Skracanie Longa

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Skracanie Longa

Post autor: Szarbia » pn sie 17, 2009 9:52 pm

Czy moze ktos juz robil taki mod?

Obrazek

Obrazek

Jak na moj gust krotki jest troche za krotki a dlugi ma za duzo za kolami z tylu.
Dlatego taki pomysl przyszedl mi do glowy.

Fota z otomoto.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Skracanie Longa

Post autor: TomaszRT » pn sie 17, 2009 10:09 pm

A jaki jest cel ćwiczenia ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Skracanie Longa

Post autor: Szarbia » pn sie 17, 2009 10:30 pm

TomaszRT pisze:A jaki jest cel ćwiczenia ?
off-road lepszy
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Skracanie Longa

Post autor: Misiek Bielsko » pn sie 17, 2009 11:40 pm

Dla lepszego o-r kupilbym inne auto...

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Skracanie Longa

Post autor: acinski » wt sie 18, 2009 12:10 am

Robota bez sensu. Pojara zgnije itd. Podniesiesz, wywalisz hak i będzie jeździł.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Skracanie Longa

Post autor: Szarbia » wt sie 18, 2009 6:29 am

Chodzilo mi o baje tak jak to sie robi z P3:

Obrazek

Obrazek
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Skracanie Longa

Post autor: DamnIt! » wt sie 18, 2009 6:48 am

Myślę, że brak jest przeciwwskazań. Najłatwiej byłoby obciąć budę LWB zaraz za tylnymi drzwiami i doczepić tył od SWB. Tyle, że chyba dachy mają różną wysokość(niestety).
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Skracanie Longa

Post autor: Szarbia » wt sie 18, 2009 7:14 am

DamnIt! pisze:Myślę, że brak jest przeciwwskazań. Najłatwiej byłoby obciąć budę LWB zaraz za tylnymi drzwiami i doczepić tył od SWB. Tyle, że chyba dachy mają różną wysokość(niestety).
Ja myslalem, zeby tyl byl oryginalny Longa - wyciac tylko opaske na okolo a potem przesunac do przodu ten tyl tak jak ma krotki.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Skracanie Longa

Post autor: acinski » wt sie 18, 2009 7:21 am

Tak na prawdę to wszystko ma sens na co masz ochotę i nikt Ci nie zabroni. To to samo co pytania po co mi jedynka skoro mogę kupić sobie dwójkę. Ano jedynkę uwielbiam za klasyczność i tyle. Dwójka już mi się tak nie podoba a mojej małży w ogóle.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Skracanie Longa

Post autor: DamnIt! » wt sie 18, 2009 8:38 am

Szarbia pisze:
DamnIt! pisze:Myślę, że brak jest przeciwwskazań. Najłatwiej byłoby obciąć budę LWB zaraz za tylnymi drzwiami i doczepić tył od SWB. Tyle, że chyba dachy mają różną wysokość(niestety).
Ja myslalem, zeby tyl byl oryginalny Longa - wyciac tylko opaske na okolo a potem przesunac do przodu ten tyl tak jak ma krotki.
no w sumie tak, ale nie jestem pewien, czy nie będziesz wtedy musiał kombinować dużo z nadkolami, wlewem paliwa czy odtwarzaniem mocowań budy do ramy. Głowy nie dam za to jednakże, a nie mam niestety żadnego LWB pod ręką aby to wszystko realnie obaczyć.

Jeśli jesteś zainteresowany, to służę kompletną dokumentacją karoserii LWB i SWB wraz z wymiarami i technologią napraw blacharskich.

BTW: ten "Twój" short-LWB wygląda :)2
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 9019
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Skracanie Longa

Post autor: montero » wt sie 18, 2009 8:45 am

A ten baja mykogen i biały to są longi z poobcinanymi tyłami ? LWB czy jakieś zmoty MWB?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Skracanie Longa

Post autor: DamnIt! » wt sie 18, 2009 9:06 am

montero pisze:A ten baja mykogen i biały to są longi z poobcinanymi tyłami ? LWB czy jakieś zmoty MWB?
Mykogen jest cięty a biały to nie wiem. Choć podejrzewam że również.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Skracanie Longa

Post autor: Szarbia » wt sie 18, 2009 9:58 am

DamnIt! pisze:
Szarbia pisze:
DamnIt! pisze:Myślę, że brak jest przeciwwskazań. Najłatwiej byłoby obciąć budę LWB zaraz za tylnymi drzwiami i doczepić tył od SWB. Tyle, że chyba dachy mają różną wysokość(niestety).
Ja myslalem, zeby tyl byl oryginalny Longa - wyciac tylko opaske na okolo a potem przesunac do przodu ten tyl tak jak ma krotki.
no w sumie tak, ale nie jestem pewien, czy nie będziesz wtedy musiał kombinować dużo z nadkolami, wlewem paliwa czy odtwarzaniem mocowań budy do ramy. Głowy nie dam za to jednakże, a nie mam niestety żadnego LWB pod ręką aby to wszystko realnie obaczyć.

Jeśli jesteś zainteresowany, to służę kompletną dokumentacją karoserii LWB i SWB wraz z wymiarami i technologią napraw blacharskich.

BTW: ten "Twój" short-LWB wygląda :)2
Wystarczy przeciez ciac za nadkolami i za wlewem, tak zreszta obrobilem ta fote. Rame tez skrocic tak samo, zeby nie babrac sie mocowaniami - zreszta rame latwiej.

Dzieki za wsparcie :)2 Jak kupie PII (Long, 3.0 24V) to zglosze sie do Ciebie na maila.

Mnie tez sie podoba :)2 Szczerze mowiac zaczalem kombinowac z przedluzaniem krotkiego (wole bryki trzydrzwiowe) ale nie wygladalo to za ciekawie. Wczoraj wzialem Longa a tu masz :D
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Skracanie Longa

Post autor: Szarbia » wt sie 18, 2009 10:09 am

montero pisze:Czy ten baja mykogen i ten biały to sa LWB poobcinane?
Tak to standard na baje. Z tego co pisze Grzegorz Baran to Ralliart szykuje dwie wersje P III na rajdy takie jak Dakar:
jedna to zwykly krotki
druga to tzw midi (srodkowy) czyli wlasnie Long z tylem krotkiego, trzydrzwiowy. Tyl nadwozia to laminatowa buda. W takim jezdzil Komornicki w Dakarze 2004.

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Skan Off-Road PL

Tu widac to dokladniej z tym ze tylne drzwi zostaly:

http://www.terenowo.pl/public_html/NOWO ... &Itemid=33
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Skracanie Longa

Post autor: DamnIt! » wt sie 18, 2009 7:49 pm

A nie bierzesz pod uwagę 3.5V6 z 24 zaworkami?
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Skracanie Longa

Post autor: Szarbia » wt sie 18, 2009 8:21 pm

DamnIt! pisze:A nie bierzesz pod uwagę 3.5V6 z 24 zaworkami?
Tez moze byc ale docelowo i tak 3.0 +200KM ze wzgledow bajowych.
Oczywiscie zawias P III (zmienilem troche dawne plany :)21 )
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Perulama
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz gru 09, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Bogucin k.Włocławka

Re: Skracanie Longa

Post autor: Perulama » śr sie 19, 2009 6:34 pm

acinski pisze:Tak na prawdę to wszystko ma sens na co masz ochotę i nikt Ci nie zabroni. To to samo co pytania po co mi jedynka skoro mogę kupić sobie dwójkę. Ano jedynkę uwielbiam za klasyczność i tyle. Dwójka już mi się tak nie podoba a mojej małży w ogóle.


A imię twoje niechaj wychwalają wielcy tego świata... święte słowa, jedynka jest jedyna i niepowtarzalna, po prostu kwintesencja stylu jedynie właściwego! :)2 :)21
'Jest dobrze , ale nie beznadziejnie!'

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: Skracanie Longa

Post autor: Browning » czw sie 20, 2009 9:42 pm

Perulama pisze:
acinski pisze:Tak na prawdę to wszystko ma sens na co masz ochotę i nikt Ci nie zabroni. To to samo co pytania po co mi jedynka skoro mogę kupić sobie dwójkę. Ano jedynkę uwielbiam za klasyczność i tyle. Dwójka już mi się tak nie podoba a mojej małży w ogóle.


A imię twoje niechaj wychwalają wielcy tego świata... święte słowa, jedynka jest jedyna i niepowtarzalna, po prostu kwintesencja stylu jedynie właściwego! :)2 :)21
Z Wami jest gorzej niż źle :wink: :lol:


:)21
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Skracanie Longa

Post autor: acinski » pt sie 21, 2009 7:50 am

Browning pisze:
Z Wami jest gorzej niż źle :wink: :lol:


:)21
Ale za to jaki ubaw :)
Dziadek 2,5TD `98

Perulama
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz gru 09, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Bogucin k.Włocławka

Re: Skracanie Longa

Post autor: Perulama » ndz sie 23, 2009 11:14 am

:D :D :D :)2
'Jest dobrze , ale nie beznadziejnie!'

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Skracanie Longa

Post autor: DamnIt! » ndz sie 30, 2009 9:45 pm

Szarbia pisze:
DamnIt! pisze:A nie bierzesz pod uwagę 3.5V6 z 24 zaworkami?
Tez moze byc ale docelowo i tak 3.0 +200KM ze wzgledow bajowych.
Oczywiscie zawias P III (zmienilem troche dawne plany :)21 )
Tak dzisiaj przy okazji znalazłem rozstawy osi poszczególnych Pojarek:
- Pajero 2 SWB - 2420 mm;
- Pajero 2 LWB - 2725 mm;
- Pajero Evolution(V55) - 2420 mm(specyfikacja fabryczna do T2);
- Pajero Evolution MPR13 - 2775 mm(specyfikacja T1 na Dakar 2008);
- Pajero 3 SWB - 2545 mm;
- Pajero 3 LWB - 2780 mm;

Tak więc kierunek "short LWB" wydaje się być jak najbardziej słuszny.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Skracanie Longa

Post autor: Szarbia » śr gru 16, 2009 11:13 pm

A to znalazlem dla mnie ciekawostke.
Na tej stronce z resorowcami

http://members.westnet.com.au/thelden/paj2.htm

jest P2 pick-up

Obrazek

Wyglada jak Long z krotkim tylem. Czy bylo takie w 1:1 w produkcji?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Re: Skracanie Longa

Post autor: BooBoo » czw gru 17, 2009 1:27 pm

Perulama pisze:
acinski pisze:Tak na prawdę to wszystko ma sens na co masz ochotę i nikt Ci nie zabroni. To to samo co pytania po co mi jedynka skoro mogę kupić sobie dwójkę. Ano jedynkę uwielbiam za klasyczność i tyle. Dwójka już mi się tak nie podoba a mojej małży w ogóle.


A imię twoje niechaj wychwalają wielcy tego świata... święte słowa, jedynka jest jedyna i niepowtarzalna, po prostu kwintesencja stylu jedynie właściwego! :)2 :)21
Panie , mądrość przemawia ustami tego niewinątka :)2

Bardzo fajne są te "baje" budowane na mitsu. Myślę nad obniżeniem tyłu w swojej Misce w tym stylu.

A propo`s jakby ktoś miał dokładny opis jak podnieść moc dwuzaworowej 3.0 to chętnie poczytam.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Re: Skracanie Longa

Post autor: scood74 » czw gru 17, 2009 3:18 pm

a ja 2 dni temu widziałem P2 pickup na własne oczy u mnie w slupsku i to z brezentowym dachem nad przedziałem pasazerskim , ale drzwi były normalne z ramkami

z tym że auto wygladało raczej na jakąś wersje fabryczną a nie sobie robione
i zrobione nabazie krotkiego P2

szkoda e zdiecia nie zrobilem
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Skracanie Longa

Post autor: Szarbia » czw gru 17, 2009 5:03 pm

scood74 pisze:a ja 2 dni temu widziałem P2 pickup na własne oczy u mnie w slupsku i to z brezentowym dachem nad przedziałem pasazerskim , ale drzwi były normalne z ramkami

z tym że auto wygladało raczej na jakąś wersje fabryczną a nie sobie robione
i zrobione nabazie krotkiego P2

szkoda e zdiecia nie zrobilem
Cos takiego :o

A z tylu mial duzo zderzaka jak Long czy nie?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości