CALMINI LIMITED SLIP DIFFERENTIAL UNIT

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

CALMINI LIMITED SLIP DIFFERENTIAL UNIT

Post autor: oblesnik » wt maja 13, 2008 8:35 pm

Pytanie czy to jest blokada wiskotyczna czy może coś innego? Kto ma i jak sie to sprawuje?
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Adamo
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt maja 13, 2008 8:37 pm

Zwykłe LSD. Trochę pomaga ale nie oczekuj zbyt wiele.

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: oblesnik » wt maja 13, 2008 8:39 pm

Szkoda wydawać kasę?
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Adamo
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt maja 13, 2008 8:43 pm

oblesnik pisze:Szkoda wydawać kasę?
Moim zdaniem szkoda kasy. Nie jest to blokada 100% więc jak złapiesz wykrzyż to nie pojedziesz dalej
:roll:

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Post autor: Harley » wt maja 13, 2008 8:52 pm

a czy lock right byłby w takim razie lepszy ??
no i pytanie czy lepiej w przednim czy w tylnym moście?
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Adamo
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt maja 13, 2008 8:54 pm

Harley pisze:a czy lock right byłby w takim razie lepszy ??
no i pytanie czy lepiej w przednim czy w tylnym moście?
Do terenu znacznie lepszy :)2 Tylko na tył :)2

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » wt maja 13, 2008 8:59 pm

Adamo pisze:
oblesnik pisze:Szkoda wydawać kasę?
Moim zdaniem szkoda kasy. Nie jest to blokada 100% więc jak złapiesz wykrzyż to nie pojedziesz dalej
:roll:
mozliwe ze masz racje ale jedziłem z takim lsd i bardzo miło to wspominam tylko miałem w przednim moscie mozna swobodnie ostro wchodzic w zakrety bez utraty kontroli itp :wink:
gg 6157522

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » czw maja 15, 2008 10:07 pm

kolego rozumiem ze ta blokada na przodzie nie jest jakimszabojstwem dla rak, nie lamie rak jak kolo jedno na skreconych cos nagle zlapie.
chcialem takie cos zamowic na przod ale kilka osob mi odradzalo.
rozumiem ze bez wspomy da sie kierownica krecic?
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pt maja 16, 2008 12:49 am

LockRight to jest mechanizm luzujący, który przez 90% czasu jest zapięty i rozpina się na zakrętach na twardym - wynika to przez "napędzanie" kosza satelitów przez półoś, a nie przez wał napędowy...
Na przodzie nie wytrzymają oryginalne przeguby i będzie bardzo ciężko skręcać kierownicą.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pt maja 16, 2008 4:44 am

Adam.Ż pisze: który przez 90% czasu
jak to obliczyłeś?
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » pt maja 16, 2008 6:16 am

witaj adamie to ze lockright tak ma to wiem a czy lsd tak samo dziala? wydawalo mi sie ze sa to roznie dzialajace blokady calminiego.
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt maja 16, 2008 7:21 am

To LSD to fabryczne suzukowe zdaje się jest.. Calmini ino sprzedaje..

LR i LSD konstrukcję mają całkowicie różną, ale do pewnego stopnia działają tak samo.. Różnica polega na tym, że praca LR jest zależna tylko od różnicy przyczepności kół na osi a praca LSD jeszcze dodatkowo od momentu obrotowego dostarczanego przez silnik. Jak chcesz to mogę bardziej szczegółowo wytłumaczyć..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pt maja 16, 2008 7:43 am

romaniec tomasz pisze:witaj adamie to ze lockright tak ma to wiem a czy lsd tak samo dziala? wydawalo mi sie ze sa to roznie dzialajace blokady calminiego.

lsd to zupełnie co innego, ale kolega Harley pytał o LockRighta...
Z lsd osobiście nie miałem styczności więc nie mogę się wypowiedzieć


maristez pisze:jak to obliczyłeś?
to jest takie pi razy drzwi - ile się jeździ po szutrach, po prostej na czarnym i po terenie gdzie LR jest cały czas zapięty nawet na zakrętach, a ile po zakrętach na czarnym...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pt maja 16, 2008 10:30 am

Adam.Ż pisze:

maristez pisze:jak to obliczyłeś?
to jest takie pi razy drzwi - ile się jeździ po szutrach, po prostej na czarnym i po terenie gdzie LR jest cały czas zapięty nawet na zakrętach, a ile po zakrętach na czarnym...
ja mysle ze to bedzie 1 albo jeszcze mniej procenta.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Arrtur
 
 
Posty: 137
Rejestracja: wt sty 18, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Wawa - Nadarzyn

Post autor: Arrtur » sob maja 24, 2008 9:36 pm

a ma ktos patent jak to LSD realnie kupic???

chce, jestem zdecydowany na 100 %, jak ktos wie gdzie lezy albo ma ktos plan przytargania to chetnie sie podlacze
jak dotychczas mi sie nie udalo i juz zrezygnowalem z prob
jrednak jesli by bylo bardzo chetnie kupie
Pozdr
Arrtur
(GR89), (Cherokee96), (Sportage 99), (Samurai 0 ), Nissan d 22 i Fiat Fullback

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz maja 25, 2008 7:11 pm

I nikt jeszcze nie wspomniał, że to się dość szybko w terenie zużywa? :wink:

LSD w terenie gdzie są duże wykrzyże robi tylko nieznacznie lepiej od otwartego dyfra, na ogół i tak nie wystarczy momentu żeby wyjechać. Co innego w płaskim błocie, szutrze itd.
Pragnę tylko przypomnieć, że wynaleziono to do samochodów sportowych żeby im koła nie buksowały na starcie, a nie do terenówek. Bo niestety, ale moment transmitowany na koło o lepszej przyczepności jest proporcjonalny do tej gorszej przyczepności. Czyli przy kole w powietrzu jest mizerny. :)3

Dodajmy do tego pewne drobne upierdliwości o których trzeba pamiętać- koła muszą być idealnie równe, inaczej szybko umrze, trzeba stosować trochę droższy olej (ew. dodatek), zmieniać go częściej (lubi się przypalać), w zakrętach zimą pomaga kierowcom doświadczonym, ale nieobeznanym z tym typem jazdy przeszkadza.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości