Olej w chłodnicy K160

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
jaasiu
 
 
Posty: 237
Rejestracja: pn mar 17, 2008 6:48 pm
Lokalizacja: okolice Bielska-Białej

Olej w chłodnicy K160

Post autor: jaasiu » sob cze 14, 2008 1:18 pm

Witam,
Zauważyłem obecność oleju silnikwego w chłodnicy wody (silnik 3,3 Turbo), cały korek jest zaolejony, zbiorniczek wyrównawczy również. Spotkał się ktoś z czymś takim? Co się mogło stać, uszczelka pod głowicą nie trzyma, albo jakaś nieszczelność w tym wymienniku nad filtrem oleju? Co pierwsze posprawdzać i jak....
Ostatnio zmieniony sob cze 14, 2008 3:35 pm przez jaasiu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » sob cze 14, 2008 2:07 pm

się nie znam ale olej w chłodnicy to raczej tylko jedna usterka - ta najmniej fajna
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
tigerr
Posty: 558
Rejestracja: ndz kwie 27, 2008 10:12 am
Lokalizacja: Gniezno-Gdańsk

Post autor: tigerr » sob cze 14, 2008 2:27 pm

najprawdopodobniej czapka podskoczyła,będziesz musiał uszczelke wymienić.
tel. 500 590 696

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mopar » sob cze 14, 2008 2:51 pm

Niekoniecznie czapka
zacznij od najprostszego czyli wymiennika
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob cze 14, 2008 4:04 pm

Pewnie wymiennik ciepla olej-woda sie rozlatuje i popuszcza.
Peepuck -> do tablicy. Masz z tego co pamietam fotki co i gdzie sie moglo rozwalic.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
jaasiu
 
 
Posty: 237
Rejestracja: pn mar 17, 2008 6:48 pm
Lokalizacja: okolice Bielska-Białej

Post autor: jaasiu » sob cze 14, 2008 5:17 pm

O, jakby były jakieś fotki co sie mogło rozlecieć to byłbym wdzięczny, bo jak tylko będę miał chwilę wolnego to bym to rozebrał i mógł zobaczyć co jest nie tak.

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mopar » sob cze 14, 2008 8:50 pm

Wymiennik z tego co pamiętam jest do bloku uszczelniony dwoma oringami.
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
tigerr
Posty: 558
Rejestracja: ndz kwie 27, 2008 10:12 am
Lokalizacja: Gniezno-Gdańsk

Post autor: tigerr » sob cze 14, 2008 9:27 pm

mopar pisze:Wymiennik z tego co pamiętam jest do bloku uszczelniony dwoma oringami.
tak ale wymiennik może sie rozszczelnić i to można stwierdzić sprawdzając go pod ciśnieniem
tel. 500 590 696

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » sob cze 14, 2008 10:15 pm

Dzisiaj to juz padam na ryj... ale jutro wrzuce kilka fotek. Jest spore prawdopodobieństwo, że wewnętrzna część oilcoolera sie rozszcelniła...
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » ndz cze 15, 2008 2:17 pm

Oto foty jaki mi zostały po motaniu przegnitej obudowy oilcoolera:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Po rozebraniu znalazłem w środku niezłe szambo. Mogła przegnić sam chłodniczka oleju lub oringi uszczelniające miejsca gdzie są przejscia kanałów olejowych. Zanim zrzucisz czapkę jedź gdzieś na test zawrtości tlenków w chłodziwie. Nie ma co sie spieszyć. Głowice zawsze zdąrzysz zrzucić...
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
jaasiu
 
 
Posty: 237
Rejestracja: pn mar 17, 2008 6:48 pm
Lokalizacja: okolice Bielska-Białej

Post autor: jaasiu » ndz cze 15, 2008 7:31 pm

Dzięki Peepuck!
Acha, widzę że założyłeś nową chłodniczkę i obudowę, ile taki zestaw kosztuje i gdzie go można dostać w Krakowie? Bo tam dość często bywam, a może będzie taniej niż u mnie, jakym musiał wymienić całość.
Mix K260/K160 z SD33T

Awatar użytkownika
tigerr
Posty: 558
Rejestracja: ndz kwie 27, 2008 10:12 am
Lokalizacja: Gniezno-Gdańsk

Post autor: tigerr » ndz cze 15, 2008 7:38 pm

jak juz to tylko chlodniczka i orongi
tel. 500 590 696

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » ndz cze 15, 2008 7:48 pm

jaasiu pisze:Dzięki Peepuck!
Acha, widzę że założyłeś nową chłodniczkę i obudowę, ile taki zestaw kosztuje i gdzie go można dostać w Krakowie? Bo tam dość często bywam, a może będzie taniej niż u mnie, jakym musiał wymienić całość.
O cenę nowego nie pytaj. Chyba, że chcesz sie pośmaić to jedź do ASO... :)21. Raczej poszukaj jakiejś używki. Zagadaj Faziego, pewnikiem cos poradzi :D
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
jaasiu
 
 
Posty: 237
Rejestracja: pn mar 17, 2008 6:48 pm
Lokalizacja: okolice Bielska-Białej

Post autor: jaasiu » ndz lip 13, 2008 8:25 pm

No niestety chłodniczka jest szczelna, dostała 4 bary powietrza w jeden kanał, drugi zatkany jak na zdjęciach, w gorącej wodzie i ani jednego pęcherzyka powietrza....

Obrazek

Obrazek

To coś co widać na zdjęciu poniżej to jest część "wody" którą spuściłem z układu chłodzenia....
Obrazek

a tak wygląda blok silnika w miejscu gdzie jest mocowana chłodniczka..... poprzedni właśiciel musiał dość dłuuuugo jeździć z tym olejem w chłodnicy, masakra....
Obrazek

Teraz muszę ściągnąć głowicę, jaka jest szansa że to tylko uszczelka nie trzyma? Da się w ogóle wyczyścić tak zajechany układ chłodzenia?
Mix K260/K160 z SD33T

Awatar użytkownika
tigerr
Posty: 558
Rejestracja: ndz kwie 27, 2008 10:12 am
Lokalizacja: Gniezno-Gdańsk

Post autor: tigerr » ndz lip 13, 2008 8:45 pm

chłodniczke sprawdziłes więc tylko głowica ci zostala do zdięcia i sprawdzenia.uszczelka napewno do wymiany a głowica do splanowania i sprawdzenia pod ciśnieniem czy nie pękła.ktoś pewnie ugotował motorek i z tąd ten problem
tel. 500 590 696

Awatar użytkownika
Marcin 260R
 
 
Posty: 100
Rejestracja: wt sty 08, 2008 7:24 pm
Lokalizacja: Bystra

Re: Olej w chłodnicy K160

Post autor: Marcin 260R » pt lis 14, 2008 10:04 am

jaasiu pisze:Witam,
Zauważyłem obecność oleju silnikwego w chłodnicy wody (silnik 3,3 Turbo), cały korek jest zaolejony, zbiorniczek wyrównawczy również. Spotkał się ktoś z czymś takim? Co się mogło stać, uszczelka pod głowicą nie trzyma, albo jakaś nieszczelność w tym wymienniku nad filtrem oleju? Co pierwsze posprawdzać i jak....
:( mam podobne objawy w silniku RD28, czy jest tam też jakiś oilcooler (jak w SD33), czy to raczej sprawka uszczelki pod glowicą?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości