gaz
Moderator: Albert_N
- miki.skr
- jestem tu nowy...
- Posty: 73
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 10:03 am
- Lokalizacja: Skrwilno-Pruszków
Re: gaz
\zaloguj pisze:Mam takie pytanko jak silnik w suzuki samuraj 1.3 wspolpracuje z gazem![]()
Moze ma ktos z was taki zestaw i jak to sie sprawuje i jaki typ instalacji![]()
![]()
Bede bardzo wdzieczny za informacje![]()
![]()
Ja mam SJ 413 w gazie ELPI GAZ jest to najzwyklejsza instalaja i nie ma problemu nie kicha nie fryka jest po prostu oki.
w lekkim terenie przy załączoych napedzch spalaie około 20l/100
Boże spraw także żeby błota nigdy nie zabrakło...=)
- miki.skr
- jestem tu nowy...
- Posty: 73
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 10:03 am
- Lokalizacja: Skrwilno-Pruszków
Barkas pisze:A gdzie umieściliście butlę? Oczywiście, jak nie ma kanapy z tyłu to miejsce się znajdzie, ale mi zależy na zachowaniu czteroosobowości auta. Czy da się tak umieścić butlę, by jakoś bardzo nie przeszkadzała? Jakiej pojemności?
Ja mam wywalony zbiornik od paliwa i w jego miejscu butlę z gazem a w bagażiku małą bańkę z paliwem około 5l. Wilk syty i owca cała.
Boże spraw także żeby błota nigdy nie zabrakło...=)
- thomek
- jestem tu nowy...
- Posty: 6
- Rejestracja: śr paź 03, 2007 7:39 pm
- Lokalizacja: Lubuskie, Świebodzin
Suza troszke paliła wiec wstawiłem Lpg, niestety trafiłem na paskudny warsztat gdzie zrypali sprawe. Butla 30l ukryta za przesuniętym fotelem, troszke wystaje przy plandece bikini. Instalacja + montaż 1.400zł ale szybko się zwruciła. Auto straciło delikatnie na mocy lecz już nie gaśnie na długich wysokich podjazdach z powodu braku dopływu paliwa.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
SUZUKI SJ 410
tatran pisze:A jaką kolega posiada instalację? jaki mikser?(w rurę dolotu, czy bezpośrednio jako podkładkę pod wtrysk?). Jaką centralkę sterującą?NumeR pisze:Ja mam Samuraia 1.3 na wtrysku z gazem.
Jakie jest spalanie gazu?
Nie ma mnie teraz w chacie i będę dopiero w weekend więc wtedy napisze cos więcej, bo nie znam teraz aż takich konkretów (jaka centralka, itp). Ale dzięki za odpowiedź.
nie ważne jak! ważne że w teren
Instalacja to BRC, reduktor: TECNO G 100kW, na komputerze pisze: Modular S 4Canali, Lambda Gas mod. Blitztatran pisze:A jaką kolega posiada instalację? jaki mikser?(w rurę dolotu, czy bezpośrednio jako podkładkę pod wtrysk?). Jaką centralkę sterującą?
Jakie jest spalanie gazu?
A tu pare fotek jak to wygląda pod maską
http://img204.imageshack.us/my.php?imag ... 452oz4.jpg
http://img204.imageshack.us/my.php?imag ... 454ei1.jpg
http://img441.imageshack.us/my.php?imag ... 457ed9.jpg
PS. Sorry, że dopiero teraz ale wcześniej niestety nie mogłem.
Wie ktoś co może być przyczyną takiego spadania obrotów podczas wrzucania na luz?
Aha! Spalanie gazu przy ciągłej jeździe po lesie na oponach MT 215R15 to ok. 15-16l\100
nie ważne jak! ważne że w teren
Wie ktoś co może być przyczyną takiego spadania obrotów podczas wrzucania na luz?
Przeczytaj sobie wypowiedz kolegi"gadasio". Ma calkowita racje.Kiedys mialem to samo w suzi, i jedynie co pozostalo to zmienic dolot,ale to sie mija z celem.
Tereaz problemu nie mam.Zlikwidowalem gaz i mam swiety spokój.
Przeczytaj sobie wypowiedz kolegi"gadasio". Ma calkowita racje.Kiedys mialem to samo w suzi, i jedynie co pozostalo to zmienic dolot,ale to sie mija z celem.
Tereaz problemu nie mam.Zlikwidowalem gaz i mam swiety spokój.
Konstrukcja miksera to faktycznie porażka bo zwężka zawsze ograniczy ilość powietrza. Przy wtrysku i jednoprzelotowym gaźniku warto założyć BLOSS'a. Spadek mocy niewyczuwalny a zużycie gazu ok. Problem tylko w tym że nie wszyscy gaziarze wiedzą co to jest a jeszcze mniej potrafi go ustawić. Testy na camry 2.2, golf 2,0 16v (155PS na benzynie i 153 na gaziekisiel pisze:a jak macie rozwiazane doprowadzenie gazu do gaznika?? mikser czy jakis inny patent? wlasnie zalozylem u siebie gaz, ale mikser nie bardzo mnie przekonuje z racji swojej konstrukcji.

gaz
Rozwiązałem problem spadających obrotow.Oczywiscie nie mialo to zwiazku z układem dolotowym bo auto gasło mi na swiatłach np.kiedy stałem.Byłem w warsztacie gdzie zamontowali mi gas i nic w sumie na to nie poradzili,wkurzylem sie wiec i sprobowałem sam.Aż dziwne ale poprostu podkręciłem obroty na lince od gazu(są dwie nakrętki) i teraz jest idealnie,fakt na ssaniu obroty mają nawet prawie 2 tyś ale po chwili spadają i jest tysiąc mniej wiecej.Polecam toszke samemu pomajstrowac bo na tych z warsztatu to nie ma co liczyć,oni tylko skasować za instalke i wypad :-/ Pozdrawiam
gaz
Wrzuce swoj kamyczek do tego ogrodka. Mam latawca z silnikiem G13B, przerobionym na gaznik. Gaz zalozony zamiast zbiornika paliwa, butla 40-tolitrowa + 11-tolitrowa dojazdowka wlozona miedzy zbiornik z gazem a tylni most. Z racji umiejscowienia butli zawor nie mogl byc ustawiony pod katem 45 stopni, co niestety obniza pojemnosc butli do max 27 litrow ale nic za darmo. Caly przedzial pasazerski mam wolny. Spalanie od 10 do 12,5 ltr/100 km na MT-kach. 10 - trasa, 12,5 teren bez upalania. Z upalaniem sami wiecie.
pozdrawiam
pozdrawiam
SJ/Samurai 1,3 G13B, Fedima 215/70 R15, Jimny 1,3, Ironman +2"
- Chalski
-
- Posty: 276
- Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
- Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Panowie a czy ktoś próbował do vitary 1,6 16v lub 8v założyć BLOSa?
Mam vitare 5d 1,6 16v i jest w niej zwykła instalka 2 gen z mikserem który jest założony na końcu tej aluminiowej rury idącej nad silnikiem.
Z doświadczenia wiem że mikser ma pewnie małą średnice - ok 30 - 40 mm, a BLOS daje średnice zbliżoną do 60 - 70 mm, co pozytywnie wpływa na moc i na noPb i na LPG.
Sam mam założonego BLOSa w Corolli tyle że tam miałem możliwośc wciśnięcia BLOSa prawie przed samą przepustnice a dłuższa odległość między przepustnicą a miejscem podawania gazu (wszystko jedno czy przez mikser czy BLOS) skutkuje zwiększeniem bezwładności układu - dłuższa reakcja na wciśnięcie pedału gazu i większe prawdopodobieństwo strzałów w dolot).
Czy ktoś się w to już bawił i jakie są ew efekty?
Mam vitare 5d 1,6 16v i jest w niej zwykła instalka 2 gen z mikserem który jest założony na końcu tej aluminiowej rury idącej nad silnikiem.
Z doświadczenia wiem że mikser ma pewnie małą średnice - ok 30 - 40 mm, a BLOS daje średnice zbliżoną do 60 - 70 mm, co pozytywnie wpływa na moc i na noPb i na LPG.
Sam mam założonego BLOSa w Corolli tyle że tam miałem możliwośc wciśnięcia BLOSa prawie przed samą przepustnice a dłuższa odległość między przepustnicą a miejscem podawania gazu (wszystko jedno czy przez mikser czy BLOS) skutkuje zwiększeniem bezwładności układu - dłuższa reakcja na wciśnięcie pedału gazu i większe prawdopodobieństwo strzałów w dolot).
Czy ktoś się w to już bawił i jakie są ew efekty?
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
99 % (prawie) zależy od warsztatu montującego LPG...niemand pisze:jak sprawuje sie ten silnik na LPG
Im auto więcej pali benzyny na setkę i ma większe przebiegi rocze to opłacalność w złotówkach rośnieniemand pisze:czy warto zakładać
Mi LPG dało średnio 300 zł oszczedności miesięcznie, wiekszą kulturę pracy silnika w 20-letnim SJ-cie i brak wolnych obrotów na benzynie (gaźnik)

Tu masz przykładowy kalkulator opłacalności:
http://www.autocentrum.pl/?FF=148
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości