
Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
Moderator: Kosiarz
Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
W 3,0 nie zaślepiaj, bo będzie strasznie głośny na wolnych obrotach.


- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
W każdym silniku obroty mają bezpośredni wpływ na spalanie. Jak zmieniłem przełożenia w swoim 4,2TD to do razu zaczął palić o 1 litr więcej (obroty są wyższe).Wojtek_W pisze:Tez jestem b.cekawy jakie macie preferowane obrotu w trasie no i jak to wyplywa na zasieg.
Duże silniki, które mają moment przy niskich obrotach nie warto kręcić wysoko. Przykładem może być Patrol 4,2 EFI (benzyna) w automacie. Podróżując autostradą z prędkością 120-130 pali tylko 13 litrów. To mniej niż 2,8TD. Wszystko przez to, że przy 120 km/h na overdrive obroty silnika to zalediwe 1900-2000.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
- adas bombowiec
- Posty: 1676
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm
Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
Silnik pali tyle, ile kierowca wciska gazu. Więcej, niż się wciśnie nie weźmie, bo nie ma jak. Duże silniki potrafią zaskoczyć spalaniem właśnie dlatego, że nie trzeba ich tak cisnąć, ciągną momentem. Ale i tak najlepiej pod względem oszczędności wypadają 4 cylindrowe 2-2.5lLSD pisze:W każdym silniku obroty mają bezpośredni wpływ na spalanie. Jak zmieniłem przełożenia w swoim 4,2TD to do razu zaczął palić o 1 litr więcej (obroty są wyższe).Wojtek_W pisze:Tez jestem b.cekawy jakie macie preferowane obrotu w trasie no i jak to wyplywa na zasieg.
Duże silniki, które mają moment przy niskich obrotach nie warto kręcić wysoko. Przykładem może być Patrol 4,2 EFI (benzyna) w automacie. Podróżując autostradą z prędkością 120-130 pali tylko 13 litrów. To mniej niż 2,8TD. Wszystko przez to, że przy 120 km/h na overdrive obroty silnika to zalediwe 1900-2000.
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
adas bombowiec pisze: Silnik pali tyle, ile kierowca wciska gazu. Więcej, niż się wciśnie nie weźmie, bo nie ma jak.
Ma jak:)
Chodzi o to, że jak tym samym autem jedziesz 100 km/h przy 2000 obr lub 100 km/h przy 3000 obr to będzie różnica w spalaniu. Nie piszę tu oczywiście o porównywaniu jazdy na 4 i 5 biegu, ale o przełożeniach mostów, które wielu z nas ma zmienione.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
- adas bombowiec
- Posty: 1676
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm
Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
Nie ma jak, przecież nie zassie przez wtryskiwacze.
Im wieksze obroty, tym wiecej gazu wciskasz
Im wieksze obroty, tym wiecej gazu wciskasz
Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
To czyli co np: włączenie świateł nie ma wpływu na zużycie paliwaadas bombowiec pisze:Nie ma jak, przecież nie zassie przez wtryskiwacze.
Im wieksze obroty, tym wiecej gazu wciskasz

Tyle że jeżeli silnik wprowadzimy na 2000obr to jeden przy przłożeniu X pojedzie 100km/h a jak sobie ktoś zmieni na Y to będzie jechał 120km/h. I cały szkopuł w tym aby dobrać sobie to jak najlepiej. Obroty to jedno, a przłożenia, redukcje czy wielkość opon to drugie. Wszystko to tworzy całość i charakterystyczne dla niego zużycie. Dlatego porównywać można jedynie takie same modele czyli nie modyfikowane lub zmodyfikowane tak samo.adas bombowiec pisze: Silnik pali tyle, ile kierowca wciska gazu. Więcej, niż się wciśnie nie weźmie, bo nie ma jak. Duże silniki potrafią zaskoczyć spalaniem właśnie dlatego, że nie trzeba ich tak cisnąć, ciągną momentem. ..
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
Przecież napisałem to 2 posty wyżej.adas bombowiec pisze:Im wieksze obroty, tym wiecej gazu wciskasz
Im wyższe obroty tym większe spalania nawet jeżeli prędkość będzie taka sama (przełożenia).
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
IMO trzeba wziąć pod uwagę generalną zasadę (wynikającą z wykresów współzależności parametrów silnika), że minimalne jednostkowe zużycie paliwa jest najmniejsze w okolicach obrotów maksymalnego momentu. To wyjaśnia, dlaczego oszczędna jazda wiąże się z utrzymywaniem nie za dużych obrotów. W moim 3,3 TD optimum, to ok. 2100 obr/min (ok. 95 km/h) - wtedy pobiera nie więcej, niż 10,3 l /100 (średnia z tras ok. 4000 km).
pzdr.
pzdr.

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
W-160 3,3TD + Czapajew
- adas bombowiec
- Posty: 1676
- Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm
Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
vivit pisze:
To czyli co np: włączenie świateł nie ma wpływu na zużycie paliwa
Jak załączysz światła, a silnik chodzi na jałowym, to spadną obroty, ale spalanie się nie zmieni. Żeby je skorygować trzeba dodać trochę gazu, wtedy się zmieni.
Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
Ja sie chyba nigdy nawet nie zblize w te okolice ze spalaniem
Dzieki LSD za wytlumaczenie co i jak. Rowniez niespecjalnie zgodze si z tym,ze im wiecej gazu tym wiecej spali. Moj np. jesli jezdze do 2-2,2 tys pali wiecej niz jesli trzymam miedzy 2 a 3.

Dzieki LSD za wytlumaczenie co i jak. Rowniez niespecjalnie zgodze si z tym,ze im wiecej gazu tym wiecej spali. Moj np. jesli jezdze do 2-2,2 tys pali wiecej niz jesli trzymam miedzy 2 a 3.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
Spalanie nie jest prostą sprawą i zależy od wielu czynników, z czego największymi są obciążenie silnika(ilość oddawanej mocy) i to jak bardzo wykorzystujemy nadwyżkę mocy do przyśpieszania.
Silnik przy zbyt małym obciążeniu, tzn wysokie obroty, mała prędkość będzie dużo palił, sztuką jest tak dobrać przełożenia, co by silnik zawsze pracował w najbardziej optymalnych warunkach.

Silnik przy zbyt małym obciążeniu, tzn wysokie obroty, mała prędkość będzie dużo palił, sztuką jest tak dobrać przełożenia, co by silnik zawsze pracował w najbardziej optymalnych warunkach.

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
Skrzynia cvt bodajże działa w taki sposób bo ma tylko jedno przełożenie.N2O pisze:sztuką jest tak dobrać przełożenia, co by silnik zawsze pracował w najbardziej optymalnych warunkach.
Jest - Nissan Terrano II 2.4
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
W Nissanie Murano taka jest. Śmiesznie się tym jeździ. Prawie 300 kM i taka skrzynia daje dość dziwne odczucia w trakcie energicznej jazdy. Jakby się sprzęgło ślizgałoArni VFR pisze:Skrzynia cvt bodajże działa w taki sposób bo ma tylko jedno przełożenie.

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
Trochę nie w temacie, ale może tu jest więcej osób zorientowanych w 3,0
w Y61 3,0 są podobno dwa czujniki ciśnienia oleju, jeden znalazłem bez problemu przy filtrze oleju, a gdzie jest ten drugi
I od czego jest ten czujnik (jak go odłączyłem to wzrosły obroty biegu jałowego)









Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
Zależy z którego roku.
Drugi powinien być w okolicach rozrusznika
Drugi powinien być w okolicach rozrusznika
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.
Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
Konkretnie 2002r, ale dzięki wielkie trochę mnie naprowadziłeś, bo tam nie szukałem ...
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
Daj na PW VIN
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.
- rysiek2054
- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
ja rozbieralem juz kila razy dolot
ale bez kolektora
do turbiny jest czysto
a dalej to juz coraz gorzej
syf jest ale nie ma nagaru ktory jest trudny do usuniecia
operacja na 2 godziny pracy i dolocik czysty
jeszcze sie zastanawiam czy nie wstawic separatora oleju na koncu odmy
mam takie cos w oplu omega z silnikiem m57 bmw
i wymieniam ten filterek co 30tkm po tym przebiegu jest mocno zasyfialy
mysle ze w moim 3,0 Di moze by to zapobieglo nadmiernemu zasyfianiu kolektora dolotowego
ale bez kolektora
do turbiny jest czysto
a dalej to juz coraz gorzej
syf jest ale nie ma nagaru ktory jest trudny do usuniecia
operacja na 2 godziny pracy i dolocik czysty
jeszcze sie zastanawiam czy nie wstawic separatora oleju na koncu odmy
mam takie cos w oplu omega z silnikiem m57 bmw
i wymieniam ten filterek co 30tkm po tym przebiegu jest mocno zasyfialy
mysle ze w moim 3,0 Di moze by to zapobieglo nadmiernemu zasyfianiu kolektora dolotowego
6,5 v8
Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
Też myślę nad zrobieniem tego separatora, było on w tej książeczce od Kangurów którą chyba wrzuciłeś
Ja nie dawno (jakieś 1000km temu) zaślepiłem EGR i powiem że jest różnica spora na +
A dolot mam zamiar rozebrać jak będę miał więcej czasu, ale zakupie uszczelki i cały rozbiorę i umyje
To TY Ryśku co czyścisz intercooler tak te węże od niego i coś jeszcze 




Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

- rysiek2054
- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
weze , interkuler i przepustnice
jest na metalowej uszczelce to nietrzeba nic kupowac
ale po zabiegu jak nowa wyglada
robilem to bo mi zamulalo autko
ale wina byla po stronie paliwa
wybilo mi bledy na kompie pompy wtryskowej
zwiazane z kiepską jakoscia paliwa
wymiana filtra paliwa pomogla natychmiast
a dolot to tak z racji utrzymania czystosci posprzatalem
ale separator to nastepny krok bedzie
a najwieksza zamule mam po 13k km od wymainy oleju
slabszy moment do 2k obrotow
wyzej jest juz normalnie
ale 13k km na oleju to max
olej to castrol edge sport 10w60
jest na metalowej uszczelce to nietrzeba nic kupowac
ale po zabiegu jak nowa wyglada

robilem to bo mi zamulalo autko
ale wina byla po stronie paliwa
wybilo mi bledy na kompie pompy wtryskowej
zwiazane z kiepską jakoscia paliwa
wymiana filtra paliwa pomogla natychmiast
a dolot to tak z racji utrzymania czystosci posprzatalem
ale separator to nastepny krok bedzie
a najwieksza zamule mam po 13k km od wymainy oleju
slabszy moment do 2k obrotow
wyzej jest juz normalnie
ale 13k km na oleju to max
olej to castrol edge sport 10w60
6,5 v8
Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
To ja podobne przebiegi robię do wymiany czasem mniejsze, ale ja to leje castrola magnateca 10W40 półsyntetyk 

Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
Napiszcie coś więcej o tym separatorze odmy - jak do zdiełać, jakieś fotki może macie.
Pozdr.
Pozdr.
Patrol Y61_long / Nikon Fx i żeby więcej czasu...
Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))
Podaj meila na PW to Ci prześlę 

Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość