V6 - montaż w gaziku - problemy

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Gazior69
Posty: 323
Rejestracja: pt paź 01, 2004 9:07 am
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

V6 - montaż w gaziku - problemy

Post autor: Gazior69 » śr paź 06, 2004 9:00 am

Witam Forumowiczów,
jestem nowy na forum.
Mówcie do mnie Wojdył :D
Po cztrech latach jazdy gazikiem na S21 postanowiłem zmienić mu silnik na V6.
Skrzynie biegów chce założyc od Forda Scorpio, powinno pasować.
Układ chłodzenia orginalny od Granady, jak sie uda.
Może macie już jakieś uwagi dotyczące montażu ??

pozdrawiam,
Wojdył
Gazior na dozywocie....3.0 TD
Big Gaz już u mnie w garażu, tworzy się nowe !!!

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » śr paź 06, 2004 12:50 pm

poszukaj w postach Student to już zrobił i ponoć jeździ juz gazem z V6.
Gazy 69

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » śr paź 06, 2004 3:32 pm

Jezeli zalezy ci na zaluzji i miejscu na wspomagana przekladnie to masz troche roboty- podciecie kolektora wydechowego , lewej strony ramy, paru wstawek, podniesienia alternatora troche wyzej,wyprofilowaniu rury wydechowej z prawego kolektora- tak by mijala sie z filtrem i grodzia gazikowa. A jak nie to latwiej ci bedzie. Co do skrzyni to nie jestem pewien czy to dobry pomysl.
Jaki motor zapodajesz- 2,8? czy 2,3 YYP?

Hella_
Posty: 397
Rejestracja: ndz kwie 13, 2003 1:17 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: Hella_ » śr paź 06, 2004 7:45 pm

szary pisze:Jezeli zalezy ci na zaluzji i miejscu na wspomagana przekladnie to masz troche roboty- podciecie kolektora wydechowego , lewej strony ramy, paru wstawek, podniesienia alternatora troche wyzej,wyprofilowaniu rury wydechowej z prawego kolektora- tak by mijala sie z filtrem i grodzia gazikowa. A jak nie to latwiej ci bedzie. Co do skrzyni to nie jestem pewien czy to dobry pomysl.
Jaki motor zapodajesz- 2,8? czy 2,3 YYP?
Piszesz tak jak byś się na tym znał :roll: zaś nowego w choja robisz :evil:

Awatar użytkownika
keler
 
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: keler » śr paź 06, 2004 7:59 pm

Darek pisze:poszukaj w postach Student to już zrobił i ponoć jeździ juz gazem z V6.
Jeszcze nie jeździ bo niemamy prądu w garażach, i on przez to nie może skończyć

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » śr paź 06, 2004 8:05 pm

Hella_ pisze:
szary pisze:Jezeli zalezy ci na zaluzji i miejscu na wspomagana przekladnie to masz troche roboty- podciecie kolektora wydechowego , lewej strony ramy, paru wstawek, podniesienia alternatora troche wyzej,wyprofilowaniu rury wydechowej z prawego kolektora- tak by mijala sie z filtrem i grodzia gazikowa. A jak nie to latwiej ci bedzie. Co do skrzyni to nie jestem pewien czy to dobry pomysl.
Jaki motor zapodajesz- 2,8? czy 2,3 YYP?
Piszesz tak jak byś się na tym znał :roll: zaś nowego w choja robisz :evil:
:)21 :)21 :)21
tak tak
Znaczy sie 3 lata temu wlozylem kartonowa atrape :wink: Wydalo sie.
Te sexi biker- zajrzalem pod dekiel tej V-ki opolskiej i cus mi mowi ze jadu to ona bedzie miala tyle samo co ta co zesmy ja z mojego gza wczoraj wydlubali.Zebym sie nie :o

Hella_
Posty: 397
Rejestracja: ndz kwie 13, 2003 1:17 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: Hella_ » śr paź 06, 2004 8:13 pm

Tłoki tysz zdemontowałem :)21 trzy gary Ci wystarczą Placku :lol:

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » śr paź 06, 2004 8:30 pm

Nie musisz nic demontowac- wystarczy zes na niego wczoraj spojrzal a co najgorsze dotykal przy zaladunku :)21 Woyciech zapodal skrzynke hainiego zeby sie tym nie stresowac.Jak odpali ladnie znowu cie :)22 a jak nie to dramat normalny w opolu nastanie :)21

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr paź 06, 2004 9:41 pm

o którą v-ke chodzi...tą alu v8 ?

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » śr paź 06, 2004 9:52 pm

Nie... z powodu rozpitolonego pokurcza gazikiem chcemy popycic w zwiazku z tym wymieniamy ten co mam w gazie na taki sam- V6 2.3 Granada. Klamora z rangea to hella kiedys se do gza zapodal- ale ani metra to nie pojechalo :)23

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Re: V6 - montaż w gaziku - problemy

Post autor: Student » czw paź 07, 2004 12:57 pm

Gazior69 pisze:Skrzynie biegów chce założyc od Forda Scorpio, powinno pasować.
Układ chłodzenia orginalny od Granady, jak sie uda.
Może macie już jakieś uwagi dotyczące montażu ??

pozdrawiam,
Wojdył
Wszystkie skrzynie fordowe są w cholerę długie i połączenie z giezowym reduktorem moze być tylko przez przegub elastyczny... co powoduje pojawienie się miliona kłopotów - wyosiować bydlę, coby nie wibrowało, a poza tym silnik wtedy idzie tak do przodu, że pomimo wycięcia miska i tak będzie walić w most. U mnie jest tak: Redukcja na obudowę sprzęgła od uaza, na wał korbowy założona flansza, do której jest przyrajbowane koło zamachowe od uaza - co za tym idzie całe sprzęgło też jest uazowe. Ponieważ z lewej strony, będzie szedł jeden z wydechów, od razu musisz zrezygnować z pedałów w podłodze. Czyli montujemy układ dwuobwodowy... i zaczyna się. Jak hamulce to i sprzęgło też najlepiej jest wysterować hydraulicznie - no problem - siłownik z uaza. Acha, rozrusznik też oczywiście uazowy. No i milion innych przróbek... curwa najważniejsze - na tym całym dzwonie od uaza wisi (u mnie) skrzynia gazikowa, co za tym idzie wałek i reduktor pozostały bez zmian. Reszta przy tym wszystkim to kosmetyka :)21 Z tym ,że w związku z brakiem prądu w mojej jaskini, to jeszcze chwilę wszystko nie pojeździ, bo zostały mi tematy stricto spawalniczo-wiercąco-tnące. A zresztą na Bemowo masz całkiem niedaleko, jak cuś to możemy się umówić i se wszystko zobaczysz w realu - 601344630.

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » czw paź 07, 2004 1:32 pm

Acha, o kolumnie kierownicy sztywnej gazowej też zapomnij - ja zastosowałem kolumnę łamaną z taunusa - dawcy bebechów + przekładnię od uaza - ma fajny krzyżak. i wszystko jest cudnie, jak kolumna to i kierownica i przełączniki na kierownicy tyż fordowe - reasumując - gieza to ptzypomina co raz mniej. Zresztą mógłbym o tym klawiszować do jutra - lepiej zobaczyć. :)21

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

silnik 2.3

Post autor: tiger » czw paź 07, 2004 1:32 pm

Z tego co mi sie wydaje to skrzynia w granadzie i w sierrce jest taka sama a przynajmniej ma taka sama obudowe a moj kumpel zalozyl do Gaza silnik od sierrki i skrzynie gazikowa zapodał i jeździ.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » czw paź 07, 2004 2:27 pm

Jak juz wyżej napisałem - wszystkie skrzynie od tego typu fordów są podobnej długości - jak jest piątka, to jeszcze ciutke dłuższa. Acha, i skrzynia od starego transita też jest w cholerę długa. To tyle - najlepiej motać na gazowej, lub uazowej.

Awatar użytkownika
Gazior69
Posty: 323
Rejestracja: pt paź 01, 2004 9:07 am
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

V6 - gza - problemy

Post autor: Gazior69 » czw paź 07, 2004 2:28 pm

no, no... Panowie to widze ,ze nie wszystko wygląda tak jak sobie myślałem. :cry:
Dzięki za informację.
A z Toba Student to się umówię i moze w sobote bysmy sie spotkali?

pozdroofko
Wojdył
Gazior na dozywocie....3.0 TD
Big Gaz już u mnie w garażu, tworzy się nowe !!!

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » czw paź 07, 2004 2:39 pm

Wole w niedzielę po południu, gdyż w sobotę jestem na uczelni do 19 chyba, a w niedzielę powinienem już ok 17 być w domu.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt paź 08, 2004 1:18 am

Gazik,jak sama nazwa wskazuje-ma komore silnika przystosowaną do rzędówki... :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Gazior69
Posty: 323
Rejestracja: pt paź 01, 2004 9:07 am
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

V6 - problemy

Post autor: Gazior69 » pt paź 08, 2004 9:05 am

"Gazik,jak sama nazwa wskazuje-ma komore silnika przystosowaną do rzędówki... "... haha a Student pisał inaczej :D

Miałem okazje widziec już w gaziku V-ke i jakos się zmieściła..
Jednak było na zlocie i nie mogłem sie temu przyjzeć z bliska.

Wojdył
Gazior na dozywocie....3.0 TD
Big Gaz już u mnie w garażu, tworzy się nowe !!!

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » pt paź 08, 2004 10:25 am

Zmiesci sie napewno- tylko zrob to tak zeby zaluzja zostala...tunelu i tak nie zapakujesz do chlodnicy z granady bo silnik nisko bedzie siedzial, wiec wiskoze wywal od razu.Ja zapodalem clodnice z uaza a przed nia elektryk.
Reżim cieplny zostal utrzymany.

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » pt paź 08, 2004 10:34 am

Wszystko sie do gaza wepchnie.. Ja mam wolge 30 cm cofnieta do tylu i dziala:)
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » pt paź 08, 2004 10:43 am

szary pisze:Zmiesci sie napewno- tylko zrob to tak zeby zaluzja zostala...tunelu i tak nie zapakujesz do chlodnicy z granady bo silnik nisko bedzie siedzial, wiec wiskoze wywal od razu.Ja zapodalem clodnice z uaza a przed nia elektryk.
Reżim cieplny zostal utrzymany.
Zgadzam się z przedmówcą - wisko - aut - jaka chłodnica to kwestia wtórna, a wiatraczysko elektryczne i bedzie git. I nie trzeba ciąć grodzi, ani nic takiego ( ale za to trzeba ciut przerobić kolektory, z tym, ze dla dobrego spawacza to no problem)- jedyne ingerencje to wspawanie nowych łap do ramy i wyrezanie ciut tunelu, coby się dzwon od uaza zmieścił.

Awatar użytkownika
BOOGIE
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3City

Post autor: BOOGIE » pt paź 08, 2004 12:37 pm

Ten 2.3 to też V6?
Ile mogą kosztować te motorki 2.3 i 2.8 i ile to ma kucy?
Teraz my was jemy =)

Awatar użytkownika
Gazior69
Posty: 323
Rejestracja: pt paź 01, 2004 9:07 am
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Post autor: Gazior69 » pt paź 08, 2004 2:11 pm

Są motory V6 o pojemnosci 2,3 i 2,8l.
Mają od 105 km do 115.

Ja swój kupiłem za 1000 zł. wraz z Granadą

Wojdył
Gazior na dozywocie....3.0 TD
Big Gaz już u mnie w garażu, tworzy się nowe !!!

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

v6

Post autor: tiger » pt paź 08, 2004 2:57 pm

Co do cen to nie wiem zalezy od stanu ale 2,3 ma 105KM a 2,8 132 a 2,8i ma 154KM
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
BOOGIE
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3City

Post autor: BOOGIE » pt paź 08, 2004 3:35 pm

Brzmi całkiem fajnie.
Wytrzymały ten silnik? Nada się chyba do Willyska?
A jakie skrzynie da się do tego jeszcze montować bo widzę, że dużego wyboru nie ma a w Willych jest bardzo mało miejsca?
Teraz my was jemy =)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości