III runda 2008

Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych

Moderator: Pasza

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz cze 15, 2008 12:10 pm

konraDZIK pisze: idziesz do siedzego i rozmawiasz z nim jak z czlowiekiem przedstawiajac swoja wizje i argumenty, a on ci odpowiada co z Tego, ze ja was puszcze jak Kolega Loszewski powiedzial, ze jak was wszystkich wpuszcze to on to oprotestuje i bede musial i tak was wykluczyc...
frajer jesteś

trza było grać w stronę: to ty nas puść, a tamci jak chcą niech se piszą

i zapewniam cie, że by nie napisali.
#noichuj

Awatar użytkownika
konraDZIK
 
 
Posty: 198
Rejestracja: śr mar 09, 2005 2:18 pm

Post autor: konraDZIK » ndz cze 15, 2008 12:12 pm

czesław&jarząbek pisze:
konraDZIK pisze: idziesz do siedzego i rozmawiasz z nim jak z czlowiekiem przedstawiajac swoja wizje i argumenty, a on ci odpowiada co z Tego, ze ja was puszcze jak Kolega Loszewski powiedzial, ze jak was wszystkich wpuszcze to on to oprotestuje i bede musial i tak was wykluczyc...
frajer jesteś

trza było grać w stronę: to ty nas puść, a tamci jak chcą niech se piszą

i zapewniam cie, że by nie napisali.
No babcia mi zawsze mowila ze "skurw*syn" ma latwiej w zyciu, ale nic na to jiuz nie poradze, ze chce jeszcze grac fair. :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz cze 15, 2008 12:15 pm

fair tu nie ma nic do rzeczy.

daliście się zastraszyć wizją protestu.
jak ktoś ma problem to niech se pisze, wy macie robić swoje. jak napiszą i zss to przyjmie to wtedy sie będziesz martwił.
#noichuj

Awatar użytkownika
konraDZIK
 
 
Posty: 198
Rejestracja: śr mar 09, 2005 2:18 pm

Post autor: konraDZIK » ndz cze 15, 2008 12:19 pm

czesław&jarząbek pisze:fair tu nie ma nic do rzeczy.

daliście się zastraszyć wizją protestu.
jak ktoś ma problem to niech se pisze, wy macie robić swoje. jak napiszą i zss to przyjmie to wtedy sie będziesz martwił.
Wdac duzo jeszcze musze sie nauczyc, jakie ilosci murfatlara wchodza w gre w ramach prelekcji o RMPST w czasie maramureszu? :)

A tak na serio to prawda, teraz sobie uswiadamiam, ze to byla kwestia zalatwienia sprawy wykluczenia na tzw"gebe" przez sedziego, a my poprostu sie poddalismy. trudno, na bledach sie czlowiek uczy.

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » ndz cze 15, 2008 12:28 pm

czesław&jarząbek pisze:
Maciek Skura pisze:co zrobisz z sytuacją kiedy sędzia do dyrektora rajdu przynosi ci oficjalne pismo z lista załóg nieregulaminowo wjeżdzających na BT? ( pomijam fakt , że zapewne większa ilośc ich tam wjechała a nie zostali spisani )
no i tu jest słaby punkt.
albo się kara wszystkich popełniających uchybienie regulaminowe, albo się odpuszcza do poziomu pogrożenia palcem i postraszenia wykluczeniem w sytuacji gdy jest wiadome, że lista załóg do ukarania jest niepełna.
na tym etapie uważam organizatorzy dali dupy.

a regulamin trzeba znać. i umieć go interpretować na swoją korzyść w każdej sytuacji.

to się przydaje.
np taki wybór przy starcie do odcinka...ustawić wóz w miękkim i ryzykować zagrzebanie już przy starcie, czy ustawić wóz skośnie, wystartować skutecznie ale rozjechać tablice pkc...
wolno...nie wolno...takie rzeczy trzeba wiedzieć na 100%
:)21
królu złoty pokaż mi taki rajd nawet amatorski na którym jesteś w stanie wyłuskac wszystkich łamiących regulamin!!! - trzeba tego pilnować ale twierdzenie, że wszystkich jesteś w stanie wyłuskac to utopia i nie o to tu chyba chodzi żeby na każdym drzewie monitoring zakładać !!!!!!
Mamy się fajnie ścigac i bawić za razem do cholery !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

a regulamin faktycznie trzeba znac i wykorzystywać na swoja stronę bo jest to podstawa według której jeździmy i na której się opieramy
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

Awatar użytkownika
Robert suzuka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 6:39 pm
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Robert suzuka » ndz cze 15, 2008 12:35 pm

Witam Was serdecznie. Czytam forum od roku. Dzisiaj nie wytrzymałem i zaczynam w nim uczestniczyć. Jestem zły na to co się stało. Sprawa dotyczy wykluczenia części załóg a olewanie Nas ze strony sędzów i robienie z Nas idiotów jest straszne. Jeździłem w KJST 2 lata i myślałem ze teraz się coś zmieni ale wraz z przejściem do klasy zauwazyłem tez szereg problemów i niedomówień.
Po pierwsze nie powinna sytuacja być tak restrykcyjnie rozwiązana ,poniewaz musimy współzawodniczyć sportowo w samochodach a nie w papierach. Wycofano 7 załóg gdzie na rundę przyjechało 18. Śmieszne juz na początku. Wystarczyło dać pierwsze ostrzezenie a karać później.
Po drugie kara została udzielona niesłusznie dla tych, którzy nie skorzystali z obcej pomocy tylko staneli się napić czy tam pierdnąć.
Regulamin RMPST mówi wyraźnie:

3.5.1. Podczas trwania całego rajdu, serwisowanie moze być wykonane w startującym samochodzie wyłącznie w parkach serwisowych. Niemniej załoga wykorzystująca wyłącznie wyposazenie znajdujące się w samochodzie i bez zewnętrznej pomocy fizycznej, moze w kazdej chwili wykonać kazde serwisowanie które nie jest wyraźnie zabronione.
3.5.3. Parki serwisowe muszą być oznaczone na trasie rajdu, z punktami kontroli czasu na wjeździe i wyjeździe.

Więc wg regulaminu nie był to park po pierwszym OSie, poniewaz PKC ustawiane były ok 11.00 czyli na godzinę przed zjechaniem pierwszej załogi na PKC.

4. Trasa Rajdu, Książka Drogowa, Karta Drogowa, Przebieg prób.
Książka Drogowa Załogi muszą przejechać całość trasy podanej w Książce Drogowej, bez zbaczania z wyznaczonej trasy, z obowiązkiem zgłoszenia się na wszystkie próby sportowe i punkty kontrolne (w tym tajne) w kolejności ich odbywania i z właściwego kierunku wjazdu.

Więc zjechanie na bok trasy w celu samodzielnej naprawy nie jest zboczeniem z trasy.

153. Skala kar.
Kazda z powyzszych kar moze być nałozona po przeprowadzeniu dochodzenia, a w wypadku trzech ostatnich (wykluczenie zawieszenie dyskwalifikacja) zainteresowana strona musi zostać wezwana dla umozliwienia podjęcia osobistej obrony.

Więc karty zostały nam zabrane bez konfrontacji, po przegrupowaniu i nie zostaliśmy dopuszczeni do OS 5. Tez nieprzepisowo.

Międzynarodowy kodeks sportowy:
149. Obowiązki sędziów:
g) Pomyłki
Jeśli sędzia uzna ze popełnił błąd, moze wprowadzić poprawkę, która podlega zatwierdzeniu przez Zespół Sędziów Sportowych.

Więc mozna było po prostu powiedzieć: sorry pomyłka? Macie ostrzezenie a za chwilę jak ktoś znajdzie się w OZNACZONYM miejscu nieprzepisowo, będzie wykluczony.

Napisaliśmy prośbę o wyjaśnienie i sędziowie nie udzielili nam odpowiedzi. Czekaliśmy przy biurze 3 godziny. Powiedzieli ze nasze odpowiedzi wiszą na tablicy a ich nie było. Dostaliśmy po wyproszeniu ksero decyzji a nie odpowiedzi na nasze pytania. Po prostu samowolka. AVE AVE sędziowie. Gratulacje. Tak dalej. Na pewno będzie gdzie sędziować

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz cze 15, 2008 12:37 pm

Maciek Skura pisze: pokaż mi taki rajd nawet amatorski na którym jesteś w stanie wyłuskac wszystkich łamiących regulamin!!! - trzeba tego pilnować ale twierdzenie, że wszystkich jesteś w stanie wyłuskac to utopia
oczywiście, że się nie da.
ale...
w tym konkretnym przypadku jak zeznają świadkowie scena była z taniego filmu...
ktoś strzelił focha, wpadli na park sędziowie i zaczeli wykluczenia wlepiać, część zdążyła wyprowadzić wozy, ci którzy nie zdążyli pożegnali się z rajdem.
to ewidentna bzdura jest. egzekwowanie regulaminu nie może tak wyglądać bo równie dobrze można się spotkać raz w roku i zagrać w marynarza kto zabiera jaki tytuł z danego sezonu...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » ndz cze 15, 2008 12:41 pm

i tak to będzie... na forum lamenty, a główny sprawca pierwsze w generalce przytulił i ma wszystko w dupie...

taki sie robi cały ofrołd.

normalnie se kupie kaszlaka za pincet i na złombola pojade. bo to co się zaczyna dziać na rajdach terenowych to woła już o pomste do nieba... :)3

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » ndz cze 15, 2008 12:52 pm

zawsze trzeba rozwiązywać problemy szukając tej prawdziwej prawdy i sam dobrze wiesz , że z tym bywało różnie w poprzednich latach i tez wiesz że bywało tak , że sędziowie pod wpływem naporu zawodników ulegali choc po imprezie sie okazywało , że było zupełnie inaczej.

kazda ze stron dała ciała tym razem a rozwiązywanie takich problemów na gorąco w trakcie imprezy jest bardzo trudne i wymaga zrozumienia ze strony zawodników ( którzy powinni znac regulamin ) i ze strony sędziów ( którzy powinni byc elastyczni pomiedzy regulaminem i rzeczywistością na rajdzie )
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » ndz cze 15, 2008 12:53 pm

a i jeszcze mi nie odpowiedziałeś na moje pytanie wcześniejsze:)
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz cze 15, 2008 12:59 pm

kto? student, ja, czy jeszcze ktoś?
bo sie zgubiłem...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » ndz cze 15, 2008 1:02 pm

ty, ty
"pozatym nie odnosząc się do punktu 3.5 i biorąc pod uwage tylko punkt 4 to: jak masz np. wyznaczony serwis w Książce Drogowej po 4 OS-ie to np. po 2 OS-ie ci wolno wjechać sobie na serwis czy nie? "

( i pomińmy na razie fakt , że faktycznie po pierwszym OS-ie nie było ustawionego jeszcze PKC-u w Strefie Serwisowej )
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz cze 15, 2008 1:07 pm

nie.

i zakładając, że książka jest czytelna, pkc prawidłowo rozstawione, plan rajdu prawidłowo udostępniony zawodnikom taka sytuacja nie powinna mieć miejsca.
w sensie wjazd na park w czasie niedozwolonym.
#noichuj

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » ndz cze 15, 2008 1:33 pm

Dziękuję - tyle chciałem usłyszeć i mam nadzieje , że do poniektórych zawodników dotrze prosta sprawa jaką jest znajomośc regulaminu startując czy w RMPST, Rallycrosie czy wyścigu deskorolek.

To teraz krótko napiszę jak ja to widzę wedle aktualnego regulaminu:

Według Książki Drogowej wyznaczona Strefa Serwisowa jest po 4-tym Os-ie czyli zawodnicy mogą tam wjechać dopiero wtedy. Pewną zmyłką mogło byc nie rozstawienie PKC-u w Strefie Serwisowej od razu przed pierwszym OS-em ( choc jak rozmawiałem z wieloma załogami to stopień znajomości aktualnego regulaminu jest poniżej trawy i nawet jak by był tam PKC to i tak by tam próbowali wjechać ).
Organizator nie rozstawiając od razu PKC-u w Strefie Serwisowej narobił sobie przez to kłopotu ale według regulaminu obowiązany jest PKC- rozstawić na pół godziny przed przyjazdem auta przecierającego a wiedząc , że w Strefe Serwisową zawodnicy będa wjeżdzać dopiero po 4-tym OS-ie i mając dużo czasu po prostu jego nie rozstawił od razu.

Reasumując:
Jak by organizator ustawił PKC na Strefie Serwisowej od razu i ktoś tam wjechał nawet w celu ucałowania swojego serwisu za zajebiste przygotowanie auta to ma od razu wykluczenie z rajdu za nieuprawnione wjechanie do serwisu pkt. 3.5 i za pomylenie trasy pkt.4. A takich których rozstawiony PKC na Strefie Serwisowej by nie wyhamował było by też kilku przy takiej znajomości regulaminu według którego sie ścigają.

To tyle z mojej strony :)
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

Awatar użytkownika
Robert suzuka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 6:39 pm
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Robert suzuka » ndz cze 15, 2008 1:39 pm

Nie ma PKC - nie ma serwisu. Regulamin mówi to jasno co zacytowałem wcześniej. Do tego czasu jest to plac z lawetami. Koniec kropka nie macie racji.

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz cze 15, 2008 2:05 pm

Chyba wszystko zostalo juz napisane. Nie dosc, ze trasy w GK co roku te same, policzone na rozdupcenie na atomy samochodu i czlowieka, to jeszcze ta sprawa... Park serwisowy jeden raz na 8 odcinkow to jakies kosmiczne nieporozumienie. Mysle, ze ktos z AK Polskiego powinien byc przewieziony po swoim oesie w tempie normalnym, to moze zrozumialby, o co chodzi.
Druga sprawa - zachowanie Loszewskich - no comments...
Takie rzeczy zalatwia sie polubownie, nie donoszac od razu do ZSS. Jesli chcecie, zeby bylo takie podpierdalanie kazdego przez kazdego, jak w plaskich, to mozemy zaczynac :)21
Zaloga Orki np. wyjezdzala z BT tylem - cofala w strefie... i co - czy ktos pisal z tego powodu protesty?
Dziekuje wszystkim innym za sportowa rywalizacje, a tym, ktorzy nagrod nie odebrali i przyznali sie do tego, ze byli w strefie dziekuje za to, ze umieli sie zachowac :)2
Do G.Kalwarii wiecej juz nie jade, obrazilem sie
:)21
Pozdro dla Paszczaka i Koro!

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » ndz cze 15, 2008 2:16 pm

co do jednej Strefy Serwisowej to tez uważam, że to pomyłka i jeszcze bym dodał pare uwag co mi sie nie podobało a mogło być ale sie skupiłem na razie na rozwaleniu na atomy regulaminu w tej spornej kwestii

dla tych co nadal uważają, że moga dowolnie sobie serwisować auto w tym linku Harmonogram rajdu:

http://www.polskiesafari.pl/doc/harmonogram.pdf

naprawde mi szczęka opadła z powodu zupełnej nieznajomości regulaminu przez większość startujących - właściwie wszyscy po kolei byli przeświadczeni o tym , że moga sobie dowolnie wjeżdzać / wyjeżdzać do Strefy Serwisowej!!!!!!!!!!!!!
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

Awatar użytkownika
konraDZIK
 
 
Posty: 198
Rejestracja: śr mar 09, 2005 2:18 pm

Post autor: konraDZIK » ndz cze 15, 2008 3:00 pm

Maciek Skura pisze:co do jednej Strefy Serwisowej to tez uważam, że to pomyłka i jeszcze bym dodał pare uwag co mi sie nie podobało a mogło być ale sie skupiłem na razie na rozwaleniu na atomy regulaminu w tej spornej kwestii

dla tych co nadal uważają, że moga dowolnie sobie serwisować auto w tym linku Harmonogram rajdu:

http://www.polskiesafari.pl/doc/harmonogram.pdf

naprawde mi szczęka opadła z powodu zupełnej nieznajomości regulaminu przez większość startujących - właściwie wszyscy po kolei byli przeświadczeni o tym , że moga sobie dowolnie wjeżdzać / wyjeżdzać do Strefy Serwisowej!!!!!!!!!!!!!
Wiesz co Maciek upierasz sie Jakbys byl z PZMotu albo Ak polskiego, przeczytaj sobie jeszcze raz od poczatku jak jest stosowany regulamina a co nie i zastanow sie czy jako organizator dopuscilbys zeby 40% aut pojechalo do domu.
Boczysz sie i zapierasz bo juz nie jezdzisz???

Awatar użytkownika
JERRYzw
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 3:03 pm
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: JERRYzw » ndz cze 15, 2008 3:18 pm

...ode mnie taka mała uwaga - byłem tam na miejscu i widziałem więcej załóg niż 7 które odwiedziły servis , tak lekko to było ich około 11-12 więc coś nie tak , albo kasujemy wszystkich albo nikogo bo zaspaliśmy i daliśmy ciała z kontrolą kto wjechał a kto nie - sam widziałem że jednych pan "sędzia" przy wjeździe wpisywał a do innych odwracał się plecami i machał ręką żeby szybko zmykali - żenada jeśli chodzi o organizatorów i współczucie dla chłopaków którzy nie mogli startować dalej , pozdr

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » ndz cze 15, 2008 3:39 pm

konraDZIK pisze:
Maciek Skura pisze:co do jednej Strefy Serwisowej to tez uważam, że to pomyłka i jeszcze bym dodał pare uwag co mi sie nie podobało a mogło być ale sie skupiłem na razie na rozwaleniu na atomy regulaminu w tej spornej kwestii

dla tych co nadal uważają, że moga dowolnie sobie serwisować auto w tym linku Harmonogram rajdu:

http://www.polskiesafari.pl/doc/harmonogram.pdf

naprawde mi szczęka opadła z powodu zupełnej nieznajomości regulaminu przez większość startujących - właściwie wszyscy po kolei byli przeświadczeni o tym , że moga sobie dowolnie wjeżdzać / wyjeżdzać do Strefy Serwisowej!!!!!!!!!!!!!
Wiesz co Maciek upierasz sie Jakbys byl z PZMotu albo Ak polskiego, przeczytaj sobie jeszcze raz od poczatku jak jest stosowany regulamina a co nie i zastanow sie czy jako organizator dopuscilbys zeby 40% aut pojechalo do domu.
Boczysz sie i zapierasz bo juz nie jezdzisz???
czy jeżdze czy nie i czy bede czy nie bedę jeździł to nie ma znaczenia
Startujemy w Mistrzostwach Polski jakie by one nie były a nie w rajdzie amatorskim wokół trzepaku jak ktos napisał.
Pomyłki i różne interpretacje regulaminu zdarzaja sie i po jednej i po drugiej stronie ale trzeba się stosować do tego regulaminu takim jaki on jest aktualnie!!!!!!!!!!!!!!!!

Według twojego rozumowania jak by 40% załóg pomyliło trase na OS-ie omijając jedna bramkę to należało by te 40% upomniec jedynie i pokiwac palcem? A zaraz tez by sie znalał ktoś kto widział , że jeszcze 3 inne tez omineły a nawet palcem im nie pogrożono.

Nie takie sytuacje juz widziałem na naszych rajdach iles lat wstecz i naprawde nie chciałbym aby tamte upiorne klimaty wróciły na nasze rajdy.

Ale powiem ci szczerze , że jak startuje to jaki by nie był regulamin to wykorzystuję ten regulamin do ostatniej kropli w dochodzeniu swoich racji. I robią i musza to robic wszyscy ci co chca walczyc o wynik.

Zasadniczo przy tej dyskusji chodzi mi głównie o to aby uswiadomic wam to iż jak by chcieć powtórnie zrobić wszystkim startującym w RMPST prawilne egzaminy na licencje to 3/4 by je oblało !!!

Uważam co juz wczesniej pisałem iż dobrym rozwiązaniem było by zorganizowanie z 2-3 razy w ciagu sezonu w trakcie rund spotkanio/szkoleń dla zawodników coby właśnie wyjaśniać niejasne rozwiązania regulaminowe itd.
Jak chcecie moge się podjąć próby zorganizowania takich spotkań.
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » ndz cze 15, 2008 4:11 pm

[quote

Zasadniczo przy tej dyskusji chodzi mi głównie o to aby uswiadomic wam to iż jak by chcieć powtórnie zrobić wszystkim startującym w RMPST prawilne egzaminy na licencje to 3/4 by je oblało !!![/quote]

Wiesz to jest tak jak z prawo jazdy jakby zrobić wszystkim kierowcą powtorny egzamin na prawko to tez 3/4 by je oblało i ty tez pewnie był bys jednym z nich.Miotasz sie i sprzeczasz ze wszystkimi bo akurat ostatnio sobie poczytałeś regulamin?
king cab 2.4
ramcharger 5,9

Awatar użytkownika
konraDZIK
 
 
Posty: 198
Rejestracja: śr mar 09, 2005 2:18 pm

Post autor: konraDZIK » ndz cze 15, 2008 4:15 pm

Maciek Skura pisze: Uważam co juz wczesniej pisałem iż dobrym rozwiązaniem było by zorganizowanie z 2-3 razy w ciagu sezonu w trakcie rund spotkanio/szkoleń dla zawodników coby właśnie wyjaśniać niejasne rozwiązania regulaminowe itd.
Jak chcecie moge się podjąć próby zorganizowania takich spotkań.
Ja jestem za to bardzo dobry pomysl, jest duzo kwesti spornych i dowolnej interpretacji, ale mam maly warunek, sedziowie, ZSSy i dzialacze tez tam beda - OBOWIAZKOWO.

kaczor127
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr mar 02, 2005 9:18 am

Post autor: kaczor127 » ndz cze 15, 2008 4:45 pm

Misiek Bielsko pisze: Druga sprawa - zachowanie Loszewskich - no comments...
Takie rzeczy zalatwia sie polubownie, nie donoszac od razu do ZSS. Jesli chcecie, zeby bylo takie podpierdalanie kazdego przez kazdego, jak w plaskich, to mozemy zaczynac :)21
Zaloga Orki np. wyjezdzala z BT tylem - cofala w strefie... i co - czy ktos pisal z tego powodu protesty?
Dziekuje wszystkim innym za sportowa rywalizacje, a tym, ktorzy nagrod nie odebrali i przyznali sie do tego, ze byli w strefie dziekuje za to, ze umieli sie zachowac :)2
Do G.Kalwarii wiecej juz nie jade, obrazilem sie
:)21
Pozdro dla Paszczaka i Koro!
Cofali na tej rundzie? :cry: jak tak to ze wstydu powinni wszystkich przeprosić !! ale to trzeba jeszcze mieć honor :)3

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » ndz cze 15, 2008 5:38 pm

Maciek Skura pisze:...To teraz krótko napiszę jak ja to widzę wedle aktualnego regulaminu:

Według Książki Drogowej wyznaczona Strefa Serwisowa jest po 4-tym Os-ie czyli zawodnicy mogą tam wjechać dopiero wtedy. Pewną zmyłką mogło byc nie rozstawienie PKC-u w Strefie Serwisowej od razu przed pierwszym OS-em ( choc jak rozmawiałem z wieloma załogami to stopień znajomości aktualnego regulaminu jest poniżej trawy i nawet jak by był tam PKC to i tak by tam próbowali wjechać ).
Organizator nie rozstawiając od razu PKC-u w Strefie Serwisowej narobił sobie przez to kłopotu ale według regulaminu obowiązany jest PKC- rozstawić na pół godziny przed przyjazdem auta przecierającego a wiedząc , że w Strefe Serwisową zawodnicy będa wjeżdzać dopiero po 4-tym OS-ie i mając dużo czasu po prostu jego nie rozstawił od razu.

Reasumując:
Jak by organizator ustawił PKC na Strefie Serwisowej od razu i ktoś tam wjechał nawet w celu ucałowania swojego serwisu za zajebiste przygotowanie auta to ma od razu wykluczenie z rajdu za nieuprawnione wjechanie do serwisu pkt. 3.5 i za pomylenie trasy pkt.4. A takich których rozstawiony PKC na Strefie Serwisowej by nie wyhamował było by też kilku przy takiej znajomości regulaminu według którego sie ścigają.

To tyle z mojej strony :)
Wypowiedź zgodna z regulaminem, ale mam pytanie. Takie, żeby wszyscy wiedzę zaczerpnęli.

Jak już tabliczki PKC4a stały to jest jasne, ale...

Zakładając, że PKC4a pojawił by się według możliwości regulaminowych dopiero 30 min przed przewidywanym przybyciem załogi "B" i że nie korzysta się z regulaminowo zabronionej obcej pomocy to czy można było by wjechać na ten plac z lawetami, żeby zrobić siku do kuwety którą się przywiozło w holowniku ? (bo oczywiście zaplecze socjalne na najwyższym europejskim poziomie) Czy byl by to zjazd z wyznaczonej trasy? Czy może niedozwolona obca pomoc?

Albo np. odjechanie na dojazdówce 100m w las, żeby nie sikać do kuwety tylko na łonie natury też by był nieregulaminowy?

Skąd wzięło się stwierdzenie sędziów, że można po przegrupowaniu pozostać w samochodzie stojącym w parku zamkniętym jeśli do startu jest mniej niż 15 minut? Skoro w regulaminie wyraźnie stoi, że można tam wejść 10 minut przed startem.

Jak dobrze napisałeś organizator narobił sobie kłopotu, ponieważ organizacja rundy powinna zapewniać np. bezpieczeństwo. Sam widziałem jak po 4 OS'ie wyjeżdżała karetka zabezpieczenia medycznego. Można by było zawiadomienie odpowiednie złożyć do wiadomo kogo.

Jak mamy wg. regulaminu to chyba wszyscy i zawodnicy i organizator. Tak?

To tak jak z tą przypowieścią o winie i kamieniu.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
chermol
Posty: 1107
Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: chermol » ndz cze 15, 2008 10:45 pm

Jeżeli chodzi o cofanie po Bk, to misiu drogi nie zabieraj głosu jak nie widziałeś, nie było innej możliwości wyjazdu :D bo nie było tym razem na przelot jak na innych rundach więc w rundzie nikt by nie wystartował bo wszyscy bez wyjątku byli by wykluczeni już po BK, natomiast sędzia może oczywiście zezwolić na wyjazd tyłem...

Jeżeli chodzi o wykluczenia, pomijając fakt że serwis regulaminowo powinien być IMHO wyznaczony po każdym odcinku przynajmniej pół godziny to zastanówcie się lepiej sami nad sobą, i nie piszcie farmazonów o znajdowaniu pomp i kluczy w trawie :D, kto przyjechał puścić bąka czy umyć szybe :-? oczywiście miał pecha, kto przyjechał naprawić auto próbował oszukać tak samo jak omijając bramkę na odcinku,
czy to jest uczciwe? Nie jest...
NIe łudźcie się że rajdy wygrywamy na odcinkach, że jest pięknie, że jest koleżeństwo i wszyscy się kochają, to już dawno się skończyło i wielokrotnie w ciągu ostatnich lat tak było, a nie byłem tylko na jednej rundzie w tym czasie w Łasku.
Na rajdzie współzawodniczymy, konkurujemy ze sobą, kolegami jesteśmy znowu po rundzie. Walka ma być FAIR PLAY.
O tej zmianie w regulaminie była mowa na odprawie, wystarczyło być i uważnie słuchać.

Na innych rundach kwity są składane po cichu, wie o nich tylko kilka osób... Słusznie czy nie, ocenia ZSS...

Dwie inne załogi także powinny być wykluczone bo też były w serwisie, ale odcinek czy dwa wcześniej więc w momencie akcji nie zostały spisane, bo ich tam po prostu w tym momencie nie było i domniemania i sugerowanie sędziemu jest po prostu nie na miejscu, dobrze wiemy kto, nikt tego nie udowodni, poniekąd zachowanie tych załóg na sam koniec było słuszne, inna za dwukrotne pojechanie PKC pod prąd, dwie kolejne za cofanie w strefie, inna za odpięcie pasów w strefie mety, takich uchybień na każdej rundzie jest pełno...

Podobna sytuacja była we wrocławiu w 2006 roku, kiedy miałem na filmie nakręconym przez mój serwis kolegę z KJST i nie tylko, który omija bramkę, której czerwona tyczka leżała i pokazaliśmy go sędziom, ci kazali napisać, wtedy nie napisałem... dwie załogi które pojechały zle, zajeły lepsze niż ja miejsca... W klasach też była awantura, nikt z sędziów nie widział, ten co widział, miał najpierw więcej potem mu ubyło załóg, czary... Efekt był taki że tego rajdu jako rundy RMPST we wrocławiu więcej nie uświadczyliśmy...

Walka ma być fair play, jeżeli jechał bym po pierwszym, drugim czy innym niż czwarty odcinku na kapciu, wiedząc jak Patryk, że nie mogę wjechać na serwis a nie miał był zapasu ze sobą i nie mam jak zmienić koła, a sciema ze znajdowaniem w lesie jest po prostu śmieszna i muszę jechać dojazdówkę i następny odcinek na kapciu, jeżeli był by czas podszedł bym pewnie do każdego z was i nie przebierając w słowach pewnie wyjaśnił bym że tak nie wolno :-)

Przychylam się oczywiście do postulatu rundzie RMPST po tej trasie w GK mówimy NIE!

ODPOWIEDZ

Wróć do „RMPST”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości