm
Lokalizacja: 3City

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: zbyszek_gd » śr paź 04, 2017 7:04 pm

Jest to jedna powłoka za te 9 evro?
Oczywiście zrywalność to ważna sprawa i godna długich nocnych dyskusji :)21
Ale mnie interesuje w porównaniu do poprzedniego preferowanego specyfiku
1) czy można to kłaść na gorzej przygotowane powierzchnie,
2) czy w warunkach garażowych równie łatwo to położyć,
3) czy jest to równie elastyczne jak I?56.

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: Pająku » śr paź 04, 2017 8:34 pm

Zbowid,za Twoją aprobatą obmalowałem 2 duże przyczepy "Hemplem",Pajero Inter. 256/356. W miarę czasu staram się piaskować i przywracać blask reszcie parku maszynowego. Napisz coś więcej o przygotowaniu i aplikacji.

Ten test pull-off,to co to jest?
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: Misiek Cypr » śr paź 04, 2017 9:06 pm

Lepsze jest wrogiem dobrego :)21

Jako juzer przemysłowy tych produktów, mogę wykazać wyższość produktu reklamowanego przez Jarka, na podstawie profesjonalnej obsługi klijenta.

Robią wrażenie te dane. Na pewno jest wyższa tolerancja produktu na jakość przygotowanej powierzchni.

Ca na finish coating polecasz teraz?

Ja wolałbym nie mieszać producentów między warstwami, chyba, że powierzchnia jest łatwo dostępna do obróbki mechanicznej, wtedy mogę experymentować.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11901
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: Zbowid » śr paź 04, 2017 10:01 pm

Trochę w tym siedzę i nie polecałbym czegoś oficjalnie co nie jest godne polecenia :)21
Sprawdza się podobnie jak I256...na "wierzch" polecam oczywiście PU tego producenta. Tak na moje oko to zestaw na całe auto - powinien być o połowę tańszy od Intera. Dam znać kiedy pojawi sie w necie - to już kwestia dni. Zainteresowanym moge udzielić więcej wiadomości na pw lub jak pojawi się w necie. Do kupienia póki co we stolicy....
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: Piasek » czw paź 05, 2017 12:37 pm

Próbowałem znaleźć i lipa z dostępnością on-line czegokolwiek po polsku nie wspominając o samym produkcie.
Powtórzę pytanie które już tu padło:
czy do nałożenia w warunkach garażowych ? czy też wymagane jakieś kosmiczne technologie...

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11901
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: Zbowid » czw paź 05, 2017 1:51 pm

Czytanie ze zrozumieniem to jednak problem dla niektórych :)21
Zbowid pisze:
śr paź 04, 2017 10:01 pm
Sprawdza się podobnie jak I256...
Moim zdaniem możemy dyskutować na temat słowa "podobnie" - bo jak ma lepsze parametry techniczne, to już nie jest tak samo, ale podobnie.
Brutalnie: do stosowania w garażu, na parkingu i w stodole, jak również w pokoju. Warunki brzegowe stosowania identyczne plus rozszerzenia - szczegóły w kartach technicznych - dostępne w necie - szczegóły jak pisałem powyżej.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11901
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: Zbowid » czw paź 05, 2017 2:05 pm

Zapis z karty w internecie :) :
C-Pox ST180 AL zalecana jest do renowacji, gdy obróbka strumieniowo-ścierna jest niepraktyczna lub niemożliwa. Zalecana do ochrony konstrukcji stalowych w środowisku morskim i przemysłowym, np. mostów, zbiorników, rurociągów i innych narażonych na dużą wilgotność.
Jako grunt lub międzywarstwa w systemach epoksydowych do ochrony konstrukcji stalowych w agresywnym środowisku chemicznym.
Może być stosowana, jako grunt w systemach temperaturoodpornych z: Silicofer HT200 i Silicofer HT200 Al.
Może być nakładana na podłoże oczyszczone wodą pod bardzo wysokim ciśnieniem wg NACE nº7/SSPC-VIS-4(I).
.
I jeszcze to:
C-Pox ST180 AL jest farbą epoksydową o wysokiej zawartości części stałych o następujących podstawowych właściwościach:
Grubopowłokowa farba epoksydowa.
Tolerująca gorzej przygotowane podłoże; może być nakładana na podłoże oczyszczone narzędziami ręcznymi lub mechanicznymi.
Doskonale przyczepna do powłoki gruntów cynkowych: epoksydowych lub nieorganicznych.
Zapewnia lepszą ochronę niż powłoki konwencjonalne, gdy jest nakładana na podłoże oczyszczone mechanicznie.
Doskonała odporność na wilgoć i korozję.
Może być nakładana na nieznacznie wilgotne podłoże.
Może być nakładana na większość istniejących powłok.
W necie jest jakiś błąd na stronie karty w nazwie - pomijalne.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: rudypajero.koszalin » czw paź 05, 2017 6:08 pm

Zbowid pisze:
śr paź 04, 2017 5:33 pm
rudypajero.koszalin pisze:
śr paź 04, 2017 4:42 pm
.....
Możesz zwrócić :roll:
Chyba nie, zamówiłem piękny zielony kolorek i mieszali chłopaki specjalnie dla mnie :)23
Ale nic to, przynajmniej nie będę królikiem doświadczalnym :)21
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: Misiek Cypr » czw paź 05, 2017 6:32 pm

Piasek pisze:
czw paź 05, 2017 12:37 pm
Próbowałem znaleźć i lipa z dostępnością on-line czegokolwiek po polsku nie wspominając o samym produkcie.
Powtórzę pytanie które już tu padło:
czy do nałożenia w warunkach garażowych ? czy też wymagane jakieś kosmiczne technologie...
Wygląda na produkt przeznaczony do remontów stalówki, przez załogi statków, które to raczej dbałością o przygotowanie powierzchni nie grzeszą, niekoniecznie z racji lichej wiedzy, ale z braku czasu i środowiska o wysokiej wilgotności i zasoleniu. Produkty z dużą zawartością solid volumes, Jarek ma tłumaczenie, są właśnie do tego. Nakładanie sprejem w ciasnym i dość ciepłym zbiorniku, to proszenie się o duże bum. Stąd niska lotność i łatwość nakładania pędzlem na wilgotną powierzchnię. Ta farba jest do tego. Szprejem też się da nałożyć, ale trudniej niż interplus, czy inny intergard.

Nakładałem farbę o podobnych właściwościach, Chugoku Nova barrier, zbiorniki balastowe po naprawach stalowych, nakładane wałkiem. Po wyjściu malarzy od razu napełniane wodą morską, po dwóch latach wlazłem do tych samych zbiorników i farba była na miejscu, bez śladów korozji...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
bsh
Posty: 624
Rejestracja: pt paź 05, 2012 9:58 am

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: bsh » czw lis 23, 2017 3:55 pm

Cos juz wiadomo odnosnie dostepnosci?

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11901
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: Zbowid » czw lis 23, 2017 8:19 pm

Jest dostępne. PW
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: lbl78 » czw lis 23, 2017 8:30 pm

Zbowid pisze:
czw lis 23, 2017 8:19 pm
Jest dostępne. PW
ja myśle że to dobra kwestia rozpoczynająco piwna na mamucie :)21 :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
BUŁA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: sob paź 17, 2009 3:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: BUŁA » czw gru 21, 2017 7:10 am

...Mhhmmm Zbowid zapomniałeś nadmienić kolegom forumowym o fakcie zmiany pracodawcy...
Inter nie ma problemów ale już Panu NIE PŁACI za pracę !! !! !!

Co do KamiCor, to też ma się dobrze :D jakiś problemów brak. Ale dziękuję modowi za sianie plotek.

Nie wciskaj kolegom na forumie głupot. Jako modelator nadużywasz tego... A czy tak powinno być???

Buła

ramzi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: śr lut 22, 2017 6:08 pm

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: ramzi » wt lip 09, 2019 9:49 pm

Cześć,
wiem, że trochę odkopuje temat, ale czy ktoś C-Pox ST180 AL jak wypada on względem interplusa 256/356?

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: Pająku » wt wrz 03, 2019 6:27 pm

Zbowid - czy I356 z sierpnia 2009r. będzie się jeszcze nadawał? Mam kabinę od busa w środku w kilku miejscach do "zasmarowania".
Został mi po Pajero. Stoi w oryginalnych opakowaniach,nigdy temp. w magazynie nie spadła poniżej zera.
-Boję się otworzyć,bo może jakiś "Surstromming" przez tyle lat się wytworzył :)21
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11901
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: Zbowid » wt wrz 03, 2019 7:36 pm

Szklanka wody albo maś na ból czterech liter pomoże...dwa lata od produkcji to max. Reszta to już marketing i voodoo :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: Pająku » wt wrz 03, 2019 8:10 pm

Tak myślałem,ale wolałem się upewnić :wink:
Mam jeszcze Hempel`a hempadur fast dry 17410/17413 -jak mi niskopodwoziówkę w 2015 malowali to się trzyma do dzisiaj. Wtedy mówiłeś,że się nada -teraz mam świeżo kupione... Czy znowu tom maś popić szklanka wody? :)21
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: Misiek Cypr » wt wrz 03, 2019 8:17 pm

Zbowid pisze:
wt wrz 03, 2019 7:36 pm
Szklanka wody albo maś na ból czterech liter pomoże...dwa lata od produkcji to max. Reszta to już marketing i voodoo :)21
Co ty gadasz, z października byłaby lepsza :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: Pająku » wt wrz 03, 2019 9:23 pm

Spadówa. :)21
Z sierpnia,to miałem na myśli otwarcie puszki.
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: I256/356 - ostatnie tchnienie??

Post autor: Misiek Cypr » wt wrz 03, 2019 9:42 pm

Puszka otwarta, to moze ze dwa tygodnie sie nadaje...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

ODPOWIEDZ

Wróć do „Farby i lakiery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości