silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: Wilku » pt kwie 26, 2013 12:39 pm

viperecki pisze:Wilku teraz na 31' 5.12 i 4.6 na 5 tym biegu i przy 6500 bez reduktora robię 94km/h i to mi wystarcza bo głównie błocko i trialowe skałki

Oj, coś ta prędkość mi się nie zgadza. Może licznikowo masz 94km/h, a w realu sporo szybciej jedziesz? Bo jeśli dobrze kojarzę, to masz w reduktorze przełożenie 1,59 na pozycji HI.

Widać, że wszystko zależy od potrzeb. Dla mnie zestaw, o którym piszesz w ogóle by się nie sprawdził. Do tego co mam najchętniej dołożyłbym dobre zawieszenie i BMW IS ze skrzynią ;) No może po zmianie silnika i skrzyni zmieniłbym reduktor na szybszy od 1.3 :D

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: viperecki » pt kwie 26, 2013 2:52 pm

tak to właśnie wygląda licznikowo nie wiem bo nie działa od 4 lat mierzyłem 2 gpsami na raz a autko robione na moc i moment na kolach nie wiem co będzie po swapie ale seryjny reduktor mam jakby co a o zapierdzielania to od kumpla biore pajero 2 v6 w klasyfikacji t2 :)21
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: cybul » ndz kwie 28, 2013 11:57 am

Jimny 1.3 uturbiony 145kM ew Vitka J20 uturbiona 250kM z możliwoscią rozwoju :D Lekkie bez awaryjne sprawdzone
Obrazek

Wczoraj byliśmy z nabywcą suzy 13 t. by cybul na extremalince mazowsze. Ja na prawym, kierowca nie miał jeszcze doswiadczeń w jeździe w terenie. Udało nam się wyjechać 3 miejsce na ok 30 załóg, a było błoto, szybko, stromo i wogle dość hardkorowo.
Małe i mocne jest piękne :D
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: Wilku » ndz kwie 28, 2013 12:15 pm

Na OES-ach jeździliście na reduktorze?

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: cybul » ndz kwie 28, 2013 12:40 pm

Było dość kręto i wyboiście więc starczała 1-ka i 2-ka 4x4 H
Po modach WG turbo wstaje od 1.8 rpm, a max 0,8 bara buduje przy 2.5rpm. Jak ja bym kierował to może bym 3-kę zapiął. Wszystkie podjazdy i błota też bez reduktora.
Czas na pierwszym przejeździe mielismy pierwszy, na drugim drugi. Biorąc pod uwagę padniety metromierz i zerowe doswiadczenie kierowcy to fajnie poszło.
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: Wilku » ndz kwie 28, 2013 12:48 pm

Fajnie fajnie. Miałem wczoraj gorącą relację od kierowcy :D

Masz wykresy z hamowni 1.3T i 2.0T J20 ?

Pzdr, W

Ps. ostatnio przejechałem się tym Samurajem. Najbardziej podobało mi się zawieszenie - w porównaniu do serii, to mistrzostwo świata :)2 Ale silnik to jednak wolę wolnossący.
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: cybul » pn kwie 29, 2013 6:49 am

Dzieki wilku za dobre słowo :D
Niema ssaka o taj mocy, wadze i dostepności. I dzięki małym gabarytom wszędzie jest dostęp i prostota napraw.
Hamowaliśmy j20a doszliśmy do 290km przy 1,2 bar, zeszliśmy na 0,8-0,9 i wyszło 250 km.
Jimnego stroilismy na 145 kM i boost wypadł na 0,7-0,8.
Wykresy w smietniku zbyt dawno i wiele strojeń by archiwizować.
Wszystkie silniki przygotowujemy mechanicznie pod turbo i patrząc na kolegów z usa to można jeszcze wiele z nich wyciagnąć.
pozdr
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: Wilku » pn kwie 29, 2013 8:41 am

Jimy turbo vs BMW 1.8 IS wagowo wyjdzie około 20kg na niekorzyść BMW. Ale responsywność wolnossącego silnika będzie nie do pobicia przez jednostkę z Turbo. Tak, jak i "płynność" rozwijanego momentu obrotowego.

Cena zestawu BMW (silnik z osprzętem i skrzynią) jest bliska cenie zregenerowanej turbinki ;), a w przypadku modzonego turbo w godzinie zero zaczyna się ponowna rzeźba, bo przecież nie wystarczy zmienić sam słupek.

Uturbiona dwulitrówka, czy 1.8 ma większy sens, bo 4-ro cylindrowej alternatywy, w postaci wolnossącej jednostki rozwijającej ponad 200KM, nie ma (a przynajmniej nie jest ich wiele i większość kręci się w złą stronę ;) Ale w lekkim terenowym aucie (Samurai, Vitara) wszystko powyżej 140 KM i 180 NM nie tylko przestaje się opłacać, ale zaczyna generować problemy. Wiem, bo mamy u siebie Vitarke 2.0, która na 31" kołach najczęściej nie jest w stanie przetrwać jednego rajdu. Dzieje się tak wtedy, kiedy te 135 KM jest umiejętnie wykorzystywane, czyli wskazówka obrotomierza opiera się o czerwone pole.

Nie mniej jednak chciałbym pojeździć Samurajem, który ma 250 KM :)

Pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: cybul » śr maja 01, 2013 12:53 pm

Na szczęście mamy wolny wybór.
Mając dobrze zrobione uturbienie możesz w miarę potrzeb zmieniać mapy. Np. na prolog dajesz bezpiecznego maxa, potem ile potrzeba. Jest też kwestia skrzyni, sprrzęgła. Wszystko orginał, żadnych flansz, spawania dzwonów. dorabiania łap itp. Poprzednio do samury włożyliśmy też j20 i rozrywało reduktory,dopiero po zakuciu reuktora flanszą i ustało. Teraz moc taka sama na 1.3t. i reduktor żyje po ciężkiej orce, moment wchodzi płynnie w miarę jak turbo buduje.
Na podjazdach przy pęłnym momencie nie ma sytuacji że słabnie i trzeba redukować jak w wolnossąym.
1.8 is to bardzo fajna jednostka i rozwiązanie spoko. Zwłaszcza cenowo ok.
Pozdrawiam
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

Tabson
 
 
Posty: 139
Rejestracja: pt lut 12, 2010 12:29 pm

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: Tabson » pt maja 03, 2013 8:01 pm

cybul pisze:Na szczęście mamy wolny wybór.
Mając dobrze zrobione uturbienie możesz w miarę potrzeb zmieniać mapy. Np. na prolog dajesz bezpiecznego maxa, potem ile potrzeba. Jest też kwestia skrzyni, sprrzęgła. Wszystko orginał, żadnych flansz, spawania dzwonów. dorabiania łap itp. Poprzednio do samury włożyliśmy też j20 i rozrywało reduktory,dopiero po zakuciu reuktora flanszą i ustało. Teraz moc taka sama na 1.3t. i reduktor żyje po ciężkiej orce, moment wchodzi płynnie w miarę jak turbo buduje.
Na podjazdach przy pęłnym momencie nie ma sytuacji że słabnie i trzeba redukować jak w wolnossąym.
1.8 is to bardzo fajna jednostka i rozwiązanie spoko. Zwłaszcza cenowo ok.
Pozdrawiam
A turbinka ze zmienną geometria łopatek czy zakuta na stałę? Jak sobie radzicie z przeładowaniem? stosowny zwór na podciśnienie podpięty pod kompa?

Awatar użytkownika
cybul
Posty: 389
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
Lokalizacja: NIEPORĘT
Kontaktowanie:

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: cybul » sob maja 04, 2013 7:54 pm

Bez zmiennej geometrii. A sterowanie EBC, tansza wersja MBC ale wtedy ręcznie trza zmieniac boost.
Nawiazujac do baleno i BMW to czemu nie J20? Nie wiem jak cena ale potencjał wiekszy i waga niska :)
Profesjonalne przygotowanie aut do motorsportu i turystyki.
https://www.facebook.com/CYBUL.eu

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: viperecki » ndz maja 05, 2013 5:12 am

J20 przeraziło mnie w vitkach kumpli zawsze coś nie tak a to sie gotuje a to panewy zjada ogólnie bleeeee
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: silnik baleno czy reduktor 4.16 ?

Post autor: Wilku » ndz maja 05, 2013 10:49 am

Ja mam zdecydowanie lepsze zdanie o j20. Wszystko w vitarze pourywane, a silnik nadal dzwon. Ogólnie ten motor jest ok, ale dostępność słaba i przez to cena robi się zaporowa - wystarczy na Allegro zerknac.
Z is-em jest trochę inaczej. Dostępność zdecydowanie lepsza i do tego fajna skrzynia biegów, która w przelozeniach zmienia tyle, co reduktor z sj410. Waga raczej na pewno nie większa od j20. Mocy sporo, momentu trochę mniej niż w j20, co mi zupełnie nie przeszkadza ;)
Problematyczne jest połączenie skrzyni z redaktorem samuraja. Z opinii kolegów wynika, ze pojawia się rownież problem ze smarowaniem (konieczność przerabiania misy).

Pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości