wszystko o niwce
Moderator: Albert_N
-
milo
- jestem tu nowy...

- Posty: 10
- Rejestracja: wt paź 12, 2004 9:04 pm
Post
autor: milo » sob paź 16, 2004 9:46 pm
Pomocy

! Jak sie dostać do żarówki w przednim reflektorze celem jej wymiany ?!
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » ndz paź 17, 2004 9:36 am
Normalnie trzeba wyciagnac reflektor (poluzawac trzy srubu, przekrecic pierscien mocujacy tak aby glowki srub mocujacych pierscien przeszly przez otwory zrobione w tym wlasnie celu i wyjac reflektor). Tak jest przynajmniej w modelach bez regulacji.
-
Przemek wawa

- Posty: 380
- Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Przemek wawa » ndz paź 17, 2004 11:27 am
milo pisze:Pomocy

! Jak sie dostać do żarówki w przednim reflektorze celem jej wymiany ?!
od przodu Panie, od przodu. ...

pozdrawiam,
YJ 4.0
-
radek_michalski
- jestem tu nowy...

- Posty: 36
- Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: teraz Pruszków a dawniej Legionowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: radek_michalski » wt paź 19, 2004 9:40 am
A jak pierścień nie chce się obrócić to pozostaje wykręcić te 3 śróbki.
U mnnmie tak jest. Pierścień jest za ciasny bo go rdza pojadła i spóchł
ex łada niva 1.7 1998
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » wt paź 19, 2004 1:45 pm
radek_michalski pisze:A jak pierścień nie chce się obrócić to pozostaje wykręcić te 3 śróbki.
U mnnmie tak jest. Pierścień jest za ciasny bo go rdza pojadła i spóchł
Hehe no fakt te pierścienie lubia podgniwac. Ja kupilem nowe i po roku juz je zaczelo zjadac.

-
Sniper

- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Sniper » wt paź 19, 2004 3:18 pm
Bart03 pisze:radek_michalski pisze:A jak pierścień nie chce się obrócić to pozostaje wykręcić te 3 śróbki.
U mnnmie tak jest. Pierścień jest za ciasny bo go rdza pojadła i spóchł
Hehe no fakt te pierścienie lubia podgniwac. Ja kupilem nowe i po roku juz je zaczelo zjadac.

To głównie wina soli która się tam dostaje zimą
W Polsce przesadzają z zimowym zasoleniem
W Finlandii te same pierścienie wytrzymują dłużej bez śladów rdzy

Ręce precz od GENERAŁA!...

-
Adampio
-

- Posty: 903
- Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Adampio » wt paź 19, 2004 3:21 pm
Na ktoryms Wertepie widzialem ze trzeba zdjac przednia atrape zeby sie dostac do lampek

-
Przemek wawa

- Posty: 380
- Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Przemek wawa » wt paź 19, 2004 3:36 pm
to prawda, ze trzeba ja zdjac. patent, ktorego do dzisiaj nie pojmuje.
pozdrawiam,
YJ 4.0
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » wt paź 19, 2004 4:23 pm
Mnie sie udawalo bez zdejmowania atrapy ale caly bajer polegal na tym ze sruby byly w dobrym stanie. jak troche podgnily to tez musialem sciagac atrape. Swoja droga to pierscien przez atrape tez lipnie wychodzi.
-
Vojti
- jestem tu nowy...

- Posty: 96
- Rejestracja: sob sie 14, 2004 6:45 pm
- Lokalizacja: Poznan
Post
autor: Vojti » śr paź 20, 2004 10:35 pm
a ma ktos jakis pomysl na zabezpieczenie tego antykorozyjnie?? kupilem nowe najpierw wklady a pozniej reszte i szkoda aby po jednym sezonie zimowym napuchly

-
Kuszman

- Posty: 1824
- Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kuszman » śr paź 20, 2004 10:45 pm
Pamiętam jak dzis. Temperatura -10. Zaspy itd. a ja kurde przed przeglądem pie****e żarówke wymieniam na mrozie. Extreme sports to jakas popierdółka przy tym.

-
radek_michalski
- jestem tu nowy...

- Posty: 36
- Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: teraz Pruszków a dawniej Legionowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: radek_michalski » czw paź 21, 2004 10:03 am
połozyć koplet w miejscu suchym i przewiewnym. Dobrze by było całość zabezpieczyć warstwą tłuszczu i broń boże nie montować do autka bo napewno rudy się za nie zabierze.
ex łada niva 1.7 1998
-
Sniper

- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Sniper » czw paź 21, 2004 6:44 pm
Vojti pisze:a ma ktos jakis pomysl na zabezpieczenie tego antykorozyjnie?? kupilem nowe najpierw wklady a pozniej reszte i szkoda aby po jednym sezonie zimowym napuchly

Moim zdaniem szkoda fatygi
Lepiej przeczekać zimę i po niej zdemontować je i wyczyścić płynem do czyszczenia stali platerowanej, chromowanej lub niklowanej....
ja tak staram się robić po sezonie solnym

i jest ok

Ręce precz od GENERAŁA!...

-
mentor
-

- Posty: 119
- Rejestracja: pn gru 22, 2003 8:00 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mentor » czw paź 21, 2004 9:38 pm
Można pociągnąć bezbarwnym lakierem w sprayu. Zrobiłem tak z progami w Garbusie i wytrzymały już 10 lat bez rdzy, a g....no jest zrobione w Tajwanie i po deszczu wyskakiwała rdza. W niwie zrobiłem tak z deklami w kołach i jest ok.
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » pt paź 22, 2004 10:55 am
Moze odrazu klara

-
szeslaf
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 7:47 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: szeslaf » ndz lis 27, 2005 5:05 pm
Odświerzę trochę ten temat.
Padła mi jedna żarówka. Przynajmniej tak to diagnozuję - krótkie nie działają długie działają. Jaką kupić żarówkę? Nie chce mi się rozbierać leflektora tylko po aby zobaczyć co jest do kupienia bo musiałbym to złożyć, pojechać do sklepu i dokonać zakupu no i znowu rozłożyć i złożyć wszystko od nowa...
Co za ustrojstwo się tam kryje???
-
mentor
-

- Posty: 119
- Rejestracja: pn gru 22, 2003 8:00 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mentor » ndz lis 27, 2005 5:28 pm
Zwykła H4, objawy wskazują na żarówke, ale może też być brak napięcia-ściągnij kostke z tyłu i sprawdź, czy masz tam napięcie.
-
szeslaf
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 7:47 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: szeslaf » ndz lis 27, 2005 6:09 pm
poradzę sobie jakoś:)Nie takich awarii się boję. Mam nadzieję, że moją nivkę tylko takie dolegliwości będą ścigać. Pozdrawiam
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » ndz lis 27, 2005 7:12 pm
skad pewnosc ze H4. Dopiero po 92 bodajze wkladali H4. Ja w oryginale mialem stare banki (rocznik 91) a dopiero jak mi zgnily odblaski to wymienilem cale wklady na H4
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
mentor
-

- Posty: 119
- Rejestracja: pn gru 22, 2003 8:00 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mentor » ndz lis 27, 2005 7:17 pm
Fakt - w eksportowych były od początku. Reflektory szybko gniją więc mało prawdopodobne, że jeszcze są stare. Ale żeby mieć pewność jak masz H4 to będzie to pisać na reflektrze.
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » ndz lis 27, 2005 7:19 pm
Mentor a jak tam prace z samurajka

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
mentor
-

- Posty: 119
- Rejestracja: pn gru 22, 2003 8:00 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mentor » ndz lis 27, 2005 7:27 pm
Buda już polakierowana, w tym tygodniu wnętrze - w przyszłym silnik bo coś nie pali na 2 cylindrze i myślę, że zaraz po nowym roku pierwsza weryfikacja

-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » ndz lis 27, 2005 7:28 pm
to ladnie

bo ja to chyba sie zabiore dopiero po zimie za swojego

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
szeslaf
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 7:47 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: szeslaf » ndz lis 27, 2005 8:19 pm
Na was zawsze można liczyć!! Oczywiście na leflektorach było napisane - tak jak zauważył mentor - jak byk H4. jestem więc już po zakupie i jutro dokonam operacji na otwaqrtym leflektorze:)
-
szeslaf
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 7:47 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: szeslaf » pn lis 28, 2005 7:02 pm
No i po bulu... Wymieniłem, przeczyściłem i świeci.
Jeżeli w nivie wszystko jest "takie proste" jak wymiana żarówki to już się boję kolejnych przygód;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość