Montero 3,5v6
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 15
- Rejestracja: wt sty 24, 2012 9:15 pm
- Lokalizacja: Leśniewo
Montero 3,5v6
Witam,jest problem z Montero 2002r 3,5v6+gas,auto przy 60/c na silniku gaśnie,sprawdzone czujniki temperatury wraz z temperaturą silnika(silnik i czujnik pokazuje taką samą temperaturę).Auto z rana pali na dotyk dochodzi do 60c i gaśnie jak temp.zejdzie to znowu odpala.Czy ktoś miał podobne problemy, może jakieś pomysły z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Marcin
Pozdrawiam
Marcin
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 15
- Rejestracja: wt sty 24, 2012 9:15 pm
- Lokalizacja: Leśniewo
Re: Montero 3,5v6
ok.sprawdzę.
dzięki
dzięki
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 15
- Rejestracja: wt sty 24, 2012 9:15 pm
- Lokalizacja: Leśniewo
Re: Montero 3,5v6
Auto oddałem do znajomego elektryka stwierdził,że może to być wina immo lub alarmu dam znać jak ogarnie,ale dziękuję za rady bo coś czuję że się przydadzą.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Montero 3,5v6
z doświadczenia odnoszę wrażenie, że na każdy niezidentyfikowany problem elektryk zwala winę na autoalarm i immobilizer. A że przy tym gmera w dużej ilości kabli a nuż coś pomoże. Chociaż na tyle aby skasować i wypuścić za bramę.marcin_2215 pisze: ↑pt lip 13, 2018 6:32 amAuto oddałem do znajomego elektryka stwierdził,że może to być wina immo lub alarmu dam znać jak ogarnie,ale dziękuję za rady bo coś czuję że się przydadzą.
Pozdrawiam
Tytus
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 15
- Rejestracja: wt sty 24, 2012 9:15 pm
- Lokalizacja: Leśniewo
Re: Montero 3,5v6
Witam,
Jeżeli chodzi o czujnik Halla to na kompie nie pokazuje żadnych błędów a chyba coś powinno pokazać,jutro elektryk składa graty i odpalamy będę pamiętał egr.Dzięki za porady,dam znać co było.
Jeżeli chodzi o czujnik Halla to na kompie nie pokazuje żadnych błędów a chyba coś powinno pokazać,jutro elektryk składa graty i odpalamy będę pamiętał egr.Dzięki za porady,dam znać co było.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 15
- Rejestracja: wt sty 24, 2012 9:15 pm
- Lokalizacja: Leśniewo
Re: Montero 3,5v6
Odpalone,auto w końcu zagadało i o dziwo pali za każdym razem i nie gaśnie przy 60c,elektryk do tej chwili nie wie co było przyczyną
Dzięki za rady.
Pozdrawiam

Dzięki za rady.
Pozdrawiam
Re: Montero 3,5v6
Czujnik Halla błędu nie pokaże - działa 0-1. Pokaże błąd cewki, brak zapłonu itp i wówczas diagnozę należy zaczynać właśnie od sprawdzenia czujnika Halla.
Obstawiam że pomogło "poszarpanie" kablami ale to raczej na krótką metę.
Po pierwsze primo to trzeba było odpiąć LPG, zresetować kompa i sprawdzić czy na samej benzynie to samo zjawisko występuje.
Obstawiam że pomogło "poszarpanie" kablami ale to raczej na krótką metę.
Po pierwsze primo to trzeba było odpiąć LPG, zresetować kompa i sprawdzić czy na samej benzynie to samo zjawisko występuje.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 15
- Rejestracja: wt sty 24, 2012 9:15 pm
- Lokalizacja: Leśniewo
Re: Montero 3,5v6
Gaz był wypięty,ze starego bloku dałem im inny czujnik halla ale powiedział,że to na pewno nie czujnik
w sumie nie wiem czy podmienił na ten pierwszy.Stwierdzam żeby znaleźć dobrego elektryka i mechanika jest bardzo ciężko i nie chodzi tu o kasę,że za drogi itd.Zbieram materiały odnośnie autka i sam będę się starał ogarniać w miarę możliwości

Re: Montero 3,5v6
Takie czasy
- mechaników nie ma
- budowlańców nie ma
- hydraulików, ślusarzy, elektryków nie ma
za to mgr. administracji mamy pod dostatkiem
- mechaników nie ma
- budowlańców nie ma
- hydraulików, ślusarzy, elektryków nie ma
za to mgr. administracji mamy pod dostatkiem
Re: Montero 3,5v6
Hallotron to typowy przypadek nieodpalania po nagrzaniu. Widać musiało pomóc. Jak chcesz miec pewnsoc to sobie wykrec ten co masz i wkrec drugi 

Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 15
- Rejestracja: wt sty 24, 2012 9:15 pm
- Lokalizacja: Leśniewo
Re: Montero 3,5v6
ale powiem ,że tak jest z każdym zawodem,czasami się zastanawiam czy ci najlepsi wszyscy już wyjechali?? A jak ktoś jest dobry to terminy na natępny rok 

Re: Montero 3,5v6
U mnie jest dwóch dobrych, na prawdę bardzo dobrych mechaników co tylko w silnikach siedzą.
Coraz częściej diagnoza/naprawa itp sprowadza się do tekstu "przywieź drugi silnik, sprawny i na chodzie to ogarniemy temat".
To wszystko co wychodzi od mniej-więcej `12r to praktycznie nienaprawialne jednorazówki.
Części zamiennych brak, budowa modułowa - żeby wymienić jeden uszczelniacz trzeba całą pokrywę kupować, czy koronny już przykład silników TFSI/TSI itp gdzie (1.8TFSI) zdycha sterowanie zmiennymi fazami - do wymiany koła zintegrowane wraz z wałkami rozrządu + nastawniki + kpl zestaw rozrządu. 8 tyś kpl... 3/4 z tego dostępne tylko w ASO.
8 tyś zł same części a gdzie tu jeszcze robota ... kiedy klient za całe auto zapłacił 16cie.
Często widuję u nas lawetę z pobliskiego punktu kasacji pojazdów... żebyś widział jakie auta ludzie złomują.
Większość to już roczniki pow. 2000 roku.
Coraz częściej diagnoza/naprawa itp sprowadza się do tekstu "przywieź drugi silnik, sprawny i na chodzie to ogarniemy temat".
To wszystko co wychodzi od mniej-więcej `12r to praktycznie nienaprawialne jednorazówki.
Części zamiennych brak, budowa modułowa - żeby wymienić jeden uszczelniacz trzeba całą pokrywę kupować, czy koronny już przykład silników TFSI/TSI itp gdzie (1.8TFSI) zdycha sterowanie zmiennymi fazami - do wymiany koła zintegrowane wraz z wałkami rozrządu + nastawniki + kpl zestaw rozrządu. 8 tyś kpl... 3/4 z tego dostępne tylko w ASO.
8 tyś zł same części a gdzie tu jeszcze robota ... kiedy klient za całe auto zapłacił 16cie.
Często widuję u nas lawetę z pobliskiego punktu kasacji pojazdów... żebyś widział jakie auta ludzie złomują.
Większość to już roczniki pow. 2000 roku.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 27
- Rejestracja: czw kwie 24, 2014 11:46 am
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Re: Montero 3,5v6
Witam wszystkich. Mianowicie pozwoliłem sobie podpiąć się pod wątek. również jestem posiadaczem Montero 2002roku.Mam problem z którym nie mogę sobie poradzić. Auto przerywa pracuje na 5 cylindrów. Wymieniłem świece przewody przewody Ngk świece platynowa irydowe Bosch specjalnie do LPG. Składam odpalam co dalej to samo,sobie myślę to chyba jednak cewka podmieniłem cewki drugiego auta i co odpalam i dalej to samo. NO to myślę sobie to teraz mam cie wymieniam moduł zapłonowy, 5 minut roboty i sprawdzam i co dalej to samo pracuje pięć cylindrow trzeba trzymać go na obrotach aby nie zgasł. Sprawdziłem już z rozpędu rozrząd wygląda na to że jest w porządku choć liczyłem że przeskoczyl kiedyś miałem taką sytuację w 3.0 24v
.Ale w tej sytuacji jest rozrząd ok. MA KTOŚ Jakiś pomysł i będzie chciał pomóc, może czujnik jakiś?
Dzięki z góry za podpowiedzi.
.Ale w tej sytuacji jest rozrząd ok. MA KTOŚ Jakiś pomysł i będzie chciał pomóc, może czujnik jakiś?
Dzięki z góry za podpowiedzi.
Re: Montero 3,5v6
Pomiar sprężania.
Re: Montero 3,5v6
Silnik do naprawy jak nic!
Oszczędności na gazie się zachciało to teraz płać
Posłuchaj Piaska w 1 kolejności.
Oszczędności na gazie się zachciało to teraz płać

Posłuchaj Piaska w 1 kolejności.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Montero 3,5v6
Piasek dobrze radzi, a potem podziel sie wynikami. Nawet tragiczne wyniki, moga oznaczac nieduza awarie albo katastrofe. 

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Montero 3,5v6
zawieszony wtrysk daje taki objaw, mylony w 9/10 przypadkach z wypadaniem zapłonu ( wadą cewki).
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: Montero 3,5v6
Cos wspominal o lpg..zakladam, ze sprawdzal na tym i na tym.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Montero 3,5v6
Ustalić ktory cylinder, podmienic wtryskiwacz. Jak brak roznicy - pomiar sprężania.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 27
- Rejestracja: czw kwie 24, 2014 11:46 am
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Re: Montero 3,5v6
Tak właśnie zrobię, jutro kupie miernik do sprawdzania ciśnienia,możliwe że zawór lub gniazdo jest wypalona. Mam go jakieś pół roku od początku na zimnym palił normalnie a na ciepłym musiałem chwilę pokrecic i zaskakiwal i chodził normalnie. Rura wlewu była przegnita przerobiłem na gumowy wąż zachowaniem tych wszystkich odpowietrzen. Ale dalej na ciepłym dalej trza było pokrecic chwilę ale za każdym razem odpalal chwilę kulal i chodził jak złoto. Zrobiłem nim w sumie od zakupu 16000km.Na wiosnę chciałem i chce dalej zrobić konserwację i wymianę zużytych elementów zawieszenia choć naprawdę pod tym względem jest ok. I wtedy właśnie miałem zwalić zbiornik paliwa i ewentualne wymienić na nowy. ..Zobacze co wyjdzie na cylindrach a później ewentualnie jak będzie ok,to będzie trza szukać dalej.
.
.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 27
- Rejestracja: czw kwie 24, 2014 11:46 am
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Re: Montero 3,5v6
Witam. Znalazłem chwilę i zaczelem tak jak pisaliście od sprawdzenia ciśnienia. Niestety na piątym garaże brak ciśnienia na pozostałych 11.5-12 atmosfer, pomiar na zimnym tak więc szukuje się remoncik. Jakieś sugestie porady co zrobić przy okazji. W przyszłym tygodniu zawale głowice i dowiem się czy zawór, gniazdo czy co jeszcze.
Re: Montero 3,5v6
gorzej jak będzie to "coś jeszcze" w postaci np pękniętej tulei/bloku albo pękniętego pierścienia który zorał pow. gładzi cylindrowej bo wtedy robią się koszty. Oby to było coś prostego typu przepalona uszczelka, albo coś z zaworami. Przy takich akcjach obowiązkowo sprawdź czy blok trzyma płaszczyznęwikingpajero pisze: ↑czw lis 01, 2018 8:07 pmW przyszłym tygodniu zawale głowice i dowiem się czy zawór, gniazdo czy co jeszcze.
Jak nie ruszałeś pierścieni nigdy warto by je przy okazji wymienić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości