"Blokada"

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

misiek-mt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 10:19 am
Lokalizacja: wiocha

"Blokada"

Post autor: misiek-mt » pn sie 23, 2010 7:15 am

Witam,

mam pytanko do użytkowników blokad bez możliwości rozłączania (spawanko w gruszce) - lepiej zrobić to w przednim czy tylnym moście ?
Wiem, że zaraz odezwą się przeciwnicy blokowania mostów za pomocą spawarki ale decyzja została już podjęta. Zdecydowałem się na to ponieważ mój Uaz użytkowany jest tylko i wyłącznie w terenie. Użytkowany jest rzadko ale jeśli już to naprawdę ostro i przy kiepskich wykrzyżach jakie zapewniaja resory Uaza brak blokady jest bardzo odczuwalny. Mosty - zwykłe "grażdańskie", opony - jodła MITAS TR 03, silnik - hm, benzynowy (wstydzę się przyznać jaki, ale jak na swoją klasę to bardzo mocny :wink: ). Nie ukrywam, że skłaniam się do zaspawania przodu (rozłączenie sprzęgiełek daje możliwość jazdy po trochę przyczepniejszym terenie) ale trochę martwi mnie skręcanie takim mechanizmem bez wspomagania kierownicy.
Proszę o głosy, najlepiej użytkowników, ale teoretyków wywody też mile widziane :D .

Pozdr.
misiek

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: "Blokada"

Post autor: bandzior » pn sie 23, 2010 10:01 am

na początek skitraj sobie gdzieś większą ilośc półosi i przegubów na zapas....
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

misiek-mt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 10:19 am
Lokalizacja: wiocha

Re: "Blokada"

Post autor: misiek-mt » pn sie 23, 2010 10:08 am

Właśnie zapomniałem o to zapytać - jak z trwałością przegubów przy tego typu przeróbce.
Kurde, pytanie chyba jest retoryczne.

P.S. jak każdy posiadacz Uaza mam mały zapas najbardziej potrzebnych pierdół - kompletne podwozie, przeguby, mosty, skrzynie, reduktory, wiadomo

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: "Blokada"

Post autor: dardes » wt sie 24, 2010 5:09 pm

Ja jeżdżę na 2 blokadach 100% ale automatycznych i powiem tak w terenie (błoto) auto trudno zatrzymać ale jak blokady się zapną to na błocie auto nie skręca albo robi to b.ciężko. Jeśli jeździsz tylko w terenie to możesz próbować ale półosie będziesz wymieniał często a na asfalcie jak zapomnisz rozpiąć napędu to jeśli się tylko coś ukręci to będzie to najmniejszy kłopot :lol: - gorzej jak auto nie skręci :)3 :)3 .

Reasumując - tył można zaspawać spokojnie, przód do przemyślenia - jeśli tylko teren to można spróbować w razie co to mechanizm na alledrogo ok 200pln i wracasz do pierwotnej wersji.

Jak się zdecydujesz podziel się wrażeniami :)13 :)13

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: "Blokada"

Post autor: kedek » pn sie 30, 2010 8:24 pm

kolega miał przód zaspawany - straszliwie upierdliwe było co chwile zatrzymywanie się i zapinanie przed każdą przeszkodą, co prowadziło do tego, że często wjeżdżał na samym tyle do wody czy błota bo nie chciało mu się zapinać a jak wdupił to było już za późno...
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: "Blokada"

Post autor: wieprzowina » pn sie 30, 2010 10:16 pm

dardes pisze:Ja jeżdżę na 2 blokadach 100% ale automatycznych ...
?? ?? :o

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: "Blokada"

Post autor: dardes » wt sie 31, 2010 7:45 am

wieprzowina pisze:
dardes pisze:Ja jeżdżę na 2 blokadach 100% ale automatycznych ...
?? ?? :o
A co kolega gały wywalił ?
Myślałem że to są torseny, ale się okazało że to są blokady zapadkowe czyli po załączeniu blokują na 100% i załączają się automatycznie przy różnicy prędkości obrotowej kół.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: "Blokada"

Post autor: wieprzowina » wt sie 31, 2010 8:06 am

Rozumiem że chodzi o klasyczną blokadę krzywkową. Bo to że koledze one na 100% działają, nie oznacznacza że są to blokady 100% :)21

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: "Blokada"

Post autor: dardes » wt sie 31, 2010 8:09 am

No właśnie nie chodzi o krzywkową tylko zapadkową.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: "Blokada"

Post autor: wieprzowina » wt sie 31, 2010 8:19 am

Zapadkową? tzn? skąd ów automat wie, że jest to buksowanie w błocie a nie np zakręt ? Bo blokada 100% oznacza że na obie półosie przenoszony jest cały czas ten sam moment.

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: "Blokada"

Post autor: dardes » wt sie 31, 2010 8:33 am

Nie wie, czyli istnieje ryzyko że może się zapiąć na zakręcie.

Blokada 100% oznacza że na obydwa koła jednej osi przenoszony jest ten sam moment ale nie przez cały czas tylko w momencie blokowania (niezależnie od sposobu załączania).

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: "Blokada"

Post autor: wieprzowina » wt sie 31, 2010 8:39 am

oznacza procentową wartość dopuszczalnej różnicy. Blokada musi też wiedzieć kiedy przestać działać...

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: "Blokada"

Post autor: dardes » wt sie 31, 2010 4:33 pm

wieprzowina pisze:oznacza procentową wartość dopuszczalnej różnicy
to by znaczyło że w blokadzie 100% możliwa jest 100%towa wartość dopuszczalnej różnicy (prędkości obr. kół) - a tak to jest właśnie bez blokady.

Blokada 100% oznacza rozdział momentu obrotowego po równo na obie osie, czyli prędkość obrotowa koła prawego = prędkości obrotowej koła lewego w przez cały czas kiedy blokada blokuje - dopuki się coś nie upie.....

Czyli masło maślane ale tak jest.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: "Blokada"

Post autor: wieprzowina » wt sie 31, 2010 5:18 pm

źle myślisz, a ja też skrótu myślowego użyłem licząc na Twą domyślność. Różnica od 100% podawanej % skuteczności blokady oznacza dopuszczalną % różnicę (czyli 70%-30% 80%-20% itd). Już tak na chłopski rozum - wjeżdżasz w bajoro i twa zajebista blokada "zębatkowa" (doprawdy nie wiem co to za blokada podejrzewam że krzywkowa bo takie robili do uazów, dopiero od niedawna można dostać torsena) łapie obie półosie tak samo i po równo na nie napęd przenosi. Ślizgiem kosmicznym wyskakujesz z błota, ale blokada trzyma nadal do usranej śmierci no bo jak się już spięło, żadne koło nie może się "uślizgnąć" i rozpiąć blokady no bo jak spięło na 100% to 100%. Chyba że na obudowie jest guziczek "reset" :)

ok, to tyle w tym temacie. Dziś rano miałem nastrój do naprawiania świata, ale mi się nie już nie chce. Innych chętnych też brakuje. Uznaję więc że masz super 105%-owe-automatyczne blokady :)21

Robsik
Posty: 466
Rejestracja: sob paź 06, 2007 7:08 pm
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: "Blokada"

Post autor: Robsik » śr wrz 01, 2010 7:19 pm

Dardes czy to przypadkiem nie jest swego rodzaju Lock Right jak to w Suzuki sie montuje?:
http://suzuki-czesci.pl/image_func.php? ... xwidth=356
To jest właśnie 100% automatyczna blokada, działa non stop, w zakrętach się rozłącza pod warunkiem, ze "nie odpuścisz gazu"
Plaskata Vitarka V6 z 32" simexem ;)

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: "Blokada"

Post autor: wieprzowina » śr wrz 01, 2010 8:31 pm

jeśli tak to honor zwracam - całe życie człek się uczy :wink: . Ale nie spotkałem się z tym wynalazkiem do uaza

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Re: "Blokada"

Post autor: dardes » czw wrz 02, 2010 7:12 am

Ja sam tej blokady nie rozbierałem na części, ale robiłem mosty u Wujka Zbyszka z Sulejówka i na jednej blokadzie pękła obudowa więc oni musieli ją rozebrać i powiedzieli że to nie jest torsen tylko blokada zapadkowa która w momencie blokowania blokuje na 100%. On była montowana w BRDM-ie czy czymś takim ale pasuje do mostów uaza.

Lock-right działa bardzo podobnie tylko wydaje dziwne dźwięki (strzela), a tu jest cicho.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: "Blokada"

Post autor: kb-autostyle » pt wrz 03, 2010 5:54 pm

napewno masz na myśli blokadę krzywkową. w wojskowych transporach była zastosowana jako bloakda miedzyosiowa, tutaj wstawiona jako miedzykołowa.
jest automatyczna ale nie 100%, rozwiązanie dla niewymagających, trzeba "gazować" żeby zblokowała, a czasami nie ma gdzie gazować jak już siedzisz.
Obrazek
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: "Blokada"

Post autor: sebeks » pt wrz 03, 2010 7:52 pm

dyfer uazowy można łatwo przerobić na blokadę na wzór honkerowej, robisz 8 otworów i nawiercasz dołki w jednej koronce, robisz przesuwkę, składasz, na gruszce mostu spawasz mechanizm przesuwający i jeździsz :wink:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Robsik
Posty: 466
Rejestracja: sob paź 06, 2007 7:08 pm
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: "Blokada"

Post autor: Robsik » ndz wrz 05, 2010 3:29 pm

Plaskata Vitarka V6 z 32" simexem ;)

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: "Blokada"

Post autor: wieprzowina » ndz wrz 05, 2010 4:16 pm

hehe zdjęcie mojego mostu wypłynęło :o :D

Robsik
Posty: 466
Rejestracja: sob paź 06, 2007 7:08 pm
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: "Blokada"

Post autor: Robsik » ndz wrz 05, 2010 4:25 pm

szukałem przez google :lol:
Plaskata Vitarka V6 z 32" simexem ;)

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: "Blokada"

Post autor: sebeks » pn wrz 06, 2010 6:02 pm

tak o coś takiego mi chodziło przy czym ja znalazłem via allegro :)21
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: "Blokada"

Post autor: wieprzowina » wt wrz 07, 2010 12:35 pm

sebeks pisze:dyfer uazowy można łatwo przerobić na blokadę na wzór honkerowej, robisz 8 otworów i nawiercasz dołki w jednej koronce, robisz przesuwkę, składasz, na gruszce mostu spawasz mechanizm przesuwający i jeździsz :wink:
był tu taki jeden, dla którego wszystko, też było takie proste. Pierzynka na niego wołali... :)

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: "Blokada"

Post autor: sebeks » wt wrz 07, 2010 3:00 pm

jak oddasz taki wkład na obrabiarkę numeryczną to idealnie podzieli koło i nie ma problemu żeby zrobić w ten sposób blokadę, choć ja już wykombinowałem jak zrobić ją inaczej żeby była jeszcze mocniejsza niż ta honkerowa (jedyne ograniczenie to wieloklin na półosi) ale chwilowo brak czasu :wink:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość