SAMURAJ 410 czy 413

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

kot1992
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: sob gru 15, 2007 3:33 pm

SAMURAJ 410 czy 413

Post autor: kot1992 » ndz maja 04, 2008 9:51 am

Witam
Postanowiłem zakupić samochód marki SUZUKI model SAMURAJ. Zastanawiam się który jest lepszy, lepiej sprawuje się w terenie, lepiej chodzi reduktor mniej awaryjny. Czy MODEL 410 CZY 413. PROSZĘ O ODPOWIEDZ PONIEWARZ JESTEM CAŁKOWICIE ZIELONY.

bartas 4x4
 
 
Posty: 905
Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartas 4x4 » ndz maja 04, 2008 9:59 am

413 + reduktor z 410 :)21
student

Awatar użytkownika
MALO
 
 
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 10, 2007 7:26 pm
Lokalizacja: LUBUSKIE

Post autor: MALO » ndz maja 04, 2008 11:03 am

Zdecydowanie 413. :lol:
Suzuki Samurai 1,9 TD LONG

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » ndz maja 04, 2008 11:22 am

MALO pisze:Zdecydowanie 413. :lol:
Sj-413 na gaźniku jeszcze będzie :wink:

Super poprawnie to Samurai, po '89 roku, na wtrysku, szersze mosty :)2

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » ndz maja 04, 2008 11:32 am

Piotr Karcz pisze:
MALO pisze:Zdecydowanie 413. :lol:
Sj-413 na gaźniku jeszcze będzie :wink:

Super poprawnie to Samurai, po '89 roku, na wtrysku, szersze mosty :)2
z silnikiem 1298ccm 8)

kot1992
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: sob gru 15, 2007 3:33 pm

Post autor: kot1992 » ndz maja 04, 2008 12:57 pm

Czyli już wiem że 413 po 89 roku. A mam pytanie jak można sprawdzić reduktor , ba czasami sprzedawca kłamie.

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » ndz maja 04, 2008 1:17 pm

kot1992 pisze:Czyli już wiem że 413 po 89 roku
SJ-413 był produkowany DO 1989 roku, następca to właśnie samurai :wink:
kot1992 pisze:A mam pytanie jak można sprawdzić reduktor , bo czasami sprzedawca kłamie.
Masz całą listę w przyklejonym temacie "jak kupować terenówkę"....

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=33260

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Post autor: KarolZG » ndz maja 04, 2008 7:33 pm

bierz 413 , silnik mocniejszy od 410 a kokpit ładniejszy niż w późniejszym Samuraiu ;-)
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
Maciej88cg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: wt lis 28, 2006 1:25 pm
Lokalizacja: Piła

Post autor: Maciej88cg » ndz maja 04, 2008 8:43 pm

witam kolegów po tym pięknym wekendzie niestety.
mam jedno zapytanie, kolega kupił ostatnio sj 410 bez skrzyni biegów i jakoś nie możemy znaleźć jakiegokolwiek posta który mówił by cokolwiek jak poznać skrzynię do 410 bo koleś kupił juz skrzynię ale oczywiście inną .
niby pasuje na silnik ale nie ta. wałek do redukrora nie pasuje i nny jrest wałek odbiorczy, cieńszy. ktoś go poprostu zrobił w jajo .
pomocy
z góry dzięki

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » ndz maja 04, 2008 8:57 pm

Może go tak od razu nie zrobił w jajo, bo ta skrzynia też jest pewnie z 410, tyle że z roczników przed '85. Skrzynia którą potrzebujecie wygląda prawie identycznie jak z 413/samuraia. Różni się tylko obudową sprzęgła (mocowanie do silnika), ma troszkę inną pokrywę tylną (lewarek jest ciut bliżej silnika) i ma 4 biegi.
Szukajcie skrzyni zdecydowanie większej gabarytowo od tej którą macie ale pasującej do silnika(np. można zrobić szablon wykroju obudowy sprzęgła, albo sprzedawcom posyłać zdjęcie "dziury na silnik"(jest wyraźnie inna niż 413/samurai)

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn maja 05, 2008 11:03 am

Krzymal pisze:... :D
To napisz to koledze na PW, a nie tutaj..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: st.Medard » pn maja 05, 2008 3:15 pm

Nie wiem czemu mącicie koledze w głowie jakoby 413 był lepszy od 410. Silnik to prawda mocniejszy ale w sumie z reduktorem lepiej w terenie sprawuje się 410. I powiedział bym że miedzy 20% a 30 % faktycznej mocy na koła na rzecz 410. Każde podniesienie samochodu czy to na resorach czy na wieszkach pamiętaj że w 410 masz dłuższe kompensacje na wałach (jeżeli mogę to tak nazwać). Jeżeli chcesz kupować i patrzeć na reduktor to od strony przedniego napędu masz zaślepkę z blachy przykręconą na śrubę chyba 14 z małym okrągłym wypustkiem (tzw reduktor nowego typu), możesz motać wtedy z dwóch reduktorów (swojego i od 413 + 1000 zł) redukcję 4.16 a wtedy niech się schowają te 413. Jak mi się przypomi coś jeszcze to dopiszę. Pozdrawiam posiadaczy 413 :)21
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » pn maja 05, 2008 3:23 pm

To przejedz sie samim 1.3 na wtrysku lub gaznikowcem ze zmienionym gaznikiem + 4.16, zmienisz zdanie...
Po 2 z tego co wiem do waskich mostow nie ma szpeju typu polosie z przegubami hd itp :)
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn maja 05, 2008 3:27 pm

st.Medard pisze:Nie wiem czemu mącicie koledze w głowie jakoby 413 był lepszy od 410. Silnik to prawda mocniejszy ale w sumie z reduktorem lepiej w terenie sprawuje się 410. I powiedział bym że miedzy 20% a 30 % faktycznej mocy na koła na rzecz 410.
Zapraszam w Bieszczady :)21 Szybko zweryfikujesz swoją opinię na temat silnika 410.. W górach się strasznie męczy bo ma za mało mocy.. A mocy nie zwiększymy przełożeniami.. Bo moc czy to na kole zamachowym silnika czy na kołach jest zawsze taka sama (minus straty na przeniesieniu napędu).
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: st.Medard » pn maja 05, 2008 3:36 pm

Zapraszam do trójmiasta to nie jest równina. A właśnie na podjazdach i porównaniu tego z 413kami wiem co piszę.
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Post autor: BENGI » pn maja 05, 2008 4:22 pm

Ja mam 410 znaczy się reduktor mi został :D , ale potwierdzam że na długich podjazdach i w głębokim błocie na 195x80x15 simex 1000ccm to za mało :wink:
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » pn maja 05, 2008 4:36 pm

Qbartx pisze:To przejedz sie samim 1.3 na wtrysku lub gaznikowcem ze zmienionym gaznikiem + 4.16, zmienisz zdanie...
Po 2 z tego co wiem do waskich mostow nie ma szpeju typu polosie z przegubami hd itp :)

waskich tzn ?? wszystkich 413 i 410 ?? Mam 413 i mysle nad polosiami calmini, a Ty teraz troche mnie zaskoczyles... :roll:

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: st.Medard » pn maja 05, 2008 5:34 pm

Kolega pytał co jest lepsze na początek więc mu odpowiedziałem, a co do motania to silnik 1.3 gaźnik czy na wtrysku to i tak element który jest bardzo często motany na coś innego, mocniejszego. SJtem 410 bez przeróbek można więcej w terenie zdziałać niż 413 i to chyba jest oczywiste. Po co kolege namawiacie na 413 przecież jak stanie z seryjnym 410 to się załamie. Jak projektowali 410 to nie było kompów i były większe założenia na zapas a w 413 i samuraiu już niestety oszczędzanie i wpływa to na jakość i wytrzymałość elementów. Sami sobie odpowiadacie czemu nie ma w calmini półosi i innych do 410 bo nie są potrzebne. :)21 Przełożysz silnik od wiertarki i mocy znacznie przybędzie. A tak serio napewno przy zakupie warto zwrócić uwagę na reduktor i wały, czy są starego typu czy nowego i czy biegi w reduktorze nie wyskakują. A co do opon nie mam doświadczenia z simexami ( i teraz możecie się na mnie wyżyć ) ale kup sobie perschini nalewki za 185 zł za szt a będziesz zadowolony ale trzeba pamiętać że one lubią się szybko kręcić. Widze jak koledzy się wkur...ają jak im mówię że mam tylko silnik 0,956 ccm. Na pewno zapomnij o obciążaniu samochodu wszystko co zbędne wytnij i nic ciężkiego nie motaj np jakiegoś zdeżaka z ceowników czy profili zamkniętych, wymyśl coś lekkkiego. Wywal zbiornik z tylnego zwisu i zamotaj coś bardziej płaskiego nie więcej niż 13 cm a będziesz objeżdżał sj 413 i częściej będziesz wyciągał niż będziesz wyciągany. A do extremu z reduktora o którym pisałem łatwo ( to znaczy znam jedno miejsce a podobno są dwa) zamotasz PTO i mechanika. :)21 Ja będę motał teraz reduktor na polskie 4.16 i w czerwcu napisze jak to się sprawuje i czy warto.
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » pn maja 05, 2008 7:40 pm

ziew...
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

mm25mys
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn lis 21, 2005 11:01 am
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: mm25mys » śr maja 07, 2008 9:03 am

Ja mam 410 i mocy mi brakowało . Zmieniłem silnik na 1,3 . I samuraje na wtrysku wysiadają .
Dodatkowo dodam że starsze 413 i 410 nie gniją tak jak samuraje , przynajmniej jeżeli chodzi o progi .
I o co w tym wszystkim chodzi?
tel 518-554-198

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości