dziwny luz na kolumnie kierowniczej pomocy!!!

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Jankes
 
 
Posty: 177
Rejestracja: pn maja 02, 2005 8:14 am
Lokalizacja: Trójmiasto

dziwny luz na kolumnie kierowniczej pomocy!!!

Post autor: Jankes » śr mar 29, 2006 7:19 am

Witam mam dziwny luz na kolumnie kierowniczej . powiem więcej luz przy lekich Krótkich ruchach lewo prawo dodam że w komorze silnika wał jest nieruchomy czyli ten luz jest gdzieś między krzyżakiem w komorze silnika a kierownicą suzuki sj 410 84rok pomocy co to moze btć ??
Jankes GR krótki zaw trail master opony 35 cali MT tel 501 140 885 alarmgaraz@vp.pl

Awatar użytkownika
will4u_trackerclub
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: pt lut 25, 2005 8:27 pm
Lokalizacja: góra kalwaria

Post autor: will4u_trackerclub » śr mar 29, 2006 10:58 am

sprawdz czy sie kierownica nie poluzowala i przy okazji nie wywalilo wieloklinu albo lozysko w kolumnie kleklo ktores :roll:
NiE Wiesz co mówić? To mów nie wyraźnie! :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Daniel Stachurski
 
 
Posty: 268
Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Daniel Stachurski » śr mar 29, 2006 12:01 pm

will4u_trackerclub pisze:sprawdz czy sie kierownica nie poluzowala i przy okazji nie wywalilo wieloklinu albo lozysko w kolumnie kleklo ktores :roll:
A czy tam w ogole jest jakiekolwiek lozysko? Bo u mnie na ten przyklad jest taka plastikowa tulejka (plastikowe "lozysko slizgowe") i poniewaz sie wyrobila, to jest znaczacy luz gdy chwytam za wyjscie kolumny w komprze silnika i szarpie tym na boki. Rozgrzebalem to nawet, ale jakos pomysl mnie opuscil i na razie mi to nie przeszkadza. Nigdy nie poluzowala mi sie kierownica na wieloklinie, a za to wielokrotnie byly luzy na krzyzaczkach i przegubie laczacym kolumne z reszta drazka do przekladni.

PS.
Czy "niewyraznie" nie pisze sie przypadkiem lacznie jak "nie" z przymiotnikiem? ;-)
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » śr mar 29, 2006 12:45 pm

Lacznik gumowy kolumny (przed przekladnia) z czasem sie starzeje, peka, moze to on, wystarczy obejrzec.
Kiedys mi sie wlasnie to rozlecialo i nie bylo wesolo, wcale :)21
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Daniel Stachurski
 
 
Posty: 268
Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Daniel Stachurski » śr mar 29, 2006 2:59 pm

matchbox pisze:Lacznik gumowy kolumny (przed przekladnia)
Ale kolega pisal, ze w komorze silnika, drazek jest nieruchomy
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com

Awatar użytkownika
will4u_trackerclub
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: pt lut 25, 2005 8:27 pm
Lokalizacja: góra kalwaria

Post autor: will4u_trackerclub » śr mar 29, 2006 9:07 pm

Daniel Stachurski pisze:
will4u_trackerclub pisze:sprawdz czy sie kierownica nie poluzowala i przy okazji nie wywalilo wieloklinu albo lozysko w kolumnie kleklo ktores :roll:
A czy tam w ogole jest jakiekolwiek lozysko? Bo u mnie na ten przyklad jest taka plastikowa tulejka (plastikowe "lozysko slizgowe") i poniewaz sie wyrobila, to jest znaczacy luz gdy chwytam za wyjscie kolumny w komprze silnika i szarpie tym na boki. Rozgrzebalem to nawet, ale jakos pomysl mnie opuscil i na razie mi to nie przeszkadza. Nigdy nie poluzowala mi sie kierownica na wieloklinie, a za to wielokrotnie byly luzy na krzyzaczkach i przegubie laczacym kolumne z reszta drazka do przekladni.

PS.
Czy "niewyraznie" nie pisze sie przypadkiem lacznie jak "nie" z przymiotnikiem? ;-)
"ziew"
NiE Wiesz co mówić? To mów nie wyraźnie! :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Daniel Stachurski
 
 
Posty: 268
Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Daniel Stachurski » śr mar 29, 2006 10:42 pm

will4u_trackerclub pisze:"ziew"
No jasne - konkretna odpowiedz :)2
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » śr mar 29, 2006 11:39 pm

Daniel Stachurski pisze:... znaczacy luz gdy chwytam za wyjscie kolumny w komprze silnika i szarpie tym na boki...
U mnie wyjscie kolumny przez sciane grodziowa ma luz i jako, ze nie ma tam zadnego lozyska to efekty sa podobne. Tez nie znalazlem na to rozwiazania :cry: Tym bardziej, ze mam ta wersje co sie jej niby nie rozbiera, czyli rura w rurze. :)21

Jest jeszcze magiczna srubka na przekladni, ale w tym przypadku to chyba nie to.
Daniel Stachurski pisze: PS.
Czy "niewyraznie" nie pisze sie przypadkiem lacznie jak "nie" z przymiotnikiem? ;-)
On nie pisze "niewyraznie" tylko pisza "nie" "wyraznie" :)21 musiales nie zrozumiec :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » czw mar 30, 2006 7:49 am

Biga pisze:On nie pisze "niewyraznie" tylko pisza "nie" "wyraznie" :)21 musiales nie zrozumiec :)21
:lol: :lol: :lol:
Czy to luz na laczniku, czy na klumnie - akurat dosc latwo organoleptycznie stwierdzic.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » czw mar 30, 2006 8:15 am

Biga co z ta magiczna srubka.........rozwin sie :)21
bo ja mam okropne luzy na kierownicy i nie wiem co moze byc tego przyczyna......moze akurat ta magiczna srubka :)21
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » czw mar 30, 2006 10:04 am

sciba pisze:Biga co z ta magiczna srubka.........rozwin sie :)21
bo ja mam okropne luzy na kierownicy i nie wiem co moze byc tego przyczyna......moze akurat ta magiczna srubka :)21
Śrubka na przekładni (zobaczysz jak spojrzysz z góry) służy do kasowania luzów na przekładni i skracania życia przekładni jak przesadzisz z kasowaniem.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » czw mar 30, 2006 10:00 pm

Kostuch pisze:
sciba pisze:Biga co z ta magiczna srubka.........rozwin sie :)21
bo ja mam okropne luzy na kierownicy i nie wiem co moze byc tego przyczyna......moze akurat ta magiczna srubka :)21
Śrubka na przekładni (zobaczysz jak spojrzysz z góry) służy do kasowania luzów na przekładni i skracania życia przekładni jak przesadzisz z kasowaniem.
Dokladnie.
Zbyt mocne jej przykrecenie odbija sie na samej przekladni i swobodzie powrotu kol do polozenia na wprost. Nie znaczy to, ze nie mozna nia przekladni regulowac (w koncu po to jest), ale jak jest juz mocno zuzyta to pomaga raczej niewiele.
Ostroznie podregulowac i zaprzestac przy objawach jakichkolwiek oporow przy probie skrecania caloscia trzymajac za kolo przy podniesionym przodzie. Jak luzy nie znikna, przyzwyczaic sie do nich.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » pt mar 31, 2006 7:22 am

Spokojnie, luz nie moze "zniknac", tak na "trzy palce" powinien zostac.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » pt mar 31, 2006 7:35 am

Tą śrubką niektórzy fenomenalnie robią auto cyrkowe 8)
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » pt mar 31, 2006 9:12 pm

Biga pisze:
Kostuch pisze:
sciba pisze:Biga co z ta magiczna srubka.........rozwin sie :)21
bo ja mam okropne luzy na kierownicy i nie wiem co moze byc tego przyczyna......moze akurat ta magiczna srubka :)21
Śrubka na przekładni (zobaczysz jak spojrzysz z góry) służy do kasowania luzów na przekładni i skracania życia przekładni jak przesadzisz z kasowaniem.
Dokladnie.
Zbyt mocne jej przykrecenie odbija sie na samej przekladni i swobodzie powrotu kol do polozenia na wprost. Nie znaczy to, ze nie mozna nia przekladni regulowac (w koncu po to jest), ale jak jest juz mocno zuzyta to pomaga raczej niewiele.
Ostroznie podregulowac i zaprzestac przy objawach jakichkolwiek oporow przy probie skrecania caloscia trzymajac za kolo przy podniesionym przodzie. Jak luzy nie znikna, przyzwyczaic sie do nich.
zacznijmy od tego ze nie moge ruszyc tej sruby :x
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt mar 31, 2006 9:19 pm

sciba pisze:... zacznijmy od tego ze nie moge ruszyc tej sruby :x
Najpierw kontre trzeba popuscic potem regulowac i z powrotem zakontrowac. Jesli nie idzie to pewnie zardzewialo :roll:
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » pt mar 31, 2006 10:42 pm

Dokrecilem do pierwszego oporu.....zebym kurde w powietrze nie wylecial :o
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt mar 31, 2006 10:53 pm

sciba pisze:Dokrecilem do pierwszego oporu.....zebym kurde w powietrze nie wylecial :o
Podnies przod tak, zeby oba kola w powietrzu byly i trzymajac za kolo skrecaj. Jak nie idzie gladko to odpusc troszke.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Woody75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt lut 21, 2006 4:31 am

Co to moze byc ??

Post autor: Woody75 » ndz kwie 02, 2006 12:26 am

Czy ktos mial luzy spowodowane elemantami kolumny kierowniczej znajdujacej sie w komorze silnika ?? Jesli tak to prosze o info ktore to moga byc elementy i jak je wymienic ?? Jak ruszam gora-dol albo na boki kolumna kierownicza ( czy jak to sie nazywa ) znajdujaca sie w komorze silnika miedzy grodzia a przekladnia kierownicza to czuje wyrazny luz co jest odczowalne rowniez podczas prowadzenia suki. Dodam jeszcze tylko ze luzow na przekladni kierowniczej nie ma.

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » ndz kwie 02, 2006 7:58 pm

Na tej stronie tylko wyzej jest juz o tym napisane.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Woody75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt lut 21, 2006 4:31 am

Post autor: Woody75 » pn kwie 03, 2006 1:57 am

Czyli wszystko wskazuje na to ze problem tkwi w tym nieszczesnym plastkikowym lozysku slizgowym ?? Gdzie moze byc jeszcze luz bo oprocz luzow gora dol jest tez luz miedzy kierownica a przeladnia kierownicza podczas krecenia w prawo lewo ??
Inwestuj w nieruchomości-Bóg nie stworzy więcej ziemi :)

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pn kwie 03, 2006 6:21 pm

Luzy na kierownicy to wypadkowa wszystkich luzow az do kol, wiec wszystkie razem na poszczegolnych elementach daja luz na kierze. Luzy moga byc w sumie na kazdym z elementow ukladu kierowniczego.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » pn mar 19, 2007 7:41 pm

Ok. Też mam luz na tym łożysku ślizgowym. Dodatkowo na krzyżaku i na przekładni. Jutro kupie krzyżaczek i obadam tą magiczną śrubę do kasowania luzów. Okazało się też, że nie było segera na górze przy łożysku i na wyjebach fajnie napier... coś i nie wiedziałem co to. Teraz juz wiem. Wszystko to robię przy tej okazji, że ostatnio na wypadzie zapiąłem w fosę z taką siłą, że coś się poprzestawiało (pogiętych drążków już nie wspominam), i kierownica chodziła jak w Starze bez wspomagania... To wie ktoś gdzie to łozysko ślizgowe dostać, czy dotaczać z jakiegoś teflonu, albo cuś?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
danp
 
 
Posty: 898
Rejestracja: pn kwie 24, 2006 7:59 am
Lokalizacja: Busko Zdrój
Kontaktowanie:

Post autor: danp » pn mar 19, 2007 7:47 pm

rort_ pisze:...kierownica chodziła jak w Starze bez wspomagania...
A to samurai nie ma tak w standardzie? :)21
Samurai '94, Collins Mudmax 29", lekko dłubnięty
black CR-V '08

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » pn mar 19, 2007 8:06 pm

Troszkę lżej powinna... :lol: Jeszcze jedno: tą gumę przed przekładnią to mam se sam wyciąć? Jakieś podpowiedzi może co do techniki wycinania? Mam wycinaki (wybijaki) do otworów, ale kurcze nie do takiej grubości!! :o
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości