Galloper łożysko koła
Moderator: Mroczny
Galloper łożysko koła
Padło, dziś podczas ustawiania zbieżności diagnosta wykrył luz na kole. Chyba lepiej będzie jak od razu wymienię z obu stron..Mogę spodziewać się jakiś problemów przy wymianie? Druga sprawa to kąt pochylenia koła, ściaga samochód na prawo, a pomiar między kołami wyszedł na ponad minutę +. Czy ustawienia reguluje sie podkładkami kolo amortyzatora? Jest szansa ze po takiej regulacji przestanie ściągać?
73kw
Oponki 31/10.50/15
Oponki 31/10.50/15
Re: Galloper łożysko koła
Może wystarczy skasować luz poprzez dociągnięcie łożysk? Przynajmniej u mnie wystarczyło.Auto na podnośnik, odkręcasz sprzęgiełko i masz wszystko jak na dłoni. Wykręcasz śruby zabezpieczające śrubokrętem a następnie zdejmujesz podkładkę zabezpieczającą z otworami, nakrętkę dociągnij po prostu palcami (lub jeśli lubisz się bawić: dokręcić:13-20kgm->zluzować do 0-> dokręcić:2,5kgm->odkręcić o 30-40°) jeśli smar będzie wyglądał nieciekawie warto go wymienić.
GAZ 69-był
UAZ 3741-był
Galloper 2.5TCI
UAZ 3741-był
Galloper 2.5TCI
Re: Galloper łożysko koła
nie sadziłem że w terenowce przód jest jak w osobówce tył
Cieszy mnie fakt że nie będzie z tym problemów..dzięki Maras!

Cieszy mnie fakt że nie będzie z tym problemów..dzięki Maras!
73kw
Oponki 31/10.50/15
Oponki 31/10.50/15
Re: Galloper łożysko koła
Słuchajcie udało się zlikwidować ściąganie w prawo
Diagnosta zaczął od ustawienia kąta pochylenia koła i zbieżności jednak to na nic się zdało. Dopiero wyrównanie poziomu na drążku skrętnym znacznie pomogło ale wszystko trzeba było ustawiać na nowo.
Nie do końca bylem zadowolony z efektu i pojechałem na przekładkę kół, z racji tego że opony mam stricte terenowe to i ich kierunkowość trzeba było zachować (chłopaki klęli na mnie jak szewc
)
Teraz jestem b.zadowolony, problem ściągania został rozwiązany.

Diagnosta zaczął od ustawienia kąta pochylenia koła i zbieżności jednak to na nic się zdało. Dopiero wyrównanie poziomu na drążku skrętnym znacznie pomogło ale wszystko trzeba było ustawiać na nowo.
Nie do końca bylem zadowolony z efektu i pojechałem na przekładkę kół, z racji tego że opony mam stricte terenowe to i ich kierunkowość trzeba było zachować (chłopaki klęli na mnie jak szewc

Teraz jestem b.zadowolony, problem ściągania został rozwiązany.
73kw
Oponki 31/10.50/15
Oponki 31/10.50/15
- MotoWicher
- jestem tu nowy...
- Posty: 98
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 8:19 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska/Zabrze
Re: Galloper łożysko koła
Trochę odświeżę temat.
Potrzebuję oznaczenia łożysk piast przednich, bo moje już dokonały żywota
Chodzi mi o oznaczenia łożysk stożkowych i igiełkowych.
Senkju weri macz
Potrzebuję oznaczenia łożysk piast przednich, bo moje już dokonały żywota

Chodzi mi o oznaczenia łożysk stożkowych i igiełkowych.
Senkju weri macz

Mój koń nie mieści mi się w dłoń
Re: Galloper łożysko koła
Czy mógłbym poprosić o rozjaśnienie sprawy ? Mam ten sam problem - nie ma luzów, zbieżność i geometria poustawiane , ale ściąga nadal. też w prawo.Gallopem pisze:Słuchajcie udało się zlikwidować ściąganie w prawoDopiero wyrównanie poziomu na drążku skrętnym znacznie pomogło ale wszystko trzeba było ustawiać na nowo.
O co chodzi z tymi drążkami ?
Była Niva
Była Vitara
Jest Galloper !
Była Vitara
Jest Galloper !
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Galloper łożysko koła
Opony przekładałeś stronami prawa lewa a później przód tyłNUKEM pisze:Czy mógłbym poprosić o rozjaśnienie sprawy ? Mam ten sam problem - nie ma luzów, zbieżność i geometria poustawiane , ale ściąga nadal. też w prawo.Gallopem pisze:Słuchajcie udało się zlikwidować ściąganie w prawoDopiero wyrównanie poziomu na drążku skrętnym znacznie pomogło ale wszystko trzeba było ustawiać na nowo.
O co chodzi z tymi drążkami ?

Co tu rozjaśniać.
Jedź i wyrównaj we wszystkich czterech kołach ciśnienie, choć niekoniecznie bo mierząc wysokość przodu np. od górnej krawędzi spręgiełka w kole do wyznaczonego takiego samego miejsca na błotniku z obu stron to wtedy różne ciśnienie w kołach praktycznie nie robi różnicy.
Jak masz którąś stronę niższą i chcesz zrobić na równo (choć lewa strona powinna być nieco wyżej od prawej co się wyrównuje po zajęciu miejsca przez kierownika) to kładziesz się pod spód auta, mniej więcej na jego środku i regulujesz.
Drążek skrętny (o ile wiesz jak wygląda, bo jeśli nie to nie zabieraj się za regulację


Re: Galloper łożysko koła
U mnie to nie jest kontra tylko nakrętka która przenosi całe obciążenie. Blokuję ją kluczem oczkowym, luzuję zawieszenie (podnosząc bok auta) i kręcę od dołu grzechotką. Po użyciu WD40 idzie szybko i bezboleśnie.
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości