Jakie mosty najlepsze do UAZa??

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » sob lut 24, 2007 11:43 am

Kruk pisze:wymien
uazowe dyfry sa mocniejsze uaz - 4 satelity, walek atakujacy podparty jest jeszcze na koncu lozyskiem, zuk 2 satelity ponadto uaz ma polosie calkowicie odciazone :D
a co ? niby żuk nie ma podpartego wałka ?


:)21
LJ 70

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » sob lut 24, 2007 12:06 pm

Kruk pisze:wymien
uazowe dyfry sa mocniejsze uaz - 4 satelity, walek atakujacy podparty jest jeszcze na koncu lozyskiem, zuk 2 satelity ponadto uaz ma polosie calkowicie odciazone :D
Jezu, ale on nie napisał, że ma tylni most z Żuka, tylko przekładnię główną i mechanizm różnicowy. Co mają do tego półosie?
Zastanowiłeś się i ile to go będzie kosztować jeżeli u mechanika wymieni cały most lub tylko przekładnię z mechanizmem? Lub, nie daj Boże, zabierze się za to sam?
Rozbierałeś kiedyś most i próbowałeś go złożyć Kolego?

@RaV.B

Nie zawracaj sobie głowy wnętrznościami tylnego mostu. Jeżeli jest sprawny i ma przełożenia zgodne z przednim to nie trać czasu i pieniędzy na remont tylko jeźdź.
"Leśny potwór."

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » sob lut 24, 2007 12:42 pm

Kruk pisze:wymien
uazowe dyfry sa mocniejsze uaz - 4 satelity, walek atakujacy podparty jest jeszcze na koncu lozyskiem, zuk 2 satelity ponadto uaz ma polosie calkowicie odciazone :D
Podparcie wałka atakującego łożyskiem na końcu jest zarówno w żuku jak i w uazie. Poza tym taka konstrukcja, jest akurat nieszczęściem (wyłamujące się gniazdo tego łożyska). W nowoczesnych dyfrach wałek podparty jest tylko z jednej strony.
Co do dyfra żukowskiego słabym elementem jest odkuwka - obudowa satelitów, która lubi pęknąć (w uazie jest to inaczej skonstruowane) natomiast jakość materiałów np talerz i atak jest w przypadku żuka dużo lepsza.
Jak coś działa nie należy tego dotykać puki się nie zepsuje.

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » sob lut 24, 2007 2:12 pm

Niektórzy składją atak w uazie bez tego trzeciego łożyska 8)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
RaV.B
Posty: 300
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:04 pm
Lokalizacja: WLKP. okolice Piły

Post autor: RaV.B » sob lut 24, 2007 3:19 pm

Rozbierałeś kiedyś most i próbowałeś go złożyć Kolego?
Tak, tydzień temu robiłem przód cały półosie + przegub+ łożyska na nowych częściach składałem wszystko
Nie zawracaj sobie głowy wnętrznościami tylnego mostu. Jeżeli jest sprawny i ma przełożenia zgodne z przednim to nie trać czasu i pieniędzy na remont tylko jeźdź.
:)2 ok to pozostaje przy tym co mam :wink: Tylko nie wiem czy ten pseudo mechanik co to robił nie zwrócił uwagi właśnie na te przełożenia ?? jak to najłatwiej sprawdzić ??
Dzięki za pomoc
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ

YA3 POWER !

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » sob lut 24, 2007 3:49 pm

Najlepiej dobrze sprawdzic w archiwum... http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=39221 8)
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
RaV.B
Posty: 300
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:04 pm
Lokalizacja: WLKP. okolice Piły

Post autor: RaV.B » sob lut 24, 2007 4:08 pm

A jak mam UAZa na kołkach -włączę 4x4 to jak są inne przełożenia to oś przednia będzie się kręcić się z inną prędkością jak oś tylna ?? Bo akurat mam na kołkach 8)
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ

YA3 POWER !

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » sob lut 24, 2007 4:23 pm

Tak jak piszesz..
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » sob lut 24, 2007 4:49 pm

ale Panowie pitolicie.... temat najlepszych mostow do uaza a kasztanicie o niczym... :lol: :wink: :)2
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » sob lut 24, 2007 5:06 pm

bo temat sie chyba wyczerpał...ileż można pisac że najlepsze do UAZa sa mosty od UAZa :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » sob lut 24, 2007 5:47 pm

Kruk pisze:wymien
uazowe dyfry sa mocniejsze uaz - 4 satelity, walek atakujacy podparty jest jeszcze na koncu lozyskiem, zuk 2 satelity ponadto uaz ma polosie calkowicie odciazone :D
noi co ci potym lozysku, aby sie rozpada, jest ono czy niema tasamo wszystko chodzi, amoze nawet i bezawaryjniej
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » sob lut 24, 2007 6:27 pm

Przemekslaw pisze:bo temat sie chyba wyczerpał...ileż można pisac że najlepsze do UAZa sa mosty od UAZa :)21


moim skromnym zdaniem to jakie mosty sa najlepsze/stosunkowo w dobrej cenie to zalezy co budujemy...jaka ma byc moc, do czego ma byc taka zmota itp.. co tu duzo gadac to kwestia indywidualna... :roll: :wink: :)2
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Kruk » sob lut 24, 2007 6:28 pm

tak mialem ... rozlecialo sie to lozysko pekla jego obsada wynik: zmielona przekladnia glowna pochwa mostu za zlom...

Awatar użytkownika
RaV.B
Posty: 300
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:04 pm
Lokalizacja: WLKP. okolice Piły

Post autor: RaV.B » sob lut 24, 2007 8:40 pm

Mam inne :oops: :oops: :oops:
Żeby było dobrze muszę włożyć tylną zębate mechanizmu różnicowego od UAZa czy źle kombinuję ?? :roll:
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ

YA3 POWER !

qba_tcz
 
 
Posty: 270
Rejestracja: pn cze 19, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Post autor: qba_tcz » sob lut 24, 2007 9:17 pm

a to zależne jest...
UAZ miał przecież 2 typy przełożeń - 8/37 i 8/41.
Wiesz, jakie masz z przodu??
... bo ciekawiej jest sznurek pchać, niż ciągnąć.

http://bradziaga.pl/

Awatar użytkownika
RaV.B
Posty: 300
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:04 pm
Lokalizacja: WLKP. okolice Piły

Post autor: RaV.B » sob lut 24, 2007 10:09 pm

nie wiem :( wiem tylko że oryginalne napewno
a to zależne jest...
co jest zależne ?? mi chodzi o to czy muszę zmienić zębate mechanizmu żeby były takie same przełożenia ??
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ

YA3 POWER !

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » sob lut 24, 2007 10:17 pm

Musisz sprawdzić jakie masz przełożenia z przodu..żebyś kuku reduktorowi nie zrobił jak już poskładasz szpej... żeby nie było "jak zrobili tak pomyśleli" :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » sob lut 24, 2007 10:43 pm

najprosciej i najpewniej to wyjmij walek atakujacy i policz zeby i po sprawie co tu kasztaniec moze tak moze siak :-? :)21
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » sob lut 24, 2007 10:52 pm

wyciagnij wałek łatwo powiedzieć :lol: A później znowu reguluj :D
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

qba_tcz
 
 
Posty: 270
Rejestracja: pn cze 19, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Post autor: qba_tcz » sob lut 24, 2007 10:54 pm

Tylko zapewne nie wiesz, jakie przełożenie masz z przodu, więc nie wiesz, jakie włożyć do tyłu.

Bo to, że z tyłu masz przekładnię od żuka też nie ułatwia sprawy.
Choć najczęstsze były przełożenia 8/41, czyli takie jak wolniejsze uazowe, to zdarzały się też ataki od 7 do 10 zębów (talerz zawsze miał 41).

Chyba czeka Cię rozbieranie obu mostów (współczucie...)
Albo bardzo dokładne liczenie obrotów wału i kół.
... bo ciekawiej jest sznurek pchać, niż ciągnąć.

http://bradziaga.pl/

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » ndz lut 25, 2007 8:21 am

Niech poprostu sprawdzi przełożenia na obu osiach w sposób opisany w temacie kilka postów niżej.. i wszystko bedzie miał jak na dłoni :roll:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
RaV.B
Posty: 300
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:04 pm
Lokalizacja: WLKP. okolice Piły

Post autor: RaV.B » ndz lut 25, 2007 9:42 am

Niech poprostu sprawdzi przełożenia na obu osiach w sposób opisany w temacie kilka postów niżej.. i wszystko bedzie miał jak na dłoni
:)2 własnie tak zrobię i wtedy będę myślał co dalej :wink:
Dzięki panowie
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ

YA3 POWER !

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » ndz lut 25, 2007 9:47 am

Rozbierałeś kiedyś most i próbowałeś go złożyć Kolego?
Tak, tydzień temu robiłem przód cały półosie + przegub+ łożyska na nowych częściach składałem wszystko
Spokojnie, to było pytanie do kolegi Kruka... :wink:
Ostatnio zmieniony ndz lut 25, 2007 12:24 pm przez Bubu, łącznie zmieniany 2 razy.
"Leśny potwór."

Awatar użytkownika
RaV.B
Posty: 300
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:04 pm
Lokalizacja: WLKP. okolice Piły

Post autor: RaV.B » ndz lut 25, 2007 9:48 am

Spokojnie, to było pytanie do kolegi Kruka...
Spoko teraz przynajmniej całe forum wie że mam nowe bebechy z przodu :lol: :lol: :lol:
Pozdrawiam
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ

YA3 POWER !

Awatar użytkownika
rafter82
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: wt lut 20, 2007 4:18 pm
Lokalizacja: czarne
Kontaktowanie:

Post autor: rafter82 » ndz lut 25, 2007 3:08 pm

ja tam mam od parcha i nienarzekam na nie a dotego wrzucilem 2,8parcha +skrzynia z reduktorem od parcha i chodzi mi to jak zegareek i mi to wystarcza dlamnie i mojego pilota auto sobie radzi dobrze w terenie a mosciki pierwsza klasa juz dosc mialem skladania uazowskich zawsze cos rozjebalem i dlatego ma parcha i jestem zadwolony i polecam jej i pozdro dla was

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość