HIL - zmiana napędu
Moderator: Mroczny
- HORNI66
- jestem tu nowy...
HIL - zmiana napędu
Witam, kupiłem sobie hiluxa i jestem zielony. Pierwszy raz jechałem takim samochodem
i nie wiem czy można napęd z 2 na 4 koła i odwrotnie zmieniać w czasie jazdy czy trzeba się zatrzymać?

-
-
Jak masz spięte sprzęgi piast przednich kół (poz. LOCK), to można bez obaw w czasie jady, ale tylko na wprost i bez poślizgu Sprzęgło można wcisnąć, szczególnie przy rozpinaniu. Jak sprzęgiełka piast na FREE. to zawsze na postoju, bo ich w czasie jazdy nie zapniesz
Generalnie, jak zaagrzyta, to robisz coś źle. Jak wskakuje bez żadnych niepokojących dźwięków - znaczy ok.

Generalnie, jak zaagrzyta, to robisz coś źle. Jak wskakuje bez żadnych niepokojących dźwięków - znaczy ok.

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
A potrafi, i to nieźle dać czadu, wystarczy że ślisko, nie trza nawet zakrętu.
Już mnie tak raz wywaliło z drogi, na prostym odcinku pod górkę jadąc 60 km/h
Kółka potrafią łapać poślizg nie tylko, jak za dużo gazu, również przy hamowaniu silnikiem. Auto kręci bąki aż miło, strasznie trudno je w takiej sytuacji opanować. (znaczy jak się jedzie z napędem tylko na tył).
Dlatego, pomimo, że to niezbyt zdrowe dla napędu, w zimie jak mam tylko cień podejrzenia, że może być lodzik, włączam 4x4.
Już mnie tak raz wywaliło z drogi, na prostym odcinku pod górkę jadąc 60 km/h

Dlatego, pomimo, że to niezbyt zdrowe dla napędu, w zimie jak mam tylko cień podejrzenia, że może być lodzik, włączam 4x4.
OK, wszyscy podali tu zasady dot. hiluxa z manualnymi sprzęgiełkami, a co jesli auto ma ADD z dopinaną półośką? (niektóre starsze i te najnowsze chyba to mają
)
Zimą z 4x4 też sie można zdziwić
wcale nie trzeba wielkich prędkości, powiedzmy byle 50km/h + małe nierówności na wyślizganym śniegu/lodzie i auto z nienacka samo sobie obiera trajektorie mimo że wcześniej ten odcinek przejeżdżało sie wiele razy bez problemu i w dodatku szybciej. To nie placek napchany elektroniką i ma swoje maniery