
dziwny luz na kolumnie kierowniczej pomocy!!!
Moderator: Albert_N
dziwny luz na kolumnie kierowniczej pomocy!!!
Witam mam dziwny luz na kolumnie kierowniczej . powiem więcej luz przy lekich Krótkich ruchach lewo prawo dodam że w komorze silnika wał jest nieruchomy czyli ten luz jest gdzieś między krzyżakiem w komorze silnika a kierownicą suzuki sj 410 84rok pomocy co to moze btć 

Jankes GR krótki zaw trail master opony 35 cali MT tel 501 140 885 alarmgaraz@vp.pl
- will4u_trackerclub
- jestem tu nowy...
- Posty: 50
- Rejestracja: pt lut 25, 2005 8:27 pm
- Lokalizacja: góra kalwaria
- Daniel Stachurski
-
- Posty: 268
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
A czy tam w ogole jest jakiekolwiek lozysko? Bo u mnie na ten przyklad jest taka plastikowa tulejka (plastikowe "lozysko slizgowe") i poniewaz sie wyrobila, to jest znaczacy luz gdy chwytam za wyjscie kolumny w komprze silnika i szarpie tym na boki. Rozgrzebalem to nawet, ale jakos pomysl mnie opuscil i na razie mi to nie przeszkadza. Nigdy nie poluzowala mi sie kierownica na wieloklinie, a za to wielokrotnie byly luzy na krzyzaczkach i przegubie laczacym kolumne z reszta drazka do przekladni.will4u_trackerclub pisze:sprawdz czy sie kierownica nie poluzowala i przy okazji nie wywalilo wieloklinu albo lozysko w kolumnie kleklo ktores :roll:
PS.
Czy "niewyraznie" nie pisze sie przypadkiem lacznie jak "nie" z przymiotnikiem? ;-)
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com
http://suzuki.run4x4fun.com
- Daniel Stachurski
-
- Posty: 268
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Ale kolega pisal, ze w komorze silnika, drazek jest nieruchomymatchbox pisze:Lacznik gumowy kolumny (przed przekladnia)
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com
http://suzuki.run4x4fun.com
- will4u_trackerclub
- jestem tu nowy...
- Posty: 50
- Rejestracja: pt lut 25, 2005 8:27 pm
- Lokalizacja: góra kalwaria
"ziew"Daniel Stachurski pisze:A czy tam w ogole jest jakiekolwiek lozysko? Bo u mnie na ten przyklad jest taka plastikowa tulejka (plastikowe "lozysko slizgowe") i poniewaz sie wyrobila, to jest znaczacy luz gdy chwytam za wyjscie kolumny w komprze silnika i szarpie tym na boki. Rozgrzebalem to nawet, ale jakos pomysl mnie opuscil i na razie mi to nie przeszkadza. Nigdy nie poluzowala mi sie kierownica na wieloklinie, a za to wielokrotnie byly luzy na krzyzaczkach i przegubie laczacym kolumne z reszta drazka do przekladni.will4u_trackerclub pisze:sprawdz czy sie kierownica nie poluzowala i przy okazji nie wywalilo wieloklinu albo lozysko w kolumnie kleklo ktores
PS.
Czy "niewyraznie" nie pisze sie przypadkiem lacznie jak "nie" z przymiotnikiem?
- Daniel Stachurski
-
- Posty: 268
- Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
No jasne - konkretna odpowiedz :)2will4u_trackerclub pisze:"ziew"
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com
http://suzuki.run4x4fun.com
U mnie wyjscie kolumny przez sciane grodziowa ma luz i jako, ze nie ma tam zadnego lozyska to efekty sa podobne. Tez nie znalazlem na to rozwiazaniaDaniel Stachurski pisze:... znaczacy luz gdy chwytam za wyjscie kolumny w komprze silnika i szarpie tym na boki...


Jest jeszcze magiczna srubka na przekladni, ale w tym przypadku to chyba nie to.
On nie pisze "niewyraznie" tylko pisza "nie" "wyraznie"Daniel Stachurski pisze: PS.
Czy "niewyraznie" nie pisze sie przypadkiem lacznie jak "nie" z przymiotnikiem?


To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
Śrubka na przekładni (zobaczysz jak spojrzysz z góry) służy do kasowania luzów na przekładni i skracania życia przekładni jak przesadzisz z kasowaniem.sciba pisze:Biga co z ta magiczna srubka.........rozwin sie
bo ja mam okropne luzy na kierownicy i nie wiem co moze byc tego przyczyna......moze akurat ta magiczna srubka
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Dokladnie.Kostuch pisze:Śrubka na przekładni (zobaczysz jak spojrzysz z góry) służy do kasowania luzów na przekładni i skracania życia przekładni jak przesadzisz z kasowaniem.sciba pisze:Biga co z ta magiczna srubka.........rozwin sie
bo ja mam okropne luzy na kierownicy i nie wiem co moze byc tego przyczyna......moze akurat ta magiczna srubka
Zbyt mocne jej przykrecenie odbija sie na samej przekladni i swobodzie powrotu kol do polozenia na wprost. Nie znaczy to, ze nie mozna nia przekladni regulowac (w koncu po to jest), ale jak jest juz mocno zuzyta to pomaga raczej niewiele.
Ostroznie podregulowac i zaprzestac przy objawach jakichkolwiek oporow przy probie skrecania caloscia trzymajac za kolo przy podniesionym przodzie. Jak luzy nie znikna, przyzwyczaic sie do nich.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
zacznijmy od tego ze nie moge ruszyc tej srubyBiga pisze:Dokladnie.Kostuch pisze:Śrubka na przekładni (zobaczysz jak spojrzysz z góry) służy do kasowania luzów na przekładni i skracania życia przekładni jak przesadzisz z kasowaniem.sciba pisze:Biga co z ta magiczna srubka.........rozwin sie
bo ja mam okropne luzy na kierownicy i nie wiem co moze byc tego przyczyna......moze akurat ta magiczna srubka
Zbyt mocne jej przykrecenie odbija sie na samej przekladni i swobodzie powrotu kol do polozenia na wprost. Nie znaczy to, ze nie mozna nia przekladni regulowac (w koncu po to jest), ale jak jest juz mocno zuzyta to pomaga raczej niewiele.
Ostroznie podregulowac i zaprzestac przy objawach jakichkolwiek oporow przy probie skrecania caloscia trzymajac za kolo przy podniesionym przodzie. Jak luzy nie znikna, przyzwyczaic sie do nich.

Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
Co to moze byc ??
Czy ktos mial luzy spowodowane elemantami kolumny kierowniczej znajdujacej sie w komorze silnika
Jesli tak to prosze o info ktore to moga byc elementy i jak je wymienic
Jak ruszam gora-dol albo na boki kolumna kierownicza ( czy jak to sie nazywa ) znajdujaca sie w komorze silnika miedzy grodzia a przekladnia kierownicza to czuje wyrazny luz co jest odczowalne rowniez podczas prowadzenia suki. Dodam jeszcze tylko ze luzow na przekladni kierowniczej nie ma.


Ok. Też mam luz na tym łożysku ślizgowym. Dodatkowo na krzyżaku i na przekładni. Jutro kupie krzyżaczek i obadam tą magiczną śrubę do kasowania luzów. Okazało się też, że nie było segera na górze przy łożysku i na wyjebach fajnie napier... coś i nie wiedziałem co to. Teraz juz wiem. Wszystko to robię przy tej okazji, że ostatnio na wypadzie zapiąłem w fosę z taką siłą, że coś się poprzestawiało (pogiętych drążków już nie wspominam), i kierownica chodziła jak w Starze bez wspomagania... To wie ktoś gdzie to łozysko ślizgowe dostać, czy dotaczać z jakiegoś teflonu, albo cuś?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości