Jeep Cherokee Jamboree 2,5 benzyna

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Grzesiek_K
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw sie 10, 2006 7:58 am

Jeep Cherokee Jamboree 2,5 benzyna

Post autor: Grzesiek_K » czw sie 10, 2006 8:03 am

Witam
Mam możliwość kupić Jeepa 2,5 benzyna w manualu. Niestety nie orientuję się w danych technicznych tego pojazdu.
Czy ktoś mógłby powiedzieć mi coś więcej na temat tego silnika:
spalanie, właściwości, awaryjność itp.
Czy warto zainwestować 12 tys. za samochód z 94 roku?
Grzesiek_K

Awatar użytkownika
michals
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn wrz 05, 2005 8:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: michals » czw sie 10, 2006 9:53 am

spalanie jak w 4 litrach. osiagi jak w starze
TJ owner '97 4.0aut. LPG +3,5"+2"

Only at ...
Jeep.Org.PL

wagoneer
 
 
Posty: 116
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:24 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: wagoneer » czw sie 10, 2006 12:42 pm

michals pisze:spalanie jak w 4 litrach. osiagi jak w starze
troche michał przesadzasz - ja teraz sobie śmigam 2.1 i już się troche przyzwyczaiłem do tych osiągów ;) Daj się wypowiedzieć tym którzy mają XJ z 2.5TD Jak jest zarejestrowany, w ładnym stanie, małym przebiegiem ( co jest wątpliwe ) to chyba warto za tą kase.
TYLKO kilka(naście) Jeepów ... czasami nawet jakaś sztuka sprawna :D

Grzesiek_K
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw sie 10, 2006 7:58 am

Post autor: Grzesiek_K » czw sie 10, 2006 12:48 pm

Dzięki za odpowiedź, ale przypominam, że samochód, o którym pisze ma silnik benzynowy a nie TD.
Grzesiek_K

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw sie 10, 2006 1:44 pm

Masz w nim wysoki moment w bardzo wąskim zakresie obrotów co nie jest zbyt kożystne do jazdy w terenie. Do jazdy po drodze zresztą też. Ciężej dostać do tego części, bo jednak 4.0 króluje. Spalanie jako wszyscy rzeczą niewiele niższe a czasem i wyższe od 4.0 (jestem skłonny uwierzyć, bo doświadczam podobnyc paranoi w grandzie- 4.0 vs. 4.7)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Grzesiek_K
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw sie 10, 2006 7:58 am

Post autor: Grzesiek_K » czw sie 10, 2006 2:43 pm

W takim razie dzięki - będę rozglądał się za 4-litrowym.
Grzesiek_K

Awatar użytkownika
michals
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn wrz 05, 2005 8:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: michals » czw sie 10, 2006 2:55 pm

wagoneer pisze:
michals pisze:spalanie jak w 4 litrach. osiagi jak w starze
troche michał przesadzasz - ja teraz sobie śmigam 2.1 i już się troche przyzwyczaiłem do tych osiągów ;) Daj się wypowiedzieć tym którzy mają XJ z 2.5TD Jak jest zarejestrowany, w ładnym stanie, małym przebiegiem ( co jest wątpliwe ) to chyba warto za tą kase.
jezdzilem ostatnio z koggucikiem 2,5 litrowka i wiem ze tam to wogole nie ma kopa. moj na 35" i automatem duzo lepiej przyspiesza niz ta 2,5 litrowka na 32". poza tym jego samochod spalil ~47 litrow wachy a moj ~55 l gazu wiec pali tyle samo
TJ owner '97 4.0aut. LPG +3,5"+2"

Only at ...
Jeep.Org.PL

wagoneer
 
 
Posty: 116
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:24 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: wagoneer » czw sie 10, 2006 9:48 pm

Grzesiek_K pisze:Dzięki za odpowiedź, ale przypominam, że samochód, o którym pisze ma silnik benzynowy a nie TD.
Grzesiek_K
... coś mi się ubzdurało. Jak to ma być 2.5 benzyna to nie do końca polecam. W terenie na reduktorze też będzie robił, ale po czarnym to kicha - a palić będzie prawie tyle samo co 4.0.
TYLKO kilka(naście) Jeepów ... czasami nawet jakaś sztuka sprawna :D

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5524
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » czw sie 10, 2006 9:57 pm

jezdzilem ostatnio z koggucikiem 2,5 litrowka i wiem ze tam to wogole nie ma kopa. moj na 35" i automatem duzo lepiej przyspiesza niz ta 2,5 litrowka na 32". poza tym jego samochod spalil ~47 litrow wachy a moj ~55 l gazu wiec pali tyle samo
nie obrazisz sie jak cie bede cytowal w postach o spalaniu
bo tesz mialem 4 L i jak pisalem ze 12 galonow to mnie chcieli zjesc
teraz mam 2,5TD i jest 12 litrow w terenie a moment porownywalny
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw sie 10, 2006 10:29 pm

lesio, litości !! !! !! To nie jest temat o przewadze diesla nad benzyniakiem.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » pt sie 11, 2006 7:49 am

lesio jeep pisze:
jezdzilem ostatnio z koggucikiem 2,5 litrowka i wiem ze tam to wogole nie ma kopa. moj na 35" i automatem duzo lepiej przyspiesza niz ta 2,5 litrowka na 32". poza tym jego samochod spalil ~47 litrow wachy a moj ~55 l gazu wiec pali tyle samo
nie obrazisz sie jak cie bede cytowal w postach o spalaniu
bo tesz mialem 4 L i jak pisalem ze 12 galonow to mnie chcieli zjesc
teraz mam 2,5TD i jest 12 litrow w terenie a moment porownywalny
:)2 :)2 :)2
LRD3

Awatar użytkownika
Nazhir
 
 
Posty: 128
Rejestracja: pn paź 10, 2005 7:58 pm
Lokalizacja: Wieluń/Łódzkie

Re: Jeep Cherokee Jamboree 2,5 benzyna

Post autor: Nazhir » pt sie 11, 2006 8:08 am

Grzesiek_K pisze:Czy ktoś mógłby powiedzieć mi coś więcej na temat tego silnika:
spalanie, właściwości, awaryjność itp.
13 sekund do setki, vmax jakieś 160kph.
Znajomy, który posiada takie urządzenie twierdzi, że to najlepszy wybór do tego auta (a jakże by inaczej :)21). Średnie spalanie na gazie 15l/100km.
Podobno jest tak - w trasie spalanie aut (2.5 vs 4.0) faktycznie nie różni się wiele, ale w mieście odczuwa się różnicę. 2.5 spala do 20l/100km, 4.0 spala od 20l/100km gazu :)21.
Jeep Grand Cherokee 4,7 Quadra Drive

Grzesiek_K
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw sie 10, 2006 7:58 am

Post autor: Grzesiek_K » pt sie 11, 2006 3:21 pm

Nie wiem natomiast, czy silnik 2.5 benzyna jest - podobnie jak 4-litrowy - silnikiem niskoobrotowym. Podobno to gwarantuje ich długą żywotność. Dlatego nie jestem pewien czy kupować to auto czy też zaczekać na porządnego 4-litrowca.
Grzesiek_K

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pt sie 11, 2006 4:11 pm

to obciety silnik 4 litrowy
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt sie 11, 2006 7:38 pm

Ale z wysoko położonym momentem żeby uzyskać odpowiednią moc. 4.0 ruszasz przy 1000 rpm. Jak tego 2.5 nie wkręcisz na 2500-3000 to nie ma startu....
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

cinekuc
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: sob sie 12, 2006 1:43 pm

Post autor: cinekuc » sob sie 12, 2006 1:53 pm

mam 2.5 L od 8 mies. kupilem go tez za 14 tys jest sprowadzony z SWISS . manual . pewnie wlozylem w niego ok.. 10 tys zl .
ostatnio np. musialem wymienic lancuch w reduktorze za 50o zl .

z czesciami nie am zadnego problemu wszystko dostaniesz w rideon.pl
z spalaniem to jakies bujdy : mi pali w miescie 12-13 max l 13.5 pali mi jak chodzi na klimie non stop . W terenie nie jezdzilem jakos extremalnie a w zime w gorach gdzie jedze tylko 4x4 to spalil mi max 14 l . jesli chodzi o przyspieszenie to zostaje w tyle za 4.0 ale milo sie go prowadzi . ostantio zalozylem filtr stozkowy w obudawie i zaczal pieknie sie wkrecac na wyzsze obroty . Jest to silnik 120KM i jest nisko obrotowy wiec od 2 tys juz ciagnie ladnie ...raczej polecam bo nie trzeba go przerabiac na gaz przy takim spalaniu bo 4.0 to juz bierze niezle...

Awatar użytkownika
dj_wojtecki
 
 
Posty: 260
Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
Lokalizacja: S_Kepa
Kontaktowanie:

Post autor: dj_wojtecki » ndz sie 20, 2006 11:55 am

cinekuc pisze:mam 2.5 L (...) mi pali w miescie 12-13 max l 13.5 pali mi jak chodzi na klimie non stop .
zaraz Cie zjedza fanatyczni posiadacze czterolitrowek, ktorzy o 2,5l wiedza wszystko, bo dwa razy widzieli taki silnik :D
takze mam 2,5 litra (tyle, ze mocniejszy) i nie zdarzylo sie coby wzial wiecej niz 14 l... fakt, ze osiagi kijowe (na czarnym jest koszmarnie, w terenie juz jakos robi)...
jak ktos mysli o wiecej niz lajtowej jezdzie w terenie, to 2,5 l raczej odradzam... jak mu dasz wiecej niz 30' to calkiem przestanie jezdzic na czarnym...
ale jesli ma to byc autko do spokojnego i wygodngo wozenia tylka (i lajtowych wycieczek w bloto), to jak jest w dobrymn stanie, 94 rok, za 12 tys, to dobra cena
Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex :-)

Awatar użytkownika
brusso
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 14, 2006 4:54 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brusso » sob sie 26, 2006 6:51 pm

Posiadam właśnie takie autko model 94',
Jeśli chodzi o spalanie to w mieście pali mi do 18 litrów gazu, trasa ok 14l. raz jak sie coś porypało z gazownia spalił 29l.
Na benzynie nigdy nie sprawdzałem.
Co do reduktora, wymieniłem go z NP231 na NP242 aby móc robić też po czarnym.
Od roku nim jeżdzę i nie narzekam, pozostałe elementy fury są takie same jak w 4l.
2.5 literka benzynka, gazik, muł nad muły ale zielony...:)

Grzesiek_K
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw sie 10, 2006 7:58 am

Post autor: Grzesiek_K » śr wrz 06, 2006 9:51 am

Przepraszam, że tak długo nie odpisywałem.
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy cena 12 tys. za autko z 94 roku ale bez klimy to dobra cena?
Pozdrawiam
Grzesiek_K

Awatar użytkownika
rozprza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: sob maja 28, 2005 6:31 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: rozprza » śr wrz 13, 2006 3:57 pm

2.5 w benzynie nie miały zdaje sie klimy i ABSu 2.5VM diesle klime mają ale w wiekszosci wypadków niesprawną :( coś tam sie łamie w napędzie kompresora :-?
vojager 3.3 grand 5.9

Awatar użytkownika
dj_wojtecki
 
 
Posty: 260
Rejestracja: śr sie 17, 2005 10:35 pm
Lokalizacja: S_Kepa
Kontaktowanie:

Post autor: dj_wojtecki » czw wrz 14, 2006 1:05 am

rozprza pisze:2.5 w benzynie nie miały zdaje sie klimy
mialy, mialy... moj ma klime i to dzialajaca :D
Pancerny XJ,, 2,5l, + ze 4,5', 32' ale oryginal simex :-)

Awatar użytkownika
brusso
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 14, 2006 4:54 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brusso » czw wrz 14, 2006 7:40 am

dj_wojtecki pisze:
rozprza pisze:2.5 w benzynie nie miały zdaje sie klimy
mialy, mialy... moj ma klime i to dzialajaca :D
Ja akurat nie mam, ale mój kolega ma klimke w 2,5 i też działającą :D
2.5 literka benzynka, gazik, muł nad muły ale zielony...:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości