Urwany napęd.
Moderator: Albert_N
Urwany napęd.
Witam.
Jestem tu nowy, zresztą tak samo jak stałem się szczęśliwym posiadaczem Łady Nivy mojej pierwszej.
Zacząłem swoją przygodę z off roadem, wybór padł na Łade Nive 1.7 b+g z 98 roku.
Pierwszy wyjazd w teren, ukręcony wałek który przenosi obroty ze skrzyni do reduktora, teraz uwaga, wie ktoś gdzie można dostać ten element? szukam na alledrogo i szczerze powiem że nie udało mi się nic takiego znaleźć. Pomocy !
Jestem tu nowy, zresztą tak samo jak stałem się szczęśliwym posiadaczem Łady Nivy mojej pierwszej.
Zacząłem swoją przygodę z off roadem, wybór padł na Łade Nive 1.7 b+g z 98 roku.
Pierwszy wyjazd w teren, ukręcony wałek który przenosi obroty ze skrzyni do reduktora, teraz uwaga, wie ktoś gdzie można dostać ten element? szukam na alledrogo i szczerze powiem że nie udało mi się nic takiego znaleźć. Pomocy !
Re: Urwany napęd.
najszybciej na jacars.pl
Jeżeli nie będziesz wiedział jak znaleźć to do nich zadzwoń.
Jeżeli nie będziesz wiedział jak znaleźć to do nich zadzwoń.
Niva 2000r., 1.7SPI, bez LPG
-
-
- Posty: 196
- Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontaktowanie:
Re: Urwany napęd.
To jest przegub homokinetyczny - to ta metalowa część od strony skrzyni rozdzielczej, a ta druga gumowa to nie pamiętam, ale w katalogu "układ napędowy" na jacars.pl wpadnie w oko.
Re: Urwany napęd.
rozumiem że jest to ten element?
http://allegro.pl/przegub-homokinetyczn ... 67835.html
jak w temacie urwał się element miedzy skrzynią a reduktorem, oczywiście straciłem napęd, ale biegi wchodzą bez sprzęgła ( na zapalonym ) czy to może przyczyną ten przegub czy mam się martwić że coś jeszcze się posypało?
http://allegro.pl/przegub-homokinetyczn ... 67835.html
jak w temacie urwał się element miedzy skrzynią a reduktorem, oczywiście straciłem napęd, ale biegi wchodzą bez sprzęgła ( na zapalonym ) czy to może przyczyną ten przegub czy mam się martwić że coś jeszcze się posypało?
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Re: Urwany napęd.
Tak to jest ten przegub ale sprawdź czy przypadkiem nie urwałeś gumy, która jak dobrze pamiętam tam się też znajduje. Wejdź pod auto i zobacz co się nie kręciLysy93 pisze:rozumiem że jest to ten element?
http://allegro.pl/przegub-homokinetyczn ... 67835.html
jak w temacie urwał się element miedzy skrzynią a reduktorem, oczywiście straciłem napęd, ale biegi wchodzą bez sprzęgła ( na zapalonym ) czy to może przyczyną ten przegub czy mam się martwić że coś jeszcze się posypało?

JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

Re: Urwany napęd.
to akurat czy guma czy przegub to najmniejszy problem, martwią mnie te biegi czy jest to mozliwe ze po przerwaniu tego biegi będą wchodziły bez sprzęgła? troche to dziwne
Re: Urwany napęd.
Teoretyzując nic nie napędza wałka który odbiera napęd poprzez koła zębate, czy tam tryby:) od silnika, Jak jedziesz ten wałek się napędza bo kręcą się koła i jest pod obciążeniem, tryby napierają na siebie z dużą siłą i jest zgrzyt. Teraz nie ma co napędzać skrzyni od dupy strony i może dlatego biegi wchodzą. Wrzuć jedynkę, głowa pod samochód i zobacz z jaką prędkością kręci się to co zostało z wału, zrób to samo na piątce. Będziesz widział czy prędkości obrotowe się różnią. Tylko ręczny zaciągnij o ile działa, albo zablokuj hamulec deską, zabezpiecz brykę po prostu.
Tyle na chłopski rozum
W motocyklu jak koło wisi w powietrzu tez łatwiej biegi wchodzą, pomijając fakt kłowej skrzyni, ale chodzi o siły między wałkami.
Tyle na chłopski rozum
W motocyklu jak koło wisi w powietrzu tez łatwiej biegi wchodzą, pomijając fakt kłowej skrzyni, ale chodzi o siły między wałkami.
Lada Niva 1.7i 97'
Re: Urwany napęd.
Tu masz wszystko:
http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... j-val.html
http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... -vala.html
http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... -vala.html
http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... j-val.html
http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... -vala.html
http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... -vala.html
Niva `88 1.6 zagazowana
Re: Urwany napęd.
Dzięki bardzo za podpowiedz. Browar dla was panowie ;d
Re: Urwany napęd.
Wszystko zlokalizowane. Wczoraj rozebrałem wszystko, okazało się że do wymiany są od razu amortyzatory i wszystkie tulejki na drążkach reakcyjnych tylnego mostu, i mam takie pytanie, czy Amortyzatory będą pasowało może od wersji nowszej? - 09 rok konkretnie te... http://jacars.pl/amortyzator-tyl-olejow ... -6384.html ?, przypominam że posiadam 98rocznik, i czy ktoś jeździ Nivą na poliuretanach, zastanawia mnie czy jest duża różnica Miedzy zwykła tulejką a poli.
-
-
- Posty: 196
- Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontaktowanie:
Re: Urwany napęd.
W/g jacars ten po 2009 są dłuższe o 2-3 cm od tych do 2009 - więc mogą nie wejść.
Re: Urwany napęd.
Będziesz jeździł w rajdach? Na poliuretanach niva zrobi się sztywna jak taczka. Jak założysz to zamiast wyrobić się guma , wyrobi się coś innego, a materiały w nivie najlepszej jakości nie są. Ja miałem zakładać, ale się z tego wyleczyłem.
Re: Urwany napęd.
Na rajdy się nie zapowiada jak narazie, Łada służy jako 2 auto z przeznaczeniem jedynie w teren więc myślę że poliuretany zdadzą egzamin, wszystko za tulejowane już dziś skręcam auto do kupy może na weekendzie pochwale się jakimiś zdjęciami mojej ''nowej'' zabawki ;d
Re: Urwany napęd.
Wie ktoś może z czego pasuje bagażnik dachowy do Nivki? Głównie chodzi mi o mocowania
-
-
- Posty: 196
- Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontaktowanie:
Re: Urwany napęd.
Każdy na tzw. rynienki, byłe długość belek poprzecznych była wystarczająca.
Re: Urwany napęd.
Skrzynia działa jak najbardziej ukręcony był przegub między reduktorem a skrzynią.
Bagażnik jak bagażnik ale chodzi mi właśnie o relingi.
Mam jeszcze takie pytanie ( bez hejtów proszę ) niech mi ktoś na chłopski rozum wyjaśni jak działa ten 2 drązek do zmiany przełożeń i który to jest ten szosowy
Bagażnik jak bagażnik ale chodzi mi właśnie o relingi.
Mam jeszcze takie pytanie ( bez hejtów proszę ) niech mi ktoś na chłopski rozum wyjaśni jak działa ten 2 drązek do zmiany przełożeń i który to jest ten szosowy
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: Urwany napęd.
są dwa małe drążki:
ten bardziej z przodu to blokada międzyosiowego aparatu różnicowego - jak jest włączony (przesunięty do tyłu) świeci się kontrolka pomarańczowa i niezależnie od obciążenia osi zawsze napędzane jest co najmniej jedno koło z przodu i co najmniej jedno koło z tyłu czyli żeby utknąć musi być w powietrzu lub bez tarcia jedno koło z przodu a drugie z tyłu. Jak jest wyłączony kontrolka się nie świeci - tak się jeździ po dobrej nawierzchni czyli np czarnej szosie - wtedy ciągnie przynajmniej jedno koło z 4 - czyli żeby utknąć wystarczy, że jedno jest w powietrzu albo bez przyczepności,
ten drążek bardziej z tyłu to redukcja - przełącza pomiędzy "biegami terenowymi" (drążek do przodu) a "szosowymi" (drążek do tyłu), czyli w pozycji terenowej wszystkie biegi są krótsze i mocniejsze - na 5 biegu do 50km/h dociągnie tylko, więc wyczujesz to bez problemu. W pozycji szosowej biegi są "normalne" czyli długie i ma mniej mocy ale szybciej jedzie. Ten drążek ma jeszcze pozycję środkową, w której napęd jest rozłączony - czyli koła się nie kręcą
Jeśli pokręciłem pozycje drążków to poprawcie
ten bardziej z przodu to blokada międzyosiowego aparatu różnicowego - jak jest włączony (przesunięty do tyłu) świeci się kontrolka pomarańczowa i niezależnie od obciążenia osi zawsze napędzane jest co najmniej jedno koło z przodu i co najmniej jedno koło z tyłu czyli żeby utknąć musi być w powietrzu lub bez tarcia jedno koło z przodu a drugie z tyłu. Jak jest wyłączony kontrolka się nie świeci - tak się jeździ po dobrej nawierzchni czyli np czarnej szosie - wtedy ciągnie przynajmniej jedno koło z 4 - czyli żeby utknąć wystarczy, że jedno jest w powietrzu albo bez przyczepności,
ten drążek bardziej z tyłu to redukcja - przełącza pomiędzy "biegami terenowymi" (drążek do przodu) a "szosowymi" (drążek do tyłu), czyli w pozycji terenowej wszystkie biegi są krótsze i mocniejsze - na 5 biegu do 50km/h dociągnie tylko, więc wyczujesz to bez problemu. W pozycji szosowej biegi są "normalne" czyli długie i ma mniej mocy ale szybciej jedzie. Ten drążek ma jeszcze pozycję środkową, w której napęd jest rozłączony - czyli koła się nie kręcą

Jeśli pokręciłem pozycje drążków to poprawcie

niva challenge accepted
Re: Urwany napęd.
Ja tylko dodam, że z włączoną blokadą NIE jeździmy po asfalcie. Generalnie używamy jej tylko w sytuacjach trudnych i z głową np. ostre ruszanie z blokadą i skręconymi na maxa kołami - niewskazane 

Re: Urwany napęd.
P0mian bardzo dobrze to opisałeś.Wszystko się zgadza.
Re: Urwany napęd.
A ja dodam że blokada potrafi się zaklinować. Jest problem żeby ją wyłączyć wjeżdżając na asfalt. Ja robię to w taki sposób, że delikatnie się rozpędzam i podczas hamowania z wyczuciem wypycham dźwignię blokady w momencie zatrzymania auta blokada się płynnie rozłącza. W sumie nie wiem czy to norma czy tylko ja tak mam? 

-
-
- Posty: 196
- Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontaktowanie:
Re: Urwany napęd.
Norma - z jakichś powodów lubi się zaklinować i nie ma zasady. Raz się zaklinuje a raz nie i jeżdżenie przód-tył nic nie pomaga. Trochę więcej siły i da się odblokować 

Re: Urwany napęd.
U mnie podczas jazdy (zaryłem podwoziem o koleiny) wypiął się ten przegub, później wskoczył na miejsce ale teraz coś strasznie wyje mógł się olej ze skrzyni wylać?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość