Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Marcingalloper » sob mar 29, 2014 10:27 pm

Mnie nie estetyka zachęciła do napisania postu, tylko inna rzecz.
Czy przy takim podniesieniu tyłu względem nazwijmy to "klapniętego" niższego przodu nie zmienia się rozkład mas ?? , nie śmiejcie się ze mnie ale jeszcze kiedyś, kiedyś kumpel miał dużego Fiata z podniesionym go granic możliwości tyłem po woził towar na rynek i pamiętam że na rybach nigdzie nim nie mógł podjechać bo po byle rosie strasznie się ślizgał. Wtedy tłumaczyłem sobie że ciężar przerzucony po podniesieniu na przód i dlatego tył się ślizga - miałem trochę racji czy ponad kopę lat żyłem w błędzie :)21 .

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: rudypajero.koszalin » ndz mar 30, 2014 9:45 am

Marcingalloper pisze:......Wtedy tłumaczyłem sobie że ciężar przerzucony po podniesieniu na przód i dlatego tył się ślizga - miałem trochę racji czy ponad kopę lat żyłem w błędzie :)21 .
I tak i nie. Im bardziej auto przestawisz do pionu tym masa przesuwa się w stronę niższej części, to prawda. Jednak przy nieznacznym podniesieniu, przesunięcia masy są w zasadzie nie mierzalne, czyli bez znaczenia dla trakcji. Podejrzewam że w aucie twojego kumpla większe znaczenie miało usztywnienie zawieszenia, dlatego się ślizgał.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: alibia1112 » ndz mar 30, 2014 8:53 pm

Nie moje auto, nie moje zabawki.
Mojego odstawiłem dzisiaj i prosiłem, że ma stać prostu :wink:

Ps. Szwagier już myśli przód podkręcić, jak skręci wrzucę foty.
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: alibia1112 » ndz kwie 20, 2014 10:34 pm

Po małych modyfikacjach

Obrazek
free photo hosting

A wcześniej

Obrazek
screenshot on pc
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16840
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Kabal » pn kwie 21, 2014 10:38 am

Ładnie, nawet bardzo. Napisz tylko jak umocowałeś wincha i jak sięgasz do sprzęgła. Bo też będę wrażał tym razem w ori zderzak.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: bilans » pn kwie 21, 2014 7:59 pm

Link nie bangla..
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

05bubu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: czw sty 19, 2012 9:12 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: 05bubu » pn kwie 21, 2014 8:36 pm

Tył Cie nie obciera? Snorkel obniż, bo będziesz łapał wszystkie gałęzie, pomysł nad odciagami.
Piękne :)
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: alibia1112 » pn kwie 21, 2014 9:25 pm

Kabal pisze:Ładnie, nawet bardzo. Napisz tylko jak umocowałeś wincha i jak sięgasz do sprzęgła. Bo też będę wrażał tym razem w ori zderzak.
Dzięki 8)

Sam tego nie robiłem, tylko zleciłem gościowi co też posiada onanistę i je przerabia.
Winda jest umocowana na płycie 7mm wycinanej pod wymiar, wspawanej i przykręconej do ramy. A nad osłonę wspawał dodatkowy kątownik,

Do sprzęgła będę :)21 sięgał jak w nowej atrapie wytnę odpowiedni otwór. (ta jest połamana), Ta winda ma sprzęgło z boku więc jest łatwiejszy dostęp.

05bubu pisze:Tył Cie nie obciera? Snorkel obniż, bo będziesz łapał wszystkie gałęzie, pomysł nad odciagami.
Piękne :)
Na razie nie było poważnych testów w terenie, ale nie wydaję się aby miało obcierać. (w sobotę jadę na rajd, to na pewno sprawdzę wykrzyże) :)21

Ze snorklem pożyjemy, zobaczymy.

A obciągi mi się nie podobają i do moich potrzeb raczej nie potrzebne :wink:
bilans pisze:Link nie bangla..
Link sam powstał jako efekt uboczny wstawienia fot i też nie wiem dokąd prowadzi :)21
Ostatnio zmieniony pn kwie 21, 2014 9:35 pm przez alibia1112, łącznie zmieniany 2 razy.
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Marcingalloper » pn kwie 21, 2014 9:42 pm

A weź jeszcze przypomnij bo niedosłyszałem, podnosiłeś przód drążkami, tył sprężynami +2 i kpl. amortyzatorów, a czy od razu też robiłeś lift budy ?? . Wcześniej mi się wydawało że wspominałeś o podniesieniu się auta o 12cm :)2 , ciekawe ile z tego dały same opony :roll: .

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: alibia1112 » pn kwie 21, 2014 9:51 pm

Marcingalloper pisze:A weź jeszcze przypomnij bo niedosłyszałem, podnosiłeś przód drążkami, tył sprężynami +2 i kpl. amortyzatorów, a czy od razu też robiłeś lift budy ?? . Wcześniej mi się wydawało że wspominałeś o podniesieniu się auta o 12cm :)2 , ciekawe ile z tego dały same opony :roll: .
Na wszystkie pytanie ,,tak", lift od razu (polibusze zielone z Olkusza 12szt), a opona z 31 na 33 dała 2,5 cm :)21

Są jeszcze dystanse 40mm, i cb
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Marcingalloper » pn kwie 21, 2014 10:49 pm

alibia1112 pisze:
Marcingalloper pisze:A weź jeszcze przypomnij bo niedosłyszałem, podnosiłeś przód drążkami, tył sprężynami +2 i kpl. amortyzatorów, a czy od razu też robiłeś lift budy ?? . Wcześniej mi się wydawało że wspominałeś o podniesieniu się auta o 12cm :)2 , ciekawe ile z tego dały same opony :roll: .
Na wszystkie pytanie ,,tak", lift od razu (polibusze zielone z Olkusza 12szt), a opona z 31 na 33 dała 2,5 cm :)21

Są jeszcze dystanse 40mm, i cb
Ja się ciągle waham czy robić ten lift zawiasu czy nie, nawypisywali mi na forum i mam mały dylemat czy do moich zastosowań lift będzie w ogóle kiedykolwiek potrzebny (wygląd mi się podoba poliftowy :)21 ).

Czy zamiast dystansów nie bezpieczniej było kupić jakieś felgi z odpowiednim et ?? , naczytałem się o dystansach (nawet i tu na forum) i ja szukam ładnych felg z et-30 czy nawet -40 do Gallopera, więc prawie to samo co Pajero. Widuję czasami takiego Hyundaia z feldze z et-38 i wygląda bardzo ładnie na oponie 33cale.

Arturko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 13, 2014 2:53 pm

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Arturko » pt gru 26, 2014 2:00 am

alibia1112 pisze:
Marcingalloper pisze:A weź jeszcze przypomnij bo niedosłyszałem, podnosiłeś przód drążkami, tył sprężynami +2 i kpl. amortyzatorów, a czy od razu też robiłeś lift budy ?? . Wcześniej mi się wydawało że wspominałeś o podniesieniu się auta o 12cm :)2 , ciekawe ile z tego dały same opony :roll: .
Na wszystkie pytanie ,,tak", lift od razu (polibusze zielone z Olkusza 12szt), a opona z 31 na 33 dała 2,5 cm :)21

Są jeszcze dystanse 40mm, i cb
Daj fote

Arturko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 13, 2014 2:53 pm

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Arturko » pt gru 26, 2014 2:19 am

Dobra, proste pytanie,,czy akiemdrągi dajæ lift czy są tylko mocniejsze : Drążki skrętne zawieszenia przedniego OLD MAN EMU 303010

Arturko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 13, 2014 2:53 pm

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Arturko » pt gru 26, 2014 2:21 am

Ktoś to ma w swoim pajero?

Arturko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 13, 2014 2:53 pm

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Arturko » pt gru 26, 2014 2:24 am

Kombinuje jak zrobić z misiaka terenówkę na maksa

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Marcingalloper » sob gru 27, 2014 12:44 pm

Arturko pisze:Kombinuje jak zrobić z misiaka terenówkę na maksa
Jedynie pozbywając się go możesz stać się posiadaczem "prawdziwej" terenuffki :)21 .

A tak na poważnie. Ja kręcę drążkami i wysokością raz w miesiącu :wink: , ostatnio zostawiłem na max setupie czyli skręciłem je tak że oparły się na odbojach (max podniesiony), myślałem że jak przejadę kilka kilometrów to usiądą ale tak się nie stało. Jazda masakra bo przód nie miał żadnego skoku w dół do tego stopnia że stając w koleinie i najeżdżając jednym kołem wyżej drugie przednie też się zaraz unosiło w powietrze :)21 . Plusy były takie że przód był sztywny jak u kumpla w S6, niestety do jazdy się nie nadawało.

Ile wytrzymają oryginalne drążki :roll: , nie mam pojęcia ale powiem Ci szczerze że chciałem je specjalnie połamać bo miałem okazję zakupu nowych +2 za 800zł i wytrzymują te kręcenia bardzo dzielnie. Znając życie jebnie któryś w takim momencie jak teraz że przód ustawiony po ludzku a ja będę akurat potrzebował gdzieś jechać dalej :)21 .

Awatar użytkownika
Polsky
Posty: 399
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:05 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Polsky » sob gru 27, 2014 1:26 pm

Prześledzić musisz parę tematów na forumie od podstaw. Jest szukajka. Nie idź zła droga i nie myśl, że im większy lift tym lepiej. Ja mam drążki Ironmana ale nic więcej nie powiem. . Niby +100kg są proste i działają. Same w sobie liftu nie zrobią.
Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16840
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Kabal » sob gru 27, 2014 2:07 pm

Po raz kolejny - konstrukcja przedniego zawieszenia w pajero sprawia, że nie istnieje coś takiego jak drążki +2 cale. Zakres skoku koła w górę i w dół jest wyznaczony przez ograniczniki i już. Mogą być twardsze, mogą więcej znieść, ale nie liftują auta. Równie dobrze można podkręcić seryjne drążki. Wytrzymają krócej, ale efekt zgrubsza ten sam. Ja wymieniałem na mocniejsze dopiero po montażu wincha i zderzaka, a i tak chyba bardziej dla lansu niż potrzeby, bo stare można było jeszcze podkręcić (niemniej giął się jak kuter rybacki, a po wymianie była poprawa).
@ Arturko - komplet zawieszenia OME ma w swoim aucie (właściwie garażu) PiRoman. Miałem okazję trochę tym autem pojeździć i w porównaniu z kompletem Ironman - lepsze wykonanie, nieporównywalnie większa wytrzymałość amortyzatorów oraz powłoki lakierniczej na drążkach/sprężynach, większy komfort tłumienia, zauważalnie wyższa cena. Chyba bym przy obecnych cenach rozważał zakupy u Zibiego(w sensie amorów którymi dealuje i pod to dobrał drążki i sprężyny). Choć przy moim obecnym nastawieniu do wymagań od auta 4x4 jak się skończą obecne znowu seryjne amory to kupię same amory. Sprężyny i drążki zostaną seryjne aż padną i wtedy je wymienię na najtańsze tuningowe. Amory Ironman to jakaś kpina z klientów.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Polsky
Posty: 399
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:05 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Polsky » sob gru 27, 2014 4:59 pm

Kabal musimy się kiedyś umówić na jakieś lajtowe polatanie wokół komina ;)
Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56

stefan1989
 
 
Posty: 156
Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: stefan1989 » pn sty 12, 2015 8:31 pm

Ma ktoś może po dwa amortyzatory na przodzie?? Widziałem takie rozwiązanie tu:
http://www.extrem4x4.pl/index.php/samoc ... flarz-2008
Oraz pewnego razu jak byłem po graty u pewnego gościa w Ostrowcu Świętokrzyskim. Mówił, że to jedyna opcja na prawidłowe działanie przedniego zawieszenia w PII...

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16840
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Kabal » wt sty 13, 2015 7:52 am

Polsky pisze:Kabal musimy się kiedyś umówić na jakieś lajtowe polatanie wokół komina ;)
Spoko, spoko, daj mi jeszcze chwilę. Już prawie skończyłem składać złomka. Czasu ciągle brak...
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

miki_mi2
 
 
Posty: 221
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 3:55 pm
Lokalizacja: miedzyrzecz lubuski/ wawa słoik
Kontaktowanie:

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: miki_mi2 » wt sty 13, 2015 9:44 am

stefan1989 pisze:Ma ktoś może po dwa amortyzatory na przodzie?? Widziałem takie rozwiązanie tu:
http://www.extrem4x4.pl/index.php/samoc ... flarz-2008
Oraz pewnego razu jak byłem po graty u pewnego gościa w Ostrowcu Świętokrzyskim. Mówił, że to jedyna opcja na prawidłowe działanie przedniego zawieszenia w PII...
Jakiś czas temu widziałem taką ofertę na Allegr, gość przerabiał w jedynce i dwójce zawieche na 8 amortyzatorów - może to ten sam.
k260

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16840
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: Kabal » wt sty 13, 2015 2:50 pm

stefan1989 pisze:Ma ktoś może po dwa amortyzatory na przodzie?? Widziałem takie rozwiązanie tu:
http://www.extrem4x4.pl/index.php/samoc ... flarz-2008
Oraz pewnego razu jak byłem po graty u pewnego gościa w Ostrowcu Świętokrzyskim. Mówił, że to jedyna opcja na prawidłowe działanie przedniego zawieszenia w PII...
W jakim sensie ?? Problemem przedniego zawieszenia w pajero jest skok koła (a raczej jego brak) oraz miękkie drążki skrętne, a tych problemów dwa amory nie rozwiązują.
Zamiast dwóch amorów, można dać jeden z górnej półki z odpowiednio dobraną siłą tłumienia i zbiornikiem zewnętrznym co da podobny efekt z mniejszą ilością przeróbek.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
alibia1112
Posty: 1855
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: alibia1112 » pt sty 16, 2015 8:22 am

Arturko pisze:
alibia1112 pisze:
Marcingalloper pisze:A weź jeszcze przypomnij bo niedosłyszałem, podnosiłeś przód drążkami, tył sprężynami +2 i kpl. amortyzatorów, a czy od razu też robiłeś lift budy ?? . Wcześniej mi się wydawało że wspominałeś o podniesieniu się auta o 12cm :)2 , ciekawe ile z tego dały same opony :roll: .
Na wszystkie pytanie ,,tak", lift od razu (polibusze zielone z Olkusza 12szt), a opona z 31 na 33 dała 2,5 cm :)21

Są jeszcze dystanse 40mm, i cb
Daj fote
Są w wątku zdjęcia miśków na 27 stronie

lub tutaj na 2 stronie
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p8058423
CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było

motkka342
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob gru 14, 2013 7:24 pm

Re: Motanie - czyli robimy z Mitsu terenówkę

Post autor: motkka342 » ndz cze 07, 2015 9:00 pm

Ponawiam pytanie
czy do pajero I przód pasują zaciski od II te 2 tłoczkowe?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości