zmota

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

saymon198
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: czw lip 06, 2006 5:13 pm
Lokalizacja: Zamość

zmota

Post autor: saymon198 » pn lut 19, 2007 2:19 pm

Witam
Panowie mam na podwórku nissana patrola gr 4.2 benzyna przerobionego w jednej znanej polskiej firmie wszystko jest z nim super bo samochód jest zajebisty na wyprawę ale ja chcę startować w orlenie i różnegorodzaju rajdach na terenie polski i mam dość powarzny problem czy przerabiać patrola a jak wiadomo on waży dość sporo(2200kg) i przeróbka jego nie ma większego sensu bo koszt przebudowy przekroczy jego wartość a w tej chwili wart jest 70 tyś.
Czy może kupić długą suzukę samuraja wło9żyć silnik z czegoś większego masty z mercedesa albo z k160 dwie elektryczne wyciągarki i w klasie turystycznej można startować ale w extreme raczej się nie da bo rama może się złożyć.
CZy kupić mercedesa g i pociąć odchódzić do 1500 kilo dać dwa elektryki i startować narazie w turystycznej a potem próbować w extreme.\
Proszę o opinie rady doświadczenia proszę o wskazówki co do czego mogę włożyć żeby te samochody żeczywiście chciały żeczywiście jeździć.
Za wszystkie wskazówki z góry dziękuję.

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pn lut 19, 2007 2:28 pm

Może najpierw zdecyduj się do czego to ma byś samochód (do turystyka jest potrzebny zupełnie inny niż do extremu), a dopiro potem zakładaj 10 identycznych tematów w każdym dziale :)21

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » pn lut 19, 2007 2:29 pm

kasztaniarze do dzieła :)21

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: NuVo » pn lut 19, 2007 2:36 pm

Uaz z Andorią :D
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pn lut 19, 2007 2:38 pm

Tak przy okazji... W turystyku nie można używać wyciągarek więc zakładanie 2 jest całkowicie bez sensu :)21

Awatar użytkownika
charlie70
 
 
Posty: 899
Rejestracja: pn mar 27, 2006 11:20 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: charlie70 » pn lut 19, 2007 2:45 pm

Adamo pisze:Tak przy okazji... W turystyku nie można używać wyciągarek więc zakładanie 2 jest całkowicie bez sensu :)21
Tak? Coś nowego 8)
Coby piwo smak piwa miało...

saymon198
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: czw lip 06, 2006 5:13 pm
Lokalizacja: Zamość

Post autor: saymon198 » pn lut 19, 2007 2:55 pm

tak po pierwsze to wiem że można zrobić samochód do klasy turystycznej tak żeby po nie wielkich przeróbkach startować w extremie. po drugie to macie rację nie określiłem w jakij klasie chcę startować chcę startować w turystycznej a potem się zobaczy. po trzecie to wyciągarek w turystycznej nie można używać ale zależy na jakich rajdach

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn lut 19, 2007 3:02 pm

kup cokolwiek i spróbuj - sam będziesz wiedział czego i do czego potrzebujesz...

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pn lut 19, 2007 3:03 pm

Do turystyka z opcją zmiany na extrem to motał bym na suzuce. Duże auta (np. Patrol) potrzebują dużych kół aby dobrze jechać. Sporo rajdów ma ograniczenia w klasie turystycznej do 33".
Tak więc:
1. Kupno suzuki
2. Przerobienie na sprężyny
3. Reduktor Calmini 4,16
4. opony 31" z bieżnikiem simex lub supre swamper
Można walczyć :)21

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » pn lut 19, 2007 5:05 pm

Rozdaj kase biednym :)21

jaka jest sprawiedliwosc na tym swiecie :evil: ??
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: zmota

Post autor: rort_ » pn lut 19, 2007 5:08 pm

saymon198 pisze:wszystko jest z nim super bo samochód jest zajebisty na wyprawę
Na jaką wyprawę? Nad morze? W góry? Do Afryki? Jest wart 7dych i jeszcze się zastanawiałeś, czy go nie przerabiać?? Czegoś nie kumam...
?? ??
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Re: zmota

Post autor: sciba » pn lut 19, 2007 5:13 pm

rort_ pisze:
saymon198 pisze:wszystko jest z nim super bo samochód jest zajebisty na wyprawę
Na jaką wyprawę? Nad morze? W góry? Do Afryki? Jest wart 7dych i jeszcze się zastanawiałeś, czy go nie przerabiać?? Czegoś nie kumam...
?? ??
na wyprawe pod super market
:)21
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: zmota

Post autor: rort_ » pn lut 19, 2007 5:33 pm

sciba pisze:
rort_ pisze:
saymon198 pisze:wszystko jest z nim super bo samochód jest zajebisty na wyprawę
Na jaką wyprawę? Nad morze? W góry? Do Afryki? Jest wart 7dych i jeszcze się zastanawiałeś, czy go nie przerabiać?? Czegoś nie kumam...
?? ??
na wyprawe pod super market
:)21
Możliwe, możliwe... :roll:
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn lut 19, 2007 6:27 pm

Adamo pisze:Do turystyka z opcją zmiany na extrem to motał bym na suzuce. Duże auta (np. Patrol) potrzebują dużych kół aby dobrze jechać. Sporo rajdów ma ograniczenia w klasie turystycznej do 33".
Tak więc:
1. Kupno suzuki
2. Przerobienie na sprężyny
3. Reduktor Calmini 4,16
4. opony 31" z bieżnikiem simex lub supre swamper
Można walczyć :)21
Co po pkt 2 wcale nie trzeba motać na sprężynach
Co do pkt 3 nie musi być calimini
Co do pkt4 nie musi być 31 simex albo bogger
żeby móc powalczyć ze zmotami na patrolach...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
suzus
 
 
Posty: 993
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm

Post autor: suzus » pn lut 19, 2007 7:13 pm

Adaś musisz zweryfikować swoje poglądy
napisz swój terminarz to może będziesz mógł
zmienić zdanie
spręzyny ponieważ resory w bagnie lubią sie wyginac przy uszach
poza tym dużo szybciej pycisz na dojazdówkach z większą kontrolą nad zmotą
co do środkowego kółka w reduktorze ciekaw jestem czy masz tam spaw
czy pasówke termiczną
co do opon simex32" lub 29" które jest za małe
swamper potrzebuje prędkości obrotowej by robił w błocie
landwarsztat
" i tak warto żyć"

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » pn lut 19, 2007 7:16 pm

Dobra to co lepsze do Samuraia nalewka Simex czy nalewka Bogger ?? Oba w rozmiarze 31"
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » pn lut 19, 2007 7:19 pm

33" insa turbo (simex)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn lut 19, 2007 7:20 pm

Jeszcze nie miałem problemów z resorami w bagnie. Podejrzewam że przyjdzie taki okres gdzie będę przerabiał na springi ale jak na razie mam sporo innych rzeczy do zmotania.
A kółko nie jest połączone na żaden z wymienionych przez Ciebie sposobów 8) No może jest wciskane termicznie ale to nie trzyma go.

Napisałem że można powalczyć. Co nie jest równoważne z wygrywaniem. Wiadomo że komfort jazdy(tudzież i trzymanie się drogi) jest lepsze na springach.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: oblesnik » pn lut 19, 2007 7:23 pm

Troche mnie rozbawił temat. Mimo, że nie mam prawie nic do powiedzenie w sprawie rajdów, to wszystko brzmi tak:
Mamo mam kupić spadochron i być skoczkiem czy akwalung i zostać nurkiem, a może rower? A mama czytaj książki i zostań lekarzem.
Żeby wiedzieć trzeba spróbować. I nie koniecznie żeby skoczyć ze spadochronem trzeba go od razu kupować. Poproś któregoś ze starych wyjadaczy niech cię weźmie na jakąs imprezkę i sam posmakujesz co najlepiej ci odpowiada.
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » pn lut 19, 2007 7:25 pm

leszek pisze:33" insa turbo (simex)
Nie chcę 33" znaczy nie chce zmieniać felg bo te co ty masz to są 16" ??

jak coś wykombinuję z przegubami to może zapodam 33"
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
suzus
 
 
Posty: 993
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm

Post autor: suzus » pn lut 19, 2007 7:27 pm

co do opon podróba simexa słabo robi oto zapytaj D Szope
a bogger słabo trzyma na trawersach
także na dwoje babka wróżyła
landwarsztat
" i tak warto żyć"

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » pn lut 19, 2007 7:29 pm

16" z parcha :)21


choć mam plana na mosty od tojki wiem kto ma ale nie mam czasu ich przeszczepić ale plan jest :)21

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt lut 20, 2007 9:31 am

suzus pisze:co do opon podróba simexa słabo robi oto zapytaj D Szope
a bogger słabo trzyma na trawersach
także na dwoje babka wróżyła
Podróba simexa robi bardzo dobrze
Bogger trzyma na trawersach całkiem dobrze.
Na obu jeździłem :)21

Awatar użytkownika
kreet
Posty: 544
Rejestracja: wt paź 03, 2006 10:03 am
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: kreet » wt lut 20, 2007 9:51 am

Adamo pisze:
suzus pisze:co do opon podróba simexa słabo robi oto zapytaj D Szope
a bogger słabo trzyma na trawersach
także na dwoje babka wróżyła
Podróba simexa robi bardzo dobrze
Bogger trzyma na trawersach całkiem dobrze.
Na obu jeździłem :)21

A teraz na czym jeździsz?

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt lut 20, 2007 10:10 am

kreet pisze:
Adamo pisze:
suzus pisze:co do opon podróba simexa słabo robi oto zapytaj D Szope
a bogger słabo trzyma na trawersach
także na dwoje babka wróżyła
Podróba simexa robi bardzo dobrze
Bogger trzyma na trawersach całkiem dobrze.
Na obu jeździłem :)21

A teraz na czym jeździsz?
Na Fedimie (Super Swamper) 35/10,50/16 :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości