Witam,
Chciałbym się zabrać do usunięcia usterki związanej z poduszkami powietrznymi w moim Y61. Podczas próby wyjęcia mnie na kinetyku zaczełą mrugać kontrolka AIR BAG.
Podejrzewam że może być może być to związane z tym że sterownik dostał sygnał o zderzeniu. Poduszki nie odpaliły może dlatego że pasy były nie zapięte.Próbowałem się połączyć komputerem stosując przejściówkę na OBD II ale niestety nie mogę tego uczynić.
Czy któryś z kolegów może mi powiedzieć jak połączyć się z komputerem i wyczytać błąd?
Mógłbym kupić sterownik ale nie wiem czy nie będzie w takim samym stanie jak mój i czy tu tkwi problem.
Z góry dziękuje za pomoc
Pozdr
Mrugająca kontrolka AIR BAG Y61 prośba o pomoc w diagnozie
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 91
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
- Lokalizacja: Konin
- Kontaktowanie:
Mrugająca kontrolka AIR BAG Y61 prośba o pomoc w diagnozie
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Mrugająca kontrolka AIR BAG Y61 prośba o pomoc w diagnozie
Całą obsługę zrobisz kluczykiem, identyfikację błędu, naprawę i usunięcie błędu.
Sam opisywałem "kluczykowanie" kiedyś na forumie.
Sam opisywałem "kluczykowanie" kiedyś na forumie.
Nissan-y
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 91
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
- Lokalizacja: Konin
- Kontaktowanie:
Re: Mrugająca kontrolka AIR BAG Y61 prośba o pomoc w diagnozie
Znalazłem tylko to ale procedury brak

wojtek_kom pisze: ↑ndz lut 02, 2014 12:49 pmPodwójny przełącznik da radę, tylko jakiś porządny - w sensie żeby styki nie drgały
Można pokusić się o emulator na rezystorze, raz poduszka, raz rezystor podłączony. Wyjęcie kluczyka ze stacyjki i przełączenie. W nowszym Y61 wywali błąd podczas testu, z rezystorkiem powinno przejść bez błędu.
I tu jest problem, jak zostanie wyzwolony, użytkownik podłączy poduchę i przekręci kluczyk... i...Marcin-Kraków pisze:W Galloperze np tez tak jest. Poducha i czujnik sa razem. Zero elektroniki, jedynie wyzwalacz bezwladnosciowo-przeciazeniowy.
Potrzeba będzie procedura testowa![]()
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI
Re: Mrugająca kontrolka AIR BAG Y61 prośba o pomoc w diagnozie
Sprawdź wtyczki od airbagów w fotelach. Często tam nie ma dobrego styku itd..
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 91
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
- Lokalizacja: Konin
- Kontaktowanie:
Re: Mrugająca kontrolka AIR BAG Y61 prośba o pomoc w diagnozie
Pod fotelem mam tylko wtyczkę do czujnika zapięcia pasów.Jest OK.Jest tam również jakiś czujnik. Z tego co widzę związany z ABS i AIR BAG ale wtyczki też są OK.
Znalazłem na necie taki opis "kluczykowania" ale nie działa.
Przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi,
1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek)
2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala
3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie )
4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz
5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i
8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i
9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR bAG jak nowy po 7 sekundach gaśnie
ne:
Znalazłem na necie taki opis "kluczykowania" ale nie działa.
Przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi,
1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek)
2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala
3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie )
4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz
5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i
8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i
9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR bAG jak nowy po 7 sekundach gaśnie

Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość