Diesel MB do Gaza

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Diesel MB do Gaza

Post autor: Dziku2 » czw sty 20, 2011 12:10 pm

Na forum mnogo jest tematów z opowieściami na temat montowania silników MB w gazie. Jednak wszystkie dotyczą silników z beczki(2,4 lub 3,0). A jak się sprawdzi nowsza jednostka 200d z MB 190/124 (75KM, 126Nm) wraz ze skrzynią manualną? Robił już taką przeróbkę? Czy to ma w ogóle sens, czy lepiej nie pchać się w ten silnik i szukać czegoś innego?
Zalety tego silnika, które przychodzą mi do głowy:
-krótki(nie będzie problemu żeby go wsadzić pod maskę)
-nieznaczny wzrost mocy i momentu w porównaniu do oryginału(nie będą się tak szybko mielić mosty i ew. reduktor)
-osprzęt pozwoli od razu na dodanie wspomagania hamulcy i kierownicy

Dla ortodoksów(proszę o rozgrzeszenie :wink: ) :
-jeden już jest, robi się na oryginał, niedługo będzie dolniak
-graty wykorzystane do tego projektu to odrzuty po renowacji pierwszego gaza(np. kasta z dziurami pod nogami i praktycznie bez progów, czyszczona cała kątówką)
-będą starania, żeby chociaż z zewnątrz wyglądał w miarę oryginalnie

no. :)21

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Re: Diesel MB do Gaza

Post autor: CLIMBER » czw sty 20, 2011 12:24 pm

Dziku2 pisze:Na forum mnogo jest tematów z opowieściami na temat montowania silników MB w gazie. Jednak wszystkie dotyczą silników z beczki(2,4 lub 3,0). A jak się sprawdzi nowsza jednostka 200d z MB 190/124 (90KM, 165Nm) wraz ze skrzynią manualną? Robił już taką przeróbkę? Czy to ma w ogóle sens, czy lepiej nie pchać się w ten silnik i szukać czegoś innego?
Zalety tego silnika, które przychodzą mi do głowy:
-krótki(nie będzie problemu żeby go wsadzić pod maskę)
-nieznaczny wzrost mocy i momentu w porównaniu do oryginału(nie będą się tak szybko mielić mosty i ew. reduktor)
-osprzęt pozwoli od razu na dodanie wspomagania hamulcy i kierownicy

Dla ortodoksów(proszę o rozgrzeszenie :wink: ) :
-jeden już jest, robi się na oryginał, niedługo będzie dolniak
-graty wykorzystane do tego projektu to odrzuty po renowacji pierwszego gaza(np. kasta z dziurami pod nogami i praktycznie bez progów, czyszczona cała kątówką)
-będą starania, żeby chociaż z zewnątrz wyglądał w miarę oryginalnie

no. :)21

Nie wiem skąd wziąłeś informacje odnośnie mocy i momentu wspomnianego silnika, bo z tego co ja wiem to miał on 75 kucyków i 126 Nm. Moim skromnym zdaniem w gaziku ten motor nie robi, przynajmniej dla mnie, ale wszystko zależy jak chcesz jezdzić i czego oczekujesz od auta.
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Diesel MB do Gaza

Post autor: Dziku2 » czw sty 20, 2011 12:31 pm

właśnie sam zacząłem szukać innego źródła bo też mi coś te dane się nie zgadzały(tamte pierwsze były na szybko z wikipedii :)21 ), i faktycznie tak wychodzi, edytowałem już post. Pomysł przestaje być dobry...bo przy tych samych parametrach ten silnik będzie dużo cięższy...no nic, sam sobie odpowiedziałem na pytanie. Temat do skasowania...

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Re: Diesel MB do Gaza

Post autor: CLIMBER » czw sty 20, 2011 12:35 pm

Sam zamysł wymiany silnika zły nie jest :)2 , nie poddawaj sie, tylko popatrz za czymś sensowniejszym, a w pierwszej kolejności zastanów sie do czego auto ma służyć wtedy będzie łatwiej znależć jakies rozsądne rozwiązanie.
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Diesel MB do Gaza

Post autor: Dziku2 » czw sty 20, 2011 2:06 pm

autko ma służyć do szeroko pojętej zabawy w terenie... jakaś mega przeprawówka z tego na bank nie będzie, raczej coś do weekendowych wypadów w błoto. Nie zależy mi na tym, żeby topić auto po maskę w wodzie, ale żeby trochę mniejszej wody się nie bało(stąd diesel i pewnie snorkel jakiś będzie z kibel rury - wnioski po tym jak ostatnio terrano 3.0 v6 kumpla zaciągnęło wody). No i też nie chcę wymieniać mostów i kół zębatych w reduktorze co chwila.
Szukam raczej zestawu silnik + skrzynia, żeby nie kombinować ze sprzęgłem.

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Re: Diesel MB do Gaza

Post autor: CLIMBER » czw sty 20, 2011 2:21 pm

Benzyniaka tez można sensownie zabezpieczyć przed wodą, tym bardziej jeżeli nie masz zamiaru jak to określiłeś topić auta po maske w wodzie. Ja osobiście jestem zwolennikiem benzyniaków jeżeli chodzi o gaza/uaza ale każdy ma swoje upodobania :D Na korzyść benzyny przemawia dynamika, możliwość zagazowania, waga i jeszcze pare innych. Osobiście od wielu lat użytkuje silniki opla 8v na łanuchu rozrządu . Początkowo z opla rekorda 2,0 pozniej też rekord ale 2,2 i w chwili obecnej opel omega/ frontera 2,4. Silniki te wspołpracowały z oplowskimi 5b skrzyniami i reduktorem gaza. Od kilku tygodni mam założoną skrzynie z reduktorem od opla frontery dedykowaną do tego silnika i też jestem zadowolony :) Plusem tych silników jest możliwość założenia miski olejowej z frontery co zapewnia odpowiednie smarowanie. Ogólnie rozwiązania sprawdzone również w ekstremie jest kilka aut na mazurach, szczególnie w okolicach Morąga, które z dobrymi wynikami pomykają na takich motorkach. Ale każdy swoje chwali więc niech się wypowiedzą użytkownicy innych rozwiązań.
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Awatar użytkownika
vena81
Posty: 401
Rejestracja: pn gru 03, 2007 3:33 pm
Lokalizacja: Olsztyn,Gdynia

Re: Diesel MB do Gaza

Post autor: vena81 » pt sty 21, 2011 9:34 am

Popieram kolegę silniki opla u nas rządzą :)21
i mają się dobrze.
Życie to wielka impreza. Rób wszystko żeby nie być na niej kelnerem
uwielbiam 69 :)22

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Re: Diesel MB do Gaza

Post autor: CLIMBER » pt sty 21, 2011 9:55 am

No, motory niezajebliwe, mało wrażliwe na temperature, i lubiące gaz :)2
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Diesel MB do Gaza

Post autor: Dziku2 » pt sty 21, 2011 10:15 am

ok, możecie mi podpowiedzieć, jakie symbole mają te silniki? Bo szukam na allegro i nie jestem pewny, czy szukam dobrych.
2.0 8v - C20NE - 115KM@5200obr/min, 170Nm@2600obr/min, spotykane w: Vectra, Frontera, Omega, Astra, Calibra?
2.2 8v - ??? nie ma tych silników na allegro
2.4 8v - ??? j/w

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Re: Diesel MB do Gaza

Post autor: CLIMBER » pt sty 21, 2011 10:21 am

Dziku2 pisze:ok, możecie mi podpowiedzieć, jakie symbole mają te silniki? Bo szukam na allegro i nie jestem pewny, czy szukam dobrych.
2.0 8v - C20NE - 115KM@5200obr/min, 170Nm@2600obr/min, spotykane w: Vectra, Frontera, Omega, Astra, Calibra?
2.2 8v - ??? nie ma tych silników na allegro
2.4 8v - ??? j/w

Sytuacja wygląda tak:
silniki 2,0 i 2,2 występowały w oplach rekordach, obecnie cieżko kupić dobry silnik bo wiekszość rekordów poszła już nażyletki. Proponuje szukać 2,4 z opla omegi/frontery silniki identyczne różnią się miska olejową. Silniki 2,0 o których piszesz to inna konstrukcja, na bezkolizyjnym pasku rozrządu.
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Diesel MB do Gaza

Post autor: Dziku2 » pt sty 21, 2011 10:24 am

a 2,4 nie będzie za mocny do seryjnych gratów z gaza(reduktor i mosty)? ile to ma mocy?

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Re: Diesel MB do Gaza

Post autor: CLIMBER » pt sty 21, 2011 10:39 am

reduktorowi nic nie bedzie, jeżeli chodzi o mosty to ja nigdy nie ukręciłem, wszystko zależy jak jeździsz. Jak zmienisz bebechy w mostach na szybsze ( 39:8) to spokojnie możesz też smigać na 33 a nawet 35 i będzie ok :)2 ja smigam na 31 na standardowych przełożeniach z blokadą.
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

gazoczołg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 11:18 am
Lokalizacja: dołhobyczów

Re: Diesel MB do Gaza

Post autor: gazoczołg » pt sty 21, 2011 4:57 pm

no a jakie silniki zarówno diesle jak i benzyna pasują tak, coby nie było problemu z tą nieszczęsną miską olejową? :-?

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: Diesel MB do Gaza

Post autor: Jarem » pt sty 21, 2011 5:10 pm

@CLIMBER
szybsze przełożenia ??
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Re: Diesel MB do Gaza

Post autor: CLIMBER » pt sty 21, 2011 6:30 pm

zębów na kole talerzowym mniej , a tym samym grubsze są :)2 przy tym motorze nawet na 35 daje rade, gazik ma wolny reduktor
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: Diesel MB do Gaza

Post autor: Jarem » pt sty 21, 2011 10:03 pm

ale czy szybsze przełożenia nie powodują że jest bardziej mulasty ??
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Re: Diesel MB do Gaza

Post autor: CLIMBER » ndz sty 23, 2011 8:07 pm

mulasty nie jest :) inaczej sie jezdzi, biegi dłuższe ale mocy nie bakuje
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Diesel MB do Gaza

Post autor: Piter69A » pn sty 24, 2011 3:14 pm

Jezeli kogos interesuje to jest do wzięcia za free cały rekord 2,0 z dobrym motorem.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości