W koleinach - zgroza!

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
binder
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 7:44 pm
Lokalizacja: Łódzkie

W koleinach - zgroza!

Post autor: binder » śr paź 26, 2005 8:35 pm

Czy może mi ktoś podpowiedzieć , co może być przyczyną tego że cały czas wyrzuca mnie z kolein (bez przesady- lekko pofałdzony asfalt) .Przy 100-wce cały czs muszę pracować kierownicą. Wyjadę na równe zero problemu- można puścić ster. Nie mówię tu o tym że w koleinach generalnie źle się jedzie! Inne bryczki na tym samym czarnym jadą jak po sznurku.
Może kapcie za szerokie, a kąty zawiechy??

Pozdro i za komenterze dzięki!

WJ '2000 3,1 td
255/65/R16
Pajero 2,5td V20, MT, Lift 2", 11000LBS

Awatar użytkownika
Korn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr lut 16, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Korn » śr paź 26, 2005 8:38 pm

chyba sam sobie odpowiedziałeś - za szerokie opony- w tym szukałbym przyczyny na początek a później sprawdziłbym stabilizatory czy wszystko gra.
XJ'89 LIMITED

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » śr paź 26, 2005 8:47 pm

Dopnę się do diagnozy kolegi. Oponka o szer. 255 ładnie wygląda, lecz
po naszych koleinowych dróżkach to koszmar.

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr paź 26, 2005 8:53 pm

Też stawiam na kapcie, sprawdź ciśnienie jeszcze w nich.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
binder
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 7:44 pm
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: binder » śr paź 26, 2005 8:58 pm

Adamek pisze:Też stawiam na kapcie, sprawdź ciśnienie jeszcze w nich.
Ciśnienie OK. Letnie i tak się już kończą, zaraz wymienie na zimowe, może 225/70R16
Pajero 2,5td V20, MT, Lift 2", 11000LBS

Awatar użytkownika
Pucha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: czw gru 30, 2004 3:17 pm
Lokalizacja: Luboń k. Poznania

Post autor: Pucha » śr paź 26, 2005 9:00 pm

Oponka o szer. 255 ładnie wygląda, lecz
po naszych koleinowych dróżkach to koszmar.
Potwierdzam !! Ja jak kupilem mojego syfa mial laczki 255/60 i ujechac na nich w koleinach nie szlo...
XJ '90 4.0 non HO Ltd - sprzedany... :(
Be a man - fix the glitch, just remember life's a BITCH

płaski
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt mar 22, 2005 7:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: płaski » śr paź 26, 2005 9:01 pm

Tylko opona !!

Awatar użytkownika
binder
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 7:44 pm
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: binder » śr paź 26, 2005 9:03 pm

Pucha pisze:
Oponka o szer. 255 ładnie wygląda, lecz
po naszych koleinowych dróżkach to koszmar.
Potwierdzam !! Ja jak kupilem mojego syfa mial laczki 255/60 i ujechac na nich w koleinach nie szlo...
Na jakich jeździsz teraz?
Pajero 2,5td V20, MT, Lift 2", 11000LBS

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: W koleinach - zgroza!

Post autor: klucz13 » śr paź 26, 2005 9:03 pm

binder pisze:Czy może mi ktoś podpowiedzieć , co może być przyczyną tego że cały czas wyrzuca mnie z kolein (bez przesady- lekko pofałdzony asfalt) .Przy 100-wce cały czs muszę pracować kierownicą. Wyjadę na równe zero problemu- można puścić ster. Nie mówię tu o tym że w koleinach generalnie źle się jedzie! Inne bryczki na tym samym czarnym jadą jak po sznurku.
Może kapcie za szerokie, a kąty zawiechy??

Pozdro i za komenterze dzięki!

WJ '2000 3,1 td
255/65/R16
To nie szwendaj się po kolejnach tylko po równym :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
binder
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 7:44 pm
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: binder » śr paź 26, 2005 9:03 pm

Pucha pisze:
Oponka o szer. 255 ładnie wygląda, lecz
po naszych koleinowych dróżkach to koszmar.
Potwierdzam !! Ja jak kupilem mojego syfa mial laczki 255/60 i ujechac na nich w koleinach nie szlo...
Na jakich jeździsz teraz?
Pajero 2,5td V20, MT, Lift 2", 11000LBS

Awatar użytkownika
Pucha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: czw gru 30, 2004 3:17 pm
Lokalizacja: Luboń k. Poznania

Post autor: Pucha » śr paź 26, 2005 9:06 pm

Na jakich jeździsz teraz?
BFG Long Trial 225/75 R15
XJ '90 4.0 non HO Ltd - sprzedany... :(
Be a man - fix the glitch, just remember life's a BITCH

Awatar użytkownika
+MaRciN+
 
 
Posty: 1175
Rejestracja: sob kwie 03, 2004 10:01 pm
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Post autor: +MaRciN+ » śr paź 26, 2005 9:08 pm

dokladnie to przez opony.. tez tak mam
Jeep WK 4.7 v8

Awatar użytkownika
binder
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 7:44 pm
Lokalizacja: Łódzkie

Re: W koleinach - zgroza!

Post autor: binder » śr paź 26, 2005 9:11 pm

klucz13 pisze:
binder pisze:Czy może mi ktoś podpowiedzieć , co może być przyczyną tego że cały czas wyrzuca mnie z kolein (bez przesady- lekko pofałdzony asfalt) .Przy 100-wce cały czs muszę pracować kierownicą. Wyjadę na równe zero problemu- można puścić ster. Nie mówię tu o tym że w koleinach generalnie źle się jedzie! Inne bryczki na tym samym czarnym jadą jak po sznurku.
Może kapcie za szerokie, a kąty zawiechy??

Pozdro i za komenterze dzięki!

WJ '2000 3,1 td
255/65/R16
To nie szwendaj się po kolejnach tylko po równym :)21
Do szwędania po równym mam inną furmanke :)2 Kolegi teoria niestety nie rozwiązuje problemu :)3
Pajero 2,5td V20, MT, Lift 2", 11000LBS

Awatar użytkownika
binder
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 7:44 pm
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: binder » śr paź 26, 2005 9:15 pm

Pucha pisze:
Na jakich jeździsz teraz?
BFG Long Trial 225/75 R15
To na rozmiarze jesteśmy zbieżni, ciekawe czy na tym skończy się problem?
Pajero 2,5td V20, MT, Lift 2", 11000LBS

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » śr paź 26, 2005 9:17 pm

mam 255/75 i owszem wyrzuca na koleinach ale nie ma tragedii :D
150 daje rade po ostrych koleinach np na drodze Sochaczew- Łowicz ( przelotówka do Poznania)
W zawieszeniu wszystko nowe... plus stabilizator ADDCO i amorek skrętu Skyjacker 8)
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
binder
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 7:44 pm
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: binder » śr paź 26, 2005 9:21 pm

Kosa pisze:mam 255/75 i owszem wyrzuca na koleinach ale nie ma tragedii :D
150 daje rade po ostrych koleinach np na drodze Sochaczew- Łowicz ( przelotówka do Poznania)
W zawieszeniu wszystko nowe... plus stabilizator ADDCO i amorek skrętu Skyjacker 8)
U mnie amorek skrętu też nowy, reszta niby w porządku..a jednak!
Pajero 2,5td V20, MT, Lift 2", 11000LBS

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » śr paź 26, 2005 9:22 pm

Kosa pisze:W zawieszeniu wszystko nowe... plus stabilizator ADDCO i amorek skrętu Skyjacker 8)
Dobry amorek skrętu w koleinach faktycznie jest przydatny :)2
W terenie to już sprawa dyskusyjna (kiedyś była długa dyskusja )

Awatar użytkownika
binder
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 7:44 pm
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: binder » śr paź 26, 2005 9:24 pm

binder pisze:
Kosa pisze:mam 255/75 i owszem wyrzuca na koleinach ale nie ma tragedii :D
150 daje rade po ostrych koleinach np na drodze Sochaczew- Łowicz ( przelotówka do Poznania)
W zawieszeniu wszystko nowe... plus stabilizator ADDCO i amorek skrętu Skyjacker 8)
U mnie amorek skrętu też nowy, reszta niby w porządku..a jednak!
A od rugiej strony to stailizator to chyba od przechyłów jest i do kolein to raczej nic nie ma ?? No chyba że są inne teorie !!
Pajero 2,5td V20, MT, Lift 2", 11000LBS

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » śr paź 26, 2005 9:30 pm

ja tam się nie znam tak tylko napisałem dla porównania... mnie tam dobrze :) ale co u Ciebie się dzieje to nie mam pojęcia :roll:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » śr paź 26, 2005 9:36 pm

Kolego Binder.
Jeżeli pasują felgi z XJ do WJ. To wpadnij do mnie(całe 15 km.) przymierz moje
wranglerki AT'R ki 225/75/15 i stwierdzisz czy to wina opony.


( do wycinających: to nie jest ogłoszenie moje felgi i opony nie na sprzedarz i są na aucie )

Awatar użytkownika
binder
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 7:44 pm
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: binder » śr paź 26, 2005 9:37 pm

Kosa pisze:ja tam się nie znam tak tylko napisałem dla porównania... mnie tam dobrze :) ale co u Ciebie się dzieje to nie mam pojęcia :roll:
Nie- no OK pomyślałem ze masz inną teorię, ja też nie znam się na tym na 5-kę
Pajero 2,5td V20, MT, Lift 2", 11000LBS

Awatar użytkownika
binder
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 7:44 pm
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: binder » śr paź 26, 2005 9:42 pm

Toroo pisze:Kolego Binder.
Jeżeli pasują felgi z XJ do WJ. To wpadnij do mnie(całe 15 km.) przymierz moje
wranglerki AT'R ki 225/75/15 i stwierdzisz czy to wina opony.


( do wycinających: to nie jest ogłoszenie moje felgi i opony nie na sprzedarz i są na aucie )
Dzięki! Skorzystam 100%, ale póki co musi zjechać mi z podnośnika (z innego powodu- 4 pierd... śróbki i nie tylko!!!
Pajero 2,5td V20, MT, Lift 2", 11000LBS

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » śr paź 26, 2005 10:13 pm

No ja nie wiem, 255 to za szerokie? Ja mam 10,5'' i nie ma dramatu. Wiadomo ze jest 'komfortowo inaczej' ale jezdze normalnie siakies tam trasy (np. Olsztyn-Tychy) i akurat na sterownosc chyba najmiej bym narzekal :)21 Ale zgadzam sie, ze przetestowac wezszych opon nie zaszkodzi, moze sie poprostu przyzwyczailem :)21
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » czw paź 27, 2005 7:54 am

binder

powalcz z cisnieniem, zmniejsz do 2atm albo nawet ciut mniej

jak gele napompowałem do 2.2 atm to sie nie dało jechac w koleinach, zmniejszyłem do 2.0 i jest bajka

to samo mam w toyocie, jak > 2.2 atm to jest tragedia, a jak <= 2.2 to juz sie prowadzi zacnie (cisnienie wieksze niz w G bo 0.5 tony wiecej waży)

a opony w jednym 12.5" a w drugim 10.5" szerokości
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw paź 27, 2005 7:15 pm

Toroo pisze:Kolego Binder.
Jeżeli pasują felgi z XJ do WJ. To wpadnij do mnie(całe 15 km.) przymierz moje
wranglerki AT'R ki 225/75/15 i stwierdzisz czy to wina opony.


( do wycinających: to nie jest ogłoszenie moje felgi i opony nie na sprzedarz i są na aucie )
nie pasuja
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości