Problem z odpalaniem HELP !!!!!!

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Domin_6kila
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn cze 21, 2004 4:46 pm
Lokalizacja: Żagań

Problem z odpalaniem HELP !!!!!!

Post autor: Domin_6kila » wt mar 01, 2005 10:51 am

Mam problem z odpaleniem mojego xj 91' limited ho .

1. Co jakiś czas auto po odpaleniu nie pali na wszystkie gary i po chwili gaśnie,przy dodaniu gazu też gaśnie . Jak chwile odczekam z 5-10 min to odpala bez problemu .Auto ma założony gaz ale odpala się na benzynie więc to chyba nie to.

2. Drugi problem to jakieś wycie w okolicy silnika ale jak dodam gazu to przestaje .Dzwięk podobny do walniętej pompy paliwowej ale to wyje z przodu i trochę głośniej .
:evil: :evil: :evil: :evil:

adam j
 
 
Posty: 112
Rejestracja: wt kwie 09, 2002 1:00 am
Lokalizacja: nowa ruda
Kontaktowanie:

Post autor: adam j » wt mar 01, 2005 11:02 am

zacznij od sprawdzenia kabli wys napięcia, świec, kopułki..możliwe że kable mają przebicie, są zawilgocone

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt mar 01, 2005 11:20 am

A ja jednak mysle ze to jes objaw "zagazowania" peepa. Sprobuj pare dni pojezdzic na benzynie - sprawdz czy po tym odpalanie wroci do normy a po przerzuceniu z powrotem na LPG problemy wroca.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » wt mar 01, 2005 11:39 am

a może padły emulatory wtrysków?? ?? ??
ja miałem ostatnio z tym problem :roll:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... 4954349e76
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt mar 01, 2005 11:41 am

A w trakcie jazdy nie zdarza mu się , że chciałby zgasnąć ?
Bo tak się zastanawiam , czy to nie czujnik położenia wału ( taki jakby drugi dajnik hall'a między skrzynią a silnikiem ) .
Stiopa
XJ Sport '93

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » wt mar 01, 2005 11:51 am

Stiopa pisze:A w trakcie jazdy nie zdarza mu się , że chciałby zgasnąć ?
Jak mnie wylatuje linka predkosciomierza, co do skrzyni idzie na wtyk na wtyk (taki jak od gitary elektrycznej), i spadaja obroty, czyli przy hamowaniu, to yj gasnie, ale obroty musza spasc do okola 1000.
nie ma problemu z ponownym uruchomieniem silnika nawet jak zgasnie po powyzszym, ale ciekawe to zjawisko i bardzo mnie interesuje.
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
Domin_6kila
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn cze 21, 2004 4:46 pm
Lokalizacja: Żagań

Post autor: Domin_6kila » wt mar 01, 2005 1:43 pm

Problem występuje tylko przy odpalaniu jak odczekam chwilke i zaskoczy to śmiga bez problemów .

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt mar 01, 2005 1:58 pm

No to jeszcze sprawdziłbym "organoleptycznie" instalację wysokiego napięcia . Bo może to faktycznie tylko przewody jak to podejrzewa Adam j . Po prostu w absolutnej ciemności otwórz maskę i wtedy go odpal . Widac wtedy wszystkie miejsca gdzie prąd idzie w pole (cewka , przewody , aparat zapł . ) .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Domin_6kila
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn cze 21, 2004 4:46 pm
Lokalizacja: Żagań

Post autor: Domin_6kila » wt mar 01, 2005 2:24 pm

Sprawdzę wszystko wieczorem choc przewody kopółka i palec mają może pół roku zakładałem nowe . A odnośnie tego wycia ??????

Drugi problem to jakieś wycie w okolicy silnika ale jak dodam gazu to przestaje .Dzwięk podobny do walniętej pompy paliwowej ale to wyje z przodu i trochę głośniej .

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt mar 01, 2005 2:33 pm

Domin_6kila pisze:Sprawdzę wszystko wieczorem choc przewody kopółka i palec mają może pół roku zakładałem nowe . A odnośnie tego wycia ??????

Drugi problem to jakieś wycie w okolicy silnika ale jak dodam gazu to przestaje .Dzwięk podobny do walniętej pompy paliwowej ale to wyje z przodu i trochę głośniej .
Kijek do ręki (chyba że masz pod ręką stetoskop lekarski), jeden koniec do ucha a drugi do:

- pompy wodnej
- alternatora
- rolki napinającej pasek , tej obok sprężarki klimatyzacji .

Stawiam na łożysko rolki . I oby tak było , bo to 10 zł za łożysko (6203)
i piętnaście minut roboty , tylko .

:D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » wt mar 01, 2005 2:39 pm

A jezdzisz na LPG czy na benzynie - czy na LPG tez masz takie problemy? - sproboj przejsc z benzyny na LPG lub zapalic na LPG na cieplym silniku.
Czy przy problem wystepuje tez przy zapalaniu na cieplym silniku?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Domin_6kila
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn cze 21, 2004 4:46 pm
Lokalizacja: Żagań

Post autor: Domin_6kila » wt mar 01, 2005 3:24 pm

Problemy są tylko na benzynie , niema znaczenia czy zimny czy ciepły choć częściej na ciepłym sie to dzieje . Zdaża sie to co jakiś czas .

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt mar 01, 2005 3:47 pm

Sprawdz to co jest po prawej tego obrazka czy jest styk.
Objawy wskazuja ze to cos z opornikiem pompy paliwa.

Nie grzeb w elektryce bo to nie to.

Jezeli w tym gownie styk sie poluzuje lub go nie bedzie to auto zapala i po chwili gasnie lub po dodaniu gazu. Jak uda Ci sie go wkrecic na obroty to chodzi nierowno i tez po chwili zgasnie.



Obrazek

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » wt mar 01, 2005 3:59 pm

Fakt ! Bocian ma rację ! A ja buc sobie tego nie przypomniałem , że Mykelo miał dokładnie taki przypadek u siebie . Tyle ,że u niego nie było plastikowych nadkoli i całe błoto rypało aż do komory silnika . I ten opornik w porcelance zgnił do żywego . Zamieniliśmy na mój cały i jak ręką odjął . Po zmianie na nowy ( czytaj - cały - używany ) nie było więcej tematu .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Domin_6kila
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn cze 21, 2004 4:46 pm
Lokalizacja: Żagań

Post autor: Domin_6kila » wt mar 01, 2005 4:37 pm

Sprawdze dziś wieczorem tylko gdzie ten elemęt się mieści bo niewiem .
Z góry WIELKIE DZIĘKI :D :D :D :)2

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » wt mar 01, 2005 6:45 pm

Discotheque pisze:
Jezeli w tym gownie styk sie poluzuje lub go nie bedzie to auto zapala i po chwili gasnie lub po dodaniu gazu. Jak uda Ci sie go wkrecic na obroty to chodzi nierowno i tez po chwili zgasnie.
Hm ? A jak zapala, i po chwili gaśnie - a jak już zapali, to chodzi równo i nie ma się do czego przyczepić ? I problem nie jest związany z temperaturą, bo tak samo się zachowuje na zimnym, jak i na ciepłym silniku ? Na gazie pali ok.
Aha - w uruchomieniu pomaga czasem mocne wdepnięcie pedału gazu.. Czego się czepić ?
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » śr mar 02, 2005 9:26 am

Domin_6kila pisze:Sprawdze dziś wieczorem tylko gdzie ten elemęt się mieści bo niewiem .
Z góry WIELKIE DZIĘKI :D :D :D :)2
Stojąc przodem do auta , po prawej stronie w komorze silnika , obok puszki filtra powietrza ( tak jakby na wewnętrznej stronie błotnika ).
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr mar 02, 2005 10:00 am

misman pisze:
Hm ? A jak zapala, i po chwili ga¶nie - a jak ju¿ zapali, to chodzi równo i nie ma siê do czego przyczepiæ ? I problem nie jest zwi±zany z temperatur±, bo tak samo siê zachowuje na zimnym, jak i na ciep³ym silniku ? Na gazie pali ok.
Aha - w uruchomieniu pomaga czasem mocne wdepniêcie peda³u gazu.. Czego siê czepiæ ?
Przed nastepnym zapaleniem odlacz na chwile akumlator i zobacz czy pomoze. Jezeli nie to mi by wygladalo na silnik krokowy, moze tez brac lewe powietrze gdzies....
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » śr mar 02, 2005 10:17 am

Radek666 pisze:
misman pisze:
Przed nastepnym zapaleniem odlacz na chwile akumlator i zobacz czy pomoze. Jezeli nie to mi by wygladalo na silnik krokowy, moze tez brac lewe powietrze gdzies....

To Renix jest, reset kompa chyba nie na wiele się zda :) No i podejrzewałem czujnik temperatury silnika, do czasu aż nie chciał zapalić jako rozgrzany :roll: A teoria z silnikiem krokowym: Hmm.. no, ale jak już zaskoczy, to wolne obroty utrzymuje precyzyjnie, nie ma wahnięć.. Tak czy inaczej sprawdzę - tyle, że aura chwilowo nie sprzyja :)3

:)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Domin_6kila
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn cze 21, 2004 4:46 pm
Lokalizacja: Żagań

Post autor: Domin_6kila » śr mar 02, 2005 10:25 am

Sprawdziłem ten opornik . Styki były troche zaśniedziałe i lekki luz był zobaczymy co to da.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr mar 02, 2005 10:26 am

...kiedys jak mi immobilajzer wariowal to mialem podobne objawy!!

odcinalo mi pompe paliwa !! za chile bylo dobrze i po chwili znowu duuupa!! wywalilem ustrojstwo, zamontowalem nowe i jest gicior !!

a co sie naszukalem przyczyny, pompa.....swiece......powietrze.....krokowy.......sterownik pompy....... itd !! :oops:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » śr mar 02, 2005 10:34 am

Domin_6kila pisze:Sprawdziłem ten opornik . Styki były troche zaśniedziałe i lekki luz był zobaczymy co to da.
Jak nie pomoże to jeszcze sprawdź ohmomierzem czy w środku przejście jest . Jest tam nawinięty drut oporowy i jeżeli masa , którą to wszystko jest zalane od tyłu się wykruszyła to z opornika mogło zostać wspomnienie . Bo wszystkie objawy wskazują właśnie na ten rezystor .

:D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Domin_6kila
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn cze 21, 2004 4:46 pm
Lokalizacja: Żagań

Post autor: Domin_6kila » śr mar 02, 2005 2:42 pm

WIELKIE DZIĘKI :lol: :lol: :lol: :)2

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » śr mar 02, 2005 2:56 pm

Czy to znaczy , że Bocian trafił ?
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr mar 02, 2005 3:22 pm

Jezuuuuu znowu piwo brrr...... :)21
Jak zaczne po polsce jezdzic i zbierac zalegle to pol roku bede na bani. :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości