Witam. Mam ładę nive z 2001 roku silnik 1,7 mpi. Jak zaczynałem przygodę z nivką to świecił czek engine .po odczytaniu kodów okazało się że czujnik wałka rozrządu jest uszkodzony ,wymieniłem go na nowy ,czek engine zgasł, ale miał problem z wolnymi obrotami-falowały, więc wymieniłem świece,czujnik położenia przepustnicy,silniczek krokowy,czujnik temp.wody, i czujnik prdkości( z moich obserwacji wynika że gdy wskaźnik obrotów silnika zachowuje się chaotycznie- nierówno to czujnik prędkości jest uszkodzony). Obroty się znormalizowały ale pojawił się problem gdy jadę w przedziale 60 km-i wyżej i ujmę gazu np. dojeżdżając do skrzyżowania to silnik gaśnie, jak go zapalę rozrusznikiem jest wszystko w porządku pracuje normalnie na wolnych obrotach i ponownie się rozpędzam ujmuję gazu i gaśnie, układ wężyków jest szczelny, błędy się nie pojawiły.Jak jeżdżę po terenie to silnik nie gaśnie Błędy odczytuję za pomocą Torqe na androidzie sprawdza się. Początkowo myślałem że jest to wina instalacji gazowej ale zorientowałem się że dzieje się to na benzynie więc gaz wykluczam. W sumie nie mam już pomysłów co może być. Może ktoś miał podobny problem i mógłby mi pomóc . Pozdrawiam.
falko_one.
silnik gaśnie po ujęciu nogi z gazu
Moderator: Albert_N
Re: silnik gaśnie po ujęciu nogi z gazu
Falko-one.Czujnik prędkości nie ma nic do obrotomierza silnika.Czujnik położenia wału jak najbardziej.I może on jest zanieczyszczony lub lużny.Sprawdż szczelność uszczelek kolektora ssącego,zawór serwa i jak nie masz sekwencji a masz mikser lpg z bezpiecznikiem to zobacz czy klapka bezpiecznika pracuje bez żadnych oporów.
Re: silnik gaśnie po ujęciu nogi z gazu
Janusz73.Dzięki za podpowiedź , jutro sprawdzę twoje propozycje. Co do czujnika predkości. W czasie jeżdżenia zauważyłem że wskazówka obrotomierza obrotów silnika powiedzmy skakała z 2000tys. obrotów do 3000tys.po mocniejszym dodaniu gazu. Podłączyłem czytnik Torque i wykazał błąd P0500(czujnik prędkości - brak impulsu) po czym zamówiłem ten czujnik i wymieniłem a wskaźnik obrotów silnika pracuje teraz stabilnie.Czujnik wału sprawdziłem i wyczyściłem przed wymianą czujnika prędkości nie było zmian. Jeśli kogoś zainteresuje jak rozwiązać problem z gumkami tylnych amortyzatorów to podpowiadam. .Zamówcie zestaw gum do drążków reakcyjnych - czerwone i doszlifujcie na szlifierce ale tak żeby były w całości następnie przy pomocy smaru do zmiany opon wcisnąć je należy do amorków i trochę rozwiercić je tak żeby można było je zamontować. Problem stukających amorków z tyłu zniknie na bardzo długo kupowanie oryginalnych gumek to strata czasu i pieniędzy.
Pozdrawiam.
Falko_one
Pozdrawiam.
Falko_one
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości