Padło Sprzęgiełko :(

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » wt paź 07, 2008 3:48 pm

okej, pojmuje przekaz, mialem w glowie wizje uzywanych niesmiganych...
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » wt paź 07, 2008 7:47 pm

jak bedziesz brła AVM to zwróc uwahę na prawidłoey numer katalogowy
tłumaczony katalog avm ma błąd i sprzęgiełka to czegoś co nazywało sie Mitsubishi Triton przypisane sa do PI a to błąd - nie bedzie pasował rozstaw śrub - Adaś i Piernik z tego co wiem musieli wprowadzać modyfikację - dla pewnosći katalogowo bierz do PII i bedzie pasowało
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
pawkajg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt wrz 23, 2008 1:07 pm
Lokalizacja: jelenia góra
Kontaktowanie:

Post autor: pawkajg » czw paź 09, 2008 11:10 am

Polecam te superwinch . Sam na takich jeżdżę i jestem zadowolony.Niebawem zmieniam mosty i nie będę potrzebował więc chętnie odsprzedam , jak jestes zainteresowany to daj znać .
Mitsubischi pajero 2.8TDI 509 546 176

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » ndz paź 12, 2008 3:22 pm

Witam nie będę zakładał nowego tematu. Pytanie pierwsze Czy w wielowpuście w korpusie sprzęgiełka zawsze nie ma jednego ząbka? Pytanie dwa Dlaczego wcięło mi napęd na przód? Objawy: sprzęgiełka w ogóle się nie wysuwają półoś się kręci i wszystko OK z mostem a to gó.... no się nie wysuwa.
Czy ktoś może motał automaty tak aby można było im pomagać gdyby trafiła się taka sytuacja po prostu dospawać takie cięgno aby je wysuwać.

O tym że automaty to badziew to wiem właśnie się przekonałem a na manuale na razie kasy brak są ważniejsze wydatki.

Czy powód nie wysuwania się trybu sprzęgiełka to zapieczenie się?
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz paź 12, 2008 3:33 pm

UAZ4x4 pisze:Witam nie będę zakładał nowego tematu. Pytanie pierwsze Czy w wielowpuście w korpusie sprzęgiełka zawsze nie ma jednego ząbka? Pytanie dwa Dlaczego wcięło mi napęd na przód? Objawy: sprzęgiełka w ogóle się nie wysuwają półoś się kręci i wszystko OK z mostem a to gó.... no się nie wysuwa.
Czy ktoś może motał automaty tak aby można było im pomagać gdyby trafiła się taka sytuacja po prostu dospawać takie cięgno aby je wysuwać.
O tym że automaty to badziew to wiem właśnie się przekonałem a na manuale na razie kasy brak są ważniejsze wydatki.
Czy powód nie wysuwania się trybu sprzęgiełka to zapieczenie się?
po awatorze widać , że masz Pajero II , czy przedni most masz zapinany podciśnieniem ? Możesz to sprawdzić zaglądając pod auto i na prawej stronie przedniego półmostu będzie siłowniczek .

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » ndz paź 12, 2008 3:35 pm

A czy to przypadkiem w SUPER SELECT nie było zapinane podciśnieniem??

A i jeszcze mam prośbę czy ma ktoś może rysunek elementów i budowy tych automatów z manualsa????

Ile było typów sterowania sprzęgiełkami? mój jest z roku 1995
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz paź 12, 2008 4:31 pm

UAZ4x4 pisze:A czy to przypadkiem w SUPER SELECT nie było zapinane podciśnieniem??

A i jeszcze mam prośbę czy ma ktoś może rysunek elementów i budowy tych automatów z manualsa????

Ile było typów sterowania sprzęgiełkami? mój jest z roku 1995
sprawdź to !! Jak masz ES to nie powinno być sprzęgiełek tylko sztywne piasty , może ktoś nie świadomy założył sprzęgiełka .

Sprzęgielka są tylko w Selekcie w ES i SS napęd jest zapinany w przednim półmoście

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » ndz paź 12, 2008 4:41 pm

Mam biedox wersję bez blokady i SUPER SELECT.

Mam reduktor bez między osiowego mechanizmu różnicowego.
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

filip661
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:13 am
Lokalizacja: katowice

Post autor: filip661 » ndz paź 12, 2008 4:49 pm

uaz4x4 mam ten sam problem ale u mnie powodem jest wylamany zab w piersciuniu od wewnetrznej strony i dlatego sie sprzegielko nie zapina. sprawdz sobie czy ten pierscien nasz w dobrym stanie bo to najczesciej pada.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz paź 12, 2008 4:51 pm

UAZ4x4 pisze:Mam biedox wersję bez blokady i SUPER SELECT.

Mam reduktor bez między osiowego mechanizmu różnicowego.
masz ES i powinieneś mieć sterowanie podciśnieniem , tak trudno to sprawdzić , wystarczy wsadzić głowę za przednie prawe koło :evil:

w roczniku 95 nie powinno być sprzegiełek

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » ndz paź 12, 2008 4:56 pm

Przepraszam Cię i właśnie idę zobaczyć !!!!!!!!!!!

Bardzo dziękuję Ci za informację dam znać co zobaczyłem jak wrócę.

Lepiej mieć informację przed sprawdzeniem ...
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

filip661
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:13 am
Lokalizacja: katowice

Post autor: filip661 » ndz paź 12, 2008 5:05 pm

moze sia adas myle ale w es nie ma zalaczania podcisnieniowego tylko przez sprzegielka natomiast w ss jest wlasnie takie podcisnieniowe zalaczanie.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz paź 12, 2008 5:17 pm

filip661 pisze:moze sia adas myle ale w es nie ma zalaczania podcisnieniowego tylko przez sprzegielka natomiast w ss jest wlasnie takie podcisnieniowe zalaczanie.


zwykły Selekt to sprzęgiełka , brak sterowania podciśnieniem

Easy Selekt to sterowanie podciśnieniem , brak sprzegiełek , opcja zapinania podczas jazdy , brak między osiowego mechanizmu różnicowego

Super Selekt to sterowanie podciśnieniem , brak sprzegiełek , opcja zapinania podczas jazdy , między osiowy mechanizm różnicowy

filip661
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:13 am
Lokalizacja: katowice

Post autor: filip661 » ndz paź 12, 2008 5:31 pm

no skoro tak twierdzisz to ok natomiast do dzisiaj bylem przekonany ze sa dwie "skrzynie" w miskach to znaczy ss i es.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz paź 12, 2008 5:41 pm

filip661 pisze:no skoro tak twierdzisz to ok natomiast do dzisiaj bylem przekonany ze sa dwie "skrzynie" w miskach to znaczy ss i es.
jeszcze jet kilka odmian które maja różne opcje reduktora z Neutralem i bez

w ES i SS masz takie sztywne sprzęgiełka
http://www.allegro.pl/item445113102_paj ... zesci.html

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » ndz paź 12, 2008 8:33 pm

Witam Sprawdziłem i siłownika nie ma. i skrzynia nie ma opcji załączania podczas jazdy bo wtedy słychać grrrrrrr....
Chyba się coś ze sprzęgiełkami popsuło...
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pn paź 13, 2008 5:54 am

UAZ4x4 pisze:Witam Sprawdziłem i siłownika nie ma. i skrzynia nie ma opcji załączania podczas jazdy bo wtedy słychać grrrrrrr....
Chyba się coś ze sprzęgiełkami popsuło...
no to diagnoza jest prosta , masz zwykłego Selekta i padły Ci sprzęgiełka :cry:

majcher wie jak to naprawić , ale nie jest to aż takie proste ,bez wymiany dwóch pierścienie się nie obędzie , części z serwisu mają astronomiczna cenę ,więc chyba musisz poszukać używek , zanabyć nowe manuale lub zrobić na sztywno tak jak jest w ES i SS .

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » pn paź 13, 2008 11:48 pm

Diagnoza po sprawdzeniu padło sprzęgiełko. W tylnym pierścieniu ścięło ząb. Powód zardzewiało wnętrze sprzęgiełka bo dostała się woda. Naprawa jakieś 4 godziny. Efekt udany nawet słychać jak teraz odbijają sprzęgiełka. Demontaż sprzęgiełka i montaż poszczególnych elementów nie jest szczególnie trudny. Tylko pytanie na ile naprawa ta wytrzyma ... do następnego katowania :)


Jak ktoś z Was ma problem ze sprzęgiełkami to piszcie postaram się opisać problem i pomogę jak coś.
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

filip661
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:13 am
Lokalizacja: katowice

Post autor: filip661 » wt paź 14, 2008 10:19 pm

uaz4x4 jezeli w tym pierscienie nie masz juz tego zeba to nic ci nie da czyszczenie calego sprzegielka bo i tak nie bedzie dzialalo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości