Turbo?? I czy to bardzo poważne??

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Wo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:08 pm
Lokalizacja: Wrocław

Turbo?? I czy to bardzo poważne??

Post autor: Wo » czw paź 18, 2007 1:10 pm

Witam, mam poblem Frotka 2,3DTR gdy silnik sie rozgrzeje i popracuje troszke na wolnych obrotach np. w korku (a we wroclawiu inaczej jezdzic sie nie da), jak ruszam i zakreci turbina za mna siwy dym i modle sie zeby ten za mna trafil w jezdnie bo nic nie widac. na zimnym silniku i przy normalnej jezdzie nie kopci nie dymi poprostu w normie a w korkach siwy dym. Podejzewam ze siada turbinka ale wole sie upewnic zanim wydam kilka stow na regeneracje.
pozdro
Froterka 2,3DTR

Awatar użytkownika
brykiet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: sob sty 06, 2007 10:05 pm
Lokalizacja: toruń

Post autor: brykiet » pt paź 19, 2007 3:29 pm

sprawdź stan oleju i czy ubywa, zobacz co masz w przewodach powietrznych i jak wygląda wydech w środku ( odkreć zawór egr). jesli jest tam na sciankach olej to sprawa jasna. ewentualnie padają uszczelniacze zaworów.
Frota long TDS 97/Misiu L200 2,5 tdi 96

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » pt paź 19, 2007 10:36 pm

2,3 TD nie ma zawora ERG. Pierwsza rzecz to sprawdź wtryski -czy nie leją. Od razu koleś Ci ustawi pompę. Za turbinę bym na razie się nie brał.
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

cyngiel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: wt maja 01, 2007 10:31 pm

Re: Turbo?? I czy to bardzo poważne??

Post autor: cyngiel » sob paź 20, 2007 11:51 am

turbina turbina
zejmij rure z turbo i daj lekko gazu.. bedzie widac czy chlapie olejem

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » sob paź 20, 2007 7:36 pm

Olej spala się na czarno !!. Nadmiar paliwa na biało !!. No i wybacz by turbina która ma 150-250 tyś km nie "brała" oleju. I to jeszcze w silniku starej generacji jakim jest 2,3TD
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » ndz paź 21, 2007 7:25 am

Fazi pisze:Olej spala się na czarno !!. Nadmiar paliwa na biało !!. No i wybacz by turbina która ma 150-250 tyś km nie "brała" oleju. I to jeszcze w silniku starej generacji jakim jest 2,3TD
a ja widze inaczej. jak masz nadmiar paliwa to spala sie na czarno/mocno ciemno siwy. czyli np jak ci wtryski leją.
ja bym tez zaczął od wtrysków i regulacji pompy.

cyngiel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: wt maja 01, 2007 10:31 pm

Post autor: cyngiel » ndz paź 21, 2007 2:42 pm

na bialo .. woda lub plyn chlodzacy
na niebiesko jak zimne - czarno jak gorace - wtryski
siwo - olejek
mocno szaro siwo jak turbina daje olej ale w wydech

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » ndz paź 21, 2007 6:02 pm

cyngiel pisze:na bialo .. woda lub plyn chlodzacy
na niebiesko jak zimne - czarno jak gorace - wtryski
siwo - olejek
mocno szaro siwo jak turbina daje olej ale w wydech
dokładnie tak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości