Mój Tarpan

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Re: Mój Tarpan

Post autor: Piotrul » czw paź 08, 2009 7:51 am

Teraz będzie Nysa :)21 Ale faktycznie cena wyjechana, fakt że się narobił, ale za tą cenę?
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Mój Tarpan

Post autor: A.F. » czw paź 08, 2009 8:24 am

Opis pojazdu:
Wystawiam samochód, który zjadł mi 1/4 życia, utopiłem w nim masę kasy, której już nigdy nie odzyskam, chcę się go po prostu pozbyć (najlepiej jakby wylądował gdzieś na drugim końcu Polski żebym nie musiał go oglądać). Odmawiałem sobie imprez, każdą wolna chwilę spędzałem w garażu, wkładałem całe serce w to auto ale czas z tym skończyć.


Jakaś kobieta tu chyba wygrała :)21
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
trefl
 
 
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:41 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mój Tarpan

Post autor: trefl » czw paź 08, 2009 8:46 am

przykro cos takiego czytac. sam czesto mysle, ze rozsadniej bylo by honkera sprzedac bo niestety mimo od lat pompowanej w niego kasy ciagle nawala i w zasadzie to 95% czasu stoi niesprawny. kurcze, co w nim jest ze nie chce innego? :)

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Mój Tarpan

Post autor: Krees » czw paź 08, 2009 9:00 am

trefl pisze:przykro cos takiego czytac. sam czesto mysle, ze rozsadniej bylo by honkera sprzedac bo niestety mimo od lat pompowanej w niego kasy ciagle nawala i w zasadzie to 95% czasu stoi niesprawny. kurcze, co w nim jest ze nie chce innego? :)
Wyjątkowość
I sentyment, że już tyle się włożyło, i w sumie, jak jeździ, to jest fajnie.
I chyba jeszcze to, że pomijając kwestie wytrzymałości, to jest dzielny samochód terenowy.
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Mój Tarpan

Post autor: wieprzowina » czw paź 08, 2009 10:17 am

:)21
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 1:17 pm przez wieprzowina, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trefl
 
 
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:41 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mój Tarpan

Post autor: trefl » czw paź 08, 2009 11:42 am

no wlasnie ja stoje przed decyzja czy wejsc w przerobke napedu na japonski tj. zalozyc karoserie honkera na rame patrola z mostami, silnikiem itd. liczac na to, ze przestanie mnie wciaz zawodzic polska mysl techniczna

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Mój Tarpan

Post autor: sebeks » pn sty 25, 2010 1:00 pm

heh widzę że się tu rozpętała mała burza, auta nie udało się sprzedać, była jedna oferta ale za niska, dlaczego taka decyzja ? jak ktoś tu napisał, czas dorosnąć, skoro nie udało się auta sprzedać to pozostaje kupić kolejne, tym razem "normalne" (na 90% będzie to octavia kombi, takie bardziej rodzinne auto), a wracając do Tarpana, moze mi ktoś podać szerokość i wymiary mostów z patrola K160 ? chodzi mi właściwie o szerokość resorów, zastanawiam się czy wejdą zamiast mostu z żuka/lublina, do tego interesowała by mnie doległość środka przedniego od tylnego resora (rozstaw osi patrola K160, krótkiego) oraz szerokość osi

obecnie trwają przygotowania do montażu klatki do auta (wg wymogów KJS, przy czym będzie mocniejsza), no i zastanawiam się nad zmianą ramy na ramę właśnie z patrola, dostaję w dupę w zimie bez przedniego napędu i bez blokady tylnego dyfra, tym się nie da jechać prosto po śniegu, nadmiar mocy przeszkadza znaczenie a jeszcze nie założyłem turbiny :-? już nie wspomnę jak wpakuję się w śnieg powyżej 30cm przy masie własnej samochodu w chwili obecnej 1270kg (pół baku benzyny, pusty zbiornik gazu)
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Mój Tarpan

Post autor: CrOOchy » pn sty 25, 2010 4:20 pm

do K160 sa za wąskie, zostaje tylko GR, a jak GR to zawias na springu, temat badałem dawno temu
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Re: Mój Tarpan

Post autor: majkii » pn sty 25, 2010 4:32 pm

Kurcze ten temat robi wrażenie - szacun dla Ciebie " sebeks" za robotę,zamiłowanie,wytrwałość.
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

Awatar użytkownika
majkii
Posty: 609
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL

Re: Mój Tarpan

Post autor: majkii » pn sty 25, 2010 4:35 pm

Czy jest sens porzucać dawną koncepcję Tarpanolota szosowego na rzecz Tarpanolota Off Road?
Znów masa kasy do wtopienia,efekty i tak szału nie dadzą i co gorsza musisz popsuć wszystko co zdziełałeś do tej pory w zawieszeniu,przekazie napędu.

Warto psóć " własne dziecię" ?
PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Mój Tarpan

Post autor: sebeks » pn sty 25, 2010 10:56 pm

no niestety ale buda, a właściwie rama nie wytrzymuje twardego zawieszenia, jest zbyt wiotka a zawieszenie jest tak twarde że amory pracują tylko na dołkach/dziurach lub podczas przejeżdżania przez progi zwalniające oraz podczas hamowania, maska opada na dół lekko, po czym odbija się do góry i już więcej nie faluje (jedno odbicie sprężyn), jazda po łuku z prędkością około 120 który był trochę nie równy zaowocowała odbijaniem się wewnętrznego przedniego koła od asfaltu i podbijaniem przodu, skok kół został skrócony do około 6cm, przy czym całe auto zostało z przodu podniesione max ile się dało, teraz bym już musiał przerabiać wahacze bo leżą na odbojach , faktem jest że jazda po deszczu na mokrym asfalcie z prędkością 140 i slalom nie stwarza teraz najmniejszego problemu (wiem wariactwo ale musiałem sprawdzić)


teraz przyszedł czas na podjęcie decyzji :

robienie klaty(i tak będzie) + dosztywnienie obecnej ramy, dorobienie drążków reakcyjnych tylnego mostu + stabilizator (jeszcze nie udało mi się tego zrobić), dorobienie diff-locka z tyłu (100%, sterowany linką / siłownikiem ), zmiana przełozenia głównego z 5,875 na 4,8, dorobienie drugiej skrzyni biegów jako mnożnik (wypadkowo 15 przełożen, jedno zaniżające żeby przy moście 4,8 chodził jak na 5,875 -genialne jak trzeba ruszyć pod górę załadowanym autem + przyczepa, drugi mnożnik 1:1 który zaowocuje wypadkowym przełożeniem na moście 4,8 i kołach 15 cali takim samym jak polonez 1,4 rover na moscie 4,3 i kołach 13, oraz 3 przełożenie, nadbieg mnożący wyjście normalnej skrzyni przez 0.83 - w sam raz na trasę, 4000 obotów i około 170 na liczniku), no i powoli znów mi mało mocy, narazie tylko 112KM, na turbie ma być ciągnięty na 140 i około 180Nm (do osiagnięcia)


czy kupić ramę z Patrola z zawieszeniem, odpowiednio sztywną a na tym posadzić tylko budę tarpana na stelażu oraz załatwiać jakiś silnik V6/V8 i ciągnąć go na około 260KM (szczerze upatrzyłem sobie coswortha 24v, seryjnie 200KM, nie wysilony silnik, w sam raz do doładowania), spalanie mnie nie odpycha bo obecnie jak jadę ekonomicznie to Tarpan bierze około 8 litrów na trasie, w mieście 12-13 to norma a przy ostrych zagraniach na światłach podchodzi pod 23, na szczęście gazu, benzyny bierze tylko 2 litry mniej przy butowaniu, kocham jak ten silnik się wykręca po za obrotomierz (wyskalowany do 8k rpm i na pewno nie przekłamuje bo na benie jest odcinka przy 7200) :wink:

co do kasy, myślę ze jeszcze z 8000 bym był w stanie w to auto wsadzić w przeciągu kolejnych 3-4 lat (narazie muszę kupić dupowoza i powiększyć garaż bo 4 auto juz nie wejdzie), chciałem to sprzedać bo mi się życie trochę zaczęło układać, zmiana planów miała być, ale nie wyszło i doszedłem do wniosku że chyba wrócę do garażu, tak było mi lepiej ...

edit : rama jeszcze nie pęka i buda też, ale wszystko pracuje, a to juz jest niepokojące :wink:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Mój Tarpan

Post autor: CrOOchy » wt sty 26, 2010 8:43 am

no ja sie nie dziwie że na takim twardym zawieszeniu rama jest za wiotka :roll:

ogolnie rama honkera jest mocna a to to samo co tarpan/nysa/ zuk

na miękkim zawieszeniu będzie inaczej.

kupisz parcha to rama będzie dziurawa jak ser szwajcarski

jeżlei teraz masz spalanie 20l przy rzędowym silniku, to V8 spali 30 i to nie gazu, poza tym po co uturbiać taki silnik? Kupic V8 z bmw mocy Ci wystarszy spokojnie

Ale to już nie do budy tarpana, jak juz to wykorzystać samą rame

Silnik z fabrycza skrzynią + reduktor np Robur + mosty patrol na zawieszeniu LR'a. Robisz klatke z rur, obijasz blachą i masz mocne auto w teren z możliwością dołozenia wincha od stara

:)21
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Mój Tarpan

Post autor: Krees » wt sty 26, 2010 5:26 pm

Croochy, ale to chyba nie ma być zmota extremeoffroad tylko Tarpan HotRod :)21

Ja bym się skupił na dopracowaniu obecnej konstrukcji, ewentualnie dosztywnieniu ramy, tak, żeby buda nie musiała uczestniczyć w przenoszeniu obciążeń, a potem cyzelować silnik i napęd.
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Mój Tarpan

Post autor: sebeks » wt sty 26, 2010 8:15 pm

no nie powiem, fajnie jest oglądać miny ludzi z takich aut jak passat 1,9 tdi czy audi A3 1,8 gdy siadam im na dupie i pociągam z dlugich żeby robili miejsce, najlepszy jest szok jak potem czytają napis z tyłu i zatrzymują się obok mnie na kolejnym skrzyżowaniu :wink:

tylko byłem ostatnio znów na złomie gdzie się w części zaopatruję i stoi niva na rozbiórkę najprawdopodobniej i juz mnie kusi na 4x4 w tarpanie, fajnie by było mieć 4x4 i napierdzielać zimą w zaspach gdy inni siedzą i kwiczą :roll: z drugiej strony mam wszystko zakupione żeby zakończyć ten projekt tylko brakuje czasu, ehhh te studia i akademiki :-?

w sumie tak jak pisze Krees, dosztywnić obecną ramę, już nad tym myślałem zeby dospawac klatę pzrestrzenną pod obecną ramę w celu stworzenia bryły przestrzennej, obecna rama ma ten minus ze nie jest profilowana środkiem " w dół" tylko jest prosta jak drabina, dlatego ją kosi ...
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Mój Tarpan

Post autor: CrOOchy » wt sty 26, 2010 9:00 pm

dla jednych prosta rama to minus, dla drugich plus
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Mój Tarpan

Post autor: Krees » wt sty 26, 2010 11:33 pm

Ja bym tam zrobił normalny (czytaj pracujący) zawias, żeby odciążyć ramę. Potem ewentualnie jakieś wzmocnienia i dość.

Jak będziesz miał tak sztywno, to nawet przy klatce, jak pojeździsz trochę po dziurach, popęka Ci toto od wibracji.

I nie partacz tego dzieła motaniem 4x4.
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój Tarpan

Post autor: jjg-jarek » sob mar 13, 2010 5:36 pm

śledziłem na stare samochody czy coś takiego twoja walkę z tarpanem...jak teraz poddałeś się czy jednak będzie u ciebie???Jak masz kryzys to odpocznij od niego ale nie sprzedawaj za dużo potu łez krwi i kasy w to wpakowane

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Mój Tarpan

Post autor: sebeks » ndz mar 14, 2010 4:12 pm

na retrostyle albo "forum polskiej motoryzacji" pewnie śledziłeś ;) od czasu ostatniej aktualizacji sporo się znów zmieniło, auto nie zostanie sprzedane, wręcz przeciwnie, będzie powstawało drugie ale... ode zera, nie będziemy przecież powielać błędów fabryki :)21

w między czasie muszę kupić w końcu jakieś sensowne kombi, ostatni mi chodzi po głowie bmw 530 kombi 8) kupić za 6 tysi, wsadzić od razu 4 w generalny remont zawieszenia i można się bujać na codzień :D
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój Tarpan

Post autor: jjg-jarek » ndz mar 14, 2010 4:19 pm

tak to retrostyle...wygonili ciebie bo popsułeś tarpana 30 postów jaki teraz brzydki i jaki spaskudzony, jak miałem tarpana na silniku 1500, to założyłem skrzynie 5, z tego co pamiętam 115 spoko latał bez rozpędzania a 130 na długim bujaniu miałem zbiornik w nim od stara zamiast koła zapasowego to twój z turbo pójdzie 160-180. tego 200 nie radze próbować na tym zawieszeniu

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Mój Tarpan

Post autor: sebeks » ndz mar 14, 2010 4:25 pm

jechali po mnie na forum polskiej motoryzacji :wink: co do tych prędkości, zawiecho już przerobione, tył tylko nie skończony, póki co nie ma czasu na nic, wiecznie studia, będzie trochę czasu to zrobię album na picsaweb i podeślę linka :wink:

ostatnio testowałem sobie zawiecho i układ kierowniczy przy zjeździe z Aleji Murckowskiej na A4 w Katowicach , podwójny ostry łuk w prawo, 90 na blacie i nic, mina ludzi w osobówkach na prawym pasie bezcenna 8)

sprawuje się wyśmienicie jak na tyle ile jest zrobione, szkoda tylko że podczas poganiania na trasie spala 17 litrów :wink:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój Tarpan

Post autor: jjg-jarek » ndz mar 14, 2010 4:37 pm

wiesz już jak kierownice na listwę zmieniłeś to się poprawiło opony itd...czytałem ze most chcesz zmienić na inny...może po 2 amory na kolo?

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Mój Tarpan

Post autor: sebeks » ndz mar 14, 2010 7:44 pm

chciałem robić stabilizator z tyłu oraz zmienić kąt pracy amortyzatorów ale narazie nie widzę sensu na taką rzeźbę przy obecnej ramie :wink: pewnie skończy sie na wzmocnieniu obecnej, obspawaniu budy i jej wzmocnieniu i rozpoczęciu równolegle projektu 4x4 :wink:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój Tarpan

Post autor: jjg-jarek » ndz mar 14, 2010 8:08 pm

buła rama od Perkinsa tarpana z mostami 4x4 skrzynia silnik - mercedes 300d reduktor...ale nie uruchomiony bez elektryki i dokumentów cena 2500 dla ciebie bardzo daleko ORNETA...mogę poszukać telefonu

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Mój Tarpan

Post autor: sebeks » ndz mar 14, 2010 8:14 pm

stoi co jakis czas na allegro, biały :wink:

jak juz mam robic drugiego to ma byc nie do zajechania , więc mosty produkcji rodzimej raczej nie wchodza w grę, prosta rama też :) wogóle kombinuję nad zrobieniem całej budy od zera, wreszcie normalne nie opadające zawiasy w drzwiach, normalne zamki, wszystko wygluszone i najlepiej z aluminium ....
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
jjg-jarek
Posty: 614
Rejestracja: czw mar 26, 2009 5:14 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój Tarpan

Post autor: jjg-jarek » ndz mar 14, 2010 8:40 pm

czyli rama jak w stanach? kupa szmalu jest facet który za 1000 zł dorabia ramy do 2 CV pewnie za 2,5 tys zrobił by taka jaka sobie wymarzysz, jak jeździłem Volvem 240 i miałem z 10 pociętych...nie oclonych to by nie złomować budy chciałem kombi postawić na ramie Ułaza...ale nic z tego nie wyszło...RAMA mi nie pasila...jak zainteresowany to na jutro poszukam Ci tel do tego od ram do cytryny...Co do tego białego rozmawiałem z nim dał mi stertę fotek...w skrócie syf ale 500 zl mógł bym dać...obraził sie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości