pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 367
Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Murzyn » sob lip 24, 2010 2:51 pm

Panowie mam mozliwosc za niezla kase pchnac swoja pojare... a jedyna alternatywa wydaje mi sie LC90
Jako ze jestescie bardziej doswiadczeni w temacie 4x4 moze cos podpowiecie?
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=24&t=78287

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: bpuchowski » sob lip 24, 2010 6:13 pm

Po przekręceniu stacyjki palą mi się światła - długie,
Włączenie świateł, próba przełączenia ich na mijania nic nie dają,
Nie słysze stycznika.

Proszę o info gdzie jest przekaźnik / stycznik lub urządzenie odpowiedzialne za przełączanie świateł.


dzieki
wildcat F50 w wersji rurka z IS

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » sob lip 24, 2010 7:00 pm

Murzyn pisze:Panowie mam mozliwosc za niezla kase pchnac swoja pojare... a jedyna alternatywa wydaje mi sie LC90
Jako ze jestescie bardziej doswiadczeni w temacie 4x4 moze cos podpowiecie?
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=24&t=78287
A co ma na celu taka zamiana Pojary na LC90? Bo prawdę mówiąc nie bardzo widzę jakiekolwiek plusy tej operacji. Przecież to praktycznie taki sam samochód co Pojara - tyle że pod każdym względem droższy. Możliwości modyfikowania takie same, praktycznie identyczne zdolności terenowe. Może z zastrzeżeniem że w LC znacznie szybciej rozpieprzysz układ kierowniczy(wsadzono listwę od Yarisa :)21 zamiast przekładni jak w pojarze) a i dyfry trochę maluśkie w porównaniu z Pojarowymi. Na temat tzw. "wygody" czy "dizajnu" się nie wypowiem - bo to mocno subiektywne jest.

Jeśli już się upierasz na Toyotę z dużą benzyną to może atakuj w kierunku J100. Był tam silniczek 4.7(240KM) łączony z automatem.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 367
Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Murzyn » sob lip 24, 2010 10:00 pm

DamnIt! pisze:
Murzyn pisze:Panowie mam mozliwosc za niezla kase pchnac swoja pojare... a jedyna alternatywa wydaje mi sie LC90
Jako ze jestescie bardziej doswiadczeni w temacie 4x4 moze cos podpowiecie?
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=24&t=78287
A co ma na celu taka zamiana Pojary na LC90? Bo prawdę mówiąc nie bardzo widzę jakiekolwiek plusy tej operacji. Przecież to praktycznie taki sam samochód co Pojara - tyle że pod każdym względem droższy. Możliwości modyfikowania takie same, praktycznie identyczne zdolności terenowe. Może z zastrzeżeniem że w LC znacznie szybciej rozpieprzysz układ kierowniczy(wsadzono listwę od Yarisa :)21 zamiast przekładni jak w pojarze) a i dyfry trochę maluśkie w porównaniu z Pojarowymi. Na temat tzw. "wygody" czy "dizajnu" się nie wypowiem - bo to mocno subiektywne jest.

Jeśli już się upierasz na Toyotę z dużą benzyną to może atakuj w kierunku J100. Był tam silniczek 4.7(240KM) łączony z automatem.
Rozumiem ze 90ka jest slabsza technicznie i nie wytrzyma tego co PII na 35" + koszty utrzymania beda wieksze.
O takie opinie wlasnie mi chodzilo - 100 to jak dla mnie na teraz zbyt duzy wydatek, zeby nie bylo mi tego szkoda do błota

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » ndz lip 25, 2010 6:51 pm

Mniej więcej, ale nie do końca. Wg. kotlesia 90tka ma mieć mocniejszą ramę od Pojary i mniej podatną na korozję. Nie wiem na ile to prawda - ale jeśli masz w pojarze zdrową ramę to Cię chyba ten problem nie dotyczy. O ile pamiętam, to w LC J9 i Pojarce jest ten sam typ skrzyni automatycznej produkowanej przez Aisin-Warner'a.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rort_ » ndz lip 25, 2010 7:09 pm

rort_ pisze:Pajero II SS. Wyjąłem przednią prawą półoś i ta jej dalsza część co jest w moście nie chce wyjechać na zewnątrz z mostu. Mam jeszcze odkręcić ten 'kołnierz' z mocowaniem do ramy?
Ponawiam i dorzucam pytanie: czy ktoś poda mi wymiary łożyska oznaczonego MB160662?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 367
Rejestracja: śr sty 06, 2010 12:00 pm
Lokalizacja: Śląsk/Malopolska
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Murzyn » ndz lip 25, 2010 7:33 pm

Z rama wydaje sie byc prawdopodobne, bo co ogladam jakies LC to wszystkie maja zdrowe ramy, ewentualnie do lekkich poprawek lakierniczych, a z pojarami to róznie bywalo (u mnie juz jest zdrowiusienka i zakonserwowana ponowie). Skrzynie mowisz te same, zawias mysle na + dla LC (w Pajero te draski skretne to jakis poroniony pomysl)
Jak z silnikami? W Pojarze te 200KM z groszem wydaje mi sie kompletnym minimum, w LC ponoc jest tylko 180 (a automat to jeszcze wszystko zamuli)
Jak z przeniesieniem napedu (w LC slyszalem ze sa problemy z ta ori blokada tylnego mostu)

Idac za twoja rada poogladalem kilka 100 i 105 i jak na moje potrzeby to wlasnie byloby idealnym autem (no moze poza masa, bo te 300kg wiecej niz w PII pewnie robi spora róznice)

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: DamnIt! » ndz lip 25, 2010 8:14 pm

rort_ pisze:
rort_ pisze:Pajero II SS. Wyjąłem przednią prawą półoś i ta jej dalsza część co jest w moście nie chce wyjechać na zewnątrz z mostu. Mam jeszcze odkręcić ten 'kołnierz' z mocowaniem do ramy?
Ponawiam i dorzucam pytanie: czy ktoś poda mi wymiary łożyska oznaczonego MB160662?
wg. katalogu jest to łożysko o wymiarach 35*62*14, zamiennikami są:
- 6007-2NSE(NACHI);
- 6007-2RS lub 6007-2RUC3 - oba KOYO;
- 6007-LU(NSK)

Niestety nie miałem tego w łapach - więc trzebaby sprawdzić namacalnie oznaczenia łożyska i skonfrontować z tym co wymontowałeś.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
McIsland
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 28, 2010 9:41 pm
Lokalizacja: Chodzież, Wielkopolska

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: McIsland » ndz lip 25, 2010 11:48 pm

LC 90 jest większa, a nie oferuje więcej miejsca w środku, tak pierwsza uwaga, co do ramy, się moge chyba z kilku obejrzanych zgodzić, Pażdzierzowa gnije chyba szybciej (Murzyn przybliż mi proszę na czym polegała konserwacja) psuje się jak każda Toyota, w ten sam sposób, 3,0 KZT to właściwy silnik we własciwym miejscu, dynamiczniejszy w pewnych zakresach niż 2,8 TDI, ja swojego już jakiś czas Misia 2,8 nie zamieniałbym na LC 90, a z blokadą tylnego mostu sa problemy bo jakies żówno elektrycznie napędzane i są z tym kłopoty

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: orzeh77 » pn lip 26, 2010 9:51 am

Murzyn pisze:Panowie mam mozliwosc za niezla kase pchnac swoja pojare... a jedyna alternatywa wydaje mi sie LC90
Jako ze jestescie bardziej doswiadczeni w temacie 4x4 moze cos podpowiecie?
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=24&t=78287
:o :)9
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: wofka » pn lip 26, 2010 5:28 pm

mam nastepujący problem

odpalam auto i ciśnienie oleju przez jakieś 15 do 20 minut zero.Potem wszystko wraca do normy.Tak mam już 3 dzień.Auto zachowuje sie normalnie.Stan oleju ok.Temperatura rośnie płynnie i w normalnym czasie.Tak się dzieje jak auto postoi powiedzmy 1 dzień.Jeśli kilka godzin ,ale na tyle żeby zupełnie spadła temperatura silnika odpalam i czujnik reaguje odrazu.moze ktoś z kolegów miał podobny problem???

silnik 2.5 td interc.......
Olej wymieniany systematycznie co 6 tysi.
żadnych problemów z uruchamianiem auta od momentu zaobserwowania usterki
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Eskapada » śr lip 28, 2010 1:18 pm

Jeździłem przez tydzień Pajero L040 i przez max. 5 minut ciśnienie utrzymywało się na oryginalnym wskaźniku na poziome 5/6 a na rozgrzanym silniku spadało do 2 atmosfer. Tak powinno być. Jeśli wskaźnik masz sprawny i wskazuje on zero to znaczy że codziennie zacierasz motor :-? Ymm zimny, nierozgrzany, gęsty olej coś blokuje - pytanie czy tylko sam czujnik nie dostaje ciśnienia i wskazuje jak wskazuje czy cały motor jest nie smarowany :roll:

Zacznij od wykręcenia czujnika ciśnienia oleju i podłączenia tam sprawnego manometru. Jeśli ciśnienie będzie na zimnym motorze wysokie a na rozgrzanym oleju spadnie to masz uwalony czujnik lub manometr. Jeśli nowo wkręcony manometr potwierdzi wskazania oryginalnego to może to być pompa oleju lub zatkany smog w misce olejowe, bo wierze, że przy wymianie oleju wymieniasz filtr :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » śr lip 28, 2010 5:51 pm

A moje problemy z odpalaniem sie skonczyły. Wymianie uległy podkładki miedziane pod listwe nadmiaru paliwa, owa listwa, krociec dopływu paliwa (zepsułem dwa) zastapiłem kroccem za 4 zł od jakiegos ciagnika, wszystkie inne podkladki miedziane, nowe przewody paliwowe i nowe opaski. Nowy filtr paliwa. I nowa pompka, taka reczna przy filtrze. Pojara odzyskała znow moc. I trzyma obroty :) Chciałbym w tym miejscu podziekowac @Faji i @acinskiemu za zainteresowanie problemem oraz @DamnIt'owi za dowoz czesci i cenne porady. Dzieki chłopaki, mozna na Was liczyc w kazdej sytuacji.

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: wofka » śr lip 28, 2010 6:46 pm

Oczywiście ze przy wymianie oleju wymieniam również filtr.Dziś np. rano odpalam auto i wszystko ok-ciśnienie około 6 i z biegiem upływu czasu wraca do 2 i tak zostaje.Po wyjściu z pracy tez ok ale próbe z manowetrem zrobie.Żeby go wkręcić trzeba jakiejś szczególnie dziwnej przejściówki
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » czw lip 29, 2010 8:50 am

No takie, żeby gwint pasował :) Nic ponad to.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Guttek
 
 
Posty: 159
Rejestracja: śr mar 24, 2010 2:06 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Guttek » pt lip 30, 2010 10:31 am

gdzie dokupię dolna tuleje amorka przedniego(cukierek), jeste wogole sens to wymieniac czy kupic amorki po 100zl?
"...ci którzy zamulają nigdzie nie dochodzą, ci co działają osiągają kolejny poziom"

Awatar użytkownika
freebike
 
 
Posty: 218
Rejestracja: czw sie 14, 2008 5:22 pm
Lokalizacja: ok Wałbrzycha

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: freebike » pt lip 30, 2010 5:53 pm

Guttek pisze:gdzie dokupię dolna tuleje amorka przedniego(cukierek), jeste wogole sens to wymieniac czy kupic amorki po 100zl?
wymieniałem na tuleje od tylnych amorów od lublina (górne) Ciężko je założyć i jakoś szybko się wyj.bują. Też jestem ciekaw czym je zastąpić. W sklepie forumowym są polibuszowe zamienniki za chyba 60 coś zł. Trochę za drogo w porównaniu do ceny jednego amora.

o znalazłem takie coś http://www.polyurethan.ru/index.php?productID=611
Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.

robertsw
 
 
Posty: 220
Rejestracja: wt maja 29, 2007 3:25 pm
Lokalizacja: Głogów-Wschowa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: robertsw » sob lip 31, 2010 7:50 am

Koledzy poszukuję trójnik w który można wkręcić czujnik ciśnienia oryginalny i dodatkowy czujnik z pomiarem ciśnienia czyli analogowy oporowy jak kto woli 3-160 ohm do silnika 4D56.Czy w pajero II występował przy tym silniku taki pomiar ??.Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: acinski » sob lip 31, 2010 12:22 pm

A wykręć sobie ten i zapodaj mu czujnik analogowy i podepnij do zegara i cześć.
Dziadek 2,5TD `98

robertsw
 
 
Posty: 220
Rejestracja: wt maja 29, 2007 3:25 pm
Lokalizacja: Głogów-Wschowa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: robertsw » sob lip 31, 2010 2:57 pm

Jest to metoda ,ale lampka by sie przydała wiec trójnik potrzebny :(
Z racji tego ze jestem elektronik zrobię komparator okienkowy który będzie podawał masę na przewód od lampki jak czujnik analogowy osiągnie powiedzmy ćwiartkę zakresu czyli ok 40 ohm i już patent jest :D
Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''

Awatar użytkownika
RL_LOL
 
 
Posty: 233
Rejestracja: śr mar 10, 2010 12:36 am

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: RL_LOL » sob lip 31, 2010 3:26 pm

a nie lepiej wkrecic czujnik podwojny ? znaczy taki ze stykiem do kontrolki oraz z wyjsciem na wskazowkowy pomiar cisnienia?

robertsw
 
 
Posty: 220
Rejestracja: wt maja 29, 2007 3:25 pm
Lokalizacja: Głogów-Wschowa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: robertsw » sob lip 31, 2010 5:50 pm

Zdecydowanie lepiej tylko gdzie taki czujnik występuje w jakim autku ??
W naszych sprzętach występuje czujnik o średnicy gwintu M10x1 ,to co Ty piszesz znalazłem ale gwint M16x1.25 i kosztuje kosmos.
Grand Viertarka 2.0i śliczna blaszanka już nie seria,Galloper 2.5TCI AT BFG 32'',Lift 2''

Awatar użytkownika
RL_LOL
 
 
Posty: 233
Rejestracja: śr mar 10, 2010 12:36 am

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: RL_LOL » sob lip 31, 2010 6:15 pm

no niestety te czujniki nie sa tanie. we fronterze wystepuje ale nie wiem jaki gwint, musialbys sprawdzic. zawsze mozna dorobic/dokupic przejsciowke. taki czujnik szukalbym raczej w osobowkach.

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kajen » sob lip 31, 2010 9:40 pm

Chyba mam taki trojnik... Wkrecałem go jak montpwałem normalny manometr.

Awatar użytkownika
harcownik1979g
 
 
Posty: 272
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 2:24 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: harcownik1979g » ndz sie 01, 2010 2:29 pm

Mam takie pytanko . Gdzie jest czujnik , przełącznik czy to ustrojstwo co odpowiada za włączanie światełka w aucie < tego na suficie> jak się odtworzy drzwi bagażnika. Chyba mi sie powiesił albo się popsuł
FIAT 600 ( czerwony pierdziel )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości