Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: N2O » wt cze 22, 2010 11:07 am

Adas pisze:
Mroczny pisze:no czad.. też jestem ciekaw jak te 2.0 zrobiłeś.//.

jak ja robiłem 1.4 to mówili, że głupota i silnik szczeźnie zaraz
wygląda u mnie podobnie jak na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=o03frNJw78s&NR=1

a jak to zrobiłem, to zaślepiłem zawór bezpieczeństwa w kolektorze ssącym , zaślepiłem EGR , wzbogaciłem mieszankę na pompie (1/4 obrotu śruby), wymieniłem turbinę na sprawną , na przewodzie sterującym cięgnem upustu założyłem elektrozaworek, aby można było sterować turbiną i tak normalnie jak se jadę mam doładowanie do 1,0-1,1 Bara , jak pstryknę elektozaworek otwiera się i doładowanie dochodzi do 1,6-2,0 Bara w zależności od obciążenia
1/4 obrotu przy takim doładowaniu?
Tzn że większość tego powietrza się marnuje.
Nie wiem czy pomp w tym silniku ma mimośrodowy boostpin(w tym dużym grzybku), jeśli ma to obróć go największym wcięciem w stronę tyłu pompy, dopiero wtedy poczujesz power.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: DamnIt! » wt cze 22, 2010 12:30 pm

Masmo pisze:
DamnIt! pisze: szkoda tylko że nie odróżniasz ciśnienia względnego od bezwzględnego i nie umiesz prostego wykresu odczytać. ....
To chyba jednak Ty nie potrafisz tego zrobić skoro twierdzisz że turbo Adasia może dać 2,8 bara :o . Mówimy o ciśnieniu w dolocie w bar-ach odczytanym fizycznie na aucie z 2,5TD. (nie benzynowym silniku bo to inna bajka).
A nawet przez chwilkę nie zastanowiło Cię dlaczego na wykresie na pionowej osi mapu sprężarki jest "Pressure ratio"(bez podanych jednostek) a nie samo "Pressure" z jednostkami [bar] czy [psi]? Pójdź może tym tropem - bo ja już pass...
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: Adas » wt cze 22, 2010 5:11 pm

N2O pisze:
Adas pisze:
Mroczny pisze:no czad.. też jestem ciekaw jak te 2.0 zrobiłeś.//.

jak ja robiłem 1.4 to mówili, że głupota i silnik szczeźnie zaraz
wygląda u mnie podobnie jak na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=o03frNJw78s&NR=1

a jak to zrobiłem, to zaślepiłem zawór bezpieczeństwa w kolektorze ssącym , zaślepiłem EGR , wzbogaciłem mieszankę na pompie (1/4 obrotu śruby), wymieniłem turbinę na sprawną , na przewodzie sterującym cięgnem upustu założyłem elektrozaworek, aby można było sterować turbiną i tak normalnie jak se jadę mam doładowanie do 1,0-1,1 Bara , jak pstryknę elektozaworek otwiera się i doładowanie dochodzi do 1,6-2,0 Bara w zależności od obciążenia
1/4 obrotu przy takim doładowaniu?
Tzn że większość tego powietrza się marnuje.
Nie wiem czy pomp w tym silniku ma mimośrodowy boostpin(w tym dużym grzybku), jeśli ma to obróć go największym wcięciem w stronę tyłu pompy, dopiero wtedy poczujesz power.
:)21
boję się gmerać w ustawieniach pompy , jak ją rozreguluję to se z nią nie poradzę tak jak jest dobrze :)2



Wszystkim maruderom zaznaczam ,że tym autem nie jeżdżę do pracy ma sprawiać mi przyjemność :)21 , a uwierzcie 2,0 Bary dają radoche :)21
Co do smarowania to słuszna uwaga , temperatura nie wzrasta znacząco, ale mam w planach założyć czujnik temperatury aby to kontrolować , jeszcze się on w kabinie pomieści :)21

@mroczny nakręcę filmik i porobię fotki , ale dopiero w weekend to wkleję

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: N2O » wt cze 22, 2010 5:15 pm

Patrz tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 2fb7505e8b

Sprawa prosta jak drut.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: majcher » wt cze 22, 2010 8:20 pm

Adas pisze:Wszystkim maruderom zaznaczam ,że tym autem nie jeżdżę do pracy ma sprawiać mi przyjemność :)21 , a uwierzcie 2,0 Bary dają radoche :)21
Najbardziej daja po uszach - jak sie Adasiowi omsknie noga na gazie to mi roadbooka do snoorka wciaga i sma siebie nie słysze jak trase dyktuje :)21 :)21 :)21
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: Browning » wt cze 22, 2010 8:23 pm

majcher pisze:Najbardziej daja po uszach - jak sie Adasiowi omsknie noga na gazie to mi roadbooka do snoorka wciaga i sma siebie nie słysze jak trase dyktuje :)21 :)21 :)21
:)2 :)21 Wrzućcie jakiś filmik jak ta Pojarka chodzi... :wink:
Zielony Autobus 2,7TDi

robertsw
 
 
Posty: 220
Rejestracja: wt maja 29, 2007 3:25 pm
Lokalizacja: Głogów-Wschowa

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: robertsw » pn cze 28, 2010 1:50 pm

Dzisiaj podkręciłem cięgno na zaworze WG uzyskałem 1bar przy pełnym bucie i pod górkę :) różnica odczuwalna na plus.Mam pytanko do Adasia jak podniósł dawkę paliwa na pompie pisze ,że 1/4 obr.śruby czy mówimy o śrubie na dużym grzybku gdzie dochodzi wężyk od Turbo ??.Dziękuję za podpowiedzi.
Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: N2O » pn cze 28, 2010 3:03 pm

Śruba na dużym grzybku jest od dawki bez doładowania, śruba od strony wajchy gazu wkręcana w bok grzybka to śruba od dawki ogólnej.
Zdejmując dekiel z grzybka i wyjmując membranę powinieneś zobaczyć sworzeń ze stożkiem z większym wycięciem z jednej strony, obracając go największym wycięciem w stronę sworznia który wychodzi w pompie od strony wajchy gazu(jak zajrzysz do środka to będziesz wiedziało co chodzi) uzyskasz agresywniejsze dawkowanie paliwa w miarę wzrostu ciśnienia doładowania.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

robertsw
 
 
Posty: 220
Rejestracja: wt maja 29, 2007 3:25 pm
Lokalizacja: Głogów-Wschowa

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: robertsw » pn cze 28, 2010 6:31 pm

Dziękuję za podpowiedz ,prawie to już ogarniam:),jutro tam zaglądnę jak coś będę pytał.
Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''

robertsw
 
 
Posty: 220
Rejestracja: wt maja 29, 2007 3:25 pm
Lokalizacja: Głogów-Wschowa

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: robertsw » czw sie 05, 2010 7:00 pm

Koledzy bezpiecznik(zawór bezpieczeństwa od Turbiny) na kolektorze ssącym startuje mi na 1 bar tak ma być ?jak można go skręcić na 1.2 bara ??więcej nie chcę pompować ale 1 bar to troszkę mało.
Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: Kajen » czw sie 05, 2010 8:13 pm

Wywal i zaslep otwor. Zaslepki w kazdym hydraulicznym ponizej 5 pln. Zeby nie było ze wywaliłem zawor bezpieczenstwa to powiem ze turbina mi dmucha 0.8 i wiecej jakos nie chce...

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: polaff » śr sie 11, 2010 10:20 am

Adas pisze: boję się gmerać w ustawieniach pompy , jak ją rozreguluję to se z nią nie poradzę tak jak jest dobrze :)2



Wszystkim maruderom zaznaczam ,że tym autem nie jeżdżę do pracy ma sprawiać mi przyjemność :)21 , a uwierzcie 2,0 Bary dają radoche :)21
Co do smarowania to słuszna uwaga , temperatura nie wzrasta znacząco, ale mam w planach założyć czujnik temperatury aby to kontrolować , jeszcze się on w kabinie pomieści :)21

@mroczny nakręcę filmik i porobię fotki , ale dopiero w weekend to wkleję

@Adas napisz jak Twoje pajero po podkręceniu turbo, dziala jeszcze?
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: Adas » śr sie 11, 2010 5:13 pm

działa, śmiga, ma takiego powera, że ostatnio go wydachowałem :)21

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: polaff » śr sie 11, 2010 10:35 pm

Adas pisze:działa, śmiga, ma takiego powera, że ostatnio go wydachowałem :)21
to ważne,że wszyscy zdrowi nadal:)
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: majcher » czw sie 12, 2010 8:46 am

polaff pisze:
Adas pisze:działa, śmiga, ma takiego powera, że ostatnio go wydachowałem :)21
to ważne,że wszyscy zdrowi nadal:)
nie do końca - w głowach sie nam poprzewracało po backflipie :)
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
bulas
Posty: 781
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 6:31 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: bulas » czw sie 12, 2010 8:52 am

Jak szperam w pamięci to jestem wręcz pewien że to stało się dużo wcześniej :)21

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: Balu-Balu » czw sie 12, 2010 10:28 am

bulas pisze:Jak szperam w pamięci to jestem wręcz pewien że to stało się dużo wcześniej :)21

:)2 :)2 ale to może i lepiej :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Turbina - doładowanie z turbiny 2,0 Bara w silniku 2,5TD

Post autor: Adas » ndz sie 15, 2010 3:02 pm

bulas pisze:Jak szperam w pamięci to jestem wręcz pewien że to stało się dużo wcześniej :)21
:)21 nikt normalny nie pakuje kasy w błoto :)21

obecnie Pokraka przechodzi przeobrażenie z 1 -> 2 obecnie kształtuje się Pokraka 2 :D
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości