z 4x2 na 4x4 geo tracker
Moderator: Albert_N
z 4x2 na 4x4 geo tracker
mam trackera geo z napędem tylko na tył i do tego w automacie 3 biegi, chcę złożyć napędy tylko nie wiem czy reduktor będzie pasował też od wersji z manu i czy fabryczne przełożenia w vitarach są takie same dla wersji z manu i automatach.
W ślad za tym idąc prawdopodobnie będę potrzebował wszystkie części niezbędne do tego, okolice łodzi, no i jakiś konkretny warsztat
co zna temat.
W ślad za tym idąc prawdopodobnie będę potrzebował wszystkie części niezbędne do tego, okolice łodzi, no i jakiś konkretny warsztat
co zna temat.
Re: z 4x2 na 4x4 geo tracker
chetnie zamienie skrzynie na sam tyl na skrzynie z reduktorem na 4x4
Re: z 4x2 na 4x4 geo tracker
Ambitne plany. Może to coś pomoże: http://www.klubsuzuki.pl/viewtopic.php?t=6734
Chyba trzeba się zalogować więc: Grand Vitara 2,7 automat z USA posiada w większości przypadków tylko jeden napęd na tył.
Auto jednak jest w pełni przygotowane do montażu 4x4.
Należy zakupić następujące części.
1. Reduktor (tylna część skrzyni biegów) pasuje z wszystkich modeli nowej GV.
2. Przedni most z łapami i śrubami oraz przednie półosie - pasuje z wszystkich modeli nowej GV.
3. Przedni i tylny wał napędowy - pasuje z wszystkich modeli nowej GV .
Montaż zajmuje około 8 godzin.
1. Odkręcamy tylny wał od tylnego mostu - 4 śruby M17, wyjmujemy wał z skrzyni biegów.
2. Odkręcamy 10 śrub mocujących oryginalną przystawkę, przedłużenie skrzyni, w miejsce której wkładamy reduktor (połączenie reduktora z skrzynia bez uszczelki), śruby M12 . 9 śrub można odkręcić z kanału , z dołu samochodu , jedną trzeba odkręcać demontując wewnątrz samochodu lewarek skrzyni (4 śruby M10).
Ważne by ustawić reduktor w pozycji 4H – opis w innym miejscu.
3. Następnie montujemy przedni most. Most można włożyć w ramę samochodu po odkręceniu jego mocowań , łap ( dolna 4 śruby M14 i boczna prawa 3 śruby M14). Trzeba się trochę nakombinować aby umieścić most we właściwej pozycji ale jest to wykonalne bez demontażu innych podzespołów samochodu. Po umieszczeniu mostu we właściwej pozycji przykręcamy go 4 śrubami M19 jedna jest dłuższa i do jej wkręcenia trzeba odkręcić prawy wahacz (dwie śruby M19).
Odkręcenie wahaczy prawego i lewego jest niezbędne do zamocowania półosi.
4. Piasty przednie w samochodzie są przystosowane do napędu. Po odkręceniu oryginalnych śrub M32 w ich miejsce wkładamy półosie – moment dokręcania 200 Nm.
Prawa półoś wchodzi bezpośrednio w przegub mostu , lewa jest przykręcana 4 śrubami M14 – do montażu osłon przegubów stosujemy opaskę stalową skręcaną fi -10 cm.
5. Następnie montujemy przedni wał napędowy, ważne aby odpowiednio ustawić , przy reduktorze śruby mocujące (6 x Nasadka Torx m5 ) po wkręceniu wystają około 1 cm a przy przednim moście pasują na styk (6 x Nasadka Torx m5 ).
6. Wkładamy tylni wał w zamontowany reduktor i przykręcamy go do tylnego mostu.
Już prawie możemy jeździć pod warunkiem , że ustawiliśmy przekładnie kontową reduktora w położeniu 4H.
Opis elektroniki do sterowania reduktorem w innym miejscu.
[ Dodano: Czw 07 Paź, 2010 09:09 ]
Sterowanie reduktorem - prowizora
Reduktor nowej GV jest sterowany przekładnią kątową silnik 12 V, 15 A lewo, prawo w zależności od biegunów +,-
4 pozycje LUZ, 4H, 4H LOK, 4L LOK.
W reduktorze są 2 czujniki, które pokazują aktualne ustawienie (czujniki – złączone, wyłączone)
Na podstawie ich pozycji można dorobić prosty układ który wskazuje aktualne połączenie to znaczy:
Dwa zwarte – LUZ
Dwa otwarte – 4H LOK
Prawy zwarty , lewy rozwarty- 4H
Prawy rozwarty , lewy zwarty 4L LOK
Do sterowania silnikiem przekładni wystarczy zwykły przełącznik do szyb elektrycznych.
Tutaj link do instrukcji gdzie znaleźć i jak podłączyc sterownik do załączenia 4WD: http://carservicemanuals.blogspot.com/2 ... kshop.html
Chyba trzeba się zalogować więc: Grand Vitara 2,7 automat z USA posiada w większości przypadków tylko jeden napęd na tył.
Auto jednak jest w pełni przygotowane do montażu 4x4.
Należy zakupić następujące części.
1. Reduktor (tylna część skrzyni biegów) pasuje z wszystkich modeli nowej GV.
2. Przedni most z łapami i śrubami oraz przednie półosie - pasuje z wszystkich modeli nowej GV.
3. Przedni i tylny wał napędowy - pasuje z wszystkich modeli nowej GV .
Montaż zajmuje około 8 godzin.
1. Odkręcamy tylny wał od tylnego mostu - 4 śruby M17, wyjmujemy wał z skrzyni biegów.
2. Odkręcamy 10 śrub mocujących oryginalną przystawkę, przedłużenie skrzyni, w miejsce której wkładamy reduktor (połączenie reduktora z skrzynia bez uszczelki), śruby M12 . 9 śrub można odkręcić z kanału , z dołu samochodu , jedną trzeba odkręcać demontując wewnątrz samochodu lewarek skrzyni (4 śruby M10).
Ważne by ustawić reduktor w pozycji 4H – opis w innym miejscu.
3. Następnie montujemy przedni most. Most można włożyć w ramę samochodu po odkręceniu jego mocowań , łap ( dolna 4 śruby M14 i boczna prawa 3 śruby M14). Trzeba się trochę nakombinować aby umieścić most we właściwej pozycji ale jest to wykonalne bez demontażu innych podzespołów samochodu. Po umieszczeniu mostu we właściwej pozycji przykręcamy go 4 śrubami M19 jedna jest dłuższa i do jej wkręcenia trzeba odkręcić prawy wahacz (dwie śruby M19).
Odkręcenie wahaczy prawego i lewego jest niezbędne do zamocowania półosi.
4. Piasty przednie w samochodzie są przystosowane do napędu. Po odkręceniu oryginalnych śrub M32 w ich miejsce wkładamy półosie – moment dokręcania 200 Nm.
Prawa półoś wchodzi bezpośrednio w przegub mostu , lewa jest przykręcana 4 śrubami M14 – do montażu osłon przegubów stosujemy opaskę stalową skręcaną fi -10 cm.
5. Następnie montujemy przedni wał napędowy, ważne aby odpowiednio ustawić , przy reduktorze śruby mocujące (6 x Nasadka Torx m5 ) po wkręceniu wystają około 1 cm a przy przednim moście pasują na styk (6 x Nasadka Torx m5 ).
6. Wkładamy tylni wał w zamontowany reduktor i przykręcamy go do tylnego mostu.
Już prawie możemy jeździć pod warunkiem , że ustawiliśmy przekładnie kontową reduktora w położeniu 4H.
Opis elektroniki do sterowania reduktorem w innym miejscu.
[ Dodano: Czw 07 Paź, 2010 09:09 ]
Sterowanie reduktorem - prowizora
Reduktor nowej GV jest sterowany przekładnią kątową silnik 12 V, 15 A lewo, prawo w zależności od biegunów +,-
4 pozycje LUZ, 4H, 4H LOK, 4L LOK.
W reduktorze są 2 czujniki, które pokazują aktualne ustawienie (czujniki – złączone, wyłączone)
Na podstawie ich pozycji można dorobić prosty układ który wskazuje aktualne połączenie to znaczy:
Dwa zwarte – LUZ
Dwa otwarte – 4H LOK
Prawy zwarty , lewy rozwarty- 4H
Prawy rozwarty , lewy zwarty 4L LOK
Do sterowania silnikiem przekładni wystarczy zwykły przełącznik do szyb elektrycznych.
Tutaj link do instrukcji gdzie znaleźć i jak podłączyc sterownik do załączenia 4WD: http://carservicemanuals.blogspot.com/2 ... kshop.html
Re: z 4x2 na 4x4 geo tracker
misiu fajnie ale tu temat o geo trackerze czyli chyabstara wersja vitary a nie GV
Re: z 4x2 na 4x4 geo tracker
Napisałem może pomoże. Ogólnie dla kogoś nowego ten temat naświetli co jest potrzebne z części i jaki zakres prac trzeba wykonać. Na tamtym forum Blizzard radzi sprzedać 2WD i zakupić 4WD. Jest w czym wybierać ceny też nie powalają.
Misiu?
Misiu?
Re: z 4x2 na 4x4 geo tracker
to tak zdrobniale
zawsze mozna zamienic skrzynbie na 4wd i bedzie łatwiej a chetnych byloby kilku , sam chetnie sie zamienie
bo ta skrzynia jest przydatna w innym celu
zawsze mozna zamienic skrzynbie na 4wd i bedzie łatwiej a chetnych byloby kilku , sam chetnie sie zamienie
bo ta skrzynia jest przydatna w innym celu
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 73
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 1:20 pm
- Lokalizacja: Dębe Wielkie / mazowieckie
Re: z 4x2 na 4x4 geo tracker
chyba będzie musiał wystawić swoją na licytację, zbyt wielu ochotników 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość