jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
piotrek_uaz

- Posty: 534
- Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
- Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy
Post
autor: piotrek_uaz » śr mar 07, 2007 6:10 pm
Jako ze remont z malego remontu okazal sie remontem kapitalnym

to daje rame do piaskowania.
Rama jest zupelnie oryginalna (mocowania na amortyzatory teleskopowe, pedaly w podlodze).
Czy warto cos wzmacniac ? Mam teraz wszystko na wierzchu wiec to jest odpowiedni moment.
Piotrek
-
ether
-

- Posty: 154
- Rejestracja: pt kwie 14, 2006 5:51 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: ether » śr mar 07, 2007 6:19 pm
Wydaje mi się, że jeśli rama jest w dobrym stanie to nie ma sensu wzmacnianie jej konstrukcji. Wprowadzenie dodatkowych usztywnieniń może spowodować powstanie niekorzystnych naprężeń i w efekcie pojawienie się peknięć które normalnie by nie wystąpiły. Zdaje się polski przemysł przerabiał to na którymś z modeli autobusów - gdzie nagminnie pękałą rama. Po usunięciu kilku poprzeczek problem znikł.
-
piotrek_uaz

- Posty: 534
- Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
- Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy
Post
autor: piotrek_uaz » śr mar 07, 2007 6:22 pm
ether pisze:Wydaje mi się, że jeśli rama jest w dobrym stanie to nie ma sensu wzmacnianie jej konstrukcji. Wprowadzenie dodatkowych usztywnieniń może spowodować powstanie niekorzystnych naprężeń i w efekcie pojawienie się peknięć które normalnie by nie wystąpiły. Zdaje się polski przemysł przerabiał to na którymś z modeli autobusów - gdzie nagminnie pękałą rama. Po usunięciu kilku poprzeczek problem znikł.
No duzo w tym racji, ale mnie gnebi:
1. Czy komus w dobrej ramie urwalo sie mocowanie amortyzatora
2. Czy komus w dobre ramie udalo sie wyrwac przednie haki
Te dwa miejsca wydaja mi sie byc slabe 'na oko' i zastanawiam sie czy nie wzmacniac ich.
Piotrek
-
wofka

- Posty: 631
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
- Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Post
autor: wofka » śr mar 07, 2007 6:35 pm
cześć
uważam że możesz wzmocnić mocowania haków przód i mocowanie haka szczękowego z tyłu.ja mam rame w bardzo dobrym stanie ale wzmacniam te dwa punkty.a jak u Ciebie z remontem???
masz jakies nowe foty???
Wofka
Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi
-
piotrek_uaz

- Posty: 534
- Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
- Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy
Post
autor: piotrek_uaz » śr mar 07, 2007 6:44 pm
wofka pisze:cześć
uważam że możesz wzmocnić mocowania haków przód i mocowanie haka szczękowego z tyłu.ja mam rame w bardzo dobrym stanie ale wzmacniam te dwa punkty.a jak u Ciebie z remontem???
masz jakies nowe foty???
Ja chyba haki przednie wzmocnie - moze tuleje wspawam ?
Samochod jest w takich puzzlach ze ...

Tak to wyglada.
Zdjecia beda, jak zaczne skladac.
Piotrek
-
wofka

- Posty: 631
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
- Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Post
autor: wofka » śr mar 07, 2007 6:58 pm
wyjedziesz w tym sezonie jak uważasz??
ja mam takie plany ale coraz więcej pracy poza garazem((((
Wofka
Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi
-
piotrek_uaz

- Posty: 534
- Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
- Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy
Post
autor: piotrek_uaz » śr mar 07, 2007 7:02 pm
wofka pisze:wyjedziesz w tym sezonie jak uważasz??
ja mam takie plany ale coraz więcej pracy poza garazem((((
planuje maj, wiec moze czerwiec ?

-
wofka

- Posty: 631
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
- Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Post
autor: wofka » śr mar 07, 2007 7:08 pm
będziesz podcinał bude???
ja chyba tak i zastanawiam sie czy zrobić dodatkowe progi z rur mocowane do ramy które będą wystawać troche poza bude ułatwiając wsiadanie do auta i jednocześnie będa pod lifta.martwi mnie tylko sposób zamocowania do ramy.tu jestem przeciwnikiem spawania.moze masz jakies spostrzeżenia albo pomysły?

Wofka
Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi
-
piotrek_uaz

- Posty: 534
- Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
- Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy
Post
autor: piotrek_uaz » śr mar 07, 2007 7:35 pm
wofka pisze:będziesz podcinał bude???
ja chyba tak i zastanawiam sie czy zrobić dodatkowe progi z rur mocowane do ramy które będą wystawać troche poza bude ułatwiając wsiadanie do auta i jednocześnie będa pod lifta.martwi mnie tylko sposób zamocowania do ramy.tu jestem przeciwnikiem spawania.moze masz jakies spostrzeżenia albo pomysły?

Podcinalem, podcinalem i wyszedl projekt nowej budy
http://www.mechatronic-zone.com/nadwozie3.jpg
http://www.mechatronic-zone.com/szkielet1.jpg
(brakuje na rysunkach elementow przekatnych ktore oczywiscie beda.
-
faust 12
-

- Posty: 253
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 3:54 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: faust 12 » czw mar 08, 2007 2:53 pm
wofka pisze:będziesz podcinał bude???
ja chyba tak i zastanawiam sie czy zrobić dodatkowe progi z rur mocowane do ramy które będą wystawać troche poza bude ułatwiając wsiadanie do auta i jednocześnie będa pod lifta.martwi mnie tylko sposób zamocowania do ramy.tu jestem przeciwnikiem spawania.moze masz jakies spostrzeżenia albo pomysły?

Już kiedyś dawałem linka do strony z rozwiązaniem progów bez spawania do ramy. taki patent chcę zastosować u siebie, bo szkoda maltertować dobra ramę gaza. Nalezałoby tylko przemyśleć wzmocnienie pomiędzy wspawaną w blachę rurę a samą blachę. Jest to dość długi odcinek i obawaiam się, że będzie się giął podczas podnoszenia liftem ( może jakieś zastrzały ? )
Nie mam rosyjskich czcionek, ale na górze to próg, z lewej - rama, z prawej -śruba
http://www.gaz69.ru/gallery/albums/userpics/121.jpg
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!
-
Wojtek_K

- Posty: 2384
- Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wojtek_K » czw mar 08, 2007 8:12 pm
http://www.gaz69.ru/gallery/albums/userpics/121.jpg
ww rys. jest do d.....
blacha ściskająca ramę nie moze być prosta, ten pomysł byłby dobry gdyby obie /50% +50%/ lub jedna /100%/ obejmowały ramę
czyli miały przekrój a'la ceownik = dwa kątowniki poł. płaskownikiem
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00

-
faust 12
-

- Posty: 253
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 3:54 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: faust 12 » pt mar 09, 2007 10:24 am
Może i jest, ale koncepcja niezła, bo pozwala oszczędzić ramę i mozna próg w kazdej chwili zdemontować. Co do ceownika masz rację...
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość