Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: N2O » pn maja 16, 2011 3:16 pm

W 3,0 nie zaślepiaj, bo będzie strasznie głośny na wolnych obrotach.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: LSD » pn maja 16, 2011 10:06 pm

Wojtek_W pisze:Tez jestem b.cekawy jakie macie preferowane obrotu w trasie no i jak to wyplywa na zasieg.
W każdym silniku obroty mają bezpośredni wpływ na spalanie. Jak zmieniłem przełożenia w swoim 4,2TD to do razu zaczął palić o 1 litr więcej (obroty są wyższe).

Duże silniki, które mają moment przy niskich obrotach nie warto kręcić wysoko. Przykładem może być Patrol 4,2 EFI (benzyna) w automacie. Podróżując autostradą z prędkością 120-130 pali tylko 13 litrów. To mniej niż 2,8TD. Wszystko przez to, że przy 120 km/h na overdrive obroty silnika to zalediwe 1900-2000.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: adas bombowiec » wt maja 17, 2011 12:30 am

LSD pisze:
Wojtek_W pisze:Tez jestem b.cekawy jakie macie preferowane obrotu w trasie no i jak to wyplywa na zasieg.
W każdym silniku obroty mają bezpośredni wpływ na spalanie. Jak zmieniłem przełożenia w swoim 4,2TD to do razu zaczął palić o 1 litr więcej (obroty są wyższe).

Duże silniki, które mają moment przy niskich obrotach nie warto kręcić wysoko. Przykładem może być Patrol 4,2 EFI (benzyna) w automacie. Podróżując autostradą z prędkością 120-130 pali tylko 13 litrów. To mniej niż 2,8TD. Wszystko przez to, że przy 120 km/h na overdrive obroty silnika to zalediwe 1900-2000.
Silnik pali tyle, ile kierowca wciska gazu. Więcej, niż się wciśnie nie weźmie, bo nie ma jak. Duże silniki potrafią zaskoczyć spalaniem właśnie dlatego, że nie trzeba ich tak cisnąć, ciągną momentem. Ale i tak najlepiej pod względem oszczędności wypadają 4 cylindrowe 2-2.5l

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: LSD » wt maja 17, 2011 12:42 am

adas bombowiec pisze: Silnik pali tyle, ile kierowca wciska gazu. Więcej, niż się wciśnie nie weźmie, bo nie ma jak.

Ma jak:)

Chodzi o to, że jak tym samym autem jedziesz 100 km/h przy 2000 obr lub 100 km/h przy 3000 obr to będzie różnica w spalaniu. Nie piszę tu oczywiście o porównywaniu jazdy na 4 i 5 biegu, ale o przełożeniach mostów, które wielu z nas ma zmienione.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: adas bombowiec » wt maja 17, 2011 12:50 am

Nie ma jak, przecież nie zassie przez wtryskiwacze.
Im wieksze obroty, tym wiecej gazu wciskasz

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: vivit » wt maja 17, 2011 8:36 am

adas bombowiec pisze:Nie ma jak, przecież nie zassie przez wtryskiwacze.
Im wieksze obroty, tym wiecej gazu wciskasz
To czyli co np: włączenie świateł nie ma wpływu na zużycie paliwa :)23
adas bombowiec pisze: Silnik pali tyle, ile kierowca wciska gazu. Więcej, niż się wciśnie nie weźmie, bo nie ma jak. Duże silniki potrafią zaskoczyć spalaniem właśnie dlatego, że nie trzeba ich tak cisnąć, ciągną momentem. ..
Tyle że jeżeli silnik wprowadzimy na 2000obr to jeden przy przłożeniu X pojedzie 100km/h a jak sobie ktoś zmieni na Y to będzie jechał 120km/h. I cały szkopuł w tym aby dobrać sobie to jak najlepiej. Obroty to jedno, a przłożenia, redukcje czy wielkość opon to drugie. Wszystko to tworzy całość i charakterystyczne dla niego zużycie. Dlatego porównywać można jedynie takie same modele czyli nie modyfikowane lub zmodyfikowane tak samo.

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: LSD » wt maja 17, 2011 8:41 am

adas bombowiec pisze:Im wieksze obroty, tym wiecej gazu wciskasz
Przecież napisałem to 2 posty wyżej.
Im wyższe obroty tym większe spalania nawet jeżeli prędkość będzie taka sama (przełożenia).
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: Marek » wt maja 17, 2011 8:45 am

IMO trzeba wziąć pod uwagę generalną zasadę (wynikającą z wykresów współzależności parametrów silnika), że minimalne jednostkowe zużycie paliwa jest najmniejsze w okolicach obrotów maksymalnego momentu. To wyjaśnia, dlaczego oszczędna jazda wiąże się z utrzymywaniem nie za dużych obrotów. W moim 3,3 TD optimum, to ok. 2100 obr/min (ok. 95 km/h) - wtedy pobiera nie więcej, niż 10,3 l /100 (średnia z tras ok. 4000 km).

pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: adas bombowiec » wt maja 17, 2011 9:02 am

vivit pisze:
To czyli co np: włączenie świateł nie ma wpływu na zużycie paliwa :)23

Jak załączysz światła, a silnik chodzi na jałowym, to spadną obroty, ale spalanie się nie zmieni. Żeby je skorygować trzeba dodać trochę gazu, wtedy się zmieni.

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: Wojtek_W » wt maja 17, 2011 9:03 am

Ja sie chyba nigdy nawet nie zblize w te okolice ze spalaniem :)21

Dzieki LSD za wytlumaczenie co i jak. Rowniez niespecjalnie zgodze si z tym,ze im wiecej gazu tym wiecej spali. Moj np. jesli jezdze do 2-2,2 tys pali wiecej niz jesli trzymam miedzy 2 a 3.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: N2O » wt maja 17, 2011 11:36 am

Spalanie nie jest prostą sprawą i zależy od wielu czynników, z czego największymi są obciążenie silnika(ilość oddawanej mocy) i to jak bardzo wykorzystujemy nadwyżkę mocy do przyśpieszania.
Silnik przy zbyt małym obciążeniu, tzn wysokie obroty, mała prędkość będzie dużo palił, sztuką jest tak dobrać przełożenia, co by silnik zawsze pracował w najbardziej optymalnych warunkach.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Arni VFR
Posty: 354
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 1:52 pm
Lokalizacja: Orzesze, śl.

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: Arni VFR » wt maja 17, 2011 4:58 pm

N2O pisze:sztuką jest tak dobrać przełożenia, co by silnik zawsze pracował w najbardziej optymalnych warunkach.
:)21
Skrzynia cvt bodajże działa w taki sposób bo ma tylko jedno przełożenie.
Jest - Nissan Terrano II 2.4
Był - Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0, Opel Frontera 2.0

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: LSD » wt maja 17, 2011 5:41 pm

Arni VFR pisze:Skrzynia cvt bodajże działa w taki sposób bo ma tylko jedno przełożenie.
W Nissanie Murano taka jest. Śmiesznie się tym jeździ. Prawie 300 kM i taka skrzynia daje dość dziwne odczucia w trakcie energicznej jazdy. Jakby się sprzęgło ślizgało :)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: zagaj1 » śr maja 18, 2011 1:34 pm

Trochę nie w temacie, ale może tu jest więcej osób zorientowanych w 3,0 :wink: w Y61 3,0 są podobno dwa czujniki ciśnienia oleju, jeden znalazłem bez problemu przy filtrze oleju, a gdzie jest ten drugi ?? I od czego jest ten czujnik (jak go odłączyłem to wzrosły obroty biegu jałowego) ??
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: Kosiarz » sob maja 28, 2011 8:44 pm

Zależy z którego roku.
Drugi powinien być w okolicach rozrusznika
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: zagaj1 » sob maja 28, 2011 8:47 pm

Konkretnie 2002r, ale dzięki wielkie trochę mnie naprowadziłeś, bo tam nie szukałem ...
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: Kosiarz » sob maja 28, 2011 8:50 pm

Daj na PW VIN
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Awatar użytkownika
rysiek2054
Posty: 618
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: rysiek2054 » czw cze 02, 2011 7:20 am

ja rozbieralem juz kila razy dolot
ale bez kolektora
do turbiny jest czysto
a dalej to juz coraz gorzej
syf jest ale nie ma nagaru ktory jest trudny do usuniecia
operacja na 2 godziny pracy i dolocik czysty
jeszcze sie zastanawiam czy nie wstawic separatora oleju na koncu odmy
mam takie cos w oplu omega z silnikiem m57 bmw
i wymieniam ten filterek co 30tkm po tym przebiegu jest mocno zasyfialy
mysle ze w moim 3,0 Di moze by to zapobieglo nadmiernemu zasyfianiu kolektora dolotowego
6,5 v8

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: zagaj1 » czw cze 02, 2011 9:05 am

Też myślę nad zrobieniem tego separatora, było on w tej książeczce od Kangurów którą chyba wrzuciłeś :) Ja nie dawno (jakieś 1000km temu) zaślepiłem EGR i powiem że jest różnica spora na + :)2 A dolot mam zamiar rozebrać jak będę miał więcej czasu, ale zakupie uszczelki i cały rozbiorę i umyje :) To TY Ryśku co czyścisz intercooler tak te węże od niego i coś jeszcze ??
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
rysiek2054
Posty: 618
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: rysiek2054 » czw cze 02, 2011 9:18 am

weze , interkuler i przepustnice
jest na metalowej uszczelce to nietrzeba nic kupowac
ale po zabiegu jak nowa wyglada 8)
robilem to bo mi zamulalo autko
ale wina byla po stronie paliwa
wybilo mi bledy na kompie pompy wtryskowej
zwiazane z kiepską jakoscia paliwa
wymiana filtra paliwa pomogla natychmiast
a dolot to tak z racji utrzymania czystosci posprzatalem
ale separator to nastepny krok bedzie
a najwieksza zamule mam po 13k km od wymainy oleju
slabszy moment do 2k obrotow
wyzej jest juz normalnie
ale 13k km na oleju to max
olej to castrol edge sport 10w60
6,5 v8

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: zagaj1 » czw cze 02, 2011 9:28 am

To ja podobne przebiegi robię do wymiany czasem mniejsze, ale ja to leje castrola magnateca 10W40 półsyntetyk :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

44misiaki
 
 
Posty: 115
Rejestracja: wt lip 20, 2010 1:15 pm

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: 44misiaki » czw cze 02, 2011 3:06 pm

Napiszcie coś więcej o tym separatorze odmy - jak do zdiełać, jakieś fotki może macie.

Pozdr.
Patrol Y61_long / Nikon Fx i żeby więcej czasu...

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Takie tam dywagacje na temat żywota ZD30 :)))

Post autor: zagaj1 » czw cze 02, 2011 5:49 pm

Podaj meila na PW to Ci prześlę :wink:
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość