gaz

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
NumeR
 
 
Posty: 235
Rejestracja: pt cze 09, 2006 11:54 pm
Lokalizacja: L-ctwo Jakubowo\Chojnice

Post autor: NumeR » sob lis 24, 2007 8:23 pm

Zapomniałem dodać że chodzi o samuraia 1.3 na wtrysku. A wlot powietrza mam orginał jak fabryka przykazała w nadkolu.
nie ważne jak! ważne że w teren

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Post autor: zaloguj » sob lis 24, 2007 8:57 pm

dzieki koledzy za opinie :)2

Awatar użytkownika
miki.skr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pt lis 23, 2007 10:03 am
Lokalizacja: Skrwilno-Pruszków

Re: gaz

Post autor: miki.skr » śr lis 28, 2007 2:09 pm

zaloguj pisze:Mam takie pytanko jak silnik w suzuki samuraj 1.3 wspolpracuje z gazem :wink:
Moze ma ktos z was taki zestaw i jak to sie sprawuje i jaki typ instalacji :wink: ??

Bede bardzo wdzieczny za informacje !! !! !!
\


Ja mam SJ 413 w gazie ELPI GAZ jest to najzwyklejsza instalaja i nie ma problemu nie kicha nie fryka jest po prostu oki.

w lekkim terenie przy załączoych napedzch spalaie około 20l/100
Boże spraw także żeby błota nigdy nie zabrakło...=)

Awatar użytkownika
miki.skr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pt lis 23, 2007 10:03 am
Lokalizacja: Skrwilno-Pruszków

Post autor: miki.skr » śr lis 28, 2007 2:14 pm

Barkas pisze:A gdzie umieściliście butlę? Oczywiście, jak nie ma kanapy z tyłu to miejsce się znajdzie, ale mi zależy na zachowaniu czteroosobowości auta. Czy da się tak umieścić butlę, by jakoś bardzo nie przeszkadzała? Jakiej pojemności?

Ja mam wywalony zbiornik od paliwa i w jego miejscu butlę z gazem a w bagażiku małą bańkę z paliwem około 5l. Wilk syty i owca cała.
Boże spraw także żeby błota nigdy nie zabrakło...=)

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Post autor: zaloguj » śr lis 28, 2007 10:54 pm

i przechodzi to na legalu przeglady co ?? ??

Awatar użytkownika
thomek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: śr paź 03, 2007 7:39 pm
Lokalizacja: Lubuskie, Świebodzin

Post autor: thomek » pt lis 30, 2007 1:58 am

Suza troszke paliła wiec wstawiłem Lpg, niestety trafiłem na paskudny warsztat gdzie zrypali sprawe. Butla 30l ukryta za przesuniętym fotelem, troszke wystaje przy plandece bikini. Instalacja + montaż 1.400zł ale szybko się zwruciła. Auto straciło delikatnie na mocy lecz już nie gaśnie na długich wysokich podjazdach z powodu braku dopływu paliwa.
Pozdrawiam.
SUZUKI SJ 410

Awatar użytkownika
kisiel
 
 
Posty: 213
Rejestracja: pn lis 29, 2004 10:07 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kisiel » pt lis 30, 2007 10:03 pm

a jak macie rozwiazane doprowadzenie gazu do gaznika?? mikser czy jakis inny patent? wlasnie zalozylem u siebie gaz, ale mikser nie bardzo mnie przekonuje z racji swojej konstrukcji.
SJ413, SPOA, winch by STAR przód-tył, 4.16 Hand Made, Diff Lock Hand Made, 31x10.5
gg:1669312

tatran
 
 
Posty: 156
Rejestracja: pn paź 04, 2004 12:27 pm

Post autor: tatran » wt gru 04, 2007 1:20 pm

NumeR pisze:Ja mam Samuraia 1.3 na wtrysku z gazem.
A jaką kolega posiada instalację? jaki mikser?(w rurę dolotu, czy bezpośrednio jako podkładkę pod wtrysk?). Jaką centralkę sterującą?
Jakie jest spalanie gazu?

Awatar użytkownika
NumeR
 
 
Posty: 235
Rejestracja: pt cze 09, 2006 11:54 pm
Lokalizacja: L-ctwo Jakubowo\Chojnice

Post autor: NumeR » wt gru 04, 2007 9:11 pm

tatran pisze:
NumeR pisze:Ja mam Samuraia 1.3 na wtrysku z gazem.
A jaką kolega posiada instalację? jaki mikser?(w rurę dolotu, czy bezpośrednio jako podkładkę pod wtrysk?). Jaką centralkę sterującą?
Jakie jest spalanie gazu?

Nie ma mnie teraz w chacie i będę dopiero w weekend więc wtedy napisze cos więcej, bo nie znam teraz aż takich konkretów (jaka centralka, itp). Ale dzięki za odpowiedź.
nie ważne jak! ważne że w teren

Awatar użytkownika
NumeR
 
 
Posty: 235
Rejestracja: pt cze 09, 2006 11:54 pm
Lokalizacja: L-ctwo Jakubowo\Chojnice

Post autor: NumeR » wt gru 18, 2007 11:45 pm

tatran pisze:A jaką kolega posiada instalację? jaki mikser?(w rurę dolotu, czy bezpośrednio jako podkładkę pod wtrysk?). Jaką centralkę sterującą?
Jakie jest spalanie gazu?
Instalacja to BRC, reduktor: TECNO G 100kW, na komputerze pisze: Modular S 4Canali, Lambda Gas mod. Blitz

A tu pare fotek jak to wygląda pod maską
http://img204.imageshack.us/my.php?imag ... 452oz4.jpg
http://img204.imageshack.us/my.php?imag ... 454ei1.jpg
http://img441.imageshack.us/my.php?imag ... 457ed9.jpg

PS. Sorry, że dopiero teraz ale wcześniej niestety nie mogłem.

Wie ktoś co może być przyczyną takiego spadania obrotów podczas wrzucania na luz?

Aha! Spalanie gazu przy ciągłej jeździe po lesie na oponach MT 215R15 to ok. 15-16l\100
nie ważne jak! ważne że w teren

pixel
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn sty 08, 2007 9:16 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pixel » śr gru 19, 2007 12:54 am

Wie ktoś co może być przyczyną takiego spadania obrotów podczas wrzucania na luz?

Przeczytaj sobie wypowiedz kolegi"gadasio". Ma calkowita racje.Kiedys mialem to samo w suzi, i jedynie co pozostalo to zmienic dolot,ale to sie mija z celem.
Tereaz problemu nie mam.Zlikwidowalem gaz i mam swiety spokój.

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » śr gru 19, 2007 11:23 pm

kisiel pisze:a jak macie rozwiazane doprowadzenie gazu do gaznika?? mikser czy jakis inny patent? wlasnie zalozylem u siebie gaz, ale mikser nie bardzo mnie przekonuje z racji swojej konstrukcji.
Konstrukcja miksera to faktycznie porażka bo zwężka zawsze ograniczy ilość powietrza. Przy wtrysku i jednoprzelotowym gaźniku warto założyć BLOSS'a. Spadek mocy niewyczuwalny a zużycie gazu ok. Problem tylko w tym że nie wszyscy gaziarze wiedzą co to jest a jeszcze mniej potrafi go ustawić. Testy na camry 2.2, golf 2,0 16v (155PS na benzynie i 153 na gazie :D ) suzuki 1,6 16v ("kozunia")

Awatar użytkownika
Margol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 11:54 pm
Lokalizacja: Śrem

gaz

Post autor: Margol » czw gru 20, 2007 12:25 am

Rozwiązałem problem spadających obrotow.Oczywiscie nie mialo to zwiazku z układem dolotowym bo auto gasło mi na swiatłach np.kiedy stałem.Byłem w warsztacie gdzie zamontowali mi gas i nic w sumie na to nie poradzili,wkurzylem sie wiec i sprobowałem sam.Aż dziwne ale poprostu podkręciłem obroty na lince od gazu(są dwie nakrętki) i teraz jest idealnie,fakt na ssaniu obroty mają nawet prawie 2 tyś ale po chwili spadają i jest tysiąc mniej wiecej.Polecam toszke samemu pomajstrowac bo na tych z warsztatu to nie ma co liczyć,oni tylko skasować za instalke i wypad :-/ Pozdrawiam

yatzek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: sob lip 01, 2006 3:40 pm

gaz

Post autor: yatzek » czw gru 20, 2007 6:47 pm

Wrzuce swoj kamyczek do tego ogrodka. Mam latawca z silnikiem G13B, przerobionym na gaznik. Gaz zalozony zamiast zbiornika paliwa, butla 40-tolitrowa + 11-tolitrowa dojazdowka wlozona miedzy zbiornik z gazem a tylni most. Z racji umiejscowienia butli zawor nie mogl byc ustawiony pod katem 45 stopni, co niestety obniza pojemnosc butli do max 27 litrow ale nic za darmo. Caly przedzial pasazerski mam wolny. Spalanie od 10 do 12,5 ltr/100 km na MT-kach. 10 - trasa, 12,5 teren bez upalania. Z upalaniem sami wiecie.
pozdrawiam
SJ/Samurai 1,3 G13B, Fedima 215/70 R15, Jimny 1,3, Ironman +2"

Awatar użytkownika
Grzanek
Posty: 332
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 8:02 pm
Lokalizacja: Darłowo/Poznań

Post autor: Grzanek » czw gru 20, 2007 9:44 pm

a tak z ciekawości - jak znosi zagazowanie silnik tysiączki?
Sj410, trochę liftu itd.

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » czw gru 20, 2007 9:48 pm

Pozytywnie. Nawet nie ma wyczuwalnej straty na "mocy". :)2

Awatar użytkownika
Grzanek
Posty: 332
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 8:02 pm
Lokalizacja: Darłowo/Poznań

Post autor: Grzanek » czw gru 20, 2007 10:00 pm

nawet bez użycia BLOSSa?
No ta informacja, jest jedną z nielicznych dobrych ostatnio :)

P.S. Daniel dziękuję za wymiary i porady

Pozdrawiam
Sj410, trochę liftu itd.

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » czw gru 20, 2007 11:25 pm

Bez bloss'a. Mikser typu "lotniczego" tzn. doprowadzenie gazu w osi przepływu, wstawione do rury dolotowej przed gaźnikiem.P.S Grzanek: nie ma sprawy :)2

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » pn lut 11, 2008 9:42 pm

Witam!
Temat o gazie to sie podepnę.:D
Długa viertara silnik 1,6 16 zaworowy na wtrysku 97 KM .
A teraz pytania:
-jak sprawuje sie ten silnik na LPG
-czy warto zakładać
- jesli warto to jaka firma ,która generacja itp itd.....

Za wszelkiego rodzaju odpowiedzi będę wdzieczny.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » śr lut 13, 2008 9:15 am

Panowie a czy ktoś próbował do vitary 1,6 16v lub 8v założyć BLOSa?
Mam vitare 5d 1,6 16v i jest w niej zwykła instalka 2 gen z mikserem który jest założony na końcu tej aluminiowej rury idącej nad silnikiem.
Z doświadczenia wiem że mikser ma pewnie małą średnice - ok 30 - 40 mm, a BLOS daje średnice zbliżoną do 60 - 70 mm, co pozytywnie wpływa na moc i na noPb i na LPG.
Sam mam założonego BLOSa w Corolli tyle że tam miałem możliwośc wciśnięcia BLOSa prawie przed samą przepustnice a dłuższa odległość między przepustnicą a miejscem podawania gazu (wszystko jedno czy przez mikser czy BLOS) skutkuje zwiększeniem bezwładności układu - dłuższa reakcja na wciśnięcie pedału gazu i większe prawdopodobieństwo strzałów w dolot).
Czy ktoś się w to już bawił i jakie są ew efekty?
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » śr lut 13, 2008 1:01 pm

niemand pisze:jak sprawuje sie ten silnik na LPG
99 % (prawie) zależy od warsztatu montującego LPG...
niemand pisze:czy warto zakładać
Im auto więcej pali benzyny na setkę i ma większe przebiegi rocze to opłacalność w złotówkach rośnie

Mi LPG dało średnio 300 zł oszczedności miesięcznie, wiekszą kulturę pracy silnika w 20-letnim SJ-cie i brak wolnych obrotów na benzynie (gaźnik) :wink:

Tu masz przykładowy kalkulator opłacalności:

http://www.autocentrum.pl/?FF=148

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości