Galloper łożysko koła

Galloper, Terracan itd.

Moderator: Mroczny

Gallopem
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: sob sie 09, 2014 4:25 pm
Lokalizacja: Kwidzyn

Galloper łożysko koła

Post autor: Gallopem » pt sie 29, 2014 6:06 pm

Padło, dziś podczas ustawiania zbieżności diagnosta wykrył luz na kole. Chyba lepiej będzie jak od razu wymienię z obu stron..Mogę spodziewać się jakiś problemów przy wymianie? Druga sprawa to kąt pochylenia koła, ściaga samochód na prawo, a pomiar między kołami wyszedł na ponad minutę +. Czy ustawienia reguluje sie podkładkami kolo amortyzatora? Jest szansa ze po takiej regulacji przestanie ściągać?
73kw
Oponki 31/10.50/15

Maras
 
 
Posty: 103
Rejestracja: wt gru 21, 2004 1:34 am
Lokalizacja: Żuławy

Re: Galloper łożysko koła

Post autor: Maras » pt sie 29, 2014 9:41 pm

Może wystarczy skasować luz poprzez dociągnięcie łożysk? Przynajmniej u mnie wystarczyło.Auto na podnośnik, odkręcasz sprzęgiełko i masz wszystko jak na dłoni. Wykręcasz śruby zabezpieczające śrubokrętem a następnie zdejmujesz podkładkę zabezpieczającą z otworami, nakrętkę dociągnij po prostu palcami (lub jeśli lubisz się bawić: dokręcić:13-20kgm->zluzować do 0-> dokręcić:2,5kgm->odkręcić o 30-40°) jeśli smar będzie wyglądał nieciekawie warto go wymienić.
GAZ 69-był
UAZ 3741-był
Galloper 2.5TCI

Gallopem
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: sob sie 09, 2014 4:25 pm
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Galloper łożysko koła

Post autor: Gallopem » pt sie 29, 2014 9:56 pm

nie sadziłem że w terenowce przód jest jak w osobówce tył :)
Cieszy mnie fakt że nie będzie z tym problemów..dzięki Maras!
73kw
Oponki 31/10.50/15

Gallopem
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: sob sie 09, 2014 4:25 pm
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Galloper łożysko koła

Post autor: Gallopem » wt wrz 02, 2014 2:11 pm

Słuchajcie udało się zlikwidować ściąganie w prawo :)
Diagnosta zaczął od ustawienia kąta pochylenia koła i zbieżności jednak to na nic się zdało. Dopiero wyrównanie poziomu na drążku skrętnym znacznie pomogło ale wszystko trzeba było ustawiać na nowo.
Nie do końca bylem zadowolony z efektu i pojechałem na przekładkę kół, z racji tego że opony mam stricte terenowe to i ich kierunkowość trzeba było zachować (chłopaki klęli na mnie jak szewc :) )
Teraz jestem b.zadowolony, problem ściągania został rozwiązany.
73kw
Oponki 31/10.50/15

Awatar użytkownika
MotoWicher
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr lut 25, 2009 8:19 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska/Zabrze

Re: Galloper łożysko koła

Post autor: MotoWicher » czw maja 07, 2015 10:19 pm

Trochę odświeżę temat.
Potrzebuję oznaczenia łożysk piast przednich, bo moje już dokonały żywota ;)
Chodzi mi o oznaczenia łożysk stożkowych i igiełkowych.

Senkju weri macz :)21
Mój koń nie mieści mi się w dłoń

Awatar użytkownika
NUKEM
 
 
Posty: 225
Rejestracja: śr lut 13, 2008 10:11 am
Lokalizacja: Łowicz

Re: Galloper łożysko koła

Post autor: NUKEM » ndz sie 09, 2015 5:28 pm

Gallopem pisze:Słuchajcie udało się zlikwidować ściąganie w prawo :) Dopiero wyrównanie poziomu na drążku skrętnym znacznie pomogło ale wszystko trzeba było ustawiać na nowo.
Czy mógłbym poprosić o rozjaśnienie sprawy ? Mam ten sam problem - nie ma luzów, zbieżność i geometria poustawiane , ale ściąga nadal. też w prawo.
O co chodzi z tymi drążkami ?
Była Niva
Była Vitara
Jest Galloper !

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Galloper łożysko koła

Post autor: Marcingalloper » ndz sie 09, 2015 8:58 pm

NUKEM pisze:
Gallopem pisze:Słuchajcie udało się zlikwidować ściąganie w prawo :) Dopiero wyrównanie poziomu na drążku skrętnym znacznie pomogło ale wszystko trzeba było ustawiać na nowo.
Czy mógłbym poprosić o rozjaśnienie sprawy ? Mam ten sam problem - nie ma luzów, zbieżność i geometria poustawiane , ale ściąga nadal. też w prawo.
O co chodzi z tymi drążkami ?
Opony przekładałeś stronami prawa lewa a później przód tył ??

Co tu rozjaśniać.

Jedź i wyrównaj we wszystkich czterech kołach ciśnienie, choć niekoniecznie bo mierząc wysokość przodu np. od górnej krawędzi spręgiełka w kole do wyznaczonego takiego samego miejsca na błotniku z obu stron to wtedy różne ciśnienie w kołach praktycznie nie robi różnicy.

Jak masz którąś stronę niższą i chcesz zrobić na równo (choć lewa strona powinna być nieco wyżej od prawej co się wyrównuje po zajęciu miejsca przez kierownika) to kładziesz się pod spód auta, mniej więcej na jego środku i regulujesz.
Drążek skrętny (o ile wiesz jak wygląda, bo jeśli nie to nie zabieraj się za regulację :wink: ) przymocowany jest od przodu do zabieraka w dolnych przednich wahaczach - idzie w tył mniej więcej do środka auta i tam znajdziesz kotwienie i śrubę regulacyjną wysokości przodu. Zależnie od strony, którą chcesz podnieść czy może opuścić to pierwszą czynnością jest podniesienie przodu samochodu - nie reguluj bez podnoszenia !! . Jak podniosłeś to kładziesz się pod auto i od góry na tej długiej śrubie odkręcasz kontrę i dopiero od dołu wkręcasz śrubę ( wtedy podnosisz) lub odkręcasz (opuszczasz) trzymając drugim kluczem dolną nakrętkę, tą pod kontrą. Do podniesienia ok 1cm wystarcza zakręcenie o ok.360stopni. Generalnie operacja prosta jak włos mongoła.

Awatar użytkownika
Hinek
Posty: 379
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Galloper łożysko koła

Post autor: Hinek » pn sie 10, 2015 10:35 pm

U mnie to nie jest kontra tylko nakrętka która przenosi całe obciążenie. Blokuję ją kluczem oczkowym, luzuję zawieszenie (podnosząc bok auta) i kręcę od dołu grzechotką. Po użyciu WD40 idzie szybko i bezboleśnie.
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyundai”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości