Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: Janusz2000 » wt gru 06, 2011 9:44 am

Zależnie od dnia ten pierwszy był szybki, drugiego było już bardziej mokro i było torchę błotnych przejazdów ( w tym jeden przez rzeke), 3 dnia zrobiło się tak mokro, że w lesie kilka załóg na mniej agresywnych oponach powpadało lub pozawijało się na drzewach :-?


Jeśli chodzi o długość samochodu - to ja też jestem zdania, że długi sie lepiej prowadzi - gdybym robił raz jeszcze to pewnie zacząłbym od długiego i zrobiłbym trochę dłuższy niz mój - ale nie wiem czy poszalałbym aż tak jak Ty ;) samochód wygląda jakby był z plasteliny się rozciągnął :)21
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: Szarbia » wt gru 06, 2011 9:51 am

T2 to Ty łykasz na sinadanie :)21

http://www.youtube.com/watch?feature=en ... uvRtgCu6wg

Fajna decha.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: Janusz2000 » wt gru 06, 2011 10:18 am

W zasadzie to tak - mimo że na MT Rally to był pierwszy rajd na Kingu - były totalnie źle wyregulowane, a po prologu żesmy zmienili ustawienia na jeszcze gorsze, do tego na tym filmie do 10 minuty jadę na samym tyle - aż wstyd się przyznać że tak późno to zauważyłem... myślałem że mam za mało powietrza w tylnych kołach i dlatego mi tak tył chodzi.. :oops:

Ale była jedna T2-ja która mnie w jednym momencie wyprzedziła - Toyota Land Cruiser Chodzenia (jeśli ktoś nie kojarzy to duży dealer (konkretnie syn założycielia) Toyoty z Warszawy - zaczął się uczyć jeździć u Hołowczyca i od niego bierze ten samochód - jest to T2-jka Dakarowa, nie made in Poland) wyprzedził mnie na takich wyjebach - że jego samochód był więcej w powietrzu, niż na ziemi , wyglądał jakby miał złamać się zaraz w pół, ale nic mu się nie stało i zniknął mi na chwilę z oczu, 500m dalej wyciągałem go na lince z wielkiej kałuży :)21 :)
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: Szarbia » wt gru 06, 2011 11:07 am

Janusz2000 pisze: był więcej w powietrzu, niż na ziemi , wyglądał jakby miał złamać się zaraz w pół, ale nic mu się nie stało i zniknął mi na chwilę z oczu, 500m dalej wyciągałem go na lince z wielkiej kałuży :)21 :)
Nie ma jak samochod sluzbowy :)21
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: Janusz2000 » wt gru 06, 2011 12:25 pm

Szarbia pisze:
Fajna decha.
Deche robił Paweł Oleszczak (zresztą nie tylko deche :) ) - była to pierwsza tego typu z gdzie zaczął się bawić z giętymi i profilowanymi blachami - od tego czasu osiągnął w tym prawdziwe mistrzostwo - ostatnie, które u niego widziałem są naprawdę w deche! jak kokpity samolotowe - gdybym mógł to bym sobie taką zamówił do plaskacza :)21
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: iras01 » wt gru 06, 2011 4:05 pm

Szarbia pisze:
Janusz2000 pisze: był więcej w powietrzu, niż na ziemi , wyglądał jakby miał złamać się zaraz w pół, ale nic mu się nie stało i zniknął mi na chwilę z oczu, 500m dalej wyciągałem go na lince z wielkiej kałuży :)21 :)
Nie ma jak samochod sluzbowy :)21
Etam słuzbowy... Auto Hołka a on wypozycza od niego płatnie...
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: iras01 » wt gru 06, 2011 4:07 pm

Janusz2000 pisze:Zależnie od dnia ten pierwszy był szybki, drugiego było już bardziej mokro i było torchę błotnych przejazdów ( w tym jeden przez rzeke), 3 dnia zrobiło się tak mokro, że w lesie kilka załóg na mniej agresywnych oponach powpadało lub pozawijało się na drzewach :-?


Jeśli chodzi o długość samochodu - to ja też jestem zdania, że długi sie lepiej prowadzi - gdybym robił raz jeszcze to pewnie zacząłbym od długiego i zrobiłbym trochę dłuższy niz mój - ale nie wiem czy poszalałbym aż tak jak Ty ;) samochód wygląda jakby był z plasteliny się rozciągnął :)21
Ja celuje w 2700 rozstawu Myse ze to bedzie dobry kompromis
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: Wojtek_W » wt gru 06, 2011 4:29 pm

Czytam Was i jestem zdziwiony ile sie jeszcze o sciganiu musze dowiedziec.... :o
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: Janusz2000 » wt gru 06, 2011 5:14 pm

iras01 pisze:
Janusz2000 pisze:Zależnie od dnia ten pierwszy był szybki, drugiego było już bardziej mokro i było torchę błotnych przejazdów ( w tym jeden przez rzeke), 3 dnia zrobiło się tak mokro, że w lesie kilka załóg na mniej agresywnych oponach powpadało lub pozawijało się na drzewach :-?


Jeśli chodzi o długość samochodu - to ja też jestem zdania, że długi sie lepiej prowadzi - gdybym robił raz jeszcze to pewnie zacząłbym od długiego i zrobiłbym trochę dłuższy niz mój - ale nie wiem czy poszalałbym aż tak jak Ty ;) samochód wygląda jakby był z plasteliny się rozciągnął :)21
Ja celuje w 2700 rozstawu Myse ze to bedzie dobry kompromis
Tez mi się tak wydaje - chociaż z drugiej strony Bowlery które ścigały się w Dakarze przeszły ze 100" na 110" czyli prawie 2800.. - tylko jak w taki rozstaw ubrać Parcha żeby jeszcze jakoś wyglądał :lol:
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: iras01 » wt gru 06, 2011 5:17 pm

No własnie jak..Karwa ja obciełem rame tak ze kola wystaja i z tylu i z przodu :)21

Chyba bede zmianial na inna :)21
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: anatol » wt gru 06, 2011 8:21 pm

w poprzednim sezonie miałem sukopatrola na rozstawie 270 , prowadziła się dobrze , ale na 290 jest bardziej przewidywalnie :)2

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: iras01 » wt gru 06, 2011 8:56 pm

Zmiana planow...Hołek ma 2850 to ja musze miec wiecej :)21 wszystkiego... Tak ze problem ramy rozwiazał mi sie sam :)2
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: Janusz2000 » śr gru 07, 2011 10:42 am

Paweł Oleszczak - tradycyjnie do Remstów robił Pokraki na 100" - rozstawie osi (na ramie Land Rovera/Range Rovera) taki był m.in jego 'mistrzowski' Land Rover 4000. Ale jeden z ostatnich (jeśli nie ostatni samochód) samochód który zrobił dla Chermola - miał rozstaw 110" cali - też wyglądał śmiesznie bo miał strasznie długa maskę - ale według Pawła - był to najlepiej prowadzący się samochód przy dużych prędkościach, jak mi to powiedział cytuje "fajnie się prowadził bo można lecieć nim 160-180km/h po lesie bez żadnego stresu.." :)21
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: Janusz2000 » śr gru 07, 2011 10:48 am

iras01 pisze:Zmiana planow...Hołek ma 2850 to ja musze miec wiecej :)21 wszystkiego... Tak ze problem ramy rozwiazał mi sie sam :)2
Coś czuje że gdyby go w sadzić w seryjnego Samuraja to i tak by nam wszystkim dejeb#& :)21

Ale wszystko jeszcze przed nami, naumiemy się jeszcze lepiej jeździć, usprawnimy jeszcze nasze Parchy i wszystko przed nami.
Ja też rozpocząłem przymiarki doładowania mojej V8mki kompresorem (albo nawet dwoma naraz, bo jeden może nie podołać) Nie wiem tylko jak to wytłumaczyć żonie, że zamiast nowej kuchni bardziej potrzebna nam jest wielka suszarka pod maską Nissana :)21
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: Szarbia » śr gru 07, 2011 10:57 am

Moim zdaniem powyzej 2800 (110") to juz mamy auto cc lub wyprawy
a to juz nie jest samochod terenowy zbytnio.

Ja bede motal dla 2700.
Dobra trakcja przy takim rozstawie to juz kwestia amorow.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: Janusz2000 » śr gru 07, 2011 11:21 am

Dorby zawias - przede wszystkim amory - to w ogóle podstawa - pierwsza jazda po założeniu Kingów - to było jakbym jechał nowym samochodem - gęba mi sie cieszyła jak dziecku! A wyregulowanie takiego zawiasu to też sztuka, przez całe MT Rally mi się za bardzo nie udało. Przed Baja Challenge spędziłem ze 2 godziny z Polonem jeżdząc tam i z powrotem po kilku hopkach a on kręcił bypassami tam i z powrotem - znowu była różnica. A powiedział mi, że żeby ustawić tak na fest to trzeba czasami spędzić i cały dzień robiąc testy w różnym terenie. A moje amory są dość podstawowe mam regulacje dobicia w jednym zakresie i odbicia też w jednym.

Jak dużo daje zawias pokazuje przykład Jeepa Wranglera którym Martin Kaczmarsky (chyba tak sie nazywa) wygrał MT Seriesw klasie CC. Na Transgothice był tuż za nami (ale wygrał np ostani etap). Jego Jeep to kiedyś była przeprawówka - seryjny, a więc dość krótki rozsat osi i silnik Jeppa 4.0 - a zapierdala niemiłosiernie! Na jakimś etapie ścigaliśmy sie bezpośrednio, chwilami byłem szybszy ale nie na tyle żeby móc go wyprzedzić, na niektórych odcinkach wręcz nie mogłem go dojść. Ma po prostu zawias na coiloverach Kinga - zestrojone w 4XDrive. Gdzieś na YT jest film z MT Series jak jedzie tuż za GRATem Traska - po czołgówce i wcale nie wygląda jakby miał zostawał w tyle.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: mopar » śr gru 07, 2011 12:03 pm

iras01 pisze:
Janusz2000 pisze:Zależnie od dnia ten pierwszy był szybki, drugiego było już bardziej mokro i było torchę błotnych przejazdów ( w tym jeden przez rzeke), 3 dnia zrobiło się tak mokro, że w lesie kilka załóg na mniej agresywnych oponach powpadało lub pozawijało się na drzewach :-?


Jeśli chodzi o długość samochodu - to ja też jestem zdania, że długi sie lepiej prowadzi - gdybym robił raz jeszcze to pewnie zacząłbym od długiego i zrobiłbym trochę dłuższy niz mój - ale nie wiem czy poszalałbym aż tak jak Ty ;) samochód wygląda jakby był z plasteliny się rozciągnął :)21
Ja celuje w 2700 rozstawu Myse ze to bedzie dobry kompromis
Co budujesz Irasku? Przyszły sezon??? Hmm muszę przyjechać zrobić Tobie jakąś dywersję-konkurent jesteś :)21
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: iras01 » śr gru 07, 2011 6:19 pm

Szału nie bedzie...ale na pewno bedzie szybko :)2 :)21 A konkurent ze mnie zaden bo znajac zycie to na pierszym rajdzie rozwali wszystko :)21
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: iras01 » śr gru 07, 2011 6:23 pm

Janusz2000 pisze:Dorby zawias - przede wszystkim amory - to w ogóle podstawa - pierwsza jazda po założeniu Kingów - to było jakbym jechał nowym samochodem - gęba mi sie cieszyła jak dziecku! A wyregulowanie takiego zawiasu to też sztuka, przez całe MT Rally mi się za bardzo nie udało. Przed Baja Challenge spędziłem ze 2 godziny z Polonem jeżdząc tam i z powrotem po kilku hopkach a on kręcił bypassami tam i z powrotem - znowu była różnica. A powiedział mi, że żeby ustawić tak na fest to trzeba czasami spędzić i cały dzień robiąc testy w różnym terenie. A moje amory są dość podstawowe mam regulacje dobicia w jednym zakresie i odbicia też w jednym.

Jak dużo daje zawias pokazuje przykład Jeepa Wranglera którym Martin Kaczmarsky (chyba tak sie nazywa) wygrał MT Seriesw klasie CC. Na Transgothice był tuż za nami (ale wygrał np ostani etap). Jego Jeep to kiedyś była przeprawówka - seryjny, a więc dość krótki rozsat osi i silnik Jeppa 4.0 - a zapierdala niemiłosiernie! Na jakimś etapie ścigaliśmy sie bezpośrednio, chwilami byłem szybszy ale nie na tyle żeby móc go wyprzedzić, na niektórych odcinkach wręcz nie mogłem go dojść. Ma po prostu zawias na coiloverach Kinga - zestrojone w 4XDrive. Gdzieś na YT jest film z MT Series jak jedzie tuż za GRATem Traska - po czołgówce i wcale nie wygląda jakby miał zostawał w tyle.
Zawieszenie w zóltym rubikonie co Polon jechał jako pilot to mistrzostwo swiata :)21
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: iras01 » śr gru 07, 2011 6:27 pm

Janusz2000 pisze:Paweł Oleszczak - tradycyjnie do Remstów robił Pokraki na 100" - rozstawie osi (na ramie Land Rovera/Range Rovera) taki był m.in jego 'mistrzowski' Land Rover 4000. Ale jeden z ostatnich (jeśli nie ostatni samochód) samochód który zrobił dla Chermola - miał rozstaw 110" cali - też wyglądał śmiesznie bo miał strasznie długa maskę - ale według Pawła - był to najlepiej prowadzący się samochód przy dużych prędkościach, jak mi to powiedział cytuje "fajnie się prowadził bo można lecieć nim 160-180km/h po lesie bez żadnego stresu.." :)21
Ten zólty zakonczył zycie na Baja Poland i wcale nie leciał 180 :)21

Ten ???? https://profiles.google.com/11734777685 ... 2838388370
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: Szarbia » czw gru 08, 2011 12:10 pm

Czy duza jest roznica w prowadzeniu pomiedzy Kingiem do mocowan seryjnych za ok. 8k

http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/250/13456.html

a coiloverem za ok. 12k

http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/247/13334.html

??
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: anatol » czw gru 08, 2011 3:06 pm

coilovera możesz dostroić twardość sprężyny , ja bym brał z bajpasami , mega zabawa przy strojeniu , trochę to czasu zajmuje , ale warto .

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: Janusz2000 » czw gru 22, 2011 11:50 am

Ten pierwszy do mocowań seryjnych - to jest OEM - zamiennik oryginalnego dydykowany do fabrycznych samochodow - oczywiscie sam amortyzator jest nieporownywalnie lepszy od seryjnego. Nastepna półka w Kingu to amortyzatory Performance Race bez regulacji albo z regulacją (by-passami) do zwykłych sprężyn lub z coiloverem. Sam amortyzator pod wzgledem dzialania jest w obu przypadkach podobny - coilover pozwala na lepsze dobranie twardości i charakterystyki sprężyn. Można tez zamontować dwie różne sprężyny na jednym amortyzatorze, jedna nad drugą - jedna miększa na wybieranie tarki, druga twardsza żeby nie dobijało na hopach (tak w dużym uproszczeniu). Potem jest seria Pure Race - najwyższa pułka - same amory za bypassami albo coilovery. Ale to jest już dla zawodowców - do amatorskiego ścigania seria Performance Race w zupełności wystarcza.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: pilmar » ndz gru 25, 2011 12:40 pm

co to za obrotomierz masz w patrolu?

malysz999
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 19, 2009 10:00 am

Re: Laminaty do Y60 - warto? jakie?

Post autor: malysz999 » pt sty 13, 2012 12:43 am

dalej można działać
Ostatnio zmieniony czw lut 16, 2012 11:25 am przez malysz999, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość